Gå til innhold

Nytt år

Nominella

Anbefalte innlegg

Det kalles å være gravid, og det eneste som hjelper er å slenge seg nedpå sofaen med tv, data eller en god bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det skjer forresten ting på det mentale planet i heimen om dagen. Både hos meg og mannen. Blir spennande å sjå kva vi tør gjere med det.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles å være gravid, og det eneste som hjelper er å slenge seg nedpå sofaen med tv, data eller en god bok.

:klem:

Takk for klemmen og de gode ordene! Ja, skjønner at jeg er gravid. Forstår det mer og mer for hver dag. Og det er helt fantastisk! :)

Men slitsomt, ja det er det. Sover MYE for tiden. Men er trettest på ettermiddag, og mest våken like etter at jeg har lagt meg i sengen om kvelden. Noe som irriterer min mann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer forresten ting på det mentale planet i heimen om dagen. Både hos meg og mannen. Blir spennande å sjå kva vi tør gjere med det.. :hjerte:

Oi! Så spennende! Dette må vi følge med på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det? :)

Det går fiiint! :)

Er 9 uker på vei i dag, ( :hoppe: ) og er lykkelig gravid! Bare håper at det går fint denne gangen.

Hvordan går det med deg da, liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å :hoppe: :hoppe: for 9 fullgåtte uker! Nå er du faktisk 2 fullgåtte mnd, og startet på den 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det går fint her, litt uvirkelig at jeg er snart 15 uker på vei. om 5 uker og noen dager så er jeg halvgått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hopping Pondusa! :)

liv: Ja, er det ikke fantastisk? Om en uke er jeg ferdig med 25% av svangerskapet! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så godt at du fikk se på UL at alt stod bra til, da er jo sjangsen for at det skal gå bra fremover veldig stor også! Skjønner godt at du er litt bekymret, det er jeg også.. Det er heldigvis ikke så lenge vi vi begge to er over den "magiske grensen" 12 uker. :)

Jeg kjenner meg godt i gjen i å være så trøtt og sliten, dagene bare flyr lissom, men godt er det igrunn, så får man ikke så mye tid til å bekymre seg. ;)

Håper du har en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Missbumblebee!

Koselig at du stakk innom. :) Bare to knappe uker nå, så er vi utenfor de 12 verste ukene. Jeg tror nok likevel at jeg kommer til å være ekstra forsiktig frem til uke 15, siden jeg mistet da sist.

Gleder meg til tirsdag, forresten, for da skal vi på 1. svangerskapskontroll. Bare håååper t vi får høre hjertelyd da. Sist svangerskap fant ikke legen hjertelyd i det hele tatt, så da var nok fosteret dødt inni livmoren ganske lenge.

Men nå jeg visst prøve å få meg litt søvn slik at jeg orker arbeidsdagen i morgen. Sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Missbumblebee!

Koselig at du stakk innom. :) Bare to knappe uker nå, så er vi utenfor de 12 verste ukene. Jeg tror nok likevel at jeg kommer til å være ekstra forsiktig frem til uke 15, siden jeg mistet da sist.

Gleder meg til tirsdag, forresten, for da skal vi på 1. svangerskapskontroll. Bare håååper t vi får høre hjertelyd da. Sist svangerskap fant ikke legen hjertelyd i det hele tatt, så da var nok fosteret dødt inni livmoren ganske lenge.

Men nå jeg visst prøve å få meg litt søvn slik at jeg orker arbeidsdagen i morgen. Sees!

Oj, ja jeg skjønner godt at du vil være litt forsiktig til du er over den 15 uka da ja.

Jeg var på første svangerskapskontroll forrige uke jeg, og da ville ikke legen sjekke etter hjertelyd, vi skulle ta det neste gang, altså etter påske en gang. Håper du får høre et bittelite hjerte slå imorgen!!

Ha en finfin dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk da jenter! :)

veslo: :klem:

Missbumblebee: Legen forklarte til oss at det ikke var vanlig å høre hjertelyden før man var over uke 20 i svangerskapet. Hvis dette stemmer så er alt det jeg har hørt før feil, men det forklarer også en del om det forrige fosteret. Vi prøvde å høre hjertelyden der tre eller fire ganger, men det var fånyttes.

Ja, vi har altså vært hos legen på 1. svangerskapskontroll i dag, jeg, mannen og småtten i magen. Jeg byttet lege for bare noen uker siden til denne legen som er mye nærmere her vi bor, enn legen jeg hadde før midt i sentrum. Mer praktisk, selv om vi begge liker sentrumslegen.

Den nye legen var hyggeleg, grei og litt merkelig. Satser på at det er en bra ting ;)

Han laget henvisnig til ultralyd til oss, og skulle sende den avgårde så snart det lot seg gjøre. Denne gangen virker alt så ekte, har en mye bedre følelse nå, enn jeg hadde i fjor. Vi gleder oss til om, faktisk bar åtte uker! Selv om det er nesten hele den tiden jeg har gått gravid til nå, så virker det ikke sååå lenge til.

Åtte uker. Det er to måneder det.

Og i dag er vi ti uker på vei!

Vi hopper for det.

:hoppe:

Endret av Nominella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, uke 20 er jo veldig sent da? Men det har kanskje litt å si hva slags utstyr legen har å lytte med også?

Uansett, det er godt å få vært på kontrollen, det blir lissom så mye virkeligere da. Og 8 uker går fort, særlig nå som vi går mot lysere tider og alt! ;)

Og grattis med ti uker! Nå er det bare 30 igjen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, la oss håpe de neste 8 ukene flyr avgårde! :)

Jeg vet faktisk ikke hva han har å lytte med, jeg syns også at uke 20 var veldig sent. Mener å ha lest at hjertet blir til mye tidligere enn det, så med en sånn hjertekomp må det da være mulig å høre fosterlyd før enn i uke 20... Kan jo hende at han mener med sånn tre-sak som man forbinder med jordmoren på 50-tallet ;)

Må vurdere om vi muligens skal gå til innkjøp av en slik hjertekomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo på UL i uke syv, og da så vi hjertet slo, så den lille der inne har jo hjertet, og jeg er nesten 100% sikker på at det går an å høre tidligere enn uke 20, men som du sier er det fullt mulig at det hvis han har sånn tredings, så må man vente lengre.

Ha en fin dag forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missbumblebee: Ja, det er nok sikkert en slik tredings. Ellers begynner jeg virkelig å lure. For hjertet blir jo laget veldig tidlig.

vesl: Ja! :hoppe: Det er ikke så veldig offisielt ennå, venter ihvertfall to uker til med å fortelle familien. Kanskje mer, vil helst unngå å stjele noe fokus fra noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...