Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby

Missbumblebee

Anbefalte innlegg

Hm, har jeg egentlig vært her inne før? Litt usikker plutselig.

Men veldig hyggelig å lese om deg og ditt.

Skulle nesten tro mannen hadde litt pms her om dagen, gitt! Håper han har normalisert seg igjen, da.

Så deilig med sparking. Jeg gleder meg masse til akkurat det. Det er så rart å kjenne et lite vesen romstere inni kroppen sin. Litt uvirkelig. Og veldig hyggelig.

Tenk at det er et bittelite menneske! Det er egentlig helt sprøtt.

Håper dere får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

"Godt" å høre at det er flere som har vanskelige mannfolk for tiden.. :klem: Hos oss er det både jeg og han som er vanskelige, men han er den oppfarende typen mens jeg er den bite-det-i-meg-typen.. Du får trøste deg med at du ikke er alene ;) Men uansett har vi valgt hverandre og har det utrolig bra sammen. Men det er litt tøffe tider nå for tiden, og det har det vært hos dere og som jeg har skjønt. Jeg tenker det kasnkje er litt naturlig også jeg, med første barn på vei og alt som skal skje, og alle bekymringer man har. Uansett er det bra å få ting ut, har jeg endelig lært meg.. Og kanskje er det sundt å røske opp litt før barnet kommer?

Håper du får en fin dag! I dag du skulle til jordmor, var det ikke? Da får du vel høre hejrtelyden igjen! Alltid like deilig det, selv om man kjenenr spark! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen! Her har dagen gått i ett, så jeg har ikke hatt tid til å sette meg ned før nå.

Kontrollen gikk bra i dag, var ikke så lange stunden der denne gangen som sist, men nå hadde jeg ikke med meg skravlesyk mann heller. :ler:

Livmoren min ligger langt over snittet, så hun måtte måle to ganger før hun fant ut at det var riktig, og spurte om jeg var heeeelt sikker på at det bare bor en der inne. Hun lyttet ekstra mye med den hjerte-doppleren(?) også, men vi fant heldigvis bare en! Den lå på 157 i dag, så det er fremdeles høyt. Jeg fortalte at jeg hadde litt angst for å få en kjempebaby og gå lenge over tida, og da sa hun at hvis så var tilfelle (altså at babyen blir veldig stor) så kan man igangsette et par uker før termin. Jeg holder sannsynligvis på å få lit bekkenplager, så jeg skal være litt forsiktig fremover, prøve å få svømt litt også tror jeg. Ellers får jeg ikke neste time før 18 august pga av ferie og greier, noe som er litt frustrerende, for det er så veldig lenge til.

Ellers så har jeg funnet meg bil som jeg vil ha! :sjarmor: Så jeg har ordnet lån, og skal sannsynligvis ta natt-toget til Bergen imorgen kveld for å se på den. Litt lang tur, men det er det verdt dersom bilen er så bra som den ser ut som!

Min kjære og jeg var i byen en tur ista, og han fikk kjøpt seg to bukser og en genser, så nå er han gla og fornøyd og kommer til å bli kjempefin!

Ellers er min kjære i godt humør i dag, så her er alt bare velstand!

Jeg orker ikke så lang runde i dag, men jeg skal nå få tatt meg en liten en hvertfall! Og så får jeg fortsette imorgen tidlig ellerno. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen runde på meg i går, fikk et akutt kvalmeanfall og måtte bare legge meg rett ut.. :tristbla: Skikkelig kjedelig å være kvalm altså, jeg misunner IKKE de som går kvalme hele svangerskapet. Har begynt å gulpemagesyre også nå, og det er så ekkelt! Mulig det var derfor jeg ble kvalm, vet ikke jeg. Uansett så gav det seg litt når jeg fikk lagt meg, og nå kjenner jeg ikke noe heldigvis.

Lillevof har vært på ferde i natt, da jeg kom ned i stua lå det strødd med biter av en femti-lapp og hun har spist opp bonuskortet på hundefôr... Dumt av oss å legge det fra oss, men akk så irriterende likevel!

Ellers har jeg hatt massssssse kynnere siden i går, mye mer enn noen gang før, og jeg vet lissom ikke om det er noe å bry seg om eller ikke.

Våknet halv seks i dag, en time før min kjære skulle stå opp :forvirret: Kunne godt tenkt meg å sove litt mer, hvis jeg skal til Bergen med natt-toget i kveld, så hadde det vært greit å vært litt uthvilt også lissom! Tar noen timer å kjøre tilbake også dersom jeg skulle finne på å kjøpe den bilen.

Nei, nå skal jeg prøve å ta meg en liten runde altså! Kommer vel til å sovne ved tastaturet snart men.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Spennende å høre om kontrollen. Og som du ser.. så tar man forhåndsregler HVIS det skulle vise seg å bli en stor baby! :Nikke:

Spennende med bil også! Hvordan bil har du sett på? *nysgjerrig*

Hvis du blir å kjøpe den - må du kjøre pent hjem igjen... er såå mange tullinger på veiene vi må passe oss for!

Prøv å slappe av og kose deg i dag da... før nattoget i kveld!

Stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Spennende å høre om kontrollen. Og som du ser.. så tar man forhåndsregler HVIS det skulle vise seg å bli en stor baby! :Nikke:

Spennende med bil også! Hvordan bil har du sett på? *nysgjerrig*

Hvis du blir å kjøpe den - må du kjøre pent hjem igjen... er såå mange tullinger på veiene vi må passe oss for!

Prøv å slappe av og kose deg i dag da... før nattoget i kveld!

Stor :klem: til deg!

Jeg har sett på en volvo 945 (stasjonsvogn altså) med turbo. :sjarmor: Nesten samme bil som jeg har nå, bare nyere, lavere km-stand og mere utstyr. Og finere farge da! ;) Skal kjøre pent jeg altså, må bare finne ut hvilken vei som er lettest, for jeg har ikke kjørt derfra selv noengang, bare sittet på en gang for flere år siden.. Nå skal jeg legge meg på sofaen litt, og slappe av, det tar på å våkne så sinnsykt tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, saa goey med ny bil! Hvilken farge har det nye beistet? :sjarmor: Apropos bil, skal hente vaar paa verkstedet (igjen! :forvirret: ) i dag...men det ligger to minutter unna, saa det er ikke saa langt aa dra heldigvis. Men skulle gjerne hatt en bergenstur selv!

Tusen takk for koselige pm'er, forresten! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, saa goey med ny bil! Hvilken farge har det nye beistet?  :sjarmor:  Apropos bil, skal hente vaar paa verkstedet (igjen!  :forvirret:  ) i dag...men det ligger to minutter unna, saa det er ikke saa langt aa dra heldigvis. Men skulle gjerne hatt en bergenstur selv!

Tusen takk for koselige pm'er, forresten!  :kyss:

Jeg har bare sett bilder av den da, iom at den står på andre siden av fjellet ;) men den er mørk, mørk lilla metallic, så den ser svart ut når det er mørkt og lilla ut når det er lyst. Skikkelig kult tror jeg! Og så er det sort helskinn interriør i den, el-soltak, el-vinduer osv osv. Gleder meg til å se den, håper bare ikke det blir bom-tur altså! Har allerede ordnet meg forsikring som blir igangsatt ved at jeg ringer å sier at bilen er min, og sjekket med biltilsynet at alt er i orden med bilen i forhold til papirer og slikt.

Kjedelig med bil som går i stykker hele tiden da, er frustrerende nok det, selv når man ikke trenger den i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!!

Så kjekt med fin kontroll! Men litt kjipt at det er så lenge til neste gang ja..Men det går fort! Men tenk at neste gang du skal på kontroll har jeg garantert blitt mamma :overrasket: *gulp*

Oioioi!! Ny bil?!? Så spennende!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk det du Skytte, at snart er du mamma!! :klem:

Jeg er superrastløs jeg nå, får ikke til å slappe av ennå, enda så lite jeg sov i natt.... Er nødt til å slappe av litt før jeg skal dra, men først må jeg inn til byen å ordne med togbilletten siden toget ikke går direkte herfra kjører min kjære meg så jeg slipper å styre med å bytte tog.

Skal kjøpe med en 1,5liters flaske med imsdal tenkte jeg, og noe kjeks eller noe sånt, så jeg kan småspise litt om jeg skulle bli sulten. Det er jo så typisk å bli akutt sulten når man ikke har noe å spise på... ;)

Nei, nå skal jeg sette nesa mot byen en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med titte-på-bil-tur. Håper du kommer hjem som en lykkelig bileier!

Rampete vofs du har... ;) Synes alltid det er delig når de har pasert 2 år, da er liksom det værste over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Prada! Ja, du har rett i det, når de er to begynner det å skje noe, storevoffa mi ble "voksen" da hun var tre, omtrent samtidig med at vi fikk lillevoff. Hehe, så det blir noen år med unghund i huset her ja. :ler:

Nå setter jeg nesa mot togstasjonen hvert øyeblikk. Litt sliten, har sovet bittelitt, håper jeg får sove på toget også.

Kommer med oppdatering så snart jeg er hjemme igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for hilsen i dagboka mi.

Håper vi får like fort klaff som dere *drømme-drømme*

Drømte forresten i natt at jeg testet positivt, så det er jo lov å håpe :)

Bør kanskje komme ordentlig i gang med 1pp først... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å takke for hilsen i dagboka mi. Litt treg jeg da...

Lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! Det ble bil på meg, og den er kjempefiiiiiin!!!!! :hoppe:

Kom hjem nettopp, og er skikkelig dødssliten egentlig, men kan ikke legge meg før min kjære kommer hjem igjen... Trenger armkroken hans litt først ;)

Turen ble ganske slitsom, toget fikk problemer underveis, og måtte bytte lokomotiv, så det ble endel forsinkelser der. De jeg kjøpte bilen av hadde nettopp fått for tidlig fødte tvillinger, de var 4 uker gamle, men skulle ikke vært født før om en mnds tid. Kjempesøte, men bitte-bitte små. Gleder meg til min lille kommer til verden jeg, men jeg håper h*n drøyer det en stund til!

Nå er gården full av biler, begge mine, jobb-bilen til min kjære og snart hans privatbil også.. Hehe, det ser nok ut som vi samler på biler!! :ler:

Jeg tror jeg har massssse annet å fortelle, men husker ikke i farta... Får ta det igjen imorgen, etter legekontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gratulerer med ny bil!

Kan tenke meg tvillingene så små ut ja. Når jeg var luten sa jeg alltid at jeg skulle få tvillinger når jeg ble stor, og har i grunnen nesten itt ønska meg det. Men ikke nå lenger nei :riste: Er nok bedre å fordele det på to graviditeter ja :Nikke:

Lykke til på legekontrollen i dag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toblerone! Tror det er mange som drømmer om tvillinger egentlig, men jeg er nå veldig fornøyd med at jeg bare har en der inne jeg altså! Nok jobb og omstilling med en baby om gangen tror jeg!

Min kjære vekket meg da han stod opp i dag, så enda så trøtt og sliten jeg er så klarer jeg ikke sovne igjen... :sur: Men, men jeg får prøve å sove litt etter at jeg har vært hos legen i det minste.

Jeg sovnet på sofaen i går før min kjære kom hjem, men da fikk vi hvertfall lagt oss sammen, det er kos! Bumblebabyen var ganske stille i går, sikkert mest fordi jeg ikke hadde tid til å kjenne etter, men da jeg våknet i dag var det masse liv igjen. Godt å kjenne det!!

Litt mer fra i går og turen hjem fra Bergen:

Jeg skjønner nå hvorfor støttestrømper blir anbefalt ja! :Nikke: Bena mine ble tjukke og hovne på veien, kanskje ikke så rart mtp at jeg først satt på toget i godt over 8 timer for så å kjøre bil en hel dag.. Skal uansett få meg støttestrømper hvis vi skal kjøre til min søster utenfor Stockholm i løpet av sommeren!!

Tror det var meningen at turen hjem skulle gå bra for meg, for en stund etter at jeg dro fra Bergen stoppet jeg på en sånn rasteplass og byttet klær, følte meg så ekkel etter alle de timene på toget med samme klær.... Vel, brukte kanskje 5 minutter der... Kjører videre, og etter bare et minutt eller så ser jeg at bilen som jeg lå etter hadde frontkollidert med en annen bil, og var rimelig smadret. :overrasket: Det var allerede kommet masse folk for å hjelpe, så jeg kjørte bare forbi, men syns jeg så at alle de involverte var utenfor bilene, så det var nok heldigvis ikke så ille som det kunne vært. Stoppet på Voss og spiste lunsj/middag, og hadde noen flere små-stopp underveis for å strekke på beina. Det tok lang tid hjem på den måten, men jeg tørr ikke tenke på hvor hovne bena mine hadde vært uten de pausene....

Ellers, for de som husker "ponny-historien", så har jeg nå en oppdatering: Fikk telefon fra hun som har lille ponny sent på onsdag, og hun fortalte at det så ut som fødselen var i gang! Så vi planla at dersom det kom i løpet av natten, og jeg kjøpte bilen, så skulle jeg kjøre innom dem og hilse på. Det hadde vært et par timers omvei, men det er jo ikke sååå ofte jeg er på den kanten av landet akkurat.. Vel, det viste seg å gå helt galt alt sammen... :tristbla: Føllet var alt for stort, og kom med et ben og hode først, og lå og sprikte med forbena... Så veterinæren som kom måtte dytte føllet inn igjen, siden ponnyen er så liten er det ikke så enkelt å hjelpe til som det er på store hester. Det endte med at føllet var dødt da det kom ut :tristbla: , men heldigvis overlevde hoppa. Hadde hun vært alene hadde hun ikke overlevd stakkars. Hun var helt utslitt etter fødselen, men heldigvis får hun god behandling av de som har henne nå.

I kveld skal vi på sommershow med jobben til min kjære, det blir spennende. Han kjenner jo ikke så mange i firmaet enda, så jeg tror han er veldig glad for at jeg blir med. Blir spennende å se hva slags folk han jobber med syns jeg! Selv om jeg strengt tatt godt kunne tenkt meg å ligge hjemme og slappe av, for imorgen skal jeg i utdrikkingslag!

Nå skal jeg få i meg litt mat, og så skal jeg se om jeg rekker en bitteliten runde før jeg må gjøre meg istand til å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...