Gå til innhold

Hjelp! Hva er PUBGM? Trukket syke summer fra konto!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Made4u skrev (18 minutter siden):

Når ble det kriminelt å bruke penger på spill? Det er selvfølgelig ikke kriminelt.

Heller ikke uvanlig at samboere prioriterer to vidt forskjellige ting, han er selvfølgelig fri til å bruke penger slik han vil uten at andres prioriteringer skal være malen for hans pengebruk.

Sagt på en annen måte, damer kan bruke en liten formue på sko eller en alvorlig dyr veske, at noen har 87 par sko eller veske til 75.000 kroner det er ting jeg ikke synes at er fornuftig, men de som prioriterer det unner jeg selvfølgelig å gjøre de prioriteringene.

Man er ikke psykopat fordi at man sier at folk må få prioritere som de selv ønsker og bruke penger på det som gir dem glede, tenker samboeren hennes har brukt penger på spill fordi det gir han noe og betyr noe for han.

Hva gjelder hvordan jeg ønsker å fremstille meg selv så er det ikke fint da, at jeg skriver om friheten partene har i et forhold, slik bør det være. Problemet til TS og forholdet hennes er heller at de åpenbart kommuniserer dårlig og ikke har et forhold hvor de vet hva den andre prioriterer og bruker penger på.

Det du skriver her er bare en avsporing.

Det er kriminelt å bruke andres kort. Her er det gjort helt uten ts sitt samtykke.

Du oppfordret ts til å la samboer få fortsette å begå kriminelle handlinger mot henne - og det i seg selv bryter både forumreglene og det er heller ikke lovlig.

Ts sitt problem er at hun bor sammen med en mann som begår kriminelle handlinger mot henne og svindler henne for titusener av kroner.

 

Anonymkode: 90669...5f2

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Made4u
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Nja, jeg ser poenget ditt. Men det er jo tydelig at ts ikke var forberedt på at samboeren skulle bruke hennes konto på ting til mobilspill. Det er ikke noen oppførsel man forventer av en voksen. 
Hvis han har tilegnet seg kortet hennes uten lov, ev misbrukt Apple-Iden hennes, er det jo pr def kriminelt. 
Ts sier jo ingenting om hvilken ordning de har i utgangspunktet. 

Nå kjenner jeg personlig godt voksne mennesker som benytter penger på spill, selv forstår jeg det heller ikke men friheten til å gjøre det unner jeg dem jo, ikke alt jeg selv bruker penger på er like fornuftig og jeg forventer ikke at andre skal forstå det heller. At folk er godt voksne er ingen hinder for at de bruker penger på meningsløsheter, for det gjør mennesker stort sett hele livet. Noen reagerer på at andre reiser på dyre reiser (for eksempel et cruise i Karribien - de kan koste veldig mye), argumenterer for at de ikke får noe igjen for det etc. Mennesker bruker ting på sprø ting, slik er det, og det er ikke alltid det forventede.

Skjønner godt at hun synes hans prioriteringer er unødvendige og ikke er noe man skal forvente at en voksen gjør, synes selv heller ikke at de som bruker penger på å kjøpe seg ting i spill, at det gjør fornufftige og gode investeringer. Men vet som sagt at andre kan ha glede av ting jeg selv ikke forstår og det er hva jeg unner dem.

Unner da selvfølgelig TS at hun også bruker penger på ting samboeren hennes ikke synes at det er så greit at hun bruker penger på, klart hun og må få friheten.

Det viktige i et forhold som de har blir at det er balanse i pengebruken til begge parter, det må være rettferdighet i dette (noe det kan være i forhold hvor partene ikke skjønner hverandres prioriteringer). Det finnes langt mer destruktive måter å bruke penger på enn i tilfellet her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det du skriver her er bare en avsporing.

Det er kriminelt å bruke andres kort. Her er det gjort helt uten ts sitt samtykke.

Du oppfordret ts til å la samboer få fortsette å begå kriminelle handlinger mot henne - og det i seg selv bryter både forumreglene og det er heller ikke lovlig.

Ts sitt problem er at hun bor sammen med en mann som begår kriminelle handlinger mot henne og svindler henne for titusener av kroner.

Anonymkode: 90669...5f2

Det er kriminelt å bruke andres kort og tappe andres kontoer ja, aldri hevdet annet jeg. Selvfølgelig skal ikke det skje.

Men ser ikke helt for meg at det er hva som har skjedd heller, jeg tror fortsatt at de har en felles økonomi hvor begge parter har tilgang på kontoen som er benyttet.

Klart han ikke skal ha tilgang på å tappe hennes konto, og dersom han har muligheten til det så skal han selvfølgelig ikke gjøre det. Altså tenker jeg at dette må være en felles konto.

Normaliteten er ikke å tømme den de lever med sin konto, klart det ikke er i noens interesse å gjøre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 hours ago, Made4u said:

Det er kriminelt å bruke andres kort og tappe andres kontoer ja, aldri hevdet annet jeg. Selvfølgelig skal ikke det skje.

Men ser ikke helt for meg at det er hva som har skjedd heller, jeg tror fortsatt at de har en felles økonomi hvor begge parter har tilgang på kontoen som er benyttet.

Klart han ikke skal ha tilgang på å tappe hennes konto, og dersom han har muligheten til det så skal han selvfølgelig ikke gjøre det. Altså tenker jeg at dette må være en felles konto.

Normaliteten er ikke å tømme den de lever med sin konto, klart det ikke er i noens interesse å gjøre,

Det er jo veldig usannsynlig at de har en felles konto der midlene er til fri bruk for private greier! Det normale, selv ved felles økonomi, er at felles konto er til felles regninger (mat, strøm, husleie/boliglån), og så har man egne konti til det øvrige. Å bruke en felleskonto til privat spillforbruk er langt over grensa. 

Det kan selvfølgelig være slik du foreslår men det er jo veldig usannsynlig i 2023! 

Videre skriver ts Lurer nå på om min samboer har brukt mitt kort på dette.

Da er det kriminelt

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så tilfeldigvis på kontoen at det er veldig mange summer på 549, 269, 49, osv. Har telt alle og det er trukket over 20.000kr til sammen siden mars. Jeg er i sjokk. Lurer nå på om min samboer har brukt mitt kort på dette. Jeg søkte det opp og ser det er noe spill greier. Noen som har peiling? Finner ikke noe annet å kontakte pubgame annet enn Mail. Vil gjerne ringe for å få en kopi av alt som er kjøpt derfra…. Har ikke snakket med han enda.. venter til han kommer hjem. Er så sint at jeg rister 😪

Anonymkode: 497f0...365

Det er et spill: PlayerUnknown's Battlegrounds

Anonymkode: 32c96...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo være spilleavhengig. Det finnes de som har utbetalt 20 000 i måneden. Det skal dekke lån, bil, mat, forsikring...og bruke dette beløpet på spill, er selvsagt galskap! At han i tillegg har belastet dem fra ditt kort, sier noe om at han har alvorlige problemer. 

Hvor mye gjeld har han på dine egne kort?? ...når han må stjele fra deg. 

Jeg skjønner dette er et sjokk. Samtidig så er nok dette toppet av isfjellet. Det er tydeligvis ikke bare du TS som sliter  ...

Ring en hjelpetelefon for spilleavhengighet, få råd der kanskje?

Anonymkode: 0a04e...448

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Akkurat det samme sa min bekjent da venner forsøkte å realitetsorientere henne mens samboerens stjeling "bare" var på det nivået ts nå opplever.

Hun valgte å overhøre alle advarsler venner og bekjente kom med.

Kort tid etter satt hun på 1,5 million i gjeld (antar den har økt betraktelig mtp. renteøkningen, for det er svært lite hun greier å betale ned) fordi han svindlet hennes kort og også tok opp gjeld i hennes navn og gjemte brevene som bekreftet det han hadde gjort. Hun ante ingenting før inkassovarslene haglet inn. Men selv da anmeldte hun ham ikke, for han mente det jo ikke "slik". Han har syltet ned pengene i utlandet på en slik måte at de ikke kan spores tilbake på ham og han har det godt. Hun sitter på gjelden og sliter.

Ts har en mulighet til å frigjøre seg fra denne kriminelle samboeren her og nå.

Anonymkode: 90669...5f2

Fortsatt hysteri av en annen verden😂

Anonymkode: 08073...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han må jo være spilleavhengig. Det finnes de som har utbetalt 20 000 i måneden. Det skal dekke lån, bil, mat, forsikring...og bruke dette beløpet på spill, er selvsagt galskap! At han i tillegg har belastet dem fra ditt kort, sier noe om at han har alvorlige problemer. 

Hvor mye gjeld har han på dine egne kort?? ...når han må stjele fra deg. 

Jeg skjønner dette er et sjokk. Samtidig så er nok dette toppet av isfjellet. Det er tydeligvis ikke bare du TS som sliter  ...

Ring en hjelpetelefon for spilleavhengighet, få råd der kanskje?

Anonymkode: 0a04e...448

Han nekter. Det skremmer meg bare mer for jeg vet jo at det er han.. vi har ikke vært sammen i helga, jeg har fått en Haug av stygge meldinger om hvilken drittsekk jeg er osv. skjønner ingenting. Ligger å gråter meg ihjel til jeg besvimer av å gråte. Har heller ingen venninner. Føles som hele verden har rast sammen. Jeg har det ikke bra, og mannen jeg trodde jeg skulle ha en fremtid med har bare knust meg. 
 

TS

Anonymkode: 497f0...365

  • Liker 1
  • Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terroriserende stillhet… han psyker meg ut. Jeg trenger å snakke med en psykolog. 
 

TS.

Anonymkode: 497f0...365

  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter han? Ja, det får han bare gjøre, men han får vise deg det idiotiske mobil-spillet sitt! og så får han bevise at det IKKE er han. Hvis han spiller dette spillet så er det et veldig stort rødt flagg!

 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilga skrev (1 minutt siden):

Nekter han? Ja, det får han bare gjøre, men han får vise deg det idiotiske mobil-spillet sitt! og så får han bevise at det IKKE er han. Hvis han spiller dette spillet så er det et veldig stort rødt flagg!

 

Ja….. 😪😪😭😭😭😭😭

Anonymkode: 497f0...365

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er han,hadde han tatt det helt rolig.

Hvorfor all denne gråtingen? 

Du trenger ingen mann for å ha ett fint liv.

Anonymkode: 12e60...5b0

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han nekter. Det skremmer meg bare mer for jeg vet jo at det er han.. vi har ikke vært sammen i helga, jeg har fått en Haug av stygge meldinger om hvilken drittsekk jeg er osv. skjønner ingenting. Ligger å gråter meg ihjel til jeg besvimer av å gråte. Har heller ingen venninner. Føles som hele verden har rast sammen. Jeg har det ikke bra, og mannen jeg trodde jeg skulle ha en fremtid med har bare knust meg. 
 

TS

Anonymkode: 497f0...365

Åh nei 😥 For en situasjon du står opp i. Har du ikke foreldre som du kan snakke med hvis du ikke har venner?

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Made4u skrev (På 1.4.2023 den 15.41):

Har han glede av å bruke penger på denslags, i mine øyne meningsløsheter, så la han ha den gleden. Du bruker sikkert penger på mye han ville vært uenig i du også, altså er ikke det ene bedre det andre. Det er opp til den enkelte å definere hva de vil bruke penger på.

Så slappe av og puste rolig, verden går ikke under av dette.

Hvorfor kommer du alltid med så mye tull i tråder? Hva får du ut av det? Synes du at du er morsom?

Anonymkode: 9ef45...2f9

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kort ble hacket for en tid tilbake. Da startet de med å trekke små summer som så ut som det fikk til spill. Etterhvert var det større og større summer.

su må ringe banken nå

Anonymkode: ccde3...200

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Terroriserende stillhet… han psyker meg ut. Jeg trenger å snakke med en psykolog. 
 

TS.

Anonymkode: 497f0...365

Er dette første gangen du har sett denne siden av ham? Jeg har en følelse av at det ikke er det… slik oppførsel kommer ikke ut av det blå. Har du ingen å snakke med? 

Anonymkode: 7ba3e...55c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte aprilsnarr med en gang for dette er jo sjukt.

Har du sperret kortet slik at du hindrer mer trekk?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (På 1.4.2023 den 15.41):

Har han glede av å bruke penger på denslags, i mine øyne meningsløsheter, så la han ha den gleden. Du bruker sikkert penger på mye han ville vært uenig i du også, altså er ikke det ene bedre det andre. Det er opp til den enkelte å definere hva de vil bruke penger på.

Så slappe av og puste rolig, verden går ikke under av dette.

På grensen til å være enig med deg, grunnen til at jeg ikke er det er at han ikke bruker sitt eget kort. (Forutsatt at de ikke har 100% delt økonomi er det tyveri)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
Fru Uperfekt skrev (11 minutter siden):

På grensen til å være enig med deg, grunnen til at jeg ikke er det er at han ikke bruker sitt eget kort. (Forutsatt at de ikke har 100% delt økonomi er det tyveri)

Dersom han har brukt hennes kort, da er det noe jeg også synes at er helt ugreit, klart det er noe han ikke skal.

Men hvordan livspartnere disponerer egne midler eller midler de innenfor rammene av hva de kan bruke av felles midler, det bør hver av partene stå fritt til å velge selv.

Hvorvidt han har brukt mer enn han skal eller kan, det vet jeg jo ikke, men det var ikke noen voldsom sum og det kan være greit innenfor rammene av hva han burde kunne bruke til ufornuftige ting om han ønsker det. Altså tar jeg utgangspunkt i at det var rom for det i deres økonomi, selv om det jo er litt mye å bruke på noe så meningsløst på kort tid (pengene kunne altså vært bedre disponert av han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (8 minutter siden):

Dersom han har brukt hennes kort, da er det noe jeg også synes at er helt ugreit, klart det er noe han ikke skal.

Men hvordan livspartnere disponerer egne midler eller midler de innenfor rammene av hva de kan bruke av felles midler, det bør hver av partene stå fritt til å velge selv.

Hvorvidt han har brukt mer enn han skal eller kan, det vet jeg jo ikke, men det var ikke noen voldsom sum og det kan være greit innenfor rammene av hva han burde kunne bruke til ufornuftige ting om han ønsker det. Altså tar jeg utgangspunkt i at det var rom for det i deres økonomi, selv om det jo er litt mye å bruke på noe så meningsløst på kort tid (pengene kunne altså vært bedre disponert av han).

For noen er selv 50kr en formue, så parets økonomi spiller og inn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...