Charmina Skrevet 2. oktober 2006 #2061 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg vil ha julegave Jeg vil ha julegave trallallla trallallala For en tøysekopp jeg er i kveld Får skylde på feberen Kanskje jeg har feberfantasier eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. oktober 2006 #2062 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kan fort ordne seg med en liten julegave,vettu,Charmis. Tror stikkordet for årets julegaver kommer til å være BØKER og ting jeg lager i heimen. Jeg har ærlig talt absolutt null inspirasjon...foreløbig,vel å merke. I dag skal jeg lage skillingsboller med ekstra mye kanel (for jeg er så forshøøøølt at jeg ikke kjenner smaken ellers) og så skal jeg hjelpe søsterfrø med å farge håret.Passer meg utmerket å ikke ha heftige planer,for å si det sånn.Guffet i hodet mitt forlanger roooolig tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 3. oktober 2006 #2063 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kanskje hårfargen løsner opp litt i nesa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 3. oktober 2006 #2064 Del Skrevet 3. oktober 2006 Satser på det.Ingenting er som litt kjemisk opprenskning. Nå har jeg satt bolledeig,uten å nyse en eneste gang.Jeg holdt på å glemme kardemommen,da,men fikk den da i til slutt. Nå venter,venter og venter jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. oktober 2006 #2065 Del Skrevet 3. oktober 2006 Skillingsboller er kjempegodt!!!!! På fredag laget jeg over 100 stk i barnehagen så jeg har egentlig fått dosen min der for en stund Håper du er bedre av forkjølelsen. Jeg er iallefall litt lettere i hodet selv om jeg er tett som en dupp fremdeles. Eller tett som en dupp er det vel ingenting som heter er det vel det :klø: Skal snart krype til køys. Klokka ringer ubarmhjertlig 05.30 så det er best å sove litt. Natta søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 4. oktober 2006 #2066 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja,Charmis,skillingsboller er kanongodt. Så derfor spiste jeg 4 i går,og en i dag.Foreløbig. Ikke så mye action her i dag.Har snørra meg gjennom en lang arbeidsdag,og etterpå har jeg snørra rundt her hjemme.Er ganske lei av snørr,selv om jeg bare har vært forkjølt ei uke. Nå ser vi "Alt for Rognan" og det er faktisk ganske morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 5. oktober 2006 #2067 Del Skrevet 5. oktober 2006 I dag skal jeg sitte i saccosekk og kjenne på kjærligheten i rommet mens jeg er tilstede i meg selv. Og naken og sårbar. Jadda......Ikke forutinntatt i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2068 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Nei,jeg tenker ingen er så lite forutinntatt som du på en dag som dennne. Men nå tenker jeg du sitter i saccoen og har det kjempefint.Tror sånne kurs er kjempesunne,jeg. Se der fikk jeg brukt ordet 'kjempe to ganger i samme setning.Det lover jo skikkelig godt.Eller kjempegodt,som jeg jo burde ha sagt. Ikke helt full fart her ennå. Har vært ute med Pinnedyret og nå spiser jeg yoghurt,som inneholder ikke mindre enn 0.0 % fett,og smaker deretter.Jaja,jeg får den vel i meg.Oi! Den er faktisk dobbel 0.0 .For et mirakel! I går kjøpte jeg med meg en julebakebok hjem.Det er den fineste av det slaget jeg har sett på lenge,og jeg ble skikkelig inspirert.Like før jeg begynner å glede meg til julebaksten nå.Men tror jeg skal moderere meg en god del. Blir overhode ikke 7 sorter her i huset. Endret 5. oktober 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2069 Del Skrevet 5. oktober 2006 Først skryter jeg av den dobbeltmagre yoghurten og så begynner jeg å mase om julekaker.Stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 5. oktober 2006 #2070 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja,Charmis,skillingsboller er kanongodt. Så derfor spiste jeg 4 i går,og en i dag.Foreløbig. ← Jeg er imponert over selvkontrollen din, jeg! Her i huset pleier det ikke å være noe til overs til dag to.... Må tillegge at jeg har hjelp av en særdeles storspist mann, så det er ikke bare meg. Julebakst er supertrivelig. Jeg har masse planer for i år, og håper faktisk å komme opp i sju slag. Da er noen få tradisjonelle og litt annet. Eeeelsker for eksempel en fruktkake med masse tørket frukt og cognac og nøtter og andre godsaker i. Bakes en måneds tid i forkant, og blir bare bedre. Mmmmm! Har du noen tips fra den nye og fancy kokeboka? Alltid moro med variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 5. oktober 2006 #2071 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er imponert over selvkontrollen din, jeg! Her i huset pleier det ikke å være noe til overs til dag to.... Må tillegge at jeg har hjelp av en særdeles storspist mann, så det er ikke bare meg. Julebakst er supertrivelig. Jeg har masse planer for i år, og håper faktisk å komme opp i sju slag. Da er noen få tradisjonelle og litt annet. Eeeelsker for eksempel en fruktkake med masse tørket frukt og cognac og nøtter og andre godsaker i. Bakes en måneds tid i forkant, og blir bare bedre. Mmmmm! Har du noen tips fra den nye og fancy kokeboka? Alltid moro med variasjon. ← Ååå, kan jeg få oppskriften på denne? Jeg laget en slik fruktkake med cognac for flere år siden, den var nyyydelig! Og ikke pokker om jeg finner oppskriften Sånn, så har jeg kuppet dagboka til lillelou i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 5. oktober 2006 #2072 Del Skrevet 5. oktober 2006 Atte du, var du i byen i dag? Gikk du forbi to damer med hver sin tvillingvogn like utenfor Bruns? For da var det meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2073 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hahajeg gikk forbi to berter med tvillingvogn! Men jeg er så håpløs når jeg går i byen,strener rett fram og ser ikke folk før de eventuelt roper eller kommer løpende etter meg. Sorry. Deilig dag å være i byen på,da.Akkurat passe friskt og høstlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 5. oktober 2006 #2074 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hahajeg gikk forbi to berter med tvillingvogn! Men jeg er så håpløs når jeg går i byen,strener rett fram og ser ikke folk før de eventuelt roper eller kommer løpende etter meg. Sorry. Deilig dag å være i byen på,da.Akkurat passe friskt og høstlig. ← Ååååå, som jeg kikket og var nesten helt sikker på at det var deg. Men sist jeg så deg var jo i full vinterhabitt i snø og slaps så jeg ble litt usikker gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2075 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja,da var jeg bra inntulla i ull,gitt! Føler meg skikkelig ufin som bare durte forbi deg på den måten,jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2076 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er imponert over selvkontrollen din, jeg! Her i huset pleier det ikke å være noe til overs til dag to.... Må tillegge at jeg har hjelp av en særdeles storspist mann, så det er ikke bare meg. Julebakst er supertrivelig. Jeg har masse planer for i år, og håper faktisk å komme opp i sju slag. Da er noen få tradisjonelle og litt annet. Eeeelsker for eksempel en fruktkake med masse tørket frukt og cognac og nøtter og andre godsaker i. Bakes en måneds tid i forkant, og blir bare bedre. Mmmmm! Har du noen tips fra den nye og fancy kokeboka? Alltid moro med variasjon. ← Den fruktkaka di,Fjellrypa,den hørtes bare fantastisk ut. Jeg har også oppskrift på noe lignende,en god gammeldags skotsk/engelsk julekake jeg fikk oppskrift på av min "reservebestemor" i Bergen. Det er sånn hvor ingrediensene skal ligge og kose seg i whisky eller noe i flere dager før bakinga tar til,og hvor man helst bær begynne i slutten av oktober.Altså på tide å begynne å få fatt i ingrediensene nå. Kom gjerne med din oppskrift. <-----blafreblafre,fristefriste. Ellers var det opptil flere fristend eoppskrifter,bl.a på tysk julekake med marsipan (stollen) og panettone,som jeg syns er sykt godt når den er vellykket,samt en del kjeks som så mer enn interessante ut,og etpar typer brød,bl.a rundstykker med fiken,som jeg tror må være fantatisk til opptil flere typer ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2077 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ååå, kan jeg få oppskriften på denne? Jeg laget en slik fruktkake med cognac for flere år siden, den var nyyydelig! Og ikke pokker om jeg finner oppskriften Sånn, så har jeg kuppet dagboka til lillelou i dag ← Det er gudd,Svimle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 5. oktober 2006 #2078 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja,da var jeg bra inntulla i ull,gitt! Føler meg skikkelig ufin som bare durte forbi deg på den måten,jeg nå. ← Det gjorde da ingen verdens ting - jeg durte jo forbi deg også Og dessuten var du vakker og du kler den stilen du har sååååå godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 5. oktober 2006 #2079 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har du lyst til å dele den oppskriften på whiskykaken, lillelou? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. oktober 2006 #2080 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Det gjorde da ingen verdens ting - jeg durte jo forbi deg også Og dessuten var du vakker og du kler den stilen du har sååååå godt ← Så fantastisk søt du er ! Neste gang må vi ikke bare haste forbi-ser du meg,så ROP UT! Endret 5. oktober 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg