Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)


Sansa20

Anbefalte innlegg

Splittet fra Kristin Gjelsvik. Sol, admin. 
 

Dennis har vist vært med i en podcast. (Helt ærlig) Ligger ute på sandnesposten. Han åpner opp om at han føler at   har mistet alt

De som vet de vet 

 

 

 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kraftwerk skrev (10 minutter siden):

Men i alle dager, han minner meg litt om en incel. Han vrir hele narratives om til at han er et offer, når det egentlig er han som er selvforskyldt. Virker ikke særlig frisk. 

Enig 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (Akkurat nå):

Skulle kanskje tenkt på det før han dyppet tissen i andre jenter mens han var i forholdet 🙄

 

Ja han skulle gjort det

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt av Dennis etter å ha hørt denne. Man kødder ikke med psykisk helse, samme hva bakgrunnen er. 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dingeldangel

Altså den podcasten burde ikke vært utgitt. Hva i alle dager skal være hensikten med å la ham «snakke ut» mens han enda er midt i en tung depresjon (høres det ut som), og blottet for selvinnsikt. 
 

Håper han kommer seg ovenpå, men her høres det ut som han har mye å ta tak i først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en underlig seanse - virker jo som han lever i en parallell virkelighet - nevner venner som støtter - hva med familien hans som jo har ungen titt og ofte - og, får det til å høres ut som han så å si aldri ser ungen (kan ikke huske sist…)  - man ser jo noe helt annet på hans mors insta… Nei, hvis han er så syk at han ikke har kontakt med virkeligheten, burde de nok ikke laget denne podcasten.

  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som han høster sympati og går i en offerrolle i løpet av intervjuet. Han sier blant annet at han liker ikke psykologer for de mente han burde prioritere baren (hørtes ut som det var det han sa i alle fall, på slutten av intervjuet). Inntrykket jeg sitter med etter de 22 min er avsky, ikke medlidenhet.  Trist egentlig, for helse og psyke er viktig. Rart at de i det hele tatt publiserte dette.

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke podcaster å følge vær varsom plakaten? Han burde vært beskyttet mot seg selv. Han fremstår som en eneste stor mannebaby, og skjønner godt at KG ikke orker å leve med det over tid. 

Endret av Lill :)
  • Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tragisk hele podcasten. Altså, så mye som sønnen er hos besteforeldrene så har han all mulighet til samvær. Men vi har jo sett at når han faktisk har samvær så sitter han å gamer hjemme hos foreldrene, fremfor å være aktivt og mentalt tilstedeværende for sønnen.  Som nevnt over her, så burde det være noe i vær varsomplakat som beskytter en selv også mot å utlevere seg slik når man ikke er mentalt ok. 

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger hjelp det hører man, og det håper jeg han får. Og miste alt kan være tøft. Men så lenge han ikke er helt ærlig om hva som skjedde, så ser det ut som Kristin er den som har forlatt han, helt uvitend og latt han sitte igjen alene i Stavanger. Når sannheten er helt noe annet, det gjør jo at alle synes så synd på han, mens Kristin får alt hatet. Og som Kristin sa, jeg kunne sagt så mye mere. Men om han forsetter og melke den kua for sympati, så håper jeg hun åpner munnen sin snart. Fordi dette fortjener hun ikke. Barnet er masse i Stavanger, så si at han ikke husker når han har sett sønnen sin, det handler om prioritering. 

  • Liker 33
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide at foreldrene til Dennis begynner å sette krav til sønnen sin når ungen er hos de i stedet for å innta foreldrerolle til barnebarnet og legge til rette for at sønnen får la humla suse, game og ikke ta foreldreansvar.

Det er Dennis som burde innrede barnerom og planlegge for samvær, ikke Nina.

Jeg forstår godt at foreldre stiller opp for sine voksne barn når livet er vanskelig, men på et punkt så må de voksne barna ta ansvar selv, hvis ikke blir foreldrene ei behagelig hvilepute. 

Det er jo ikke heldig for et så lite barn heller når en mor eller far ikke tar ansvar og overlater de til andre

Dennis er en voksen mann, men likevel ikke en voksen mann. Og for å være ærlig; moren tilrettelegger for at han fortsetter å være umoden og ansvarsløs ved å sy puter under armene på sin voksne sønn. Nå er jeg ikke bestemor selv, men jeg ser hvor mye moren min elsker å være sammen med barnebarna, og det er nok utrolig kos med å innrede barnerom og la barnebarnet bo hos de, men det er helt feilslått. Ungen er så liten at han vil knytte sterkere bånd til besteforeldre og hjemmeboende tante enn til faren.

Jeg bodde faktisk selv hjemme hos moren min i noen måneder da eksen gjorde det slutt og jeg var ung, rådløs og med et lite barn. Men vi gjorde det tydelig at det var jeg som var mamma med ansvaret og omsorgen, mens moren min sin rolle var bestemor. Hun har sagt i etterkant at hun av og til hadde så lyst å hjelpe meg og gi meg råd, men jeg måtte finne ut av det og finne veien selv. Jeg er veldig glad for det nå, selv om jeg den gang kunne tenkt meg mere hjelp og avlastning sånn at jeg kunne fått sovet ut litt, blitt med venninner på fest osv. Men hadde hun tatt mammarollen så ville jeg ikke blitt selvstendig og jeg ville nok ikke hatt så nært og tett bånd som jeg har til datteren min. Av og til så behøves det litt tøff kjærlighet og et puff i baken 

  • Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er utroskap som er grunnen til at Kristin og Dennis gikk fra hverandre, så må han faktisk bare takke seg selv altså...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Hvis det er utroskap som er grunnen til at Kristin og Dennis gikk fra hverandre, så må han faktisk bare takke seg selv altså...

Han syns fryktelig synd i seg selv . Skikkelig usjarmerende 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 timer siden):

Hvis han ikke husker sist han så ungen så tror jeg han lider av enten hukommelsestap eller at han velger å ikke se ungen. Jeg følger som tidligere nevnt moren til Dennis, som også er imfluencer, og ungen er hos farmor og farfar minst en gang i måneden ifg Nina (Nina sprell levende heter hun både på blogg og snap….velger å ikke linke til blogg pga hun eksponerer ungen). Gutten var også der i jula, det var derfor Kristin valgte å invitere andre som var alene i jula hjem til seg. De har også ungen nå i påsken

Dennis har selv dokumentert via en video der han reiser for å hente ungen, og flere storys med de to sammen. 

Så hvis Dennis velger å ikke ha samvær med barnet sitt når barnet er hjemme hos foreldrene hans så er det et aktivt valg han tar, det er i allefall ikke Kristin som hindrer han

Selv moren til Dennis tar avstand fra de handlingene han gjorde som førte til bruddet (ikke avstand fra Dennis,  men det han gjorde)

Gresset er sjeldnere grønnere på den andre siden, noe Dennis nå har innsett. Man vet ikke hva man har og hvor godt man har det og hvor heldig man faktisk er før man mister det man hadde. 

Kristin og Dennis har vært sammen lenge, og i et så langt forhold så går man ikke rundt og er nyforelsket hele tiden. Særlig baby og småbarnstiden er tøff. Jeg leste en plass at blir forholdet dårlig etter at man får barn så bør man bare holde ut de tre første årene og heller ta ei ny vurdering da hvis man har lyst å skille seg. Nettopp pga de tre første årene etter at man får barn er ekstra tøffe og setter mange forhold på prøve. Husker selv småbarnstiden som ekstrem hektisk og lite tid til å pleie ekteskapet/parforholdet, men etterhvert så ble barna større, mere selvstendig og vi fikk mere tid til oss. Livet består tross alt av flest hverdager. 

 

Aricia skrev (14 minutter siden):

Det er altså fremdeles regelbrudd å diskutere identifiserbare barns samværsordninger på Rampelyset:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/#comment-29859990

Omtrent hver gang jeg er innom denne tråden diskuteres nettopp det, om og om igjen. Kan dere ikke bare la det være?

 

skruf skrev (1 time siden):

Kanskje på tide at foreldrene til Dennis begynner å sette krav til sønnen sin når ungen er hos de i stedet for å innta foreldrerolle til barnebarnet og legge til rette for at sønnen får la humla suse, game og ikke ta foreldreansvar.

Det er Dennis som burde innrede barnerom og planlegge for samvær, ikke Nina.

Jeg forstår godt at foreldre stiller opp for sine voksne barn når livet er vanskelig, men på et punkt så må de voksne barna ta ansvar selv, hvis ikke blir foreldrene ei behagelig hvilepute. 

Det er jo ikke heldig for et så lite barn heller når en mor eller far ikke tar ansvar og overlater de til andre

Dennis er en voksen mann, men likevel ikke en voksen mann. Og for å være ærlig; moren tilrettelegger for at han fortsetter å være umoden og ansvarsløs ved å sy puter under armene på sin voksne sønn. Nå er jeg ikke bestemor selv, men jeg ser hvor mye moren min elsker å være sammen med barnebarna, og det er nok utrolig kos med å innrede barnerom og la barnebarnet bo hos de, men det er helt feilslått. Ungen er så liten at han vil knytte sterkere bånd til besteforeldre og hjemmeboende tante enn til faren.

Jeg bodde faktisk selv hjemme hos moren min i noen måneder da eksen gjorde det slutt og jeg var ung, rådløs og med et lite barn. Men vi gjorde det tydelig at det var jeg som var mamma med ansvaret og omsorgen, mens moren min sin rolle var bestemor. Hun har sagt i etterkant at hun av og til hadde så lyst å hjelpe meg og gi meg råd, men jeg måtte finne ut av det og finne veien selv. Jeg er veldig glad for det nå, selv om jeg den gang kunne tenkt meg mere hjelp og avlastning sånn at jeg kunne fått sovet ut litt, blitt med venninner på fest osv. Men hadde hun tatt mammarollen så ville jeg ikke blitt selvstendig og jeg ville nok ikke hatt så nært og tett bånd som jeg har til datteren min. Av og til så behøves det litt tøff kjærlighet og et puff i baken 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 6.4.2023 den 15.49):

Kanskje på tide at foreldrene til Dennis begynner å sette krav til sønnen sin når ungen er hos de i stedet for å innta foreldrerolle til barnebarnet og legge til rette for at sønnen får la humla suse, game og ikke ta foreldreansvar.

Det er Dennis som burde innrede barnerom og planlegge for samvær, ikke Nina.

Jeg forstår godt at foreldre stiller opp for sine voksne barn når livet er vanskelig, men på et punkt så må de voksne barna ta ansvar selv, hvis ikke blir foreldrene ei behagelig hvilepute. 

Det er jo ikke heldig for et så lite barn heller når en mor eller far ikke tar ansvar og overlater de til andre

Dennis er en voksen mann, men likevel ikke en voksen mann. Og for å være ærlig; moren tilrettelegger for at han fortsetter å være umoden og ansvarsløs ved å sy puter under armene på sin voksne sønn. Nå er jeg ikke bestemor selv, men jeg ser hvor mye moren min elsker å være sammen med barnebarna, og det er nok utrolig kos med å innrede barnerom og la barnebarnet bo hos de, men det er helt feilslått. Ungen er så liten at han vil knytte sterkere bånd til besteforeldre og hjemmeboende tante enn til faren.

Jeg bodde faktisk selv hjemme hos moren min i noen måneder da eksen gjorde det slutt og jeg var ung, rådløs og med et lite barn. Men vi gjorde det tydelig at det var jeg som var mamma med ansvaret og omsorgen, mens moren min sin rolle var bestemor. Hun har sagt i etterkant at hun av og til hadde så lyst å hjelpe meg og gi meg råd, men jeg måtte finne ut av det og finne veien selv. Jeg er veldig glad for det nå, selv om jeg den gang kunne tenkt meg mere hjelp og avlastning sånn at jeg kunne fått sovet ut litt, blitt med venninner på fest osv. Men hadde hun tatt mammarollen så ville jeg ikke blitt selvstendig og jeg ville nok ikke hatt så nært og tett bånd som jeg har til datteren min. Av og til så behøves det litt tøff kjærlighet og et puff i baken 

Hva vet du om det er Kristin som har stilt disse kravene for en periode for at barnet skal få komme dit? Mye synsing ute og går her og at foreldre må oppdra en mann på snart 30 år. 

Vi er veldig raske med å sammenligne oss selv her på KG med de vi følger, men alle er vi ulike. Leser historier opp og ned her, men vi fører vår egen penn i vårt eget liv, slik som de også gjør. 

Endret av Sharp75!
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...