Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby

Missbumblebee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, så mange koselige hilsner her da!!! jeg har ikke tid til å skrive så mye nå, men jeg skal prøve å få tatt det igjen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempekoselig helg, men åh, så sliten jeg er nå! Jeg orker ikke skrive så mye i dag, får ta det imorgen istede.

Imorgen har jeg også min første rutinesjekk, det blir spennende! Og på onsdag er det homeopattime igjen.

Jeg er så sliten at jeg nesten ser i kryss, så jeg får komme meg på sofaen nå tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drar jeg til legen... Kjenner at strutsene i magen har begynt å våkne nå ja. Spennende dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg ferdig hos legen, og har ordnet en hel masse ærend på vei hjem. Godt å få litt unna..

Men altstå, Legetimen: Det var utrolig hyggelig! Legen min er verdens beste! Har jo hatt samme legen i årevis så han kjenner både meg og mamma og vet hele "historien" min med alle sykdommer og sånt.

Tok urinprøve først, som det både var spor av proteiner og blod i, så den ble sendt inn til dyrking. Og så tok de en hel masse blodprøver, og en GU for å sjekke at alt stod bra til der. Selve GUen var mye vondere enn vanlig, sikkert fordi det er litt hovent der nede nå. Heldigvis er det fort gjort, og han er så flink så. Vi snakket endel om hva som skjer fremover, hva jeg skal gjøre dersom magen min blir ennå værre, men at så lenge jeg ikke føler meg syk, og at jeg ikke går ned i vekt (jeg må forresten kjøpe meg en vekt så jeg kan følge med...) så har spiren min det bra. Han vil at jeg kommer til han fast hver fjerde uke, mer dersom jeg trenger det eller bare er bekymret. I tillegg skal jeg ta kontakt med helsestasjonen og få time hos jordmor der. Jeg ble veldig glad for at jeg får så tett oppfølging, det føles så mye tryggere siden jeg ikke vet hvordan mitt løpske immunforsvar kommer til å oppføre seg fremover.

Neste gang, altså om fire uker, skal vi høre etter hjertelyd også, det var litt for tidlig nå. Han fortalte meg nok en gang at jeg har bakoverlent livmorhals (han kommenterer det hver gang jeg tar GU der..) men nå sa han at han anbefalte meg å ligge i "muhammedaner-stilling" (altså med rumpa i været...) enten i sengen eller på gulvet mens jeg leste avisen eller noe... Det er visst gustig at livmoren min flytter seg fremover så tidlig som mulig. Han sa at han ikke hadde noen vitenskapelig bakrunn for at det hjelper, men at tyngdekraften sikkert vil ha godt av det.. Hehe, min kjære kommer til å le seg skakk av meg liggende med rumpa i været... :ler:

Og så, helgen:

Jeg og lillegutt har hatt det kjempefint, rent bortsett fra at han ikke klarte å sove like lenge som han pleier om morgenen, så vi var opp mellom fem og halv seks hver dag.... Veldig slitsomt å både være gravid-sliten og måtte stå opp så tidlig, men det har da gått greit. Vi har gått masse turer og sett på folket, gravemaskiner, lastebiler og matet gakk-gakker ved akerselva og spist boller og kost oss masse. Han er bare så nydelig den gutten, og så har han fått min storebrors nydelige brune øyne, og da blir jo tante ekstra sjarmert da...

Det virket som min bror og hans kjære hadde godt av litt tid for seg selv også, de var så fornøyde og glade da de kom hjem på søndagen. De hadde kjøpt en gave til spirelille også! Fikk en nydelig liten hvit strikket bomullsjakke. Jeg er snart nødt til å skaffe meg en kommode til spiren tror jeg!

På vei hjem i går kjørte jeg innom ikea en tur, og kjøpte nytt bestikk, det gamle har blitt så slitt. Og jeg blir så irritert, for det er andre gang jeg kjøper bestikk på ikea, og andre gangen at det står utenpå at de kan vaskes i oppvaskmaskin.. Men inne i vedlegget, så står det at det bør vaskes for hånd for å holde seg fint... Hva i allverden er vitsen i å skrive to forskjellige ting på en og samme pakke?!? Man får jo da ikke vite at det bør håndvaskes før etter at man har åpnet pakken, og da får man jo ikke lengre bytte den heller. Duste-ikea....

Min kjære har dratt "hjem" i dag, for det kommer en fyr som skal ta bilder til salgs-prospektet i løpet av dagen. Vet ikke helt når han kommer hjem igjen heller, det er endel som bør ryddes og ordnes der, så han blir vel borte til imorgen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig lesning! :) Flott at du faar tett oppfoelging, det er betryggende. Synes jeg ser deg liggende aa lese med rumpa i vaeret, hoeres ut som en komplisert oppgave, men du greier det sikkert! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig lesning!  :)  Flott at du faar tett oppfoelging, det er betryggende. Synes jeg ser deg liggende aa lese med rumpa i vaeret, hoeres ut som en komplisert oppgave, men du greier det sikkert!  :ler:

:klem:

Hehe, jeg tror jeg skal gå til innkjøp av et par svææære puter, så jeg kan støtte magen litt på dem.. Kommer jo til å føle meg som en komplett idiot, men hva gjør man vel ikke for at dette skal gå?

Holder på å ringe helsestasjonen, fikk beskjed om å ringe igjen om fem minutter.. Det er nåh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time andre mai. Da er jeg 15 uker på vei, syns det er leeeenge til jeg... Kommer nok heller til å invadere legekontoret før den tid ja.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Håper tiden går fort frem til da! :hoppe:

Jeg klarer nesten ikke vente jeg heller, har 1. kontroll 7.april! :sjarmor:

Godt at du liker legen så godt, det har mye å si! ;)

Ha en super kveld :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en snartur innom med en :bukke: for koselig besøk!! Skal se om jeg ikke får lest dagboka di en av de nærmeste dagene... :sjenert:

Så utrolig deilig det må føles med en liten :babysmokk: tass i magen... Lykke til videre!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med første kontroll da. Fint at du blir fulgt opp.

takk for hyggelig hilsen i boka mi. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Epica, Molly Mu, Pondusa og Popelka!

Koselig at dere har vært innom!!

Jeg har ikke så store planer for dagen, bortsett fra homeopattime kl seks.

Må få i meg noe mat nå kjenner jeg, ellers blir dagsformen litt så som så... Kommer sterkere tilbake senere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...