Gå til innhold

Tror jeg ble hånet i min gamle venninne sitt bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synsfaktisk benninnen kunne valgt en annen sang selv om denne er vanlig.

Anonymkode: 014ca...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange lo av meg i barndommen. Jeg lo selv.

Men du føler jo det du føler, og det må andre prøve å forstå.

Jeg tror ganske sikkert at hadde bruden hatt en anelse om at du tok deg nær av at de lo av at du sang feil den gangen, så hadde hun ikke valgt sangen i bryllupet.

Mange ler av andre mennesker, men ikke kan forstå at det er sårt eller oppleves som mobbing. I hvert fall ofte når det gjelder barn.

Håper du kan tro på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ganske tåpelige hvis dere helt seriøst tror at mobberen ikke tenker på dette. 

Jeg hadde også en sånn plageånd som kom med masse dritt og stygge kallenavn i løpet av ungdomsskolen. Nå har det gått nesten femten år siden den gang, og hver gang vi møtes i forskjellige situasjoner, så kommer hun fremdeles med den samme gamle dritten før hun begynner å le. Det er godt mulig at i tråd-starter sitt tilfelle gjorde dette hundre prosent med vilje, bare fordi tråd-starter her skulle være til stede der.  

Anonymkode: d6564...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synsfaktisk benninnen kunne valgt en annen sang selv om denne er vanlig.

Anonymkode: 014ca...9e7

Det hadde hun sikkert gjort hvis hun hadde forstått Ts sine følelser. Men det har nok ikke slått henne. Hun er forelsket og opptatt av at bryllupet skal være finest mulig og ha en positiv og vakker da som kan bli et fint minne 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er ganske tåpelige hvis dere helt seriøst tror at mobberen ikke tenker på dette. 

  

Anonymkode: d6564...b53

La oss si at du har rett i at det er tilfelle at hun (bruden) gjorde det med vilje for å såre. Da er det virkelig hennes (brudens) problem, og hun vil da ha et dumt minne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Refreng
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du beskriver kaller jeg ikke mobbing, men erting. Ærlig talt. Du kan ikke ha opplevd mye motstand i livet hvis du fortsatt går rundt og plages av dette. 

Du må virkelig gjøre noe for å ta deg sammen, for om du er så selvsentrert kan du raskt miste de vennene du har.

Lykke til!

Anonymkode: 26bd1...4ec

Det er som regel motsatt. De som har opplevd mest er som regel de mest sårbare. De som har opplevd lite, som har hatt støttende foreldre og en god barndom- tåler mye mye mer. For de har en indre trygghet og sikkerhet på at de har verdi og at andre mennesker er glad i dem. At de er verdt noe selv når andre er sinte på dem eller frekke mot de

Mennesker som vokser opp med foreldre som ikke gir dem trygghet og følelsen av å bli elsket, vil i større grad føle at andre mennesker misliker dem når de møter konflikt. De vil oftere klandre seg selv og tenke de er udugelige. De vil oftere tenke at de er håpløse.

Så har du de som har opplevd mye, og som skrur av følelsene til en viss grad. De føler mindre, men det er fordi de ikke lar seg selv føle, og de har hele tiden en del av følelsesregisteret skrudd av. De føler altså mindre av alt, ikke bare det vonde. Ofte er de mindre empatiske med andre mennesker også.

Skal sies at denne tilbakemeldingen du gir her, til sårbare mennesker, styrker deres følelse av at de har lite verdi og at andre mennesker klandrer dem for det. Det gjør at de får enda mindre trygghetsfølelse og vil ha enda større tendens til å føle seg uelsket og mindre verdt i konflikter eller når de møter problemer i livet. Hadde du derimot vært empatisk og vist at det er ok å ha følelser, så hadde du hjulpet ts å styrke troen på seg selv og at hun kan tåle disse følelsene og få det bra etterpå. At andre mennesker kan syntes hun er ok som person, selv om hun har følelser som er irrasjonelle

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg synsfaktisk benninnen kunne valgt en annen sang selv om denne er vanlig.

Anonymkode: 014ca...9e7

Nå er det vel usannsynlig at denne venninnen har noen som helst minner om dette fra barndommen. Det er vel ikke sikkert at det er venninnen som er mobberen heller.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette føles vondt ut for deg, men jeg tviler veldig sterkt på at venninnen din ville gjort dette med vilje, på selveste bryllupet sitt. 

For alt du vet kan denne sangen være et godt minne hun har, en sang som betyr mye for henne eller mannen. 

Det er lett å bli selvsentrert når det kommer til slike ting pg kanskje ikke tenke helt rasjonelt. For følelsen din er reelle. 

Anonymkode: d5b10...b7e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere er ganske tåpelige hvis dere helt seriøst tror at mobberen ikke tenker på dette. 

Jeg hadde også en sånn plageånd som kom med masse dritt og stygge kallenavn i løpet av ungdomsskolen. Nå har det gått nesten femten år siden den gang, og hver gang vi møtes i forskjellige situasjoner, så kommer hun fremdeles med den samme gamle dritten før hun begynner å le. Det er godt mulig at i tråd-starter sitt tilfelle gjorde dette hundre prosent med vilje, bare fordi tråd-starter her skulle være til stede der.  

Anonymkode: d6564...b53

Nå tolker ikke jeg det som at det er mobberen det er snakk om. Det er litt sært å være invitert i bryllupet til en "venninne" som mobbet deg i barndommen?
Jeg tolker det som at dette er en venninne som bevitnet det hun ble utsatt for og derfor burde valgt en annen sang. 

Men det er ikke sikkert denne venninnen husker så mye av det, eller at hun ikke skjønte hvor hardt det gikk inn på ts den gangen. Kan hende det er hennes mann som ville ha låten, eller kanskje de kom over den i et google søk og tenkte den var fint. Mulighetene er mange, men jeg tror ikke de valgte den for å være slemme. 

En av mine aller nærmeste venninner har en helt annen oppfattelse av barne-og ungdomsskolen enn det jeg har. Hun var ikke direkte mobbet, men ser på barne- og ungdomsskole årene som en generelt negativ tid i livet. Jeg derimot hadde det toppers. Selv om jeg visste den gangen at hun gjerne fikk litt pes for at hun ikke var så god i gym, gikk med briller eller ikke var populær hos gutta, skjønte ikke jeg den gang nøyaktig hvor kjipt hun hadde det. Jeg var nok både for umoden og for opptatt av meg selv til å klare å ta det inn over meg, og selv den dag i dag kan vi komme inn på temaer eller høre enn sang som bringer opp gode minner for meg, men som trigger negative følelser for henne, som jeg ikke ante at stakk så dypt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mobbeoffer selv, men kunne gått i en lignende "felle" som bruden innser jeg. Jeg gikk rundt og sang på en barnesang sammen med barna mine og nevnte til mannen at denne sangen var en sang en venninne ikke likte. Grunnen til at hun ikke liker den er fordi alle gamle rundt oss sang den til henne når de hørte navnet hennes. Jeg kunne fint sunget den med barna mine en dag hun var på besøk (men kanskje ikke etter denne tråden)

Anonymkode: 490ef...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper å harselere med TS for at hun har såre følelser over dette da. Det eneste vi vet 100% er at TS trenger å heles. Så slutt å hakke på henne på anonym, det er bare patetisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere er ganske tåpelige hvis dere helt seriøst tror at mobberen ikke tenker på dette. 

Jeg hadde også en sånn plageånd som kom med masse dritt og stygge kallenavn i løpet av ungdomsskolen. Nå har det gått nesten femten år siden den gang, og hver gang vi møtes i forskjellige situasjoner, så kommer hun fremdeles med den samme gamle dritten før hun begynner å le. Det er godt mulig at i tråd-starter sitt tilfelle gjorde dette hundre prosent med vilje, bare fordi tråd-starter her skulle være til stede der.  

Anonymkode: d6564...b53

Og hun inviterte deg i bryllupet? For å bruke 4-5 minutter av sin spesielle dag på dette? Og du valgte å komme selv om du visste at hun var såpass psyk? 

Anonymkode: af641...6fc

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om det hjelper å harselere med TS for at hun har såre følelser over dette da. Det eneste vi vet 100% er at TS trenger å heles. Så slutt å hakke på henne på anonym, det er bare patetisk. 

Du er akkurat like anonym. Med mindre du velger å signere med fullt navn og telefonnummer :)

Anonymkode: af641...6fc

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du beskriver ts, vil jeg faktisk ikke kategorisere som mobbing. Det du opplevde var erting fra jevnaldrende. Hvis de mobbet deg så voldsomt, hvorfor ble du da invitert i bryllupet til en i gamleklassen din? Og faktisk reiste dit? 

Anonymkode: cfd24...453

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette du beskriver ts, vil jeg faktisk ikke kategorisere som mobbing. Det du opplevde var erting fra jevnaldrende. Hvis de mobbet deg så voldsomt, hvorfor ble du da invitert i bryllupet til en i gamleklassen din? Og faktisk reiste dit? 

Anonymkode: cfd24...453

Veldig enig i den.

Jeg er så lei av at begrepet "mobbing" blir misbrukt. Mobbing er systematisk plaging over lang tid. 

Erting er noe helt annet. Og noe ethvert barn har vært utsatt for. Selv hadde jeg en liten talefeil/dialektklang. Det fikk jeg innimellom høre i form av erting. Og jeg merker fortsatt det stikker litt den dag i dag om noen "hermer" eller påpeker det. Men det er jo virkelig evigheter fra mobbing, og hva jeg så enkelte andre bli utsatt for. 

Det samme er jo dette med at man har sunget en sang feil en gang. Eller gått på trynet foran hele klassen, for den sags skyld. Alle har opplevd tilsvarende, og fått høre det. 

Anonymkode: af641...6fc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere er ganske tåpelige hvis dere helt seriøst tror at mobberen ikke tenker på dette. 

Jeg hadde også en sånn plageånd som kom med masse dritt og stygge kallenavn i løpet av ungdomsskolen. Nå har det gått nesten femten år siden den gang, og hver gang vi møtes i forskjellige situasjoner, så kommer hun fremdeles med den samme gamle dritten før hun begynner å le. Det er godt mulig at i tråd-starter sitt tilfelle gjorde dette hundre prosent med vilje, bare fordi tråd-starter her skulle være til stede der.  

Anonymkode: d6564...b53

Det er vel ikke venninna som er mobberen? 

Det er veldig lite sannsynlig at venninna di valgte denne sangen for å plage deg, TS. Med mindre hun var mobberen (og da skjønner jeg ikke hvorfor du var i bryllupet hennes og kaller henne venninna di), så husker hun sikkert ikke de episodene du tenker på.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en fest der hun og mannen skal være i fokus, bruker hun en sang kun for å plage deg? Det er i såfall meget spesielt.

Sannsynligvis var hun akkurat like selvopptatt som alle andre bruder den dagen, og tenkte kun på seg og sitt, og valgte sangen ut fra eget ønske.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vet ingentin om hva som kan bære mobbingbog traume for andre sekv om det virker "light" for deg.

Skam deg. 

Anonymkode: 014ca...9e7

Ikke enig med deg.

Skjønner at det TS beskriver var flaut, og at hun har dårlige assosiasjoner til sangen.

Men mobbing... det blir helt feil å likestille dette med de som blir hånet daglig pga utseende, økonomi o.l, de som får tingene sine ødelagt, som får sekken sin nedpisset og der mobberne går systematisk til angrep for å bryte ned og ødelegge deg.

Ubetenksomt, ja. Ufint, jo. Dårlig opplevelse, absolutt.

Traume, nei.

Anonymkode: 2e5c2...e41

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...