Gå til innhold

Svigermor klaget på at hun fikk servert First Price-produkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor burde ikke kommentert maten, det var uhøflig. 
 

Ellers enig i at den osten er omtrent uspiselig. Noen av FP produktene er greie, mange er det ikke. 

Anonymkode: ad6f5...6f7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor har åpenbart glemt igjen oppdragelsen sin hjemme.

Når det kommer til butikkenes emv synes jeg noe av det er kjempegodt, og noe liker jeg litt mindre. Men prisen har ofte lite å si på kvaliteten, og svigermoren din bør uansett ta seg en bolle.

Anonymkode: 1a05a...db0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for noen ting TS - det er mange som i disse trangere tider har fått øynene opp for first price og kjedenes billig alternativer.

Mener å huske en test om at first price kaviar hadde mer fiskerogn enn konkurrentene?

Selv synes jeg den billige skinka på Rema er den aller beste! Og tror den har vunnet smakstester også? Gilde kan virkelig ikke måle seg.

Handler mest på Coop, og deres Xtra serie er stort sett helt kurant.

En får knipe inn der en kan :) 

Anonymkode: e3ad5...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjønner smaksløkene til svigermoren din godt, selv om hun kunne holdt synspunktene sine for seg selv. Jeg er heller ikke videre begeistret for blant annet hvitosten til first price. Liker heller ikke Synnøve Finden hvitost, så det er sagt.

Anonymkode: e4f45...1a5

Nei.

Men på besøk hos andre hadde du jo ikke sagt noe.

At noe ikke er favorittmerket er ikke dermed sagt at det er «uspiselig». Og er den uspiselig: ikke forsyn seg igjen.

Hun høres ut som en sur toddler som ikke har fått formiddagsluren sin. 
 

Ved neste besøk hadde jeg på trass servert KUN First Price, da de mindre gode produktene 😅🤷‍♀️

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 timer siden):

First Pirce er ikke «billigdritt» sånn som det var før. Mange av produktene holder god kvalitet, på lik linje med de dyrere produktene. Svigermor kan ta seg en bolle, eller kjøpe sin egen mat fra nå av.

Frist Price har vel egt aldri vært «billigdritt», men det er først nå de seneste årene nordmenn har blitt bevisst på hvem som faktisk lager disse produktene. Synnøve Finden har alltid stått som produsent av hvitost for First Price, så produsentene er ikke noe nytt - bevisstheten din rundt tematikken derimot, den er kanskje ny. 

Anonymkode: 5cb0e...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Frist Price har vel egt aldri vært «billigdritt», men det er først nå de seneste årene nordmenn har blitt bevisst på hvem som faktisk lager disse produktene. Synnøve Finden har alltid stått som produsent av hvitost for First Price, så produsentene er ikke noe nytt - bevisstheten din rundt tematikken derimot, den er kanskje ny. 

Anonymkode: 5cb0e...889

Tja noe av billigproduktene kan være like bra, men ofte så er de mer prosseserte. Slik at kjøttinnholdet er lavere, det er flere tilsetningsstoffer fordi det brukes mer vann i produktene og derfor er billigere å produsere. 

Noen billigprodukter kan være veldig bra og like gode, men det lønner seg å lese på innholdet. Fikk faktisk litt sjokk når jeg så innholdsfortegnelsen på eldorado vaniljesaus sammenlignet med Piano vaniljesaus

Piano vaniljesaus: Helmelk, kremfløte, 10 % sukker, modifisert stivelse (mais), stabilisator (johannesbrødkjernemel, guarkjernemel, karragenan), aroma, fargestoff (karotener)

Eldorado vaniljesaus: Vann, Skummetmelkpulver 8,5 %, sukker, kokosolje, maltodekstrin (mais), smørfett, modifisert stivelse, stabilisator (e466, e407), aroma, fargestoff e160a

Hvis man velger Eldorado sin for å spare et par kroner så betaler man da altså for hovedingrediensen som er vann. Da skjønner man hvorfor den kan produseres billigere. 

Tilbake til ost så ser man at den fra first price er mer prossesert og inneholder flere tilsetninger og derfor er billigere.

First price ost: Pasteurisert Melk, salt, vegetabilsk løpe, konserveringsmiddel e251, surhetsregulerende middel e509, melkesyrekultur.

Norvegia: Pasteurisert Melk, syrekultur, salt, mikrobiell løpe

Synnøve finden: Pasteurisert Melk, salt, vegetarisk løpe, konserveringsmiddel (e251), surhetsregulerende middel (e509), melkesyrekultur.

Ser ut som first price og synnøve finden har lik oppskrift ja og samme produsent. Nå foretrekker jeg norvegia, men hadde de vært produsenten her så hadde jeg valgt first price ost. 

Anonymkode: b5f58...1f1

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for noen ting TS - det er mange som i disse trangere tider har fått øynene opp for first price og kjedenes billig alternativer.

Mener å huske en test om at first price kaviar hadde mer fiskerogn enn konkurrentene?

Selv synes jeg den billige skinka på Rema er den aller beste! Og tror den har vunnet smakstester også? Gilde kan virkelig ikke måle seg.

Handler mest på Coop, og deres Xtra serie er stort sett helt kurant.

En får knipe inn der en kan :) 

Anonymkode: e3ad5...2aa

Jeg tror billigmerke til Rema sin kokte skinke har et innhold på 80% mens Gilde har 85%. 

Summa summarum så lønner det seg å alltid lese innholdet og se om man sparer noe på det. 

Anonymkode: b5f58...1f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så sint og frustrert etter det som skjedde da svigermoren min var på besøk i helga, og hun klarte ikke å holde kjeft om First Price-produktene våre ved frokostbordet. Hun begynte å klage på hvor dårlig kvaliteten var, og hvordan jeg ikke burde kjøpe slike "billige" produkter. Hun tok et par sneier av First Price-osten, men konkluderte med at "dette er ikke spiselig", til tross for at den osten har fått gode anmeldelser, sammenlignet med Norvegia, Jarslberg osv.

Jeg føler meg så respektløs og nedverdiget av henne. Det er vår økonomi og vårt valg å kjøpe noen First Price-produkter, og jeg føler meg ikke som en dårlig person for det. Vi prøver å spare penger der vi kan, og jeg synes enkelte av First Price-produktene gir god verdi for pengene.

Jeg kan ikke tro at hun hadde guts til å si noe sånt til meg. Jeg føler meg så såret og skuffet av hennes oppførsel.

Anonymkode: c8b3c...f7b

Jeg tenker ikke din mor ikke ditt problem.  Når jeg begynte å tenke i de baner ble livet mye mer hyggeligere 😉

Anonymkode: f94f5...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frekt ja. Men tenk at man kan smake at det er First Price bare ved å ta et par små biter! Da kanskje hun har et poeng, selv om hun selvsagt ikke skulle sagt noe.

Anonymkode: 5ff3d...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uvesentlig om man synes firstpriceproduktene smaker sånn eller slik, man oppfører seg rett og slett ikke sånn på besøk hos folk. 

Anonymkode: c0a13...ee5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuler med ei svigermor uten sosial intelligens😇 Kjøp produktene dere ønsker og ikke bry deg om henne😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var frekk, men jeg ville likevel ikke latt verden gå under av den grunn. Dere bestemmer hva slags mat dere spiser i deres hjem.

Jeg synes mye fra First price er bra, men akkurat den hvitosten er jeg enig i at ikke er noe særlig. Spiste den faktisk i flere år for å spare penger, men så kjøpte jeg Norvegia en dag og da var det gjort. Merka med én gang at den smakte mye bedre. Men for all del, FP-osten er jo spiselig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg kjøper av FP er kjøttet som er fra Norge, dette fungerer fint :) 

Mens mye av det andre har variabel kvalitet, som gulost gjelder kon Norvegia for min del. Den innholder ikke så mye, Synnøve sin innholder masse shit.

Anonymkode: 29672...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uforskammet og hun avslører dessuten egen dumskap. First price og andre billigmerker har kommet bedre ut enn mange dyre merker i diverse tester. Husker for endel år siden, tre mesterkokken (husker ikke sikkert hvem lengre) testet laks. De ble meget forskrekket når de fikk vite at den som fikk best score var first price sin, med Salma på andre plass.

Om man ikke liker billigmerker, kan ha med smaksløkene og ikke kvaliteten å gjøre. Jeg bruker mange varer fra billigmerker, men grillpølsene fra Xtra synes jeg smaker bare mel. Det samme synes jeg finsbråten og Leiv Vidar sine grillpølser gjør og styrer unna dem og. Har med smak, ikke kvalitet eller pris å gjøre.

Anonymkode: 15231...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker first price sin, andre liker Jarlsberg, noen liker ikke ost, smaken er som baken. 

Hadde sagt, jaja, da tar du med pålegg selv neste gang da. Og ikke gjort noe videre ut av det. Kan hun sitte å surmule for seg selv. 

Anonymkode: cda6e...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller, osteklokke og andre bokser så original emballasjen ikke synes. 

Anonymkode: cda6e...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du serverer ikke FP når du har besøk. Det merket der er ikke spisendes for mennesker. De få gangene dere har besøk, må dere klare å gå bort fra FP-disken.

Anonymkode: ea1c9...d0f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Nei.

Men på besøk hos andre hadde du jo ikke sagt noe.

At noe ikke er favorittmerket er ikke dermed sagt at det er «uspiselig». Og er den uspiselig: ikke forsyn seg igjen.

Hun høres ut som en sur toddler som ikke har fått formiddagsluren sin. 
 

Ved neste besøk hadde jeg på trass servert KUN First Price, da de mindre gode produktene 😅🤷‍♀️

 

Ikke meg du siterer, men jeg hadde latt være å spise noe som helst av FP hvis jeg er på besøk. Hadde heller gått og kjøpt noe selv kun for mannen min og meg.

Anonymkode: ea1c9...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frekk! Ingen «normale» folk sier sånt. 

Anonymkode: 9b97a...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...