Cymbidium Skrevet 19. oktober 2006 #1641 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gratulerer med forlovelse!! Og lykke til med fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #1642 Del Skrevet 19. oktober 2006 Uff, nå er jeg så lei meg altså... Snakket med mamma på telefonen ista, og hun har fått vite at vi må avlive den ene hesten vår. Den er bare tre år gammel, og vi har hatt den fra den ble født, så det føles bare helt j@vlig. Det er ikke noe mer vi kan gjøre for å hjelpe den, har brukt enormt med penger og tid på å prøve å få den 100% frisk, og det har sett ut til å gå rette veien lenge, men nå har den blitt mye værre plutselig, så nå må vi bare gi opp... Vet ikke når det skjer, eller hvordan men jeg klarer ikke tanken på å sende den til slakteriet, så vi må prøve å få ordnet med nødslakt eller noe... uff..... Stakkars babyen i magen, h*n fortjener en gla og avballansert mamma, men nå er jeg bare helt knust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #1643 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har alt for mange tanker i hodet jeg, fullstendig umulig å sove nå... Dro en tur bort til mamma etter at jeg skrev forrige innlegg. Stakkars lille hesten har vondt nå, så det er riktig å la den slippe, men det gjør fryktelig vondt forde. Mamma var ikke særlig høy i hatten hun heller, forståelig nok. Jeg skal snakke med veterinær imorgen, og høre hvilke alternativer vi har i forhold til avliving. Må jo bare få ordnet det så fort som mulig, enda så grusomt det er. Uff, jeg burde sove nå, men klarer ikke. Våknet i tretiden fordi jeg måtte tisse (som vanlig), og etter det spant tankene for mye rundt i hodet til at jeg klarte å sove noe som helst. Tror jeg skal lage meg en kopp kakao og legge meg på sofaen litt jeg, kanskje jeg får slappet av litt i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. oktober 2006 #1644 Del Skrevet 20. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 20. oktober 2006 #1645 Del Skrevet 20. oktober 2006 Huff da... Trist å lese om hesten, veldig spesielt når man har hatt de hele livet.... Gir deg en og håper du holder hodet over vannet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #1646 Del Skrevet 21. oktober 2006 Takk for klemmer iss og IdaH. Fikk ordnet alt det praktiske i går, så tidlig mandag morgen blir lille hesten avlivet hjemme på gården. Inntil da får den en god dose smertestillende to ganger om dagen, og det ser ut til å fungere greit. Det virker ikke som den har så vondt nå heldigvis. Nå i helgen skal det bare koses og skjemmes bort. Skal snart i stallen og pjuse litt. Jeg som har vært så klar for å få ut babyliten i det siste er overhodet ikke klar lengre.. Nå håper jeg bare at h*n holder seg inne til mandag ettermiddag hvertfall, for jeg vil være med når det skjer, og dessuten så er mamma rimelig knust, så hun trenger nok å ha noen flere enn veterinæren der når det blir gjort. Ellers er det ikke mye forandringer her egentlig, jeg er sliten og kroppen er tung og til dels ganske så vond. Det har begynt å "knekke" i bekkenet når jeg beveger meg, fryktelig lite deilig, men det går vel snart over forhåpentligvis. Ryggen verker også, så det er slitsomt å sitte foran pcn, derfor blir det lite kg-tid nå desverre. Skulle gjerne hatt en bærbar en.. Ellers har jeg fått noe så sinnsykt med apetitt i det siste, sambo mobber meg og sier at jeg er et matvrak... Og det er vel litt sant i det, men det må jo være fordi babyliten trenger mere næring da. Kommer til å bli en gigababy tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. oktober 2006 #1647 Del Skrevet 21. oktober 2006 Å, så vondt med hesten.. Det er så fælt å måtte avlive dem... Har mistet flere gode firbeinte venner på den måten.. Men avliving hjemme på gården er så mye bedre enn å sende dem avgårde.. Uff, føler med deg... Blir en veldig kontrast nå, men GRATULERER MED FORLOVELSEN!!! Og så er jeg veldig spent på om bumblebabyen komer snart!! Er ikke mange dagene til termin nå, så det er uansett ikke lenge igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #1648 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Epona I dag er jeg 40 uker på vei... Tenk, bare to dager til termin nå!! Går litt rundt i min egen verden om dagen, gruer meg til imorgen, samtidig som det er greit at det blir overstått... Klarer ikke å tenke på stort annet før det er over tror jeg. Har fryyyktelig lyst på sjokolade nå, og jeg vet vi har det, men sambo har gjemt det.... Han har ingen grunn til det, det er han som spiser med godteri her i huset, så det er skikkelig kjipt gjort av han syns jeg.. Skal nok snart gå å vekke han og dra det ut av han, ellers blir det statoil neste. Har fått til en mini-dagboksrunde i dag, endelig. Skal prøve å få med meg prøverdagbøkene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 22. oktober 2006 #1649 Del Skrevet 22. oktober 2006 så trist med hesten Å jeg vet så inderlig godt hvordan du har det, vennen. Har hatt flere hester selv jeg. Men som du sier, det ville være fryktelig egoistisk å la den lide, så valget er helt riktig, og det tror jeg du vil kjenne i morgen når alt er overstått.. Det kommer til å bli fryktelig tøft, men det er tross alt det beste for hesten som har så vondt. Syns du har fortjent litt sjokolade nå jeg. du får smiske litt med forloveden din du har sikkert noen smugtriks stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 22. oktober 2006 #1650 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så trist med hesten! Takk for besøk i dagboka mi. Håper du har det bra nå på slutten av svangerskapet. Sikkert litt tungt med så stor mage? Jammen er du på 40 uker! Så spennende! Snart har du et lite nurk i armene. Forresten så synes jeg du skal få litt sjokolade i dag. Bare å vekke sambo! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #1651 Del Skrevet 22. oktober 2006 Mmmmmmmm... Jeg er også SÅ sjoko-fan for tiden! wow, bare 2 dager!! spennende........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #1652 Del Skrevet 23. oktober 2006 Får ikke sove mere jeg... Tror jeg har vært oppe og tisset minst fem ganger etter at jeg la meg, og siste gangen klarte jeg ikke jage bort tankene om hva som skal skje i dag. Føler meg helt nummen egentlig, vet jo hva jeg går til, det er ikke første gangen vi har måttet avlive hest, men det er likevel mange tanker i hodet.. Var i stallen lenge i går kveld, koste og pjuset med lille hesten. Og tok masse bilder. Ikke så lett å få fine bilder inne i stallen, men heldigvis har jeg masse bilder av den fra før av. Nå er det bare noen få timer til alt er over... Ellers er det ingen forandringer, en dag fra termin. Har time hos naturterapauten i dag, mulig jeg avlyser det, må se an hvordan humøret og formen er. Jeg er veldig glad for at bumblebabyen har holdt seg inne til nå, hadde vært fælt å ligge på sykehuset og tenke på hva som skjer med lille hesten.. Etter at alt er over i dag er jeg klar til å møte babylille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #1653 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja, da var det over... Veterinæren kom litt før kl 7 i morges. Det gikk rolig og fredelig for seg, hun bare segnet om og var borte, så det gikk mye raskere enn sist jeg var med på avliving av hest. Heldigvis. Lasteilen som skulle hente henne kom før det var gjort, men han kjørte et stykke bort i veien og ventet til vi var klare med å si hade og alt. Det er på en måte godt at det er over, men det føles helt fryktelig at jeg aldri mer skal få kjenne den myke lille mulen mot ansiktet mitt, eller høre velkomstvrinsk fra lille hesten. Hun rakk å vrinske to ganger før hun var borte, og alle de andre hestene inkludert mamman hennes svarte.. Godt de ikke skjønner noe av det som skjedde. Vet at det var det eneste riktige vi kunne gjøre, men fy søren så vondt det gjør i sjelen forde... Nå skal jeg prøve å legge meg å slappe av litt, tror ikke jeg får sove noe. Tror jeg skal prøve å komme meg til timen hos terapauten etterpå, men da må jeg slappe av litt først. Inne i magen romsteres det masse nå, så kanskje h*n gjør seg klar til å møte verden... Er jo lov å håpe litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 23. oktober 2006 #1654 Del Skrevet 23. oktober 2006 Å jeg blir så trist av å lese om hesten din... Nå er det over... Men jeg synes det er fint når sånne ting skjer hjemme på stallen og ikke på fremmede steder.. Føler med deg, Missbumblebee... Uff, livet er fylt av kontraster.. I dag har du sagt far vel til en firbeint venn, og samtidig går du og venter på nytt liv. Ønsker deg lykke til med terapeuttimen din! Kanskje skjer det noe stort snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. oktober 2006 #1655 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så forferdelig trist med hesten! Men nå har hun det bra, og det må vel være litt godt å tenke på? Det er bestandig trist når dyr må avlives... 1 dag unna termin, her går det unna! Nå er det jammen ikke lenge til du får møte nurket ditt! Gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. oktober 2006 #1656 Del Skrevet 23. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 23. oktober 2006 #1657 Del Skrevet 23. oktober 2006 Veldig leit å lese om hesten, Missbumblebee Selvom det ikke er noen trøst, så er det godt at det er over, når det er sånn det må gå... Håper du etter omstendighetene får en fin kveld, og at du klarer å tenke på noe annet enn hesten! Tenk, i morgen har du termin! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 24. oktober 2006 #1658 Del Skrevet 24. oktober 2006 Oi, termin i dag! Har du faatt noen flere signaler fra bumblebabyen i det siste?! Haaper h*n har lyst til aa komme ut og hilse paa snart! Kondolerer med hesten, forresten. Utrolig trist naar dyr doer, saerlig naar den var saa ung. Du faar ta vare paa minnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. oktober 2006 #1659 Del Skrevet 24. oktober 2006 Termin idag!! Men hvem er sladris? Hvem skal vi se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #1660 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) TERMIN!!! Men ingen tegn til baby ennå... Kjente det murret litt mer etter timen i går, men det gav seg igjen.. Enda jeg prøvde å drikke den grusomme teen, masserte brystvortene i vaaaarm dusj og tok klystèr... Tror babyen min har tenkt å bli der inne til jeg blir god og sprø... Skal til jormor på fredag, og da skal hun få sjekke om det har vært noe som helst fremgang siden sist, dersom det ikke er det kommer jeg til å begynne å stortute tror jeg.. Sambo startet dagen med å kjefte på meg i dag.. Han hadde nesten ikke sovet i natt, og var supergrinete.. Jeg har visstnok begynt å snorke (ikke så rart kanskje, jeg klarer jo knapt å puste normalt for tida), og når jeg i tillegg har vært oppe på do fem ganger, så sier det seg selv at det ikke blir allverden med søvn.. Fikk unnskyldmelding etter noen timer da heldigvis, men det er uansett ikke noe koselig å starte dagen med å få kjeft, og hvertfall ikke nå når jeg er så full av hormoner og har hodet fullt av ting og tang.. Tror jeg kan begynne å gråte bare noen sier "bø" til meg nå.. Sambo kan si "ikke begynn å gråte" og da kommer tårene med en gang, uansett grunn... Rimelig håpløst! Jeg har ingen sladris jeg... Noen som melder seg frivillig? Snakket med ei venninne ista, og hun har blitt singel... Eller, hun bor jo sammen med fyren ennå, men de har brutt forlovelsen, og det kan se ut som løpet er kjørt. Ikke lett når man har barn sammen og alt gitt. De er jo så gode venner egentlig, men div problemer har gjort ting fryktelig vanskelig for dem. Håper virkelig at de kan klare å jobbe seg sammen igjen. Nei, nå må jeg legge meg ned litt kjenner jeg, men jeg tror nok jeg kommer tilbake en tur etterpå. Endret 24. oktober 2006 av Missbumblebee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå