Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #501 Del Skrevet 15. mars 2006 Der var jo Epica også jo! Jada, jeg er leder i et ungdoms-lokallag, og skal sannsynligvis inn i styret sentralt nå. Spennende! Hadde aldri i verden sett på meg selv som et "foreningsmenneske", men å, så morsomt det faktisk er! Nei... Nå skal jeg i vaskekjelleren en tur.... Kommer nok snart tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 15. mars 2006 #502 Del Skrevet 15. mars 2006 Takk for innlegg i prøveboken min!! Har smuglest litt i boken din - Så en STOOR Gratulere til deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #503 Del Skrevet 15. mars 2006 Takk for innlegg i prøveboken min!! Har smuglest litt i boken din - Så en STOOR Gratulere til deg!! ← Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. mars 2006 #504 Del Skrevet 15. mars 2006 Har du vært i vaskekjelleren nå? Uff.... That reminds me.. Må vaske klær etter jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #505 Del Skrevet 15. mars 2006 Har du vært i vaskekjelleren nå? Uff.... That reminds me.. Må vaske klær etter jobb! ← Ja, det har jeg! Må ned og hente tøyet nå snart, og sette på neste vask. Jeg skal på møte i kveld også, så dette blir litt stress. Vært en tur i butikken, og der hadde de "hjemmelaget" sitronkake... DET er godt det! Spiser litt av den nå... MMMMMmmmmmm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 15. mars 2006 #506 Del Skrevet 15. mars 2006 Sitronkake er nam-nam! Jeg fant en oppskrift på sånn lemon meringue pai her for en måneds tid siden, og den var helt nydelig. Hmmm, kanskje jeg skal trøste meg selv som skal være alene hjemme på lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mars 2006 #507 Del Skrevet 15. mars 2006 Spennende med foreningsarbeid! Jeg var veldig aktiv i en politisk organisasjon da jeg var yngre, det var utrolig goey. Fikk mange venner (og kjaereste) der, og utviklet meg sosialt og laerte masse om verden rundt meg. Saa grip sjansen, det er verdt det, selv om det er en del jobb ogsaa. Kos deg med nevoen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #508 Del Skrevet 15. mars 2006 Sitronkake er nam-nam! Jeg fant en oppskrift på sånn lemon meringue pai her for en måneds tid siden, og den var helt nydelig. Hmmm, kanskje jeg skal trøste meg selv som skal være alene hjemme på lørdag... ← Mmmm, lyst til å dele oppskriften tro? Spennende med foreningsarbeid! Jeg var veldig aktiv i en politisk organisasjon da jeg var yngre, det var utrolig goey. Fikk mange venner (og kjaereste) der, og utviklet meg sosialt og laerte masse om verden rundt meg. Saa grip sjansen, det er verdt det, selv om det er en del jobb ogsaa. Kos deg med nevoen din! ← Jeg har jo vært leder for ungdomsgruppa i fylket her noen år alt, og det er gøy, så da tenkte jeg at det ville være ennå morsommere å sitte i stryret sentralt. Sa egentlig ifra at jeg kunne tenke meg det for en god stund tilbake, og nå stiller jeg da til valg. Det passer sånn sett ikke veldig godt samtidig med graviditet og sånt, men det er et toårsstyreverv, så jeg får nok tatt det igjen etterhvert. Moro å ha noe å henge fingrene i! Nå har jeg vært nede og satt på en vaskemaskin til med klær, så kanskje jeg får med meg noe tøy imorgen.. Hehe, jeg orker ikke å ha på olabuksene mine lengre, de er så trange og ubehagelige, så jeg vasser bare rundt i kosebuksene mine, og de er det jo begrenset antall av. Akkurat nå sitter jeg faktisk med en mammabukse... Fikk jo låne masse mammaklær av ei venninne, og den buksa er bare helt super! Masse plass til meg inni der, foreløpig ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mars 2006 #509 Del Skrevet 15. mars 2006 Tenk, du kan gaa i mammabukse allerede! Bedre bevis paa at du baerer paa en liten Bumblebaby finnes jo nesten ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #510 Del Skrevet 15. mars 2006 Tenk, du kan gaa i mammabukse allerede! Bedre bevis paa at du baerer paa en liten Bumblebaby finnes jo nesten ikke! ← Eller kanskje jeg bare har blitt fet... Hihi! Blir jo lettere litt oppblåst nå også, så det er nok en kombinasjon av flere ting som gjør det tror jeg. Føler meg litt teit da, gravid i 8. uke, men mammabukser, det må jeg ha.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 15. mars 2006 #511 Del Skrevet 15. mars 2006 OK, du ba om det! Det er ikke så vanskelig som det ser ut til, altså, og resultatet er garantert verdt innsatsen. Og så ser den veldig fin ut også, så den er super å servere i litt selskaplige sammenhenger. Paideig: 3 dl hvetemel (jeg brukte spelt sist, og det gikk veldig fint, men jeg trengte en del mer mel) 75 g smør 1 dl melis 1 ts vaniljesukker bittelitt salt 1 egg 1 eggeplomme Hvis du har foodprosessor: Kjør alt utenom eggene til en grynete masse (dvs at smøret er finfordelt). Tilsett eggene og kjør alt raskt sammen. Hvis du ikke har fancy maskin: smuldre sammen smøret med det tørre på bakebordet. Jobb inn eggene med hendene så raskt som mulig. La deigen hvile minst en time i kjøleskap. Trykk ut deigen i en 28cm paiform/springform. Prikk bunnen med gaffel og la formen stå i kjøleskap i 30 min (kan godt oppbevares lengre). Stek i 15 min på 200 grader. Sitronkrem Revet skall av 1 sitron 1 1/2 dl ferskpresset sitronsaft (Ca 2 sitroner) 2 dl sukker 2 ss smør 3 eggeplommer 3 dl vann 4 ss maisenna Bland alle ingrediensene i en kjele og varm sakte til den tykner. OBS: Må ikke koke! Hell straks kremen i paibunnen og fordel den jevnt utover. La kremen avkjøles. Marengs 3 eggehviter 1 dl sukker 1 ts sitronsaft Bland alt i en bolle som egner seg til vannbad og pisk kraftig over kokende vann til massen er tykk og stiv. Da har den visstnok en temperatur rundt 50-60 grader. Løft bollen av vannbadet og fortsett å piske til marengsen er tilbake til romtemperatur eller deromkring. (Jeg bruker stavmikser her, og gir meg nok litt før romtemperatur, og det har fungert greit.) Bre marengsen over sitronkremen, og stek hele herligheten i 3-5 grader på 250 grader. Og så: Server, ta imot applausen og nyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #512 Del Skrevet 15. mars 2006 OK, du ba om det! Det er ikke så vanskelig som det ser ut til, altså, og resultatet er garantert verdt innsatsen. Og så ser den veldig fin ut også, så den er super å servere i litt selskaplige sammenhenger. Paideig: 3 dl hvetemel (jeg brukte spelt sist, og det gikk veldig fint, men jeg trengte en del mer mel) 75 g smør 1 dl melis 1 ts vaniljesukker bittelitt salt 1 egg 1 eggeplomme Hvis du har foodprosessor: Kjør alt utenom eggene til en grynete masse (dvs at smøret er finfordelt). Tilsett eggene og kjør alt raskt sammen. Hvis du ikke har fancy maskin: smuldre sammen smøret med det tørre på bakebordet. Jobb inn eggene med hendene så raskt som mulig. La deigen hvile minst en time i kjøleskap. Trykk ut deigen i en 28cm paiform/springform. Prikk bunnen med gaffel og la formen stå i kjøleskap i 30 min (kan godt oppbevares lengre). Stek i 15 min på 200 grader. Sitronkrem Revet skall av 1 sitron 1 1/2 dl ferskpresset sitronsaft (Ca 2 sitroner) 2 dl sukker 2 ss smør 3 eggeplommer 3 dl vann 4 ss maisenna Bland alle ingrediensene i en kjele og varm sakte til den tykner. OBS: Må ikke koke! Hell straks kremen i paibunnen og fordel den jevnt utover. La kremen avkjøles. Marengs 3 eggehviter 1 dl sukker 1 ts sitronsaft Bland alt i en bolle som egner seg til vannbad og pisk kraftig over kokende vann til massen er tykk og stiv. Da har den visstnok en temperatur rundt 50-60 grader. Løft bollen av vannbadet og fortsett å piske til marengsen er tilbake til romtemperatur eller deromkring. (Jeg bruker stavmikser her, og gir meg nok litt før romtemperatur, og det har fungert greit.) Bre marengsen over sitronkremen, og stek hele herligheten i 3-5 grader på 250 grader. Og så: Server, ta imot applausen og nyt! ← Å, tusen takk!!!! Det så sinnsykt godt ut! Må snart ha en grunn til å invitere noen nå visst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 15. mars 2006 #513 Del Skrevet 15. mars 2006 Den er veldig, veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. mars 2006 #514 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei vennen... Koselig å lese om hverdagen din igjen... Har ikke vørt innom siden mandag jeg nå... Orker ikke så mye data/Tv når jeg kommer hjem og er skutt etter jobben... Lover å komme sterkere tilbake en annen dag, jeg... og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 15. mars 2006 #515 Del Skrevet 15. mars 2006 Kvelds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. mars 2006 #516 Del Skrevet 15. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #517 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei iss pondusa Cr@sh Fjellrypa Jeg har nettopp kommet hjem fra et styremøte. Fordi jeg er leder av ungdomsavdelingen er jeg på\lagt å være med på hovedstyremøtene. I dag var det direkte kjedelig og ikke minst slitsomt... Det hele begynte med en ny fyr i styret, eller dvs at han har vært med for mange år siden, men mye er omgjort siden da, og han har et heeelt annet og mye mindre verv enn det han hadde da. Han prøvde å styre og belære og i det hele tatt. Kjente jeg ble ordentlig irritert der jeg satt. Og som om ikke det var nok, så satt han og strakk ut bena sine helt bort til der stolen min stod, så jeg hadde valget mellom å sitte med bena oppunder haken eller å ufrivillig benflørte med denne karen på rundt 60 år... Og, i pausen, så stod han omtrent over meg mens han snakket med personen som stor ved siden av meg. Jeg kjenner jeg får helt mark av folk som ikke respetkerer at folk gjerne vil ha litt space rundt seg. Jeg liker IKKE ufrivillig kroppskontakt med folk jeg ikke kjenner! Det tok laaaang tid før de andre var ferdige med å diskutere uintressante ting, så jeg ble sittende en hel time ekstra fordi bilen min var innesperret. Nå er jeg heldigvis hjemme!!! Kjærsten min var bare så kjekk når jeg kom hjem ista, plutselig så bare lyser det av han syns jeg... Nå blir det tid til en kort runde, og så er det nok senga tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. mars 2006 #518 Del Skrevet 15. mars 2006 Morsomt hvis det staret å lyse av han da!!! Du får utnytte det da vettu.... Sov godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #519 Del Skrevet 16. mars 2006 Ny dag da. Begynte ikke noe lovende denne altså, måtte fly rett på do og der ble jeg sittende. Nå orker jeg ikke vente mer, etterpå ringer jeg homeopaten min for ny time. Blir så redd for bumblebayen også, jeg vet jo at det ikke er bra for h*n hvis jeg får betennelse i kroppen. På en annen side så tror jeg heller ikke det er bra om jeg begynner på skolemedisinen heller, for det er så mye rare og gufne bivirkninger.. Uff, det var ikke sånn det skulle gå! Fikk en dårlig nyhet i går også, det er mulig at min kjære har begynnende leddgikt. Han har slitt med smerter i armene og er under utredning for dette nå. Han var hos en spesialist på området i går, men han var ikke sikker på hva det var, så nå skal han videre inn til Oslo for utrdning. Det er godt de tar det på alvor, men de kan godt finne noe annet enn leddgikt.. Noe mindre lissom. Han fikk hvertfall noen medisiner han skulle prøve ut, så får vi se om han får mindre vondt av det. Det var alt det negative... I dag skal jeg inn og passe lillegutt!! Eller, dvs broren min og svigerinna mi drar ikke før imorgen, men siden jeg ikke har passet liten på en god stund er det greit at han får vent seg litt til meg før de drar. Han er bare så søt den lille gutten der, og så er han så utrolig lik broren min da han var på den alderen. Syns jeg ser en levende verson av alle bildene av storebroren min lissom. Føler meg ganske guffen ennå, kjenner at magen ikke er ferdig med å krangle, og det er så slitsomt. Nei, nå skal jeg på dagbokrunde og få opp humøret litt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. mars 2006 #520 Del Skrevet 16. mars 2006 Heia vennen! Huff...den magen din er ikke snill nå...Kunne den ikke bare venta LITT... Men du må ikke være flau ang buksene dine.Parkerte mine dongeribukser også rundt den tiden! Kroppen forandrer seg jo hele tiden vet du! Huff,huff.....Det var trist å høre om samboeren din....Jeg er under utredning for om jeg har Behkterevs og det er jo i samme "gata". Får bare håpe de finner noe mildere enn leddgikt ja...Hvilken medisin er det? Blir spennende å være barnevakt da! Hvor gammel er ungen?Var det 5? Håper et går bare bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå