AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Må skrive et litt langt innlegg her, for jeg blir snart gal. Så, alrså, jeg er ganske sikker på at jeg er en narsissist, og det er veldig vondt for meg å tro og føle dette. Jeg har i lang tid trodd det var min samboer som var en, men med tiden og mye research har det gått opp for meg, at det må være meg. Jeg er livredd for at jeg er en, og vil ikke være en, og føler jeg bare ødelegger alt rundt meg. Jeg har barn, som jeg også er redd for at jeg kan ødelegge med min personlighet. Men, samtidig slm jeg tror dette. Er jeg såpass at jeg mener barnefar er den som er ødeleggende for våre barn. Så jeg går litt mot meg selv samtidig. Og jeg er så forvirret. Men uansett, grunner til at jeg tror jeg kan være en narssisit: jeg er altfor sjalu Stoler ikke på noen Er kontrollerende, i den form at jeg skal lage mat, jeg må vaske klær, jeg må velge klær osv. ting må gå min vei, ellers blir jeg gal i godet 😅 Jeg blir lett sint Jeg vet ikke om jeg har empati Noen ganger tenker jeg tanker som «vet jeg egentlig hva det betyr å være glad i noen», dette har kommet etter at jeg hwr lest mye om narsissisme, og jeg hwr blitt veldig usikker på meg selv.. jeg tenker ofte i samtaler på alt jeg har sagt og gjort som er feil og dumt Jeg føler meg tom Jeg trenger ofte bekreftelse Jeg kan se på meg selv i speilet å tenke at jeg ser bra ut, samtidig som jeg kan se på meg selv og hate alt jeg ser. Kjæresten min sier at jeg er gal og syk i hodet Jeg liker å snakke om andre, og ofte kommer det negativt.. jeg har snakket med motsatt kjønn bak ryggen på samboeren min. (Kunne aldri vært utro, men jeg føler jo at det er feil uansett)..men har gjort det fordi jeg har hatt behov for oppmerksomhet, noe jeg aldri får her hjemme med mindre vi har sex..men igjen, det er feil og skremmende at jeg gjør sånn.. jeg har ofte tenkt hvor glad jeg kunne vært med noen andre Jeg tenker ofte på meg selv som liten, og syntes synd på meg selv Jeg gråter aldri lenger, blir bare sint.. Jeg hjelper ikke andre, og tar meg ikke tid til andre Jeg har ikke venner lenger Jeg har mistet kontakt med familien min Jeg kan bli direkte slem under krangler Jeg har aldri følt jeg er egoistisk eller noe før, men nå føler jeg at jeg ikke er annet og føler at jeg bare ødelegger alt og egentlig bare burde komme meg vekk fra alt….at alle hadde vært bedre uten meg. Jeg er så redd for at det feiler meg noe, og for at jeg er en egoistisk narsissist uten at jeg vet det. Og jeg vet den «hvis du tror du er det, så er du ikke det». Men da tenker jeg, «tenk om jeg manipulerer meg selv, til å late som at jeg tror jeg er det, så jeg skal tro jeg ikke er det». Jeg vet ingenting lenger, og hodet mitt eksploderer snart😭 Jeg har snakket med samboeren min om dette, men han har fkatisk ikke noe empati. Han bryr seg ikke og er ekstremt lite til hjelp. Eneste er at han selv mener at hvis noen her er en narsissist, så er det han osv. men plutsleig kan det endre seg, at han sier at han ikke er det og at jeg er en. Og da blir jeg forvirret igjen.. jeg har spurt flere om de tror jeg er en narsissist, og ingen tror at jeg er det. Men er det ikke sånn det er? At ingen tror det? Kanskje jeg spør for å fjerne mistanken? Jeg har kontaktet psykolog, men jeg får aldri noe svar der.. Jeg har ingen å snakke med om dette, utenom samboeren min som ikke bryr seg😭😭 føler meg så deprimert og lei livet pga dette..det har tatt over hverdagen min, leser om narsissisme 24/7 og føler jeg trenger en bekreftelse..😭 Anonymkode: 78dbd...972 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Du er i et psykisk voldelig forhold. Din samboer forgifter sinnet ditt og gjør at du blir en dårligere person fordi han bryter deg sakte og sikkert ned. Du må komme deg vekk. For ja du skader barna dine. For de må bo i dette kaoset. Anonymkode: 66231...855 9 3 10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Dere høres giftige ut. Begge to. Anonymkode: dd657...5aa 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Jeg svarte deg på dette for et par måneder siden, så jeg lenker bare til tråden her, for du fikk jo mange svar der. Har du tatt kontakt med krisesenteret? Du skriver at du går til psykolog, da har du jo noen å snakke med om dette. Det er bra. Du sier at du ikke får noen svar der, men har du spurt direkte? Hva slags psykolog er det du går til? Hva slags behandling får du? Det tar gjerne tid før behandlingen begynner å virke. Du skriver at du føler deg som en narsissist etter å ha lest masse om narsissisme. Der har du svaret ditt. Det er fokuset ditt og lesingen som gjør at du tenker sånn. Husk også at følelser ikke er fakta. Det høres mest ut som du er plaget av angst eller tvangstanker. Anonymkode: 461d7...c1d 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Vist du tror du er narsesist og ikke vill ødelegge andre anbefaler jeg deg psykolog! Mest sannsynlig er du vært det fra du var barn men ikke lagt merke til det før nå. Psykolog kan lære deg mye! Synes absolutt det er viktig med hjelp av psykolog i sånne situasjoner både får din og dine nærmeste sin del. Du lærer strategier får og forstå andre og noen kan bli friske men det krever mye av deg! Anonymkode: d9c13...af6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Hadde du vært det hadde du neppe reflektert over det. Du har nok mange andre issues, men jeg tror ikke du ner narsissistisk. Anonymkode: d19fe...36f 12 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Ingen her inne kan svare deg på det…du må til psykiater og dps for å finne det ut. Anonymkode: 341c7...005
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vist du tror du er narsesist og ikke vill ødelegge andre anbefaler jeg deg psykolog! Mest sannsynlig er du vært det fra du var barn men ikke lagt merke til det før nå. Psykolog kan lære deg mye! Synes absolutt det er viktig med hjelp av psykolog i sånne situasjoner både får din og dine nærmeste sin del. Du lærer strategier får og forstå andre og noen kan bli friske men det krever mye av deg! Anonymkode: d9c13...af6 Jeg har kontaktet psykolog, men venter på at de skal kontakte meg og det tar sin tid Jeg trenger hjelp ja, jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre i ventetiden. For jeg begynner bokstavelig talt å bli gal🥲 Anonymkode: 78dbd...972 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg svarte deg på dette for et par måneder siden, så jeg lenker bare til tråden her, for du fikk jo mange svar der. Har du tatt kontakt med krisesenteret? Du skriver at du går til psykolog, da har du jo noen å snakke med om dette. Det er bra. Du sier at du ikke får noen svar der, men har du spurt direkte? Hva slags psykolog er det du går til? Hva slags behandling får du? Det tar gjerne tid før behandlingen begynner å virke. Du skriver at du føler deg som en narsissist etter å ha lest masse om narsissisme. Der har du svaret ditt. Det er fokuset ditt og lesingen som gjør at du tenker sånn. Husk også at følelser ikke er fakta. Det høres mest ut som du er plaget av angst eller tvangstanker. Anonymkode: 461d7...c1d Nei, har ikke turt å kontakte krisesenter… jeg føler på en måte at det blir feil ovenfor samboeren min.. jeg har kontaktet psykolog, men har ennå ikke hørt noe :’( og fastlegen hjelper meg heller ikke… hadde jeg hatt råd til privat psykolog skulle jeg gjort det, for jeg trenger hjelp fort 😭 Anonymkode: 78dbd...972 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, har ikke turt å kontakte krisesenter… jeg føler på en måte at det blir feil ovenfor samboeren min.. jeg har kontaktet psykolog, men har ennå ikke hørt noe :’( og fastlegen hjelper meg heller ikke… hadde jeg hatt råd til privat psykolog skulle jeg gjort det, for jeg trenger hjelp fort 😭 Anonymkode: 78dbd...972 Hvis du trenger hjelp fort så kontakter du krisesenter eller kommunen din. Samboeren din får ikke vite noe om det at du snakker med noen på krisesenter hvis du ikke forteller ham det selv. Anonymkode: 461d7...c1d 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 ^ Men dette sa jeg jo til deg i januar også. Det skjer absolutt ingen endring før du gjør den endringen. Anonymkode: 461d7...c1d 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis du trenger hjelp fort så kontakter du krisesenter eller kommunen din. Samboeren din får ikke vite noe om det at du snakker med noen på krisesenter hvis du ikke forteller ham det selv. Anonymkode: 461d7...c1d Jeg får ikke meg selv til å gjøre noe bak ryggen hans sånn..orker ikke den dårlige samvittigheten🥲 Anonymkode: 78dbd...972
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): ^ Men dette sa jeg jo til deg i januar også. Det skjer absolutt ingen endring før du gjør den endringen. Anonymkode: 461d7...c1d Jeg har kontaktet psykolog, så jeg har startet.. men som sagt, så tar det tid 😕 Anonymkode: 78dbd...972
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kontaktet psykolog, så jeg har startet.. men som sagt, så tar det tid 😕 Anonymkode: 78dbd...972 Ja, du må velge selv hvordan du vil leve. Det finnes hjelp utenom krisesenteret også, for eksempel i kommunen, men du velger den bort. Det er jo veldig lite vi på forum kan gjøre for deg, dessverre. Skulle ønske jeg kunne svinge en tryllestav og så fikk du hjelp, men slik er det jo ikke. Anonymkode: 461d7...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 Narssisst er du ikke. Men at du sliter psykisk ja. Men du kan få hjelp. Høres ikke godt ut det forholdet. Du trenger hjelp og støtte nå for å være en god mor. Du fortjener omsorg fra deg selv. Du er ikke et fælt menneske og ting skal bli bedre. ❤️ Anonymkode: f7b8c...02b 3 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 Har du snakket med fastlegen din? Hvis du føler det haster så tror jeg det skal finnes kriseteam i kommunen innen psykisk helse, men det virker ikke som du er der at du er psykotisk eller til skade for deg selv eller andre, så trolig vil du ikke være innenfor gruppen de skal favne, men dersom det blir helt krise så er det noen der. Du nevner mange symptomer, og det virker som du har blitt veldig fokusert på hvorvidt du "er" denne diagnosen eller ikke. Er det nyttig å fokusere mer på dette frem til du får snakket med psykolog? Jeg tror egentlig ikke det. Derimot kan det jo være fint om du graver litt mer i hvorfor du skal være den som lager mat/vasker klær/etc. Føles livet ditt kaotisk? Prøver du å få kontroll? Du skriver at du er sint og slem, men kan du komme på eksempler som du kan legge frem til en psykolog? Og du nevner også at mye av dette kommer av det barnefar/samboer sier - tror du det blir sagt for at du skal få hjelp, eller som en anklage for at du skal føle deg dårlig? Anonymkode: de1e4...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du snakket med fastlegen din? Hvis du føler det haster så tror jeg det skal finnes kriseteam i kommunen innen psykisk helse, men det virker ikke som du er der at du er psykotisk eller til skade for deg selv eller andre, så trolig vil du ikke være innenfor gruppen de skal favne, men dersom det blir helt krise så er det noen der. Du nevner mange symptomer, og det virker som du har blitt veldig fokusert på hvorvidt du "er" denne diagnosen eller ikke. Er det nyttig å fokusere mer på dette frem til du får snakket med psykolog? Jeg tror egentlig ikke det. Derimot kan det jo være fint om du graver litt mer i hvorfor du skal være den som lager mat/vasker klær/etc. Føles livet ditt kaotisk? Prøver du å få kontroll? Du skriver at du er sint og slem, men kan du komme på eksempler som du kan legge frem til en psykolog? Og du nevner også at mye av dette kommer av det barnefar/samboer sier - tror du det blir sagt for at du skal få hjelp, eller som en anklage for at du skal føle deg dårlig? Anonymkode: de1e4...aeb Har bare spurt fastlegen om henvisning til psykolog og at jeg ikke hadde det helt bra, da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med kommunen selv… ja, har blitt altfor fokusert på det.. og det er til å bli gal av 😕 jeg prøver å få meg selv til å ikke tenke på det eller lese om det, men har blitt en slags «avhengighet», at hvis jeg prøver å la vær, så tar jeg opp telefonen og leser oftere.. det er ofte fordi jeg har mine måter jeg liker ting på. F.eks hvis kjøttet er stekt litt feil, så spiser jeg det ikke siden jeg syntes d er ekkelt. Eller jeg er redd for at klærne skal bli vasket på feil program osv😅 de gangene jeg blir slem, så har det ofte startet med at jeg kanskje prøver å ta opp noe som plager meg. Noe så enkelt som «hvorfor bryr du deg ikke litt mer om hvordan jeg har det og hjelper hjemme», som jeg har tatt opp mange ganger før. Og da får jeg ofte den «uff, nå igjen», og han vrir og vrenger på alt jeg sier, og jeg ender opp med å snakke i sirkler med meg selv, og til slutt da så eksploderer jeg og alt det stygge jeg noengang har tenkt bare renner ut av meg…jeg sier alltid unnskyld etterpå, men det igjen føler jeg på. For jeg har jo lest at et unnskyld, uten endring, er manipulasjon😅 probelmet er at jeg ofte nevner problemer mange ganger også, for jeg blir aldri ferdig. Hvis jeg endelig når frem til samboeren min og vi faktisk snakker sammen, så avbryter han ALLTID brått med «nå må du slutte å snakke, nå er det nok for meg». Også ender det med at jeg tar det opp senere… alt er en evig sirkel.. jeg tror mest han anklager meg. For jeg har rett ut sagt til han flere ganger at nå er jeg i en periode i livet der jeg rett og slett ikke vet om det er verdt å være mer,,, men det er 0 bekymring fra hans side. Får kanskje svar som «du får slutte å tenke sånn da», «gjør noe da», «reis fra meg hvis det er så fælt» osv.. er en grunn til at jeg ikke gråter foran han mer for å si det sånn…fikk alltid bare sinne og stillhet, så jeg begynte å «hjemme» meg på do for å gråte, og det har gått over i at jeg aldri gråter lenger nå.. Anonymkode: 78dbd...972 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, du må velge selv hvordan du vil leve. Det finnes hjelp utenom krisesenteret også, for eksempel i kommunen, men du velger den bort. Det er jo veldig lite vi på forum kan gjøre for deg, dessverre. Skulle ønske jeg kunne svinge en tryllestav og så fikk du hjelp, men slik er det jo ikke. Anonymkode: 461d7...c1d Jeg vet det.. det er bare så vanskelig syntes jeg. Da jeg enda hadde litt forhold med familien min prøvde jeg å snakke med de, men de syntes jo så synd på samboeren min som var så sliten og jeg måtte slutte å være så dårlig humør osv. Det var aldri noen som tenkte at kanskje jeg var sliten med små barn osv. Det er sikkert helt teit å legge ut flere innleg på forum også, men det gir meg litt mer mot å tørre å kontakte hjelp. + at jeg syntes det er godt å få luftet ting. Dette er tanker og opplevelser jeg har holdt inne altfor lenge nå.. det er litt godt å føle at noen er på min side også, og at det kanskje ikke er jeg som er den verste.. Anonymkode: 78dbd...972
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 En narsissist er ikke redd for å være narsissist. Det du beskriver er vanlige konsekvenser av å bli utsatt for en narsissist, man begynner å tvile på seg selv og lurer på om det er seg som er den gale fordi man har blitt gal og kontrollerende av mishandlingen. Du trenger hjelp og å komme deg ut av forholdet Anonymkode: 70d58...6d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 Men igjen, det jeg skriver her er mine opplevelser. Kanskje han føler på andre ting, for hvis jeg er en narsissist, så hadde jeg JP gjort akuratt det jeg gjør nå, snakke dritt om han?😅 jeg er så dypt inni en ond sirkel med meg selv, ouff🥲 Anonymkode: 78dbd...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå