Gå til innhold

Tror jeg ble hånet i min gamle venninne sitt bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg å invitere noen til sitt viktigste dag for festligheter og får høre i etterkant at man har brukt anledningen til å mobbe dem. 🙈

Bruden må nok ha mobbet halve gjestelisten med kveldens Sportify spillelisten sin. 

For en verden vi lever i. Er det rart at det er vanskelig for folk å etablere noe som hels form for relasjoner i 2023. 🥴

Endret av Btw
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun husker nok ikke mobbingen. For deg har det festet seg som et traume men ikke for andre som ikke opplevde ydmykelsen den gang. 

Din venninne hadde aldri gjort dette mot deg bevisst. Ingen bruker bryllupet sitt som et komplott mot andre, det er hennes dag og ikke din 

Anonymkode: 77452...417

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er helt fortvilet og opprørt etter å ha vært i bryllupet til min tidligere klassevenninne. Det var en vakker seremoni, men da de begynte å synge salmen "Vandre i Guds lys", fikk jeg en klump i magen og ble helt uvel. Dette var den samme salmen som jeg ble mobbet for å synge feil på barneskolen.

Jeg husker så godt hvordan de andre elevene lo av meg da jeg sa "Vandre i Guds lis" i stedet for "Vandre i Guds lys", fordi jeg slet med å uttale bokstaven y. Dette ble tatt opp igjen gang på gang i diverse sammenhenger i flere år, og man brukte ofte frasen "Vandre i [mitt navn]s liiiiis". Det var en smertefull opplevelse som jeg har båret med meg i alle disse årene i ettertid. Og nå, i et bryllup, blir jeg konfrontert med denne salmen igjen. Det føles som om bruden satte den opp med vilje for å håne meg.

Jeg vet at det kan høres paranoid ut, men jeg er sikker på at hun husker mobbingen, og klarer ikke å la være å tenke på at hun satte opp denne salmen med vilje. Hvorfor skulle hun ellers velge akkurat denne salmen, som ikke er en av de vanligste i kirken? Det føles som om jeg har blitt ydmyket igjen, etter alle disse årene.

Jeg prøvde å snakke med en annen barndomsvenninne som var der om dette, men fikk ingen forståelse for hvorfor jeg reagerte så sterkt. Hun sier at det bare er en sang, og at jeg må komme meg over det. Men hun skjønner ikke hvor vondt det gjør, og hvor mye det trigger følelsene fra den gangen på skolen.

Jeg er virkelig fortvilet og føler meg såret av denne opplevelsen. Jeg ønsker ikke å være en som tar alt for personlig, men jeg kan ikke hjelpe å føle at dette var en bevisst handling for å såre meg. Det er sårt uansett, enten å tenke på at hun kan ha glemt hva som skjedde på skolen, eller verre, at hun husket og fortsatt ønsket å såre meg.

Anonymkode: a515a...06a

Nei, av sikkert  100 gjester i ett bryllup så ble ikke den salmen spilt for å håne deg. Det skjer ikke. Det er bare en fin og populær salme

Anonymkode: cf316...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...