Gå til innhold

Sende mld om natta eller tidlig om morgenen


norw

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke en nobrainer når 80% av de som svarer deg her er uenig med deg. 

Du kommer ikke med noen argumenter. Bare hvor mange som er enig med meningen din. 

Hvorfor skal man bare skrive når folk er våkne? 

Anonymkode: 760e8...147

Det er jo fordi man kan vekke folk. Så vanskelig er det ikke 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (6 minutter siden):

Det er jo fordi man kan vekke folk. Så vanskelig er det ikke 😑

Men om man bli vekket er et individuelt ansvar. Man kan ikke vekke folk om folk tar ansvar for seg selv. 

Er din søvn mitt eller ditt ansvar? 

Anonymkode: 760e8...147

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ikke forstyrr-modusen om natta, men har slått av modusen for enkelte kontakter av nære venner og familie, slik at de alltid får tak i meg. Meldinger og appvarsler er slått av da jeg våkner veldig lett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men om man bli vekket er et individuelt ansvar. Man kan ikke vekke folk om folk tar ansvar for seg selv. 

Er din søvn mitt eller ditt ansvar? 

Anonymkode: 760e8...147

Dette handler ikke om meg, jeg var som sagt våken. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker. Det kan ikke være slik at det er den som sover og har på lydvarsler er den som "klandres".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (45 minutter siden):

Dette handler ikke om meg, jeg var som sagt våken. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker. Det kan ikke være slik at det er den som sover og har på lydvarsler er den som "klandres".

Jeg synes du får det veldig mye til å handle om DEG spesifikt. Igjen og igjen og igjen nevner du DIN preferanse. Du sier DIN mening, men har null argumenter for hvorfor. 

Jeg synes i aller høgste grad varslinger på egne elektroniske duppedingser er et personlig ansvar og ikke et felles ansvar. Man VET ikke når andre er våken. Jo de fleste er våken mellom 07 og 23, men mange varierer fra dette, selv sover jeg fra 21 til 04/05, men venninne sover fra 04 til 12. Det er bedre at hun sender en melding som omhandler avtaler vi lager kl. 03 enn at hun da venter til 12. Da får jeg mulighet til å planlegge det vi skal planlegge fra jeg står opp. På denne måten vil det å kommunisere når man har anledning gjør planlegging mye enklere. 

Og så får mottaker selv oppdatere seg når de har anledning. I praksis virker det bedre enn å gå rundt og kontrollere når alle andre sover og så tilpasse dette. Det sparer også energi. 

Du har ikke et eneste argument for hvorfor det skal være sånn du sier annet enn at du mener det er hensynsfullt. Jeg synes hensynsfullt er å ta ansvar for eget liv og dingser. 

Anonymkode: 760e8...147

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes du får det veldig mye til å handle om DEG spesifikt. Igjen og igjen og igjen nevner du DIN preferanse. Du sier DIN mening, men har null argumenter for hvorfor. 

Jeg synes i aller høgste grad varslinger på egne elektroniske duppedingser er et personlig ansvar og ikke et felles ansvar. Man VET ikke når andre er våken. Jo de fleste er våken mellom 07 og 23, men mange varierer fra dette, selv sover jeg fra 21 til 04/05, men venninne sover fra 04 til 12. Det er bedre at hun sender en melding som omhandler avtaler vi lager kl. 03 enn at hun da venter til 12. Da får jeg mulighet til å planlegge det vi skal planlegge fra jeg står opp. På denne måten vil det å kommunisere når man har anledning gjør planlegging mye enklere. 

Og så får mottaker selv oppdatere seg når de har anledning. I praksis virker det bedre enn å gå rundt og kontrollere når alle andre sover og så tilpasse dette. Det sparer også energi. 

Du har ikke et eneste argument for hvorfor det skal være sånn du sier annet enn at du mener det er hensynsfullt. Jeg synes hensynsfullt er å ta ansvar for eget liv og dingser. 

Anonymkode: 760e8...147

Helt feil. Dette handler egentlig ikke om meg, jeg var som sagt våken og det var ikke noe problem sånn sett. Jeg har har også forklart hvorfor. Blir litt håpløst med nye lesere som ikke har fått med seg alt.

Man vet at de fleste sover i 3-4 tiden, enkelt og greit. Mye rart man skal lese her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (3 minutter siden):

Helt feil. Dette handler egentlig ikke om meg, jeg var som sagt våken og det var ikke noe problem sånn sett. Jeg har har også forklart hvorfor. Blir litt håpløst med nye lesere som ikke har fått med seg alt.

Man vet at de fleste sover i 3-4 tiden, enkelt og greit. Mye rart man skal lese her inne.

Jeg har kommentert fra første side. 

Du kommer fremdeles ikke med et eneste argument. Da blir det vanskelig å ha en diskusjon. 

Du får det til å handle om din preferanse og har ingen argument. Jeg er lydhør når du hoster opp et... 

Anonymkode: 760e8...147

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (26 minutter siden):

Helt feil. Dette handler egentlig ikke om meg, jeg var som sagt våken og det var ikke noe problem sånn sett. Jeg har har også forklart hvorfor. Blir litt håpløst med nye lesere som ikke har fått med seg alt.

Man vet at de fleste sover i 3-4 tiden, enkelt og greit. Mye rart man skal lese her inne.

Jeg har lest gjennom hva du har skrevet fra side 1, men er ikke enig med at andre nærmest skal holde oversikt over andres søvnmønster. Mange jobber natt, mange jobber dag, mange jobber kveld. Det er ikke en selvfølge at man skal vite når andre sover. Det som derimot er mer vanlig idag, er at folk i alle aldre har innstilt mobilen på å (automatisk) bli lydløs når de er opptatt/sover.

Anonymkode: b246d...ee1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronisk nattugle. Med et par venner med samme kroniske lidelse som meg da nattugle. en har sagt at etter da og da, ønsker jeg fred og ro. Ikke alltid det skjer, men skrudd av online saken på messenger. Så når en eller annen skriver til meg kl fire på kvisten, om ting man tenker på, lurer på eller trenge og prate. Så går jeg ikke inn på selve chaten, ser på varselet hva det dreier seg om, er det ikke viktig, så lar jeg det ligge og svarer når jeg kan. Kan ikke være tilgjengelig døgnet rundt, våken eller ei.

Hyggelig med snap og mld, som jeg ser når jeg sjekker tlf på senga før jeg står opp. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har kommentert fra første side. 

Du kommer fremdeles ikke med et eneste argument. Da blir det vanskelig å ha en diskusjon. 

Du får det til å handle om din preferanse og har ingen argument. Jeg er lydhør når du hoster opp et... 

Anonymkode: 760e8...147

Du har altså ikke lest igjennom hele tråden 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har lest gjennom hva du har skrevet fra side 1, men er ikke enig med at andre nærmest skal holde oversikt over andres søvnmønster. Mange jobber natt, mange jobber dag, mange jobber kveld. Det er ikke en selvfølge at man skal vite når andre sover. Det som derimot er mer vanlig idag, er at folk i alle aldre har innstilt mobilen på å (automatisk) bli lydløs når de er opptatt/sover.

Anonymkode: b246d...ee1

Vi har en gruppesamtale med 13 medlemmer. Selvsagt sover de aller fleste av oss i 4-tiden. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at dette er et potensielt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
5 hours ago, norw said:

Vi har en gruppesamtale med 13 medlemmer. Selvsagt sover de aller fleste av oss i 4-tiden. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at dette er et potensielt problem.

Det er fordi du ikke forklarer hvorfor det er et problem. 

Du ønsker å eliminere hele fordelen med sms og chat. Det er et problem! 

Å ha lyd på chat er et problem, det forstyrrer andre enormt når man for eksempel er på jobb. Klarer man lydløs på jobb kan man vel klare det når man skal sove?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 4.41):

Jeg skrur alltid PÅ lyden om natta, fordi jeg tenker at hvis noen ringer om natta så har det hendt noe viktig.

Anonymkode: 7465d...6f2

Det  kan justeres inne på kontakten,( iphone)  hvem som skal slippe igjennom selvom du har skrudd av lyden? 

Det er vel ikke alle det er livsnødvendig at kommer gjennom midt på natta? 

Anonymkode: 89d58...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (5 timer siden):

Du har altså ikke lest igjennom hele tråden 👏

Det er umulig å diskutere intelligent med deg. Du tar ikke til deg noen ting og ikke kan du lese heller.

Anonymkode: 5f2f1...335

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er umulig å diskutere intelligent med deg. Du tar ikke til deg noen ting og ikke kan du lese heller.

Anonymkode: 5f2f1...335

Ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å henge seg opp i, spesielt når du var våken.

Jeg har ikke forstyrr. Fra 22-07. Da er det kun nærmeste familie som kommer gjennom på sms og tlf. Alle andre varsler er lydløse. Det kan du jo fikse deg vettu.

Anonymkode: 8f5bc...b4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (10 timer siden):

Vi har en gruppesamtale med 13 medlemmer. Selvsagt sover de aller fleste av oss i 4-tiden. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at dette er et potensielt problem.

Saken er den at de aller fleste har på "ikke forstyrr" i en angitt tidsperiode der bare anrop fra valgte kontakter gir lyd. Slik foretrekker de aller fleste det i dag. Hvis du har et annet behov er det du som må informere alle om det.

Anonymkode: b246d...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter sluttstrek for min egen del i denne tråden. Det er greit med uenighet, men det er også mye dumskap og flere som ikke har fått med seg det mest vesentlige innholdet i tråden. Da blir det ganske bortkastet å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en liten arbeidsplass. Vi har avtalt at vi kan sende meldinger når som helst på døgnet. Vi jobber til ulike tider, og det er greit å få ting sendt mens man jobber, så man ikke glemmer det bort. Samtidig har vi avtale om at det er greit å slå av alle varsler når man er opptatt, har fri eller sover, og at vi ikke skal mase på hverandre om å svare kjapt utenom kontortid. Vi er innstilt på at kollegaene ikke svarer før de er på kontoret igjen.

Selv har jeg "ikke forstyrr" på telefonen mellom 23 og 07, og får ikke med meg noe som helst i det tidsrommet.

Privat sender jeg ikke meldinger eller prøver å melde mens jeg går ut fra at folk er opptatt eller sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (14 timer siden):

Du har altså ikke lest igjennom hele tråden 👏

Det virker vel være deg som ikke leser din egen tråd. Dårlig diskusjonsteknikk med latterliggjøring. 

Jeg har kommet med konkrete argumenter for mitt synspunkt, du har enda ikke kommet med et eneste. Ser fram til å høre argumentene. 

Frem til da vil jeg si at denne hersketeknikken og latterliggjøringen forsurer forummiljøet. 

Anonymkode: 760e8...147

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...