Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere ventet med å ta kontakt igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, du kan aldri vite hvordan denne mannen er, men ballen er hos ham nå. Jeg ville latt ham få ha den litt slik at han får tid til å tenke hvordan han skal sentre den videre.

Vet ikke om jeg ville kalt det et direkte spill. Men viktig å finne balansen mellom å virke interessert og bli masete/innpåsliten. Ville generelt heller vært litt tilbakeholden enn masete. De fleste menn liker følelsen av å jakte litt. Den følelsen får han ikke før det har gått litt tid. Slik at HAN kan ta opp tråden igjen.

 

Anonymkode: 6f934...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møter sjelden noen, men hvis jeg har møtt noen føler det klaffer veldig med så kjører jeg på.

Hvis hun/han ikke vekker noe instinkt på at hu/han skal jeg ha, så er det kanskje ikke riktig 

Anonymkode: 047e4...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Oppdatering! Ts her 😅 det har gått et halvt år. Til dere som evt følger tråden. Vil bare takke for mange gode råd. Jeg gikk for en balanse av begge. Litt på og intressert men da ting drøyet vek jeg unna og null kontakt en periode. Og hva skjedde? Jaggu tok han ikke kontakt og lurte på om jeg hadde blitt opptatt med noen andre etter 3 -4 uker med null kontakt.Tydeligvis hadde dette en slags effekt for mannen fikk rævva i gir å dro på date med meg. Hadde en kjempefin og romantisk kveld hvor han virkelig viste nærhet, kos, holde hender og kyss. Ikke noe seksuelt heller.  Han viser helt det motsatte av inntrykket med at jeg ikke føler han er intr pga dårlig insj. 
 

Vi har daglig kontakt og det er fortsatt litt manko på insj på å møtes mer. Men, han sier han liker meg veldig godt, vil fortsette å møte meg, sier han er glad i meg. Han har blant annet dratt fra jobb ( fleksibel jobb) for å hjelpe meg med noe som haster, gjorde den tjenesten og kjørte meg hjem, eget initiativ. Han sa da han gjerne ville møte meg igjen men at han vært i dårlig form og hang etter med søvn, ville prioritere det en dag han følte seg bedre.  Jeg er ganske sikker på at han er intressert, men blir jo også usikker. Noen råd på hvordan ta dette videre?

Anonymkode: f7890...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 3.07):

Hva slags type arrangement traff du han på da? Hva vet du om han har han barn? Norsk, utenlandsk? Syns utlendinger er mer kontaktsøkende enn nordmenn? Er dere venner på fb eller snap? På fb kan du jo snoke å se om han har masse damer der eller hvordan han ellers lever livet sitt

Anonymkode: 91e90...92f

Var et arrangement han var på jobb for. Han jobber på stedet arrangementet tok plass som tekniker av noe slag. Han har barn, er norsk. Venner på Facebook etter dette og snap. Lite damer han har datet,sier han. Vært singel i 9 år

Anonymkode: f7890...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oppdatering! Ts her 😅 det har gått et halvt år. Til dere som evt følger tråden. Vil bare takke for mange gode råd. Jeg gikk for en balanse av begge. Litt på og intressert men da ting drøyet vek jeg unna og null kontakt en periode. Og hva skjedde? Jaggu tok han ikke kontakt og lurte på om jeg hadde blitt opptatt med noen andre etter 3 -4 uker med null kontakt.Tydeligvis hadde dette en slags effekt for mannen fikk rævva i gir å dro på date med meg. Hadde en kjempefin og romantisk kveld hvor han virkelig viste nærhet, kos, holde hender og kyss. Ikke noe seksuelt heller.  Han viser helt det motsatte av inntrykket med at jeg ikke føler han er intr pga dårlig insj. 
 

Vi har daglig kontakt og det er fortsatt litt manko på insj på å møtes mer. Men, han sier han liker meg veldig godt, vil fortsette å møte meg, sier han er glad i meg. Han har blant annet dratt fra jobb ( fleksibel jobb) for å hjelpe meg med noe som haster, gjorde den tjenesten og kjørte meg hjem, eget initiativ. Han sa da han gjerne ville møte meg igjen men at han vært i dårlig form og hang etter med søvn, ville prioritere det en dag han følte seg bedre.  Jeg er ganske sikker på at han er intressert, men blir jo også usikker. Noen råd på hvordan ta dette videre?

Anonymkode: f7890...2c2

Virker som det ikke har skjedd så mye på 6 måneder. Og at han ventet 3-4 uker før han tok kontakt... og spurte om du hadde blitt opptatt med noen andre... det tok han 3-4 uker å lure på?...høres ikke ut som han virkelig var så interessert.

Så dere har bare vært på én date på 6mnd?

Anonymkode: f0f18...142

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss summers skrev (2 minutter siden):

Etter nesten et halvt år: hva slags relasjon har dere nå? 

Vi har blitt enige om at vi dater. Mye mer kontakt enn før (daglig) . Men møtes ikke så ofte som jeg kanskje kunne ønsket. Men siden det har gått så lang tid før vi møttes er det fortsatt litt bli kjent fase. 

Anonymkode: f7890...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig. Du har gitt nok inntrykk til han forstår DU er nysgjerrig. Nå er det opp til han!

Skader ikke sende han en konkret melding så ser du jo rimelig fort hvor gira han er eller ikke. Hadde nok jeg gjort,hadde jeg merket han ikke var så på hadde jeg "delete" fort... Noe usikkerhet og spill er verste sort for meg. Hvis en mann virkelig vil bli kjent så kjører han på. Harde bud mange damer fremdeles ikke helt forstår. Er dame selv altså,og ganske hard der😅 

Jeg har funnet mr right nå,men når jeg var singel var jeg mye rett på...ble de skremt av det så flott,da var de ikke rett. Var de interesserte nok så kjørte de på. Jeg leser slikt fort😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oppdatering! Ts her 😅 det har gått et halvt år. Til dere som evt følger tråden. Vil bare takke for mange gode råd. Jeg gikk for en balanse av begge. Litt på og intressert men da ting drøyet vek jeg unna og null kontakt en periode. Og hva skjedde? Jaggu tok han ikke kontakt og lurte på om jeg hadde blitt opptatt med noen andre etter 3 -4 uker med null kontakt.Tydeligvis hadde dette en slags effekt for mannen fikk rævva i gir å dro på date med meg. Hadde en kjempefin og romantisk kveld hvor han virkelig viste nærhet, kos, holde hender og kyss. Ikke noe seksuelt heller.  Han viser helt det motsatte av inntrykket med at jeg ikke føler han er intr pga dårlig insj. 
 

Vi har daglig kontakt og det er fortsatt litt manko på insj på å møtes mer. Men, han sier han liker meg veldig godt, vil fortsette å møte meg, sier han er glad i meg. Han har blant annet dratt fra jobb ( fleksibel jobb) for å hjelpe meg med noe som haster, gjorde den tjenesten og kjørte meg hjem, eget initiativ. Han sa da han gjerne ville møte meg igjen men at han vært i dårlig form og hang etter med søvn, ville prioritere det en dag han følte seg bedre.  Jeg er ganske sikker på at han er intressert, men blir jo også usikker. Noen råd på hvordan ta dette videre?

Anonymkode: f7890...2c2

oi beklager ser nå at jeg har svart på en 6mnd gammel tråd og at du svarer nå🙈🙉

Etter å ha lest det du skriver nå 6mnd ETTER så vil jeg tolke fyren som at han er glad i deg ja,men mer en slags venninne/se det ann/vi får se.... Han legger jo ikke hele hjerte i denne relasjonen,da hadde dere vært et par nå. Og den type spill som du nevner her, ikke bra... Det er iallefall ikke ekte kjærlighet. 

Kan tenke meg du er nokså glad i denne mannen etter 6mnd...lang tid...

 

Råd? Pass på hjerte ditt..... Det kan bli knust.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 minutter siden):

Helt ærlig. Du har gitt nok inntrykk til han forstår DU er nysgjerrig. Nå er det opp til han!

Skader ikke sende han en konkret melding så ser du jo rimelig fort hvor gira han er eller ikke. Hadde nok jeg gjort,hadde jeg merket han ikke var så på hadde jeg "delete" fort... Noe usikkerhet og spill er verste sort for meg. Hvis en mann virkelig vil bli kjent så kjører han på. Harde bud mange damer fremdeles ikke helt forstår. Er dame selv altså,og ganske hard der😅 

Jeg har funnet mr right nå,men når jeg var singel var jeg mye rett på...ble de skremt av det så flott,da var de ikke rett. Var de interesserte nok så kjørte de på. Jeg leser slikt fort😊

Har sendt melding og sagt hva jeg  ønsker, og det han sier er at han er intressert og liker meg veldig godt samt vil treffes mer.Men han er noe tilbaketrukket på det å møtes, er daglig kontakt med oss..og mangler fortsatt litt mer insj der for å bli overbevist. Selvom da vi møtes at det er klar interesse der.

Anonymkode: f7890...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har blitt enige om at vi dater. Mye mer kontakt enn før (daglig) . Men møtes ikke så ofte som jeg kanskje kunne ønsket. Men siden det har gått så lang tid før vi møttes er det fortsatt litt bli kjent fase. 

Anonymkode: f7890...2c2

Det høres ikke veldig seriøst ut egentlig. Etter 6 mnd burde det vært et forhold eller gå videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sendt melding og sagt hva jeg  ønsker, og det han sier er at han er intressert og liker meg veldig godt samt vil treffes mer.Men han er noe tilbaketrukket på det å møtes, er daglig kontakt med oss..og mangler fortsatt litt mer insj der for å bli overbevist. Selvom da vi møtes at det er klar interesse der.

Anonymkode: f7890...2c2

Ikke godt nok om DU ønsker et forhold til denne mannen.. Det hører du nok selv🤔

Liker noen godt etter 6mnd? Det er noe man sier etter 2-3 dater....etter 6mnd er man i et forhold og mange sier elsker deg ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 minutter siden):

oi beklager ser nå at jeg har svart på en 6mnd gammel tråd og at du svarer nå🙈🙉

Etter å ha lest det du skriver nå 6mnd ETTER så vil jeg tolke fyren som at han er glad i deg ja,men mer en slags venninne/se det ann/vi får se.... Han legger jo ikke hele hjerte i denne relasjonen,da hadde dere vært et par nå. Og den type spill som du nevner her, ikke bra... Det er iallefall ikke ekte kjærlighet. 

Kan tenke meg du er nokså glad i denne mannen etter 6mnd...lang tid...

 

Råd? Pass på hjerte ditt..... Det kan bli knust.  

Hehe, skjønner det.. det går bra. Jeg tar det du sier veldig i betraktning og det er jo dette jeg er redd for. Har jo på en måte rukket å fått litt følelser nå,spess etter første date hvor alt klaffet og han var like kjekk som jeg husket. Jeg også er redd det bare er en lek. Men, det er jo det berømte mennet da, hvorfor skulle han gidde å kaste bort tid på å melde meg, kjøre meg ( mens han er i jobb) og si han er glad i meg og har fått følelser,  men ja, er redd for å bli såret her..  Ts

Anonymkode: f7890...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, skjønner det.. det går bra. Jeg tar det du sier veldig i betraktning og det er jo dette jeg er redd for. Har jo på en måte rukket å fått litt følelser nå,spess etter første date hvor alt klaffet og han var like kjekk som jeg husket. Jeg også er redd det bare er en lek. Men, det er jo det berømte mennet da, hvorfor skulle han gidde å kaste bort tid på å melde meg, kjøre meg ( mens han er i jobb) og si han er glad i meg og har fått følelser,  men ja, er redd for å bli såret her..  Ts

Anonymkode: f7890...2c2

Sier det bare fordi jeg har levd et liv,og vært i lignende situasjoner flere ganger. Man må kysse noen frosker🙈🙊

La meg si det på en annen måte... Hvis det var jeg som datet/traff denne mannen så hadde jeg vært mye mer direkte og sagt fra start at jeg ønsket forhold, og etter noen måneder hadde jeg nok skremt han av fordi han egentlig ikke var så seriøs...skjønner? Du snakker om 6mnd,hvorfor skulle han ellers holdt på med deg i 6mnd? Jo fordi han kan...Du er rolig og har godtatt det han har har og tilby uten å sette krav....Derfor vil han fremdeles holde i deg. Skjønner?

Sammenligning. Jeg datet en i 2mnd. Kjøpte gaver te meg, fikset ting i huset mitt, kjørte meg rundt handle noen møter , tok meg med på spa++++. Helt til dagen jeg sa jeg ønsket mer fortgang, enten det eller ingenting...Da fikk han panikk og jeg ble såret. Altså du skal ha credit for din tålmodighet! 6mnd uten å være mer seriøse....

Noen liker jo slikt,å ikke binde seg..mange damer og. Jeg er motsatt, vil ha alt eller ingenting😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2023 at 12:51 AM, AnonymBruker said:

Menn i den alderen er typisk ferdig med dame og forpliktelser for en stund etter skilsmisse/brudd. De tror de kan leve som en 22 år gammel ungkar og prioriterer kompiser og ikke seriøse ting med damer, men en selskapsvenninne er det de vil ha. Så blir de 60 og er plutselig veldig ensomme og på jakt etter et seriøst forhold igjen 

Anonymkode: ada26...432

.. og dette baserer du på dine årelange studier i sosialantropologi? Eller er det det sedvanlige KG-oppgulpet vi er vitne til? 

On 3/31/2023 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Ballen ligger hos han nå og du burde ikke spørre han noe mer

Personlig forholder jeg meg ikke til spill i dating-sammenheng. Alle diskusjoner om hvor ball ligger eller hvem som skal gjøre hva i hvilken rekkefølge, osv synes jeg bare gjør ting unødvendig kunstig og vanskelig. Jeg tror folk på tørre å være mer seg selv og gjøre dette på sine premisser. 

TS: 

Som (tafatt) mann må jeg si jeg stusser over at han ikke er litt mer "på" når han får en såpass tydelig invitasjon. Selv hadde jeg nappet på den. Så til tross for det jeg skrev over synes jeg det er på tide at han tar insj. Hvis han ikke gjør det, så tviler jeg på at interessen er helt gjensidig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sittet i ro. Ikke alle menn er like utadvendte, men det må jo være greit å se at det finnes spor av tiltak i ham. Alternativt så spiller han et spill og kanskje til og med har flere snører ute, og da er det greit at ikke du løper blindt etter ham. 

Hvis det er mulighet for at du treffer ham igjen, så ville jeg ventet til da og servert han en litt syrlig kommentar, en som åpner for en litt flørtete ordveksling, og sett om han napper på det. Der kan du lese kroppsspråket bedre og ta en ny vurdering av om han er en fuck boy eller bare sjenert. 

 

Anonymkode: 1e477...782

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, M.H85 said:

Vi har daglig kontakt og det er fortsatt litt manko på insj på å møtes mer. Men, han sier han liker meg veldig godt, vil fortsette å møte meg, sier han er glad i meg. Han har blant annet dratt fra jobb ( fleksibel jobb) for å hjelpe meg med noe som haster, gjorde den tjenesten og kjørte meg hjem, eget initiativ. Han sa da han gjerne ville møte meg igjen men at han vært i dårlig form og hang etter med søvn, ville prioritere det en dag han følte seg bedre.  Jeg er ganske sikker på at han er intressert, men blir jo også usikker. Noen råd på hvordan ta dette videre?

🤣

Ser at dette er en gammel tråd. Men noe av det jeg skrev over er fortsatt litt relevant. 

50-åringer kan være så mye. Men de er ikke 20-åringer. Det tar lenger tid å hente seg inn hvis man har vært utslitt osv. Mange menn, men også damene deres, lar være å ta hensyn til sånt. Man får mer moro om man spiller på lag med kroppen enn om man overreacher. 

Høres ut som han er litt passiv. Men det kan også handle litt om det fysiske. Jeg synes det hadde vært et pluss om daten snakket litt åpent om forventninger og sånne ting, så man er trygg på hvor man har hverandre. 

Han bør definitivt vise litt mer investering og det kan han godt få høre. Samtidig må nok du forsone deg med hans energinivå og livssituasjon. Kommunikasjon er alltid løsning. 

Anonymkode: 1e477...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det ordnet seg!

Jeg er en mann som liker best kvinner som er ansvarlige i sitt eget liv, og som kan gi meg litt å bryne meg på, og er ikke spesielt glad i kvinner som jeg må dra det ut av, og som venter på meg hele tiden. Min erfaring er at jeg har oftest best match med de som starter samtalen først, og som er med på å dra det videre. Jeg inititierer stort sett alltid til første treff, men liker også at de er direkte med tilbakemeldinger, som jeg forventer i et balansert forhold!
M46

Endret av Fjellmannover190
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 1.13):

Møtte en flott fyr ute på et arrangement (uten alkohol) tilfeldig forrige uke. Jeg drar aldri noen steder og har vært singel lenge, trives ikke med dating apper så dette var veldig tilfeldig :) han var den første jeg så da jeg kom inn i lokalet. Og han kasta blikk flere ganger i min retning, da jeg sto alene kom han bort og småpratet litt. Virket som han prøvde å «bli kjent». Usikker som jeg er, slo jeg tanken bort. Men fikk han ikke ut av hodet! Møtte ikke på han resten av kvelden. 

Klarte ikke glemme han så la han til på SOME. Turte ikke skrive først. Men tok mot til meg da han likte bilde mitt. 
 

Han ble glad for at jeg tok kontakt og syntes det var hyggelig. Jeg sa at jeg syntes han virket spennende og det samme hadde han tenkt om meg, skrev han. Ønsket å prate med han mer den kvelden, skrev jeg og han svarte at vi kan få til å møte engang fremover. Var korte men glade svar og komplimenter.
 

skrev til han dagen etter og ønsket en god dag. Han svarte med engang.Kom også komplimenter i den samtalen og jeg foreslo at det kunne være hyggelig med en gåtur/ kaffe og han var positiv til det. Ville ikke forstyrre mer da han sa han var med noen kompiser.Så var korte men positive svar der også.  
 

Men så er det jo det, vi har ikke avtalt noe konkret dag. Og jeg vil ikke mase, føler at ballen ligger litt hos han nå, eller er det jeg som bør ta opp tråden her? Hvor lenge hadde dere ventet..eller gjort? gått et par dager bare siden sist kontakt. 

 

Anonymkode: f7890...2c2

Når du foreslår kaffe/treff en gang, og han har svart ja på det, så synes jeg faktisk ikke at ballen er hos ham.

Hvis noen foreslår kaffe med meg uten å avtale tid, så svarer jeg selvfølgelig om jeg kunne tenke meg det, men venter jeg til denne personen kommer med et konkret forslag.

Men i din situasjon høres det ut som at han nok vil ta kontakt og komme med et konkret forslag. Så når jeg først hadde sendt ut et forslag uten tid (som deg), hadde jeg ventet et par dager. Også fordi du har tatt såpass mye initiativ, at jeg nå ville tenkt at det var ham. Men hører du ikke fra ham på ett par dager, så skriv eller helst ring og forelå en tid.

Kom alltid med et konkret forslag når du foreslår treff. Jeg synes faktisk det er litt tafatt å komme med et forslag på treff, for så å vente (overlate) ansvaret til partneren å finne tid og klokke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...