Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2023


Fame

Anbefalte innlegg

LilleVy94 skrev (18 minutter siden):

Så hyggelig! 😍

5+5 her og jeg kjenner vel egentlig på alle symptomene man kan ha så tidlig :fnise: Alt i alt er formen grei. Føler meg verre enn hva jeg gjorde med de to første, men jeg er hakket mer travel og 7 år gamlere enn sist :ler: Har sett bittelitt blod på papiret, kun litt rosa. Bekymrer meg ikke :) 

Jeg tror jeg er 4+3, så fortsatt tidlig for de verste symptomene. Forrige svangerskap var jeg veldig trøtt, men ikke særlig kvalm og kan ikke huske at jeg var så sulten 😂 Så håper denne sulten gir seg litt. Hvordan er det nå? Får alle tidlig ultralyd, i uke 12? Og så igjen i uke 18? Noen år siden sist jeg fødte, så usikker på hva som er regelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antonymen skrev (27 minutter siden):

Jeg blir med her!

Så utrolig trist @hufsa87❤️

Trine - 34 - B2 - PP8 - EL 01.04 - IKM 11.04 - Positiv test 06.04, termin 24.12❤️

Fortsatt veldig tidlig, men har begynt å kjenne det i puppene og blir veldig fort sulten og påfølgende svimmel hvis jeg ikke spiser jevnt hver 2-3 timer. Hadde også en del murringer i rygg og mage som avtok etter en veldig liten blødning som varte i få timer, som jeg antar var festeblødning. Spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til mitt første.
 

Hvordan har dere andre det? 🫶🏼

 

Hei hei! 

Hvor langt på vei er du? Var for trøtt til å tenke :ler: Sliter en del med kvalme ennå, men skal begynne på jobb 50% i morgen så får vi se. Puppene roet seg for sånn to uker siden, så det var digg ^^,. Ellers er jeg som deg og må spise hver 2 time NØYAKTIG. Blir skrubbsulten etter to timer uansett hva jeg har spist tidligere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (5 timer siden):

Takk🩷 Da er det bare å bite tenna sammen å hoppe tilbake til prøver-forumet😞 

alle gode ting er 3🩷 -håper jeg💔

Kan jeg spørre hvordan blødningene var? Var det mye , klumper, smerter? Varte lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonymen skrev (38 minutter siden):

Jeg tror jeg er 4+3, så fortsatt tidlig for de verste symptomene. Forrige svangerskap var jeg veldig trøtt, men ikke særlig kvalm og kan ikke huske at jeg var så sulten 😂 Så håper denne sulten gir seg litt. Hvordan er det nå? Får alle tidlig ultralyd, i uke 12? Og så igjen i uke 18? Noen år siden sist jeg fødte, så usikker på hva som er regelen. 

Alle får tidlig ultralyd i uke 12-13, og så den vanlige OUL. Jeg kommer til å sette opp time til første svangerskapskontroll hos jordmor etter vi har vært på TUL om 9 dager, og hun henviser til ultralyd i uke 12 :) 

Endret av LilleVy94
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, hufsa87 said:

Fikk bekreftet spontan abort med hcg i dag :gråter:

Så trist å høre @hufsa87 - ta vare på deg selv i dagene og ukene fremover! :klem3:

Jeg har hatt små blødninger siden fredag selv og har fått hastetime til UL i ettermiddag for å sjekke. Må si jeg er imponert over farten her - ringte fastlegen klokka 8 i morges, og før klokka er 10:30 hadde jeg fått sykehustime til i ettermiddag. Har første jordmorkontroll neste tirsdag, håper selvfølgelig at den får stå etter i ettermiddag, men kan trygt si nervene er i høyspenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoonful skrev (13 minutter siden):

Så trist å høre @hufsa87 - ta vare på deg selv i dagene og ukene fremover! :klem3:

Jeg har hatt små blødninger siden fredag selv og har fått hastetime til UL i ettermiddag for å sjekke. Må si jeg er imponert over farten her - ringte fastlegen klokka 8 i morges, og før klokka er 10:30 hadde jeg fått sykehustime til i ettermiddag. Har første jordmorkontroll neste tirsdag, håper selvfølgelig at den får stå etter i ettermiddag, men kan trygt si nervene er i høyspenn...

Håper det bare er uskyldige blødninger! Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (53 minutter siden):

Så trist å høre @hufsa87 - ta vare på deg selv i dagene og ukene fremover! :klem3:

Jeg har hatt små blødninger siden fredag selv og har fått hastetime til UL i ettermiddag for å sjekke. Må si jeg er imponert over farten her - ringte fastlegen klokka 8 i morges, og før klokka er 10:30 hadde jeg fått sykehustime til i ettermiddag. Har første jordmorkontroll neste tirsdag, håper selvfølgelig at den får stå etter i ettermiddag, men kan trygt si nervene er i høyspenn...

Lykke til  :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskinger! :) Vi så hjertelyd og alt satt der det skulle være, så det var veldig godt. Men - sonografen mente jeg ikke var lenger enn ca 6 uker på vei, så det er 1,5 uke etter mine egne beregninger. Hun mente det var innafor, jeg kjenner jeg selvfølgelig er bekymret nå, men med hjerteslag til stede så utvikler det seg i det minste ennå. Jeg forsøker å ikke ta sorgene på forskudd, men må innrømme at bekymringene sitter i ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (42 minutter siden):

Takk for lykkeønskinger! :) Vi så hjertelyd og alt satt der det skulle være, så det var veldig godt. Men - sonografen mente jeg ikke var lenger enn ca 6 uker på vei, så det er 1,5 uke etter mine egne beregninger. Hun mente det var innafor, jeg kjenner jeg selvfølgelig er bekymret nå, men med hjerteslag til stede så utvikler det seg i det minste ennå. Jeg forsøker å ikke ta sorgene på forskudd, men må innrømme at bekymringene sitter i ennå.

Forstår godt at bekymringene sitter i! Men så godt at dere fikk se hjertelyd🥰

 

I dag har jeg vært plaget av en intens bekymring. Har i utgangspunktet ingen grunn til det, men er livredd for at blødningen jeg hadde i forrige uke var en SA og ikke festeblødning. Hadde en liten blødning som var både brunlig og med lys rosa blod, og hadde murringer i ryggen frem til det punktet.. Jeg kjenner liksom ikke at jeg er gravid, sånn som jeg gjorde med første. Det er dog mye som er annerledes denne gangen, og nå prøvde vi jo aktivt i en stund før det satt, mens første gang prøvde vi egentlig ikke, og jeg var en del lenger ut da jeg tok en test pga fraværende mens. Håper og tror at det ikke er noe rot i bekymringene 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (20 timer siden):

Alle får tidlig ultralyd i uke 12-13, og så den vanlige OUL. Jeg kommer til å sette opp time til første svangerskapskontroll hos jordmor etter vi har vært på TUL om 9 dager, og hun henviser til ultralyd i uke 12 :) 

Så spennende med TUL! Hvor langt på vei er du da? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg bare kvalm og feit :snurt: kunne hvertfall fått en synlig bump så jeg hadde sett litt bedre ut :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonymen skrev (59 minutter siden):

Så spennende med TUL! Hvor langt på vei er du da? ☺️

Da er jeg 7+0 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antonymen skrev (1 time siden):

Forstår godt at bekymringene sitter i! Men så godt at dere fikk se hjertelyd🥰

 

I dag har jeg vært plaget av en intens bekymring. Har i utgangspunktet ingen grunn til det, men er livredd for at blødningen jeg hadde i forrige uke var en SA og ikke festeblødning. Hadde en liten blødning som var både brunlig og med lys rosa blod, og hadde murringer i ryggen frem til det punktet.. Jeg kjenner liksom ikke at jeg er gravid, sånn som jeg gjorde med første. Det er dog mye som er annerledes denne gangen, og nå prøvde vi jo aktivt i en stund før det satt, mens første gang prøvde vi egentlig ikke, og jeg var en del lenger ut da jeg tok en test pga fraværende mens. Håper og tror at det ikke er noe rot i bekymringene 🤞🏼

Er vel helt vanlig med en uskyldig liten blødning i ny og ne? ^^, Tenker det skal gå veldig greit ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (47 minutter siden):

Er vel helt vanlig med en uskyldig liten blødning i ny og ne? ^^, Tenker det skal gå veldig greit ^_^

Absolutt, så jeg har ingen grunn til å bekymre meg. Går nok veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var såå godt å ha første oppfølgingstime hos jordmor, nå føles det enda mer reelt! Teller ned dager til tidlig ul og ber til høyere makter om at alt er som det skal være med spiren🤞🏼🥰 9+6 i dag☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiolaa skrev (7 timer siden):

Var såå godt å ha første oppfølgingstime hos jordmor, nå føles det enda mer reelt! Teller ned dager til tidlig ul og ber til høyere makter om at alt er som det skal være med spiren🤞🏼🥰 9+6 i dag☺️

Så deilig  :nikke: Når har du TUL?

Jeg er 9+0 i dag så du er nesten en uke foran meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (13 minutter siden):

Så deilig  :nikke: Når har du TUL?

Jeg er 9+0 i dag så du er nesten en uke foran meg :nigo:

10 mai☺️ Når har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiolaa skrev (36 minutter siden):

10 mai☺️ Når har du?

Jeg var på TUL da jeg var 8+0. Jordmor sender henvisning til en ny neste gang jeg kommer dit i midten av mai ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...