Gå til innhold

Får sopp hver gang jeg har sex uten kondom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antar forresten at dere hopper av i svingen? Hvis ikke ville jeg gjort det mtp at sæd lager enda mer plager 

Anonymkode: a08d2...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger for å se om det finnes noen gode råd

Har vært sammen med min mann i et par tiår nå og har konstante problemer med dette. Satte oss begge på soppkur 2-3 ganger, men det hjalp ingenting. 
Har aldri opplevd det med andre menn 😢

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg og mannen nå ha veldig forskjell på pH og sånt som gjør at det blir helt kræsj

Anonymkode: c5398...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Følger for å se om det finnes noen gode råd

Har vært sammen med min mann i et par tiår nå og har konstante problemer med dette. Satte oss begge på soppkur 2-3 ganger, men det hjalp ingenting. 
Har aldri opplevd det med andre menn 😢

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg og mannen nå ha veldig forskjell på pH og sånt som gjør at det blir helt kræsj

Anonymkode: c5398...c1c

Hva om du bruker en intimgel etter hver gang, det er en på apoteket jeg ikke husker navnet på, som skal forebygge/hjelpe ubalanse i skjeden. 

Jeg hadde noe sopp da jeg var ung, legen sa jeg måtte tenke gjennom kostholdet mitt. Men så var det ikke koblet til sex heller. Håper du finner ut av det.

Anonymkode: 30b3c...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med deg.

Kvinnelig underliv har lav ph.

Sæd har mye høyere ph, som forstyrrer ph balansen din og kan gi sopp. Menn bruker også ofte feil underlivssåpe, som påvirker kvinnene de har sex med. Menn er ofte grunnen til at kvinner får sopp/lukter "fisk".

 

Fortsett med kondom eller i det minste ikke la de komme inni deg, kom på magen f.eks. Men da burde også mannen være nøye med intimvasken + stå for utgiftene til behandling dersom han ikke vil bruke kondom.

Anonymkode: 50a6e...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sæden som tuller til miljøet . Bruker kondom av samme grunn…

Anonymkode: 0d65c...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 19.56):

Dette er veldig rart, men hver eneste gang jeg har sex uten kondom får jeg sopp. Om jeg bruker kondom går det bra, men så fort den droppes får jeg sopp. flere som har opplevd dette?

Anonymkode: c3e17...e37

Nei har ikke opplevd dette.

Men løsningen er jo genialt enkel i hvert fall😊

Anonymkode: 7e81b...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplever det samme, men vi har vært sammen i seks år og jeg får fortsatt BV, sopp, kløe, irritasjon og svie. Har droppet alt av glidemidler, såpe, prevensjonsmidler osv., men det hjelper ikke. Lurer på om det kan være en eller annen form for kontaktallergi.. Går kun med bomullstruser vasket med nøytralt vaskemiddel og lufter så mye jeg kan. Har kanskje blitt bittelitt bedre. 

Anonymkode: 27223...707

Har mannen din blitt behandlet for sopp samtidig som du har behandlet deg?

Jeg var for flere år sammen med en mann og jeg begynte å få sopp hver gang vi hadde sex. Jeg gikk til legen, fikk opplyst at det var nok at jeg behandlet meg. Jeg behandlet meg, vi hadde så sex, jeg fikk ny runde meg sopp. Sånn fortsatte det. Ny lege, tok opp temaet at jeg mente han smitter meg på nytt og på nytt, legen latterliggjorde meg og var ordentlig hånlig (forøvrig en kvinnelig lege). Nytt forsøk, jeg behandlet meg og var helt soppfri. Sex med typen - ny runde med sopp. Da sa jeg at jeg ikke kom til å ha sex med ham igjen før han hadde behandlet seg for sopp. Han dro til legen, legen lo av ham, for det var jo ikke nødvendig iflg. legen. Jeg nektet å ha sex. Typen tilbake til legen og fikk samme beskjed. Jeg nektet sex. Typen begynte å bli desperat, og nektet å gå ut fra legen før han fikk resept (måtte ha resept på den tiden). Han behandlet seg. Og etter det fikk jeg aldri sopp igjen.

Jeg har hørt av andre at mange leger fremdeles henger igjen i troen på at menn ikke smitter oss kvinner med sopp, men heller legger skylden på kvinnen, kvinnen må endre hygienerutiner, såpe/ikke såpe, kun bruke bomull osv. osv. Jeg har fortalt flere om min erfaring, og alle disse har også fått beskjed fra legene sine om at mannen ikke trenger behandles. Når de så har fått mennene deres til å behandle seg for sopp likevel har alle sammen opplevd å ikke få tilbake sopp.

Kunsten er at begge to behandler seg samtidig!

 

(Noen vil være mer utsatt for å få sopp enn andre, pga. helse, medisiner eller kosthold - men for disse vil det jo være enda viktigere at også mannen blir behandlet for sopp når de selv får det, slik at de som allerede sliter slipper å gå med ny soppinfeksjon hele tiden!)

Anonymkode: 20ec1...56a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd dette før jeg ble sammen med nåværende kjæreste. Fikk sopp hver gang vi ikke brukte kondom. Utrulig kjedelig. Etter mye prøving med forskjellige løsninger har vi funnet ut at hvis han ikke kommer inni meg så får jeg ikke sopp. Vet ikke helt hvordan dette blir hvis vi skal prøve å få barn da..

Anonymkode: d4a2d...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Opplever det samme, men vi har vært sammen i seks år og jeg får fortsatt BV, sopp, kløe, irritasjon og svie. Har droppet alt av glidemidler, såpe, prevensjonsmidler osv., men det hjelper ikke. Lurer på om det kan være en eller annen form for kontaktallergi.. Går kun med bomullstruser vasket med nøytralt vaskemiddel og lufter så mye jeg kan. Har kanskje blitt bittelitt bedre. 

Anonymkode: 27223...707

Har du vært til legen med problemene? 

Anonymkode: 2d261...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerangrep, avsporinger og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 21.47):

Har du vært til legen med problemene? 

Anonymkode: 2d261...212

Ja, har gått på utallige soppkurer og bruker Canesten mer eller mindre ukentlig. Har av ulike grunner ikke hatt sex på flere uker nå. I starten var det fint miljø der nede, men nå etter 2-3 uker med fravær av sex har det begynt å klø, svi og være ubehagelig igjen. Jeg er ikke 100% sikker på at problemene skyldes sopp. Jeg har prøvd å legge om kostholdet (kutte sukker), gå med luftige klær, sove uten truse, osvosv. Har vel også vært gjennom det som finnes av vaginalkremer og geler i «intim»-hylla på apoteket. Merker at det tidvis kan påvirke meg så mye at jeg får begrenset livskvalitet og et dårligere sexliv som følge av det. Mannen er også drittlei. 

Anonymkode: 27223...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det hormonspiralen som gav meg sopp. Var plaget i flere år, gikk på kur etter kur etter kur etter kur. Fikk ikke gehør hos legen på dette, men etter å ha byttet spiral var problemet helt borte. 

Anonymkode: b8047...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du jenta? Skjer det med ulike partnere eller har du fast? Jeg og mannen hadde samme problem, det viste seg at han hadde sopp og vi drev og smitta hverandre fram og tilbake. Så om det er i et fast forhold så kan jo begge prøve soppbehandling samtidig. 

Anonymkode: 517d7...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, du har min dypeste medfølelse!! Jeg har vært plaget hver gang jeg bytter mann, det har heldigvis tilpasset seg etter noen få omganger med hver av dem. Men jeg har hatt mine runder med canesten. Min nåværende mann fikk det selv også, men med åpenbare symptomer (svie og synlig utslett). Så det var heldigvis lett å oppdage, så vi ikke smittet hverandre over lengre tid.

Kan desverre ikke tipse deg om noe mot infeksjonen, siden mine heldigvis har gått over med canesten.. Kan til gjengjeld opplyse om at det finnes gode menn der ute, som ikke blir sutregutter av å bruke kondom, og som ikke synes egen nytelse under samleie trumfer damas liv og helse resten av tida. Jeg og mannen har vært sammen i snart 6 år og har brukt kondom i 5 av dem :) Og han klager ikke i det hele tatt, han har så og si tatt aleneansvaret på den fronten.

 

Anonymkode: c864f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, har gått på utallige soppkurer og bruker Canesten mer eller mindre ukentlig. Har av ulike grunner ikke hatt sex på flere uker nå. I starten var det fint miljø der nede, men nå etter 2-3 uker med fravær av sex har det begynt å klø, svi og være ubehagelig igjen. Jeg er ikke 100% sikker på at problemene skyldes sopp. Jeg har prøvd å legge om kostholdet (kutte sukker), gå med luftige klær, sove uten truse, osvosv. Har vel også vært gjennom det som finnes av vaginalkremer og geler i «intim»-hylla på apoteket. Merker at det tidvis kan påvirke meg så mye at jeg får begrenset livskvalitet og et dårligere sexliv som følge av det. Mannen er også drittlei. 

Anonymkode: 27223...707

Overforbruk av canesten kan gi symptomer på vestubulitt og dette minner om sopp. Det gir svie og kløe. Kutt canesten helt og behandle med Diflucan hvis du må. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2023 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Kondom er en sånn ting som objektivt matcher alle kriteriene og sånn sett burde fått full score ... men likevel ikke. Akkurat som ekspertenes favoritter til MGP.

For min del er det kanskje mest psykisk. Rent fysisk er det godt å ha sex med kondom, masse nytelse og klarer fint å få orgasme. Men det føles og oppleves bedre uten. Jeg syns det er fint å slippe avbruddet det blir å ta på kondomet. Jeg liker å kjenne at det kun er meg og henne, hud mot hud. Og jeg liker tanken på at når jeg kommer, så kommer jeg inni henne. Det er opphissende å tenke på at jeg tømmer meg dypt i en varm og våt fitte vs en litt forseggjort ballong.

Når det er sagt, kondom er ypperlig for situasjoner hvor det er vanskelig å "rydde opp". Sex i friluft hvor det kanskje ikke er så digg å ha sæd rennende ut i trusa resten av turen... da er det enklere å samle det opp i et kondom.

Kondom er for min del ypperlig. Men det er ypperligere uten 😉

Anonymkode: 6bdd8...7f6

Jeg ville ikke greid å nyte noen av disse tingene hvis jeg visste at det påførte den jeg var glad i plager med soppinfeksjoner. Men noen er mer egoistiske enn andre.

Anonymkode: e2782...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solstrålen. skrev (4 timer siden):

Overforbruk av canesten kan gi symptomer på vestubulitt og dette minner om sopp. Det gir svie og kløe. Kutt canesten helt og behandle med Diflucan hvis du må. 

Interessant! Av ukjente grunner har jeg ikke hatt så god effekt av Diflucan, men lurer på om det kan skyldes at det rett og slett ikke er sopp jeg sliter med… jeg skjønner bare ikke helt hva det er ellers. Har tyntflytende utflod, tidvis ekkel lukt, svie, kløe, ubehag ved sex, svir ekstremt etter sex, blir hovent og tidvis smertefullt også. 

Anonymkode: 27223...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 22.31):

Interessant! Av ukjente grunner har jeg ikke hatt så god effekt av Diflucan, men lurer på om det kan skyldes at det rett og slett ikke er sopp jeg sliter med… jeg skjønner bare ikke helt hva det er ellers. Har tyntflytende utflod, tidvis ekkel lukt, svie, kløe, ubehag ved sex, svir ekstremt etter sex, blir hovent og tidvis smertefullt også. 

Anonymkode: 27223...707

Tyntflytende utflod høres ut som bakteriell vaginose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...