Gå til innhold

Svigermor klaget på at hun fikk servert First Price-produkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner smaksløkene til svigermoren din godt, selv om hun kunne holdt synspunktene sine for seg selv. Jeg er heller ikke videre begeistret for blant annet hvitosten til first price. Liker heller ikke Synnøve Finden hvitost, så det er sagt.

Anonymkode: e4f45...1a5

Helt enig! Jeg liker mye av First Price-produktene og andre "billig"-merker, men akkurat hvitosten synes jeg ikke er spesielt god. Det samme med Synnøve Finden sin ost, som er produsenten av disse "billig"-ostene. Alle disse er helt grei som smelta ost, men ikke som pålegg. 

I tillegg er det stadig tilbud på Norvegia, som da blir billigere enn disse ofte, så har helt sluttet å kjøpe de som et litt billigere alternativ til pizza og annet som trenger smelta ost. Norvegia er i alle fall noe de aller fleste liker. 

Anonymkode: 7169a...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg hadde latt være å spise noe som helst av FP hvis jeg er på besøk. Hadde heller gått og kjøpt noe selv kun for mannen min og meg.

Anonymkode: ea1c9...d0f

Haha, det håper jeg virkelig ikke du hadde gjort..

Anonymkode: 89ac2...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn man sier, men jeg har selv tullet litt med mine egne foreldre som tidligere har vært ganske kvalitetsbevisste, men nå mener plutselig min far at alt som er billig er bra, og det er det ikke. Og til jul f.eks synes jeg at man kjøpe litt ekstra (de har god råd), men jeg sier det enten med litt humor og for det aller meste sier jeg absolutt ingen ting og skryter av maten. 

Når jeg selv inviterer på overnatting med frokost serverer jeg så absolutt ikke  First Price eller kokt skinke fra Rema. Jeg liker å gjøre stas på gjestene mine. De får godt brød eller rundstykker, gode oster og syltetøy, kvalitetsskinke, eggerøre, paté, god røkelaks, frukt og grønt og diverse annet. De får god juice og god kaffe og te og bordet dekkes pent med levende lys, blomster og pent servise og bestikk. 

Men jeg ville jo aldri sagt noe hvis jeg fikk First Price hos svigermor og det ville nok ikke min svigermor sagt til meg heller. men herregud, det er jo ikke verdens undergang. Let it go. 

(og så mistenker jeg at denne historien kanskje ikke er sånn helt hundre prosent sann ;) )

Anonymkode: 33732...56b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltids be svigermor om å vippse over en sum penger slik at dere kan kjøpe dyrere produkter når hun er på besøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt av svigermor å kommentere. Og unødvendig. Har dere barn? Enda verre om hun spyr ut slikt foran barn som plukker opp slike kommentarer. Plutselig vil ikke de heller ha «billig dritt» fordi farmor sa det. Hadde ikke invitert henne over på mat igjen. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (10 minutter siden):

Frekt av svigermor å kommentere. Og unødvendig. Har dere barn? Enda verre om hun spyr ut slikt foran barn som plukker opp slike kommentarer. Plutselig vil ikke de heller ha «billig dritt» fordi farmor sa det. Hadde ikke invitert henne over igjen. 

Eller så kan man vise barna at man gjør stas på gjester og at det er forskjell på hverdag og fest. 

Å frarøve barna kontakt med farmor på grunn av en kommentar om First Price virker ikke som helt normal forelderskap i mine øyne. 

Anonymkode: 33732...56b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper mannen din er mann nok til å si ifra til sin mor at sånn oppførsel ikke er akseptabelt. 

Anonymkode: 21a74...4d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg hadde latt være å spise noe som helst av FP hvis jeg er på besøk. Hadde heller gått og kjøpt noe selv kun for mannen min og meg.

Anonymkode: ea1c9...d0f

Hadde du altså - dersom du var på besøk hos familie eller venner - reist deg fra bordet og bare «FIRST PRICE KAVIAR???? Nei, jeg går på Kiwi. Dere får ikke noe, kun mannen!».

Så hadde du strenet bort, tilbake, satt deg demonstrativt ved kjøkkenbordet og bjeffet mannen bort så dere skulle spise fornærmet rundstykke med egg og Kavli kaviar istedet? 
 

Så vist kaviaren og bare «ser dere denne? Ikke rør for faen». 
 

Hva om noen serverer First Price tyttebærsyltetøy eller surkål til ribba på julaften? 
 

Skal du demonstrativt kjøre fra middagen og til flere bensinstasjoner for å finne Nora tyttebærsyltetøy - og så ete ribba mens ungene venter på gaveåpning mens du slafser ut «SNERR! Ikke våg å servere MEG First Price tyttebærsyltetøy! Hvem tror dere at dere er»?

 

Sånn omtrent sånn? 😅🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (5 timer siden):

Du fortalte henne vell dette: 

Synnøve Finden lager hvitosten som kalles Landlord hos Rema og First Price i Norgesgruppens butikker.

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Svigermor virker litt som har litt lav forståelse av sammenhenger -

Tror hun First Price har egen fabrikk......😏

Produsentene har krav til å lage et rimeligere alternativ.

3C5D372C-CC64-42E3-ADFB-C04274827CA8.jpeg

97CFA63D-FFD1-4AD2-AB15-650822374ED5.jpeg

Anonymkode: 0d88a...da3

Dette var helt nytt for meg, interessant.

Anonymkode: 52f81...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller så kan man vise barna at man gjør stas på gjester og at det er forskjell på hverdag og fest. 

Å frarøve barna kontakt med farmor på grunn av en kommentar om First Price virker ikke som helt normal forelderskap i mine øyne. 

Anonymkode: 33732...56b

Herregud, skrev jeg noen plass «frarøve» kontakt? Nei. Jeg skrev ikke inviter farmor over på mat. Ikke legg ord i munnen på folk. 

Forøvrig er ikke kontakt med besteforeldre foreldres ansvar eller plikt. Er besteforeldre rasshøl har barna det bedre uten kontakt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Hadde du altså - dersom du var på besøk hos familie eller venner - reist deg fra bordet og bare «FIRST PRICE KAVIAR???? Nei, jeg går på Kiwi. Dere får ikke noe, kun mannen!».

Så hadde du strenet bort, tilbake, satt deg demonstrativt ved kjøkkenbordet og bjeffet mannen bort så dere skulle spise fornærmet rundstykke med egg og Kavli kaviar istedet? 
 

Så vist kaviaren og bare «ser dere denne? Ikke rør for faen». 
 

Hva om noen serverer First Price tyttebærsyltetøy eller surkål til ribba på julaften? 
 

Skal du demonstrativt kjøre fra middagen og til flere bensinstasjoner for å finne Nora tyttebærsyltetøy - og så ete ribba mens ungene venter på gaveåpning mens du slafser ut «SNERR! Ikke våg å servere MEG First Price tyttebærsyltetøy! Hvem tror dere at dere er»?

 

Sånn omtrent sånn? 😅🤷‍♀️

😂👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller så kan man vise barna at man gjør stas på gjester og at det er forskjell på hverdag og fest. 

Å frarøve barna kontakt med farmor på grunn av en kommentar om First Price virker ikke som helt normal forelderskap i mine øyne. 

Anonymkode: 33732...56b

Tipper du er en sånn farmor ;) 

Anonymkode: a9749...fb2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uhøflig av svigermor å kommentere maten, men det var også uhøflig å servere fp til gjesten sin. Gjester fortjener god kvalitetsmat.

Anonymkode: 19b56...6d5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er så sint og frustrert etter det som skjedde da svigermoren min var på besøk i helga, og hun klarte ikke å holde kjeft om First Price-produktene våre ved frokostbordet. Hun begynte å klage på hvor dårlig kvaliteten var, og hvordan jeg ikke burde kjøpe slike "billige" produkter. Hun tok et par sneier av First Price-osten, men konkluderte med at "dette er ikke spiselig", til tross for at den osten har fått gode anmeldelser, sammenlignet med Norvegia, Jarslberg osv.

Jeg føler meg så respektløs og nedverdiget av henne. Det er vår økonomi og vårt valg å kjøpe noen First Price-produkter, og jeg føler meg ikke som en dårlig person for det. Vi prøver å spare penger der vi kan, og jeg synes enkelte av First Price-produktene gir god verdi for pengene.

Jeg kan ikke tro at hun hadde guts til å si noe sånt til meg. Jeg føler meg så såret og skuffet av hennes oppførsel.

Anonymkode: c8b3c...f7b

Hun høres ut som en standard KG-bruker 😂🤣

Anonymkode: bd05a...102

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er så sint og frustrert etter det som skjedde da svigermoren min var på besøk i helga, og hun klarte ikke å holde kjeft om First Price-produktene våre ved frokostbordet. Hun begynte å klage på hvor dårlig kvaliteten var, og hvordan jeg ikke burde kjøpe slike "billige" produkter. Hun tok et par sneier av First Price-osten, men konkluderte med at "dette er ikke spiselig", til tross for at den osten har fått gode anmeldelser, sammenlignet med Norvegia, Jarslberg osv.

Jeg føler meg så respektløs og nedverdiget av henne. Det er vår økonomi og vårt valg å kjøpe noen First Price-produkter, og jeg føler meg ikke som en dårlig person for det. Vi prøver å spare penger der vi kan, og jeg synes enkelte av First Price-produktene gir god verdi for pengene.

Jeg kan ikke tro at hun hadde guts til å si noe sånt til meg. Jeg føler meg så såret og skuffet av hennes oppførsel.

Anonymkode: c8b3c...f7b

Du burde sagt akkurat det du skriver til henne. Direkte tale som hun hadde forstått! Jeg hadde en lignende episode m/svigerfar. Sa tydelig ifra. Hadde 3 alternativer til melk i kaffen ingen av de ville han ha. Da sa jeg til han: vet du, når ingenting av dette er godt nok  da får du dra på butikken og handle det du vil ha selv for her i huset er vi ferdig handlet for denne uken. Han ble litt flat i trynet 🤣🤣🤣 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var uhøflig av svigermor å kommentere maten, men det var også uhøflig å servere fp til gjesten sin. Gjester fortjener god kvalitetsmat.

Anonymkode: 19b56...6d5

Hva om man ikke har råd til det da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja, 1,3 vs 1,2 g pr 100 g. Er ikke mye forskjell men vil si det er feil å si det er nøyaktig det samme.

Anonymkode: 43664...e68

https://spar.no/nettbutikk/varer/ost/guloster/gulost/gulost-original-7034280008220 1,2 g salt

https://spar.no/nettbutikk/varer/ost/guloster/gulost/hvitost-2365681500002 1,2 g salt

 

Anonymkode: 28c44...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


https://www.synnove.no/produkt/synnove-gulost/

https://firstprice.no/varer/hvitost-2365681500002

Hvorfor ikke gå rett til kilden? Stoler mer på den. 1,3 vs 1,2

Anonymkode: 43664...e68

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, det håper jeg virkelig ikke du hadde gjort..

Anonymkode: 89ac2...e31

Jo, det hadde jeg. Hadde tatt meg en tur på butikken og kjøpt noe.

Anonymkode: ea1c9...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun hadde godtatt premium kvalitetspølser i brioche pølsebrød... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...