Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 18.33):

Enig. I Oslo vil man alltids klare å finne en ok treroms (for eksempel) i ønsket strøk, for det dukker alltid opp noe. Men på mindre steder kan det være ganske lite som legges ut, og da må man kjøpe først hvis det dukker opp noe som passer.

Anonymkode: 61cfe...fb5

Man er faktisk ikke så bortskjemt som man skulle tro i Oslo, i hvert fall ikke om msn har to barn og en skolekrets å forholde seg til. 

I vår skolekrets har det bare vært to 4-roms med balkong og parkeringsmulighet til salgs i vår prisklasse i hele 2023. 

Anonymkode: ce237...bc1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 19.57):

Slik som trådstarter ligger det ute for mer enn hva dere i sin tid betalte for det ? Siste årene har det jo fort vært 10+% økning hvert år så det å gå ned 10-20% i pris er ikke veldig mye om en ser litt større på det.

Anonymkode: 35108...f1d

Økningen i boligpriser har langt oversteget lønnsveksten, og man kjøper jo i det samme markedet som man selger, samtidig som de færreste har et mål om å gå ned i standard. Dermed kan 10-20% reduksjon fort bety at den nye drømmeboligen forblir nettopp en drøm. Har man lånt og kjøpt nytt før salg, så er lånet i stor grad gitt med grunnlag av verdivurdering på gammel bolig. Får man ikke inn forventet sum, blir det vanskeligere å betjene lån. Samtidig peker renteutgiftene bare én vei ⬆️ Så jeg vil si at 10-20% kan være helt avgjørende, uansett hvor stort man tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke bare bare å leie leilighet når jeg har flere dyr. Ingen som ønsker dyr så da må jeg bare kjøpe hus akkurat når det er hus i akkurat den perioden på en måned eller to. Uansett hvor det er i Norge. Ganske håpløst men har jo valgt å ha dyr selv så da må man bare kjøpe det man får akkurat når det ligger ute. Flere som sliter sånn?

Anonymkode: 9829e...0fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/7/2023 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke bare bare å leie leilighet når jeg har flere dyr. Ingen som ønsker dyr så da må jeg bare kjøpe hus akkurat når det er hus i akkurat den perioden på en måned eller to. Uansett hvor det er i Norge. Ganske håpløst men har jo valgt å ha dyr selv så da må man bare kjøpe det man får akkurat når det ligger ute. Flere som sliter sånn?

Anonymkode: 9829e...0fc

Flere som leier ut selv om man har dyr

Anonymkode: d97dc...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er støttetråd for folk som ikke får solgt 😥. Det er grusomt og svært tøft.💔 De trenger støtte og trøst.❤️ Vennligst hold annen diskusjon utenfor eller opprett egen tråd om det.

Ts

Anonymkode: d03a5...36b

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visning nummer fire (en ordinær og to privat i juni) på onsdag, og ingen har meldt seg på visning enda. mister helt motet. 

Anonymkode: 68eca...08b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til, kjære deg! Husk at folk kan ha meldt seg på via meglerhuset. Da ser du det ikke på finn. Eller så kan noen dukke opp uanmeldt! ❤️

Anonymkode: d03a5...36b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten min blir lagt ut for salg denne uken. Spent på hvordan det vil gå 😬 Aldri solgt før.. Har allerede kjøpt og overtatt ny bolig, men den er et oppussingsobjekt, så har ikke flyttet ennå. 

Anonymkode: ce958...dd4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 1.10):

Visning nummer fire (en ordinær og to privat i juni) på onsdag, og ingen har meldt seg på visning enda. mister helt motet. 

Var to påmeldte, den ene kjøpte seg leilighet idag og kom ikke. Det paret som var på visning var visst litt lunkne. Privatvisning på fredag :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 19.22):

Var to påmeldte, den ene kjøpte seg leilighet idag og kom ikke. Det paret som var på visning var visst litt lunkne. Privatvisning på fredag :)

Fikk bud 400K under prisantydning. Avslo budet. Ny visning neste uke. Nå begynner jeg å bli skikkelig sliten. Har hatt utgifter på bolig og livet generelt på over 100K siden juni. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk bud 400K under prisantydning. Avslo budet. Ny visning neste uke. Nå begynner jeg å bli skikkelig sliten. Har hatt utgifter på bolig og livet generelt på over 100K siden juni. 

Men er bud 400 000 under helt krise? Vi måtte ned 900 000 for å få solgt huset vårt, fra 5,9 til 5. 

Anonymkode: 7240d...5a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er bud 400 000 under helt krise? Vi måtte ned 900 000 for å få solgt huset vårt, fra 5,9 til 5. 

Anonymkode: 7240d...5a2

Ikke helt krise, men vi ønsker å prøve en runde til for å se om vi kan få noe mer. Vi går ikke i minus, men får heller ikke så mye at vi får pusset opp kjøkken og bad i det nye huset. La ut leiligheten for 3,5 først, nå 3,4. Fikk altså bud på 3,0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo fortere du innser realitetene over dagens brutale marked jo fortere blir du kvitt den. Prisen må ned. Du ser det jo selv, du blør penger på å ikke selge..

Anonymkode: 1b175...ae5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har kjøpt ny bolig med boligkjøperforsikring: I noen forsikringer er det mulig å få dekket rentene på eksisterende lån, dersom du ikke får bud innenfor 10/15%av prisantydning på boligen du har for salg. 
Vi var ikke klar over dette, men fikk det forklart av en som jobber med forsikringer. Er dog ikke alle forsikringer dette gjelder.
Vi fikk endelig solgt vår bolig. Det har vært noen hektiske måneder med mye ekstra utgifter. Men, det gikk til slutt. Satte ned prisantydningen og fikk solgt. 

Anonymkode: fbd8f...85d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2023 den 17.05):

Leiligheten min blir lagt ut for salg denne uken. Spent på hvordan det vil gå 😬 Aldri solgt før.. Har allerede kjøpt og overtatt ny bolig, men den er et oppussingsobjekt, så har ikke flyttet ennå. 

Anonymkode: ce958...dd4

Samme her, så er veldig spent. 
den vi kjøpte fikk vi 800 000 under takst, men har ikke råd til å selgle mitt så mye under. Men den er relativt ny og innflytningsklar. 

heldigvis har vi tid på oss, siden vi ikke skal flytte inn før over nyttår uansett

Anonymkode: 348fe...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at huset vårt blir solgt idag, nå står det egentlig bare på overtakelsesdato. Det har vært EKSTREMT slitsomt…. La ut huset i begynnelsen av januar. Prisantydning 5,2 men megler sa han ikke ble overrasket dersom det gikk for 6……. Vel…. Så feil kunne han ta, budet er på 4,6…..

heldigvis var vi edruelige i budsjettet til den nye boligen og beregnet med 4 mill som salgssum…..

frem til nå har vi hatt mange visninger, enda fler privatvisninger, og kun fått inn ett bud…… mange som har lyst på boligen, men banken sier stopp på fire millioner som kjøpesum for alle…… 

det har vært stressende og slitsomt, gjøre klar et hus for visning etter visning samtidig som vi holder på med det andre…. Banken har låst bufferkontoen i byggeprosjektet frem til huset er solgt, og i den skulle jo bareromsinnredninger, dusj, badekar, garderober, lamper etc kjøpes fra…. Så jeg vet ikke om de føler at de hjelper til på noen måte akkurat! Jeg skal ihvertfall ut av DNB så fort som mulig!

Anonymkode: 037f3...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Samme her, så er veldig spent. 
den vi kjøpte fikk vi 800 000 under takst, men har ikke råd til å selgle mitt så mye under. Men den er relativt ny og innflytningsklar. 

heldigvis har vi tid på oss, siden vi ikke skal flytte inn før over nyttår uansett

Anonymkode: 348fe...07f

Du forventer å kjøpe 800 000 under takst og selge på takst i samme marked ? Eller flytter du en del på deg så det gir litt mer mening ?

Anonymkode: 35108...f1d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 12.02):

Ikke helt krise, men vi ønsker å prøve en runde til for å se om vi kan få noe mer. Vi går ikke i minus, men får heller ikke så mye at vi får pusset opp kjøkken og bad i det nye huset. La ut leiligheten for 3,5 først, nå 3,4. Fikk altså bud på 3,0. 

Vi har solgt idag! Fikk bud på 3,3, og det aksepterte vi. Hurra! 

heier stort på dere andre som ikke får solgt. vi har prøvd å selge siden første halvdel av juni, så vet hvor dritt det er. tør nesten ikke tro på det. 

• Liker 6
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 18.52):

Man er faktisk ikke så bortskjemt som man skulle tro i Oslo, i hvert fall ikke om msn har to barn og en skolekrets å forholde seg til. 

I vår skolekrets har det bare vært to 4-roms med balkong og parkeringsmulighet til salgs i vår prisklasse i hele 2023. 

Anonymkode: ce237...bc1

Derfor jeg spesifikt ikke sa fireroms - men treroms :) 

Anonymkode: c1649...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager trøst, men tenk på hva du kjøpte hus/leilighet for og ikke at du ikke får solgt. Settes prisen ned til under hva du kjøpte for så blir det selvsagt litt værre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...