Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)


Sansa20

Anbefalte innlegg

Maydis8 skrev (På 23.4.2023 den 21.39):

Man kan jo begynne å lure på hva slags oppdragelse han har fått når han tydeligvis ikke evner å utføre vanlige oppgaver i voksenlivet sitt - bortsett fra å game. 

Seriøst??? «Lure på hva slags oppdragelse han har fått» ?? 🤦🏻‍♀️ 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulvplanke skrev (På 24.4.2023 den 19.58):

Han la vel også ut morsdagshilsen til både sin mor og Kristin, det blir vel litt i samme gata som bursdagshilsen. Ser for meg Kristin fikk mange "Du må ta han tilbake!!"-meldinger etter den også.

Jeg forstår Kristin 100 % og håper Dennis fokuserer på å få det bedre og være sammen med sønnen sin når han har mulighet. Han burde logge seg av sosiale medier og gå lange turer i naturen.

Ja, jeg tror nok Kristin fortsatt får sånne meldinger, og hun får nok fortsatt flere meldinger om at alt er hennes feil. 
Syns det er på tide at Dennis tar tak i livet, godtar at han ikke får Kristin tilbake og kanskje la henne være litt i fred. Heller fokusere på å lage seg et godt liv sammen med sønnen sin. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 6.4.2023 den 16.43):

Hvis det er utroskap som er grunnen til at Kristin og Dennis gikk fra hverandre, så må han faktisk bare takke seg selv altså...

Utroskap var det ikke. Corona tiden var tøff og tiden etter gjorde dem usikre på forholdet.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenhet er alltid bra, spesielt når det kommer til menn. Men samtidig så føler jeg at denne saken er litt ubehagelig. Han ble deprimert pga bruddet med Kristin, hun fikk mange stygge meldinger og skylden for Dennis sin depresjon. Nå vil hun igjen kanskje få mye hat og skyld fordi han er innlagt og sier rett ut at han ikke ville ha levd hvis det ikke hadde vært for sønnen. Hele saken gir meg en dårlig magefølelse.

Jeg håper at Kristin slipper unna hat og at hun kan fortsatt dele sitt liv åpent og få lov til å være lykkelig. Og at Dennis nå fokuserer på og få et bedre liv. 

Endret av litenstjerne
Skrivefeil
  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

non_stop skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår ikke poenget med å legge ut så detaljert informasjon til hele verden. Det er bra å være åpen, men ikke på denne måten synes jeg. Liker heller ikke når folk legger ansvaret på sin egen eksistens over på andre. At hadde det ikke vært for sønnen så hadde han ikke vært her. Det synes jeg er egoistisk. 

Er det for å kunne leve av insta? Jeg kan ikke nok om det, men er Poppe en mannlig influenser? 

Håper han kommer seg ut av depresjonen ihvertfall. Går nok bra med en så ressurssterk fyr.

Endret av totti_1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2023 at 4:05 PM, Hjertestein said:

Er typisk offerrolle å si slikt han sier "har mistet alt. Har ingenting". Han har da et hjem? Han har en sønn. Mor og far. Øvrig familie. Han har venner. Bajobben venter på han. Han har mye, men klarer ikke se det.

Enig. Veldig til ivrig på suttekluten han blir når han  selvmedlidende skal snakke. Én ting er at han har vanskelig for å se hva han har, men å si at han har mista sønnen er jo hèlt bak mål 🙈

Hadde kanskje blitt et skikkelig podkastprodukt om han hadde sagt sannheten. Det er jo kun overflateprat. Men som lokal podkast, er det kanskje et slags underlig scoop.... 

Håper han tar tak i livet sitt og får hjelp til å se hva han har ❤️🤞

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor han ikke flytter nærmere sønnen sin nå som han ikke har baren? Mtp at han spesifiserer i innlegget at han har mister sønnens oppvekst. Han kan vel bare pakke snippsekken så slipper han å miste oppveksten hans..

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cHg skrev (1 time siden):

Noen som vet hvorfor han ikke flytter nærmere sønnen sin nå som han ikke har baren? Mtp at han spesifiserer i innlegget at han har mister sønnens oppvekst. Han kan vel bare pakke snippsekken så slipper han å miste oppveksten hans..

Han sa i podden at han ikke trivdes der borte. Da er det ikke bare å pakke snippsekken å flytte selv om man har barn. Ja, man gjør mye for sine barn, men man skal også tenke på seg selv og sin psykiske helse 🥺

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (17 minutter siden):

Han sa i podden at han ikke trivdes der borte. Da er det ikke bare å pakke snippsekken å flytte selv om man har barn. Ja, man gjør mye for sine barn, men man skal også tenke på seg selv og sin psykiske helse 🥺

Får håpe han får god hjelp. For jeg tror ikke han vil trives noen plass før han får jobbet med seg selv ❤️

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (57 minutter siden):

Han sa i podden at han ikke trivdes der borte. Da er det ikke bare å pakke snippsekken å flytte selv om man har barn. Ja, man gjør mye for sine barn, men man skal også tenke på seg selv og sin psykiske helse 🥺

Men nå virker det jo som om den psykiske helsen går til helvete nettopp fordi han bor så langt unna barnet.

Da hadde det jo vært en tanke å prøve på nytt med å bo nærmere.

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 minutter siden):

Men nå virker det jo som om den psykiske helsen går til helvete nettopp fordi han bor så langt unna barnet.

Da hadde det jo vært en tanke å prøve på nytt med å bo nærmere.

Han må først få orden på seg selv, noe han tydeligvis prøver på. Han er langt nede og da har man vel ikke så mye energi til overs for noe. Kan jo hende han flytter til Osloområdet etter hvert, der har han kanskje bekjente og venner fra tidligere. Han hadde også en «normal» jobb før de ble influensere. Det blir jo bare hypotetisk, men kanskje han kan finne seg et sted på Østlandet og pendle annenhver uke frem og tilbake. Men det avhenger av god økonomi. Kristin leier vel i Bærum. Huset i Drammen tjente de ikke på men håper de gjør det med huset i Stavanger. Han kan bo hos foreldrene og jobbe annenhver uke og annenhver uke kanskje finne jobb i Oslo og være med sønnen. Noen gjør det nogenlunde slik. Men inget av dette er uansett mulig før han kommer seg ovenpå igjen …

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (14 minutter siden):

Han må først få orden på seg selv, noe han tydeligvis prøver på. Han er langt nede og da har man vel ikke så mye energi til overs for noe. Kan jo hende han flytter til Osloområdet etter hvert, der har han kanskje bekjente og venner fra tidligere. Han hadde også en «normal» jobb før de ble influensere. Det blir jo bare hypotetisk, men kanskje han kan finne seg et sted på Østlandet og pendle annenhver uke frem og tilbake. Men det avhenger av god økonomi. Kristin leier vel i Bærum. Huset i Drammen tjente de ikke på men håper de gjør det med huset i Stavanger. Han kan bo hos foreldrene og jobbe annenhver uke og annenhver uke kanskje finne jobb i Oslo og være med sønnen. Noen gjør det nogenlunde slik. Men inget av dette er uansett mulig før han kommer seg ovenpå igjen …

Jada,absolutt.

Men å sutre på SoMe løser i hvert fall ingenting.

Man har åpenhet og man har det å dyrke elendigheten,vesentlig forskjell.

Han har vært sabla god på den siste.

Ønsker alt hell og lykke fremover,alle fortjener å ha det bra.

(Men ikke på bekostning av andre..)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (12 minutter siden):

Jada,absolutt.

Men å sutre på SoMe løser i hvert fall ingenting.

Man har åpenhet og man har det å dyrke elendigheten,vesentlig forskjell.

Han har vært sabla god på den siste.

Ønsker alt hell og lykke fremover,alle fortjener å ha det bra.

(Men ikke på bekostning av andre..)

Det er noe med det ja. Når det går over til dyrking... Da hjelper du ikke andre med åpenhet, men man tiltrekker en dysfunksjonalitet i en gruppe mennesker som søker selvmedlidenhet og det å lide utover det som er nødvendig for å bli bedre.

Han ser nok ikke flisa i sitt eget øye, for han får nok akkurat det han er ute etter med å dele på den måten. 

Det gir en bismak.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han kommer seg styrket ut av dette og finner seg en jobb og leilighet der sønnen bor, så mister ikke han oppveksten da. Jeg vil tro at barnemoren mer enn gjerne samarbeider med han om han hadde flyttet dit se bor og Dennis har fått den hjelpen han trenger og har et sted å bo. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Missunshine skrev (5 timer siden):

Utroskap var det ikke. Corona tiden var tøff og tiden etter gjorde dem usikre på forholdet.. 

At det var mer enn utfordringer i corona-tiden har KG gitt tydelig uttrykk for. Hun har spart seg for å dele alle detaljer om bruddet, men gitt uttrykk for at Dennis såret henne. Så det ligger nok noe mer bak...

Endret av K_mb
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 timer siden):

Men nå virker det jo som om den psykiske helsen går til helvete nettopp fordi han bor så langt unna barnet.

Da hadde det jo vært en tanke å prøve på nytt med å bo nærmere.

Jeg spekulerer ikke hans psykiske helse. Håper han får god hjelp i et håpløst system 🥺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (7 timer siden):

Jeg forstår ikke poenget med å legge ut så detaljert informasjon til hele verden. Det er bra å være åpen, men ikke på denne måten synes jeg. Liker heller ikke når folk legger ansvaret på sin egen eksistens over på andre. At hadde det ikke vært for sønnen så hadde han ikke vært her. Det synes jeg er egoistisk. 

At sønnen er hans største motivasjon synes jeg er innafor å si. Det handler om kjærlighet.

At han uttaler at «hver dag jeg ikke er med ham dreper meg», det er 💔. Det legger et uendelig brutalt ansvar på et barn. Og ekspartneren. 
 

Håper han får hjelp, og generelt synes jeg det står respekt av å være åpen om psykisk helse.

Jeg tror forøvrig forhåpentligvis han redigerer bort akkurat den setningen når han er friskere og ser hvor feil det kan oppfattes. Oss lesere er nå en ting, men tenker på sønnen og andre barn/ungdom som føler skyldfølelse for foreldre som tar tatt selvmord (kunne jeg gjort mer, tenk om jeg bare ikke dro så mye med venner/besøkte annen forelder/ikke var hos forelderen hele tiden). 

  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

At sønnen er hans største motivasjon synes jeg er innafor å si. Det handler om kjærlighet.

At han uttaler at «hver dag jeg ikke er med ham dreper meg», det er 💔. Det legger et uendelig brutalt ansvar på et barn. Og ekspartneren. 
 

Håper han får hjelp, og generelt synes jeg det står respekt av å være åpen om psykisk helse.

Jeg tror forøvrig forhåpentligvis han redigerer bort akkurat den setningen når han er friskere og ser hvor feil det kan oppfattes. Oss lesere er nå en ting, men tenker på sønnen og andre barn/ungdom som føler skyldfølelse for foreldre som tar tatt selvmord (kunne jeg gjort mer, tenk om jeg bare ikke dro så mye med venner/besøkte annen forelder/ikke var hos forelderen hele tiden). 

Helt enig med deg! 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...