Gå til innhold

Får sopp hver gang jeg har sex uten kondom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er veldig rart, men hver eneste gang jeg har sex uten kondom får jeg sopp. Om jeg bruker kondom går det bra, men så fort den droppes får jeg sopp. flere som har opplevd dette?

Anonymkode: c3e17...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tenker jeg du har en veldig sur eller høy PH-verdi i kjeden din. Du kan kjøpe en intimsåpe på apoteket nettopp for dette problemet 😊. Og for din egen helse, bruk kondom. 

Anonymkode: 89da9...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid kondom ved samleie....merker lite forskjell :) Praktisk, slipper å få spruten inni seg som skal renne ut igjen...også praktisk ved analsex.

Får veldig tynne kondomer i dag, uten den ekkle smaken som var før. Funker fint ved suging også :)  

Anonymkode: 9a8a7...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker alltid kondom ved samleie....merker lite forskjell :) Praktisk, slipper å få spruten inni seg som skal renne ut igjen...også praktisk ved analsex.

Får veldig tynne kondomer i dag, uten den ekkle smaken som var før. Funker fint ved suging også :)  

Anonymkode: 9a8a7...d03

Jeg merker også lite forskjell , men virker som at menn hater kondom. har vert borti flere som sier at sex er bortkastet med kondom. ;/ 

Anonymkode: c3e17...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Funker fint ved suging også :)  

Der er nok 99% av menn uenig med deg. Blir som å spoone fullt påkledd, istedetfor naken, opplevelsen kan ikke sammenlignes en gang. Men er det tilfeldig ligg, så er det vel bedre enn ingenting

Anonymkode: 69396...4c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg merker også lite forskjell , men virker som at menn hater kondom. har vert borti flere som sier at sex er bortkastet med kondom. ;/ 

Anonymkode: c3e17...e37

Kvinner merker lite forskjell har jeg skjønt, men det er som natt og dag for menn, så jeg skjønner veldig godt at mange hater kondom, men noen ganger må man det dessverre, er jo bedre enn en runk 

Anonymkode: 69396...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner merker lite forskjell har jeg skjønt, men det er som natt og dag for menn, så jeg skjønner veldig godt at mange hater kondom, men noen ganger må man det dessverre, er jo bedre enn en runk 

Anonymkode: 69396...4c8

Hei. Har du forsøkt de tynneste kondomene?

Anonymkode: c3e17...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er veldig rart, men hver eneste gang jeg har sex uten kondom får jeg sopp. Om jeg bruker kondom går det bra, men så fort den droppes får jeg sopp. flere som har opplevd dette?

Anonymkode: c3e17...e37

Kjæresten min hadde dette problemet før, bare ikke så ofte, hun brukte denne hvis jeg husker rett 

 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-diflucan-pfizer-576690

Anonymkode: 69396...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her. Ble henvist til gynekolog, han sa jeg skulle slutte å bruke såpe i underlivet (også all form for intimsåpe). Hjalp ikke noe… 

Anonymkode: 72905...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Har du forsøkt de tynneste kondomene?

Anonymkode: c3e17...e37

Ja, har det. Og det har kun vært før når det har vært nødvendig, trenger ikke det lenger heldigvis, det er så utrolig mye mindre intimt, føles helt anderledes, for ikke snakke om at spontanitet med sex blir litt borte når man må ta pause for å fikle med det greiene. Forhåpentligvis er det noe jeg aldri skal bruke igjen. Men skjønner at det kan være nødvendig iblant

Anonymkode: 69396...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har det. Og det har kun vært før når det har vært nødvendig, trenger ikke det lenger heldigvis, det er så utrolig mye mindre intimt, føles helt anderledes, for ikke snakke om at spontanitet med sex blir litt borte når man må ta pause for å fikle med det greiene. Forhåpentligvis er det noe jeg aldri skal bruke igjen. Men skjønner at det kan være nødvendig iblant

Anonymkode: 69396...4c8

Huff så synd  for oss jenter  som må bruke det :(.. skikkelig drit.. vil jo at det skal være godt for mannen også.  men en difflucan pille koster 200 kr og det blir dyrt å bruke hver gang man har sex,  og neppe særlig bra heller :( 

Anonymkode: c3e17...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff så synd  for oss jenter  som må bruke det :(.. skikkelig drit.. vil jo at det skal være godt for mannen også.  men en difflucan pille koster 200 kr og det blir dyrt å bruke hver gang man har sex,  og neppe særlig bra heller :( 

Anonymkode: c3e17...e37

Nå er ikke jeg noen ekspert på det, men tror den er forebyggende også, men snakk med legen din. Og det finnes nok en del menn som ikke bryr seg om kondom også, har hørt menn som sier de ikke merker mye forskjell, alle er jo ikke like, og må man, så må man. 

Men dette løser seg nok på en måte om du heller sier det du skrev her til fastlegen din 👍

Anonymkode: 69396...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg noen ekspert på det, men tror den er forebyggende også, men snakk med legen din. Og det finnes nok en del menn som ikke bryr seg om kondom også, har hørt menn som sier de ikke merker mye forskjell, alle er jo ikke like, og må man, så må man. 

Men dette løser seg nok på en måte om du heller sier det du skrev her til fastlegen din 👍

Anonymkode: 69396...4c8

Kondom er en sånn ting som objektivt matcher alle kriteriene og sånn sett burde fått full score ... men likevel ikke. Akkurat som ekspertenes favoritter til MGP.

For min del er det kanskje mest psykisk. Rent fysisk er det godt å ha sex med kondom, masse nytelse og klarer fint å få orgasme. Men det føles og oppleves bedre uten. Jeg syns det er fint å slippe avbruddet det blir å ta på kondomet. Jeg liker å kjenne at det kun er meg og henne, hud mot hud. Og jeg liker tanken på at når jeg kommer, så kommer jeg inni henne. Det er opphissende å tenke på at jeg tømmer meg dypt i en varm og våt fitte vs en litt forseggjort ballong.

Når det er sagt, kondom er ypperlig for situasjoner hvor det er vanskelig å "rydde opp". Sex i friluft hvor det kanskje ikke er så digg å ha sæd rennende ut i trusa resten av turen... da er det enklere å samle det opp i et kondom.

Kondom er for min del ypperlig. Men det er ypperligere uten 😉

Anonymkode: 6bdd8...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er veldig rart, men hver eneste gang jeg har sex uten kondom får jeg sopp. Om jeg bruker kondom går det bra, men så fort den droppes får jeg sopp. flere som har opplevd dette?

Anonymkode: c3e17...e37

Hadde det som deg, verre at jeg fikk det uansett. 

Hjalp å spise mindre søtsaker og mer naturell yoghurt. 

Men beste løsningen var nok fødsel. Ble borte etter det. Ingen tegn på 6 år.

Anonymkode: b0080...a06

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde det investeres i Diflucan tabletter på både deg og den du har sex med. 

Anonymkode: 1186a...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Er fullt mulig din partner også har sopp uten symptomer, og smitter deg på nytt når dere har ubeskyttet sex. Partner bør derfor også behandles for sopp samtidig som deg. 

I tillegg så blir din skjede og normalflora forstyrret når det får fremmedlegemer i seg, samt sæd som har en annen bakterieflora enn du.

Jeg hadde en periode hvor samleie uten kondom gikk helt fint, så fremt han ikke kom i meg. Gjorde han det så var jeg sår og klødde etterpå, virket som jeg ikke tålte hans sæd. Mulig det var noe han spiste på den tiden som min skjede ikke likte, problemet forsvant hvertfall etterhvert..

Anonymkode: 0598a...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 20.05):

Jeg merker også lite forskjell , men virker som at menn hater kondom. har vert borti flere som sier at sex er bortkastet med kondom. ;/ 

Anonymkode: c3e17...e37

De mannfolka lar du være å ha sex med....for min del skjer samleie KUN med kondom da jeg aldri skal bruke noen former for hormonprev eller spiral....

Anonymkode: 9a8a7...d03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får enten BV eller sopp hver gang jeg har sex uten kondom, og må ta dyre melkesyrekapsler hver eneste gang for å få det normalt og luktfritt igjen. Tror skjeden hater å få en penis inn der som forstyrrer miljøet. Etter ca 2 år med samme mann gikk det plutselig over og jeg fikk ingen symptomer med han lenger. Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: a08d2...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får enten BV eller sopp hver gang jeg har sex uten kondom, og må ta dyre melkesyrekapsler hver eneste gang for å få det normalt og luktfritt igjen. Tror skjeden hater å få en penis inn der som forstyrrer miljøet. Etter ca 2 år med samme mann gikk det plutselig over og jeg fikk ingen symptomer med han lenger. Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: a08d2...af1

Opplever det samme, men vi har vært sammen i seks år og jeg får fortsatt BV, sopp, kløe, irritasjon og svie. Har droppet alt av glidemidler, såpe, prevensjonsmidler osv., men det hjelper ikke. Lurer på om det kan være en eller annen form for kontaktallergi.. Går kun med bomullstruser vasket med nøytralt vaskemiddel og lufter så mye jeg kan. Har kanskje blitt bittelitt bedre. 

Anonymkode: 27223...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplever det samme, men vi har vært sammen i seks år og jeg får fortsatt BV, sopp, kløe, irritasjon og svie. Har droppet alt av glidemidler, såpe, prevensjonsmidler osv., men det hjelper ikke. Lurer på om det kan være en eller annen form for kontaktallergi.. Går kun med bomullstruser vasket med nøytralt vaskemiddel og lufter så mye jeg kan. Har kanskje blitt bittelitt bedre. 

Anonymkode: 27223...707

Nå som jeg er singel igjen er alle plagene tilbake og vet med sikkerhet at det er pga miljøendringer som forårsakes av penis. Kan gå i månedsvis å bruke intimsåpe (lactacyd er best syns jeg), alle slags truser og likevel ingen kløe, ingen lukt. Så har jeg sex èn gang uten kondom og det blir helvete med kløe, svie og lukt. Melkesyrekapsler hjelper veldig men de er jo svindyre. Synd det ikke har gått over etter 6 år, det er jo lang tid å tilvenne seg hans miljø der nede. Men kanskje han burde behandle seg også selv om han ikke har symptomer? Høres ut som at han har høy (menn har jo høyere) eller mismatch i pH i forhold til deg. 

Anonymkode: a08d2...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...