Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2023


Fame

Anbefalte innlegg

hufsa87 skrev (3 minutter siden):

Ja, prøvd lenge så gleden er stor nå:strix: snakket nettopp med sykehuset og skulle få ul 10 mai, kjente det var lenge til, men de kan vel ikke se så mye før den tid🩷da er jeg ca uke 8. Er nok bare skremt etter sist, var 5+6 da egglederen sprakk😑

 

synes det er koselig å se flere kjente nick fra prøver siden her inne på termin lista🥰

Da kan du vel kanskje kjenne igjen litt symptomer hvis det er likt som sist før evnt egglederen sprekker. Men får virkelig håpe den er der den skal være nå ^.^

Jeg har vært litt redd for exu selv ettersom ivf tydeligvis gir litt høyere sjanse for det, men siste HCG jeg tok for en uke siden var 43 000 og det er vel for høyt for exu (håper jeg) :ler:

Veldig koselig med kjentfolk, litt ekstra koselig med oss som har prøvd I lange tider :nikke:

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fame skrev (1 minutt siden):

Da kan du vel kanskje kjenne igjen litt symptomer hvis det er likt som sist før evnt egglederen sprekker. Men får virkelig håpe den er der den skal være nå ^.^

Jeg har vært litt redd for exu selv ettersom ivf tydeligvis gir litt høyere sjanse for det, men avsted HCG jeg tok for en uke siden var 43 000 og det er vel for høyt for exu (håper jeg) :ler:

Veldig koselig med kjentfolk, litt ekstra koselig med oss som har prøvd I lange tider :nikke:

Ja, jeg håper det😊 hadde lave hcg verdier sist. 1265 den dagen jeg ble operert. Så kommer til å være litt obs på det. Smertene kom brått på, men kommer til å ringe direkte til sykehus og ikke legevakt om det skulle skje igjen🩷 

oi, er det høyere sjanse for exu ved ivf?😳 det visste jeg ikke😊 vi skulle egentlig få henvisning til ivf etter påske🥰 

43.000 ja, det var høyt, tror ikke det er noe fare for exu da😃 leste lengre opp tror jeg at du skulle på ul denne uka?😃 det blir spennende😍 ønsker deg masse lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg håper det😊 hadde lave hcg verdier sist. 1265 den dagen jeg ble operert. Så kommer til å være litt obs på det. Smertene kom brått på, men kommer til å ringe direkte til sykehus og ikke legevakt om det skulle skje igjen🩷 

oi, er det høyere sjanse for exu ved ivf?😳 det visste jeg ikke😊 vi skulle egentlig få henvisning til ivf etter påske🥰 

43.000 ja, det var høyt, tror ikke det er noe fare for exu da😃 leste lengre opp tror jeg at du skulle på ul denne uka?😃 det blir spennende😍 ønsker deg masse lykke til🥰

Ja, det var visst litt høyere sjanse,  men fortsatt lav sjanse da. Skjønner ikke det, gir mer mening når egget vandrer i egglederen selv at det skal være større sjanse for exu, men jaja  :ler:

Ja, jeg har førstegangssamtale med jordmor og TUL på samme dag, blir litt rush men det får gå :ler: er jo sykemeldt også så tiden går så fryktelig seint.. tusen takk :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (3 timer siden):

Slenger meg med ❤️ Termin er ca 21.12. Sååå nervøs nå frem til tidlig ul for å se at det ligger på rett plass denne gangen, exu i januar😕

ca 4+1 i dag å allerede blitt kvalm😮‍ hadde hyperemesis i 2012 med minste (dette blir en attpåklatt❤️) håper virkelig jeg slipper det denne gangen.

Hufsa87 - 35 - b3 - Termin 21.12 

Gratulerer! 😍🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se flere i tråden - og gratulerer så mye @hufsa87☺️ 

Jeg er 6+6 i dag, og siste uka har kvalmen virkelig tatt på. 10 dager på reisefot i påska med kvalme og graviditetstrøtthet har vært litt av en opplevelse! 😅 Tilbake på jobb i dag, og begynner å lure på hvor lenge jeg klarer å holde dette skjult for lederen min. Jobber heldigvis på hjemmekontor 80% av tiden, så har mye fleksibilitet, det vil nok hjelpe veldig de neste ukene. Er det noen av dere andre som kjenner på enorm trøtthet/fatigue? Har begynt å sove middagsdupp, og jeg klarer meg vanligvis bra på relativt lite søvn:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tar lurer hver eneste dag, som regel på to timer :sovnet:

Jeg har siste dagene merket en sånn skikkelig frykt for MA. Har bra med symptomer på graviditeten, så jeg burde ikke bekymre meg tror jeg, men klarer ikke helt å stresse ned :ler: Er vel normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går med dere, ladies? Vi har vært på TUL i dag og fikk se og høre en liten en med hjertefrekvens på 150/min :rodmer: Lettere skuldre kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Hvordan går med dere, ladies? Vi har vært på TUL i dag og fikk se og høre en liten en med hjertefrekvens på 150/min :rodmer: Lettere skuldre kjenner jeg

Ååh, så herlig! 🥰 Blir plutselig 100 kilo lettere da, ja! Jeg bestilte nettopp time selv, 25. april. Da er jeg 7+0 og forhåpentligvis får vi høre sterk og god hjertelyd vi også 😍

Ellers er formen helt grei om dagen, bortsett fra migrenen som plutselig slo meg ute av spill. Kvalmen kom med migrenen, så den er nok ikke gravidrelatert. Hvis det fortsetter sånn priser jeg meg heldig, for jeg har absolutt ingenting å klage på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (21 minutter siden):

Ååh, så herlig! 🥰 Blir plutselig 100 kilo lettere da, ja! Jeg bestilte nettopp time selv, 25. april. Da er jeg 7+0 og forhåpentligvis får vi høre sterk og god hjertelyd vi også 😍

Ellers er formen helt grei om dagen, bortsett fra migrenen som plutselig slo meg ute av spill. Kvalmen kom med migrenen, så den er nok ikke gravidrelatert. Hvis det fortsetter sånn priser jeg meg heldig, for jeg har absolutt ingenting å klage på!

Så gøy  :danse2: Alltid spennende med første UL. Det er ikke så lenge til heller ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 minutter siden):

Så gøy  :danse2: Alltid spennende med første UL. Det er ikke så lenge til heller ^^,

Nei, det går sikkert fort 😁 Vi har noen travle uker foran oss, så vi har nok å tenke på 🤣 Plutselig er vi der! Gleder meg til å se og høre 🥰 Krysser selvsagt alt jeg har for at vi faktisk ser og hører noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Fame🩷

her har det dessverre kommet blødning. Håper det er en uskyldig en😭 

var hos lege i både går og i dag. Men alle de som jobber der utenom lege er sykmeldt så de får ikke tatt blodprøver (hcg) så jeg kontakter sykehuset i morgen💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (8 timer siden):

Så godt å høre Fame🩷

her har det dessverre kommet blødning. Håper det er en uskyldig en😭 

var hos lege i både går og i dag. Men alle de som jobber der utenom lege er sykmeldt så de får ikke tatt blodprøver (hcg) så jeg kontakter sykehuset i morgen💔

Krysser fingrene for at det er helt uskyldig og at alt står bra til :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hufsa87 skrev (Akkurat nå):

Fikk bekreftet spontan abort med hcg i dag :gråter:

Nei, så tragisk :klem3::gråter:.  Gir deg en stooor virtuell klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (Akkurat nå):

Nei, så tragisk :klem3::gråter:.  Gir deg en stooor virtuell klem

Takk🩷 Da er det bare å bite tenna sammen å hoppe tilbake til prøver-forumet😞 

alle gode ting er 3🩷 -håper jeg💔

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med her!

Så utrolig trist @hufsa87❤️

Trine - 34 - B2 - PP8 - EL 01.04 - IKM 11.04 - Positiv test 06.04, termin 24.12❤️

Fortsatt veldig tidlig, men har begynt å kjenne det i puppene og blir veldig fort sulten og påfølgende svimmel hvis jeg ikke spiser jevnt hver 2-3 timer. Hadde også en del murringer i rygg og mage som avtok etter en veldig liten blødning som varte i få timer, som jeg antar var festeblødning. Spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til mitt første.
 

Hvordan har dere andre det? 🫶🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonymen skrev (4 minutter siden):

Jeg blir med her!

Så utrolig trist @hufsa87❤️

Trine - 34 - B2 - PP8 - EL 01.04 - IKM 11.04 - Positiv test 06.04, termin 24.12❤️

Fortsatt veldig tidlig, men har begynt å kjenne det i puppene og blir veldig fort sulten og påfølgende svimmel hvis jeg ikke spiser jevnt hver 2-3 timer. Hadde også en del murringer i rygg og mage som avtok etter en veldig liten blødning som varte i få timer, som jeg antar var festeblødning. Spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til mitt første.
 

Hvordan har dere andre det? 🫶🏼

 

Så hyggelig! 😍

5+5 her og jeg kjenner vel egentlig på alle symptomene man kan ha så tidlig :fnise: Alt i alt er formen grei. Føler meg verre enn hva jeg gjorde med de to første, men jeg er hakket mer travel og 7 år gamlere enn sist :ler: Har sett bittelitt blod på papiret, kun litt rosa. Bekymrer meg ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...