Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!

Grooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk kjempebra hos legen!

Blodtrykket har sunket til 120/80, deilig! Urinen var også bra, så da trenger jeg ikke bekymre meg for svangerskapsforgiftning på en stund i alle fall. Skal tilbake neste onsdag. Legen styra masse med magen for å prøve finne ut hvilken vei babyen ligger, men det var ikke lett... Babyen ble vill og sint, og jeg var øm i magen i en times tid etterpå. Legen tror den har sunket litt siden sist, det er jeg enig i. Tror faktisk den har sunket mer i ettermiddag også, enten fordi legen styra så ille med den, eller fordi babyen prøvde å komme seg vekk fra sola da jeg satt ute på verandaen en stund i sta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten nestsiste dag på jobb i dag, skal bare bort dit en tur på rundt tre timer på fredag. Rare greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra med deg og ungen. Jeg begynner også å bli mørbanka, mest fordi musklene blir sterkere og plassen mindre tenker jeg!

Kjemperart og skulle avslutte på jobb! Det er helt uvirkelig egentlig, etter fredag er det ikke mer jobbing i hele 2006! Spesielle saker. Ryddet litt i skuffer og sånt i dag, så får jeg se om jeg kommer i mål med det andre. Mistenker at jeg kommer til å sjekke litt mail og sånt til uka (hvis ikke babyen har meldt sin ankomst før det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde ja...

Har fått vaska det vi har av babytøy, sengetøy og sånt, og i går fikk vi endelig skaffa madrass til vogga også. Fikk faktisk to, for mannen kutta en først som var halvannen cm for smal, så vi fikk med den og til reservemadrass. Kan sikkert komme godt med *ler*

Planen i dag er å sy litt på forrmiddagen mens beina fortsatt er nogenludne normale så jeg orker ha dem litt ned, og så skal jeg forsøke å få ryddet skikkelig i skapene på soverommet og boden i gangen oppe. Skal skifte på senga også, eller i alle fall ta av senga og sette på vask. Tror mannen skal ta seg av å legge på nytt laken og sånn, orker ikke mase med diiigre madrasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så bra at blodtrykket hadde normalisert seg igjen!

Og rydde, ja... :sjenert: Kanskje en ide å gjøre her i heimen også? (Det er vel alltid en ide å rydde, kanskje. :sjenert: Men er det ikke kos å få på plass alle sånne ting til vogge + + ? Jeg synes i alle fall det! Men nå har den altså stått ferdig i et par uker, og blitt STØVETE! Nedtur! :sur:

Lykke til med syingen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

Absolutt ikke noe poeng å slite seg ut før permisjonen nei, du har jo en kjempeviktig jobb som mamma i vente! Håper du får noen rolige gode dager nå, Groo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp*

Fikk ikke gjort så mye som planlagt i dag (heller...) men er nå i alle fall i gang :)

Mannen har vært superflink i dag da, så det veier jo opp!

Nå har vi spotter i taket på badet, og vi har vifte der + lampe i gangen utenfor. Han har holdt til på loftet med dette i hele dag, det var sinnsykt varmt der oppe, varmen slo i mot meg når jeg nærmet meg loftsluka. Fatter ikke at han orket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har kommet i gang! Du får se om du får lånt en vifte eller noe som du kan sette opp til han! Så han ikke renner helt bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er skapdørene på kjøkkenet på plass igjen, nymalte og fine :)

På tirsdag kommer konfirmantsøstern min for å rydde i "Tupper-skapet" mitt *ler*, og mamma kommer alt på mandag for å hjelpe til med å vaske vekk alt støvet mannen har spredd rundt seg i denne oppussingen.

Og nå, nå skal jeg reise på Posten og hente stelleveska som endelig har kommet, og etterpå håper jeg at jeg orker å sy en halvtime før beina sprenges igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Grattis med 37 uker :hoppe: Hver gang jeg ser tickeren din, tenker jeg: "Jeg vil også være så langt fram!!" (Selv om jeg bare ligger 3 uker etter... :ler: ) Så kjedelig at du skal plages slik med bena.

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke venner med støttestrømpene, tror beina er for hovne rett og slett... Men det går ganske greit i dag, et kvarter med beina opp + en bok, så en times tid rundt omkring i huset. Funker supert i dag!

Syingen ble utsatt, startet å rydde i en bod i steden. Har nå kastet en hel IKEA-papirpose + en kopipapireske stappfull med papirer, alt av notater og kompendier fra studietiden, masse gamle brev og postkort... Ble en del tomme permer etter hvert ja :)

Begynner å bli tommere i boden også, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Å, nå fikk jeg også lyst til å kaste noe! :hoppe::ler:

Befriende når det blir mer plass rundt omkring...

Ha en fin dag, håper beina klarer seg greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med mer plass ja!

Nå har det blitt flere poser og esker som har blitt bært ut, mannen har startet å gå igjennom sine ting han og.

Den "boden" i gangen der oppe er liksom så teit, så vi har vurdert flere ganger om vi skal fjerne hele greia og lage en liten kontorkrok, lesekrok, gjestesengkrok eller noe der den er. Er innunder skråtaket i gangen, men det går fint å få inn en 90*200 madrass der. Selvfølgelig teit for gjester å sove i gangen, men det blir supert som leke/lese-krok da. Og når babyen blir større og trenger gjesterommet til barnerom tipper jeg at enkelte gjester heller vil sove i gangen enn på rommet til babyen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...