Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby

Missbumblebee

Anbefalte innlegg

I dag har jeg helt klart ikke dagen.. Har vondt i hodet, er småkvalm, slapp i kroppen og føler meg generelt skikkelig sliten og uggen.. :( Har vært på kontroll hos legen, og alt så bra ut. Babyen har festet hodet nå, og alt annet var i sin skjønneste orden heldigvis. Legen min er virkelig suveren altså, selv om han "mobber" meg litt over at jeg har gått opp så mye som jeg har (mener han sa 17.5kg tilsammen nå jeg? Den siste tida har heldigvis vekta vært noenlunde stabil, så det er jo bra). Skal på kontroll igjen allerede på tirsdag, for legekontoret må stenge fra onsdag til fredag pga ombyggninger i lokalene der. Blir mye faring iom at han holder til i annen by enn jeg bor, men det er jo trygt og godt å bli passet på også. Etter legetimen var jeg innom manuellterapauten min, han setter nemli fødselsforberendende nåler også, jeg i dag kjente jeg faktisk at det stakk til i livmoren et par ganger. Håper det har effekt ja!

I kveld har vi vært på besøk hos faren til min kjære, for han hadde bursdag i dag. Jeg bakte kake og greier, og så fikk han en dvdspiller av oss som han ble veldig glad for. Min kjære har hatt et ganske så anstrengt forhold til faren sin en lang stund, men det har heldigvis begynt å løse seg, og det syns jeg er flott! Iom at min pappa ikke lever, så blir jo han den eneste ordentlige bestefaren til babyen, selv om mammas kjære gjerne vil ha bestefar-rollen han også, noe jeg syns er veldig hyggelig. Dette ble mye surr tror jeg, føler ikke at hodet er helt med idag jeg.. Håper jeg får sove ordentlig til natten, både kroppen og hodet mitt er helt ute i dag, og imorgen VIL jeg bli ferdig å rydde og vaske på babyens rom.. Så det så! Orker desverre ingen runde i dag, føler virkelig at jeg forsømmer alle dere jentene her inne, men jeg har bare ikke energi til overs nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på deg selv og babyen først, og oss etterpå, hvis du har overskudd! Det er ikke noe krav å ta seg en dagbokrunde her inne!

Vi går ikke noe sted alikevel!

Håper du har fått en god natts søvn, og at alt føles bedre nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei supersøte snupper! :kyss:

Denne helgen har gått unna med rakettfart.. Lørdag var jeg i elendig form, fullstendig sofadyr uten noe som helst energi til overs. Sambo fikk et anfall av husrydding og rengjøring, så nå er det mye koseligere her. Jeg tuslet litt rundt og hjalp til litt, men det var ikke akkurat mye... På en annen side, så har ikke han gjort særlig mye husarbeide den siste tiden, så jeg har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet for det. Dessuten har jeg vasket alt av klær den siste mnd ihvertfall.

I går var vi først en liten tur i sverige og handlet mat og babyting (et saueskinn, et babyhåndkle og sånn dings til å følge med på babyen når den er på et annet rom, husker plutselig IKKE hva det heter... :sjenert: )

Etter sverigeturen var vi innom svigermor en tur. Der var sambos søster og mann med lille nydelige tulla, som har blitt sååå stor siden sist vi så henne. Utrolig koselige folk det altså, jeg har vært kjempeheldig med svigersene!! :) Fikk overlevert babykurven som svigermor har fått satt i stand, og den var kjempefin! Utsyrt med sausekinn og alt, så nå er føler jeg mer bare mer og mer klar. Vi trenger ny kommode til babyen, det passer overhodet ikke inn det vi har fra før av, dessuten trenger vi dem egentlig til våre store klær. Så i dag skal sambo innom ikea på vei hjem fra jobb og kjøpe to kommoder.. Håper han får med seg riktig farge og størrelse... Litt usikker på akkurat det der ja! Hehe, men jeg får vel la tvilen komme han til gode, jeg skal uansett en tur inn på ikea i løpet av uka og kan bytte dersom det viser seg å være feil.

Alt i alt må jeg si at jeg merker på meg selv at jeg blir mer og mere klar til å hilse på dette lille menneske som vi har visst om så mange mnd. Drastisk endring på akkurat det den sist uka kjenner jeg. Jeg har jo ikke egentlig gruet meg noe særlig til selve fødselen, noe jeg heldigvis ikke gjør nå heller, men har vært litt overveldet over alt ansvaret som følger med babyen. Nå er ikke det heller så skremmende. Merkelig hvor fort følelser kan forandre seg! H*n kan komme ut når som helst og vise seg frem, jeg er klar!!!!

I dag er dagen rimelig fullpakket igjen, skal til fysio og homeopaten i formiddag, og så må jeg dra og ordne endel ting og tang i byen etterpå. Har planer om å svømme i kveld, men det er mulig det blir utsatt til imorgen. Vel.. Jeg får vel gå å dusje så jeg er klar til å gå ut i verden en tur tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... og sånn dings til å følge med på babyen når den er på et annet rom, husker plutselig IKKE hva det heter... :sjenert: )

Babysitter kanskje?? ;)

Ha en strålende dag, og pass på deg selv :)

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Sam, Liljen og Fjellrypa! Du har selvsagt rett Lilja, det heter babysitter! Hodet mitt er langt ifra på rett plass om dagen, det er hvertfall sikkert! ;)

Nok en dag med elendig form. Har vært en liten tur i byen, fikk ikke ordnet noe av det jeg hadde tenkt for alt gikk i sakte kino... Etter det har sofaen vært min gode venn, og jeg skal snart tilbake dit kjenner jeg. Var hos legen i går, alt ser okei ut, bortsett fra at jeg mangler jern, blodprosenten min var blitt markant lav i det siste. Ligger under det de godtar for gravide, så jeg må begynne med tilskudd. Kan nok være en av grunnene til at jeg ikke er helt i form om dagen det ja. Ellers håper jeg egentlig at babylille skal komme før terminen nå, for nå begynner det virkelig å bli tungt å drasse rundt med all denne ekstra vekta... Merker for hver dag at jeg får mere vann i kroppen, og det er langt ifra behagelig. Ble visst mye klaging her nå, det er ikke meningen, jeg nyter å kjenne bumblebabyen sparke og romstere der inne, selv om jeg må si at h*n godt kan slutte å krafse i blæra mi, noe som helt tydelig er ny hobby der inne... :ler:

Nei, nå skal jeg bort på sofaen igjen, ikke noe godt å sitte her lengre... (ønsker meg bærbar pc ja....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt skjønne du begynner å bli sliten nå ja... Du må bare ta hensyn til det og kose deg masse på sofaen... Ekstra krefter har man definitivt brukt for etter hvert... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppa!

Så koselig å lese om tankene dine :legrine:

Snart kommer den lille ut og gjør dere til foreldre! Det er så fantastisk at det kan bare ikke beskrives...

Men hvil hvil hvil! Det er alfa og omega med all mulig hvile!

Ha en god dag på sofaen og ei kjempefin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Til alle dere som orker å stikke innom boka mi selv når jeg er her så lite.

Jeg går rundt og vagger fremdeles, og skal ikke skryte på meg å være i god form, men nå bare MÅTTE jeg innom og fortelle noe...

.....

..... Spente eller??

SAMBO FRIDDE I DAG!!!!!! :bryllup::hjerter_rundt::hjerter::hjerter_rundt::hoppe::hjertesmil::dagens-rose::hjerter_rundt::hjerter::hjerte:

Tenk, vi er forlovet!!! Klarer ikke skrive noe mer nå jeg, men kommer sterkere tilbake siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...