Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2023


Fame

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har ikke turt å lage gruppe ennå da jeg egentlig ville på TUL først, men så tenkte jeg at det uansett er like greit å ha en gruppe :danse2:Prøver å legge inn folk i hovedinnlegget når de dukker opp, håper det blir mange folk her! 

:velkommen:

 

:babysmokk: Terminliste :babysmokk:

Tekanna - 26 år - B1 - Termin 16.11

Fame - 30 år - B1 - Termin 27.11 :babyjente:

Safirblå - 34 år - B2 - Termin 04.12

LilleVy94 - 28 år - B3 - Termin 15.12 :babyjente:

Level_up - 38 år - B1 - Termin 22.12

Trine - 34 år - B2 - Termin 24.12

 

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo! :vinke: Jeg er bare 4+0 enda, men slenger meg med her. Er ikke typen som tar sorg på forskudd og manifesterer heller som bare rakkeren :D

LilleVy94 - 28 år - B3 - Termin 15.12

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (4 minutter siden):

Hallo! :vinke: Jeg er bare 4+0 enda, men slenger meg med her. Er ikke typen som tar sorg på forskudd og manifesterer heller som bare rakkeren :D

LilleVy94 - 28 år - B3 - Termin 15.12

Tenkte også det. Viktig å være positive på at vi er gravide nå og ikke tenke på alt som kan gå galt ^.^

6+5 her :danse2:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (9 minutter siden):

Tenkte også det. Viktig å være positive på at vi er gravide nå og ikke tenke på alt som kan gå galt ^.^

6+5 her :danse2:

Ja, ikke sant! :hjerte: 

Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (2 minutter siden):

Ja, ikke sant! :hjerte: 

Hvordan er formen?

Sykemeldt denne uka på grunn av kvalme. Den varer stort sett hele dagen, veldig slitsomt :gråter:  Håper det gir seg snart, ellers må jeg vel forlenge sykemeldingen

der da, fått noen symptomer ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (13 minutter siden):

Sykemeldt denne uka på grunn av kvalme. Den varer stort sett hele dagen, veldig slitsomt :gråter:  Håper det gir seg snart, ellers må jeg vel forlenge sykemeldingen

der da, fått noen symptomer ennå?

Nei uff, så uheldig! 😣 Håper det gir seg snart! Hører det finnes en slags magisk grense ved uke 10 🤞🏻

Jeg har de fleste klassiske, tidlige symptomene, men ingen som er direkte plagsomme. Fryser og er for varm om hverandre, må på ofte på do, småkvalm, murringer i livmor, trøtt og veldig tåkete i hodet 😅 Salt og eddik-chips har hjulpet litt på kvalmen. Håper virkelig jeg slipper mye kvalme, for jeg har emetofobi. Kanskje det er svangerskapskvalme som vil kurere fobien 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleVy94 skrev (2 minutter siden):

Nei uff, så uheldig! 😣 Håper det gir seg snart! Hører det finnes en slags magisk grense ved uke 10 🤞🏻

Jeg har de fleste klassiske, tidlige symptomene, men ingen som er direkte plagsomme. Fryser og er for varm om hverandre, må på ofte på do, småkvalm, murringer i livmor, trøtt og veldig tåkete i hodet 😅 Salt og eddik-chips har hjulpet litt på kvalmen. Håper virkelig jeg slipper mye kvalme, for jeg har emetofobi. Kanskje det er svangerskapskvalme som vil kurere fobien 🙈

Jeg forventet mye kvalme da jeg blir fort kvalm til vanlig. Har prøvd alt mulig, og eneste som hjelper litt er postafen, men det gjør meg så trøtt  :ler:

Ellers er jeg ekstremt trøtt uten medisiner også, og har fått en fantastisk luktesans. Spiser hver andre til tredje time. Prøver å spise litt sunt hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 timer siden):

Jeg forventet mye kvalme da jeg blir fort kvalm til vanlig. Har prøvd alt mulig, og eneste som hjelper litt er postafen, men det gjør meg så trøtt  :ler:

Ellers er jeg ekstremt trøtt uten medisiner også, og har fått en fantastisk luktesans. Spiser hver andre til tredje time. Prøver å spise litt sunt hvertfall :ler:

Jeg har slitt med generell kvalme i lang tid og er redd det kan gjøre svangerskapskvalme verre også 😖 Håper virkelig ikke det er tilfellet, for man blir jo så sliten av å gå rundt og være kvalm og kaste opp :( God bedring til deg!

Haha huff, trøttheten kom som kastet på meg nå i ettermiddag :ler: Det blir en time på sofaen nå, kjenner jeg! Litt godt å kjenne på sånne symptomer egentlig :hjerte:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg opp uten noen form for kvalme, og såvidt ømme bryster. Måtte selvsagt rett på Google for å se om dette er vanlig, og det er visst mange som mister symptomer i uke 7 også kommer det tilbake som et helvette, så det er vel bare å nyte noen dager fri :ler:

Og mens jeg skrev dette kjente jeg kvalmen ulmet litt. Jeg tok en halv postafen i går kveld så kanskje den har virket superbra i dag.  Rart hvor nedfor man blir av symptomer og hvor nervøs man blir når de forsvinner :sjenert:

Endret av Fame
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (4 timer siden):

I dag våknet jeg opp uten noen form for kvalme, og såvidt ømme bryster. Måtte selvsagt rett på Google for å se om dette er vanlig, og det er visst mange som mister symptomer i uke 7 også kommer det tilbake som et helvette, så det er vel bare å nyte noen dager fri :ler:

Og mens jeg skrev dette kjente jeg kvalmen ulmet litt. Jeg tok en halv postafen i går kveld så kanskje den har virket superbra i dag.  Rart hvor nedfor man blir av symptomer og hvor nervøs man blir når de forsvinner :sjenert:

Kvalmen har kommet og gått her også. Både sult og mat trigger 😂 Jeg har måttet vente helt til i ettermiddag for å spise skikkelig. Spent på hvordan det går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (19 minutter siden):

Kvalmen har kommet og gått her også. Både sult og mat trigger 😂 Jeg har måttet vente helt til i ettermiddag for å spise skikkelig. Spent på hvordan det går 😅

Du tror vel det går greit fordeom? :sjokkblå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Kan jeg slenge meg med i skravletråden? :) Offisielt 6+2 her i dag, og det virker som det går riktige veien så langt. Har til og med fortalt nyheten til nærmeste familie på min side, siden vi treffer dem "in person" nå i påska (neste gang er ikke før i juni/juli) - var så utrolig hyggelig å kunne annonsere første barnebarn - med alle forbehold selvfølgelig :rodmer:

Spoonful - 30 år - B1 - Termin 30.11

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (55 minutter siden):

Hei! Kan jeg slenge meg med i skravletråden? :) Offisielt 6+2 her i dag, og det virker som det går riktige veien så langt. Har til og med fortalt nyheten til nærmeste familie på min side, siden vi treffer dem "in person" nå i påska (neste gang er ikke før i juni/juli) - var så utrolig hyggelig å kunne annonsere første barnebarn - med alle forbehold selvfølgelig :rodmer:

Spoonful - 30 år - B1 - Termin 30.11

Selvsagt blir du med i skravletråden :nikke: Gratulerer med graviditeten! Alltid spennende å dele nyheten. Min familie og venner fikk vite det egentlig med en gang jeg fikk positiv test fordi de har fulgt prøvingen vår hele veien :ler: Har du noen symptomer ennå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig tråd, gleder meg til å følge videre☺️

Her har kvalmen virkelig meldt sin ankomst, og forverres når jeg blir sulten eller ved matinntak. Spent på de neste ukene fremover da det blir forferdelig travelt på jobb og kvalmesymptomene har tatt seg opp nå i påskeferien. Krysser fingrene for at de avtar snart.

Er forøvrig 8+2 i dag i følge appene (ut ifra sist mens). Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til telling av uker, da jeg hadde en syklus på nesten 50 dager. Utviklingen av fosteret er på stadiet til uke 6 egentlig og jeg har ikke lyst å dra på TUL for tidlig.  

Fiolaa - 25 - B1 - termin 30.11 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiolaa skrev (52 minutter siden):

For en koselig tråd, gleder meg til å følge videre☺️

Her har kvalmen virkelig meldt sin ankomst, og forverres når jeg blir sulten eller ved matinntak. Spent på de neste ukene fremover da det blir forferdelig travelt på jobb og kvalmesymptomene har tatt seg opp nå i påskeferien. Krysser fingrene for at de avtar snart.

Er forøvrig 8+2 i dag i følge appene (ut ifra sist mens). Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til telling av uker, da jeg hadde en syklus på nesten 50 dager. Utviklingen av fosteret er på stadiet til uke 6 egentlig og jeg har ikke lyst å dra på TUL for tidlig.  

Fiolaa - 25 - B1 - termin 30.11 

:velkommen:

Blir spennende å følge hverandre gjennom her. Kvalmen er noe forferdelig dritt. Har slått meg rett ut i nesten to uker nå, håper liksom det letter snart  :ler: skal til TUL til torsdag og gleder meg som en kiiiid. Selv er jeg 7+3 i dag ^.^

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med ❤️ Termin er ca 21.12. Sååå nervøs nå frem til tidlig ul for å se at det ligger på rett plass denne gangen, exu i januar😕

ca 4+1 i dag å allerede blitt kvalm😮‍ hadde hyperemesis i 2012 med minste (dette blir en attpåklatt❤️) håper virkelig jeg slipper det denne gangen.

Hufsa87 - 35 - b3 - Termin 21.12 

Endret av hufsa87
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (1 time siden):

Slenger meg med ❤️ Termin er ca 21.12. Sååå nervøs nå frem til tidlig ul for å se at det ligger på rett plass denne gangen, exu i januar😕

ca 4+1 i dag å allerede blitt kvalm😮‍ hadde hyperemesis i 2012 med minste (dette blir en attpåklatt❤️) håper virkelig jeg slipper det denne gangen.

Hufsa87 - 35 - b3 - Termin 21.12 

Koselig med attpåklatt :rodmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Koselig med attpåklatt :rodmer:

Ja, prøvd lenge så gleden er stor nå:strix: snakket nettopp med sykehuset og skulle få ul 10 mai, kjente det var lenge til, men de kan vel ikke se så mye før den tid🩷da er jeg ca uke 8. Er nok bare skremt etter sist, var 5+6 da egglederen sprakk😑

 

synes det er koselig å se flere kjente nick fra prøver siden her inne på termin lista🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...