Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!

Grooo

Anbefalte innlegg

Dro innom legen, men han fant ikke noe i halsen min annet enn hovne mandler så jeg får bare ta det med ro og vente på at stemmen kommer tilbake.

M har prøvd seg på flaskemelk igjen i dag, pumpa ut 90 ml som hun spiste sammen med pappa, så tok hun på pysjen og fikk en bitteliten kosepupp før jeg puttet henne i seng klokka åtte. Det har vært helt stille på babycallen etterpå, så det virker som om det er natt for henne nå. Flinke jenta!

Hun sover alltid til 0500-0530 en gang før hun vekker meg for mat, og så sover hun videre til rundt ni om morgenen. I morgen skal vi på 3 mnd. kontroll halv elve, spennende å se hvor mye hun veier nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3-månederskontroll i dag:

Lengde: 60,3

Vekt: 6495

Hodeomkrets: 40,0

Sprøyter: Gjorde VONDT!

Jeg er fortsatt trist og sur og lei pga denne stemmen som er delvis vekk og fordi jeg er litt slapp og tett i nesa og tung i hodet og alt er uff og æsj og teit :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Humøret er i alle fall bedre i dag :) M og jeg har vært på shopping med M's mormor, i Töckfors. Senteret der er rett og slett elendig, men jeg måtte tilbake for å bytte noe jeg kjøpte der forrige gang jeg konkluderte med at det er et elendig senter.

Nå er vi supereffektive her:

M ligger på ammeputa på fanget mitt mens jeg raser igjennom forumet samtidig som jeg spiser en av pirogene som ble til overs i går. Når vi er ferdige med å spise skal vi gå ut, først skal vi trille en liten runde så M sovner, og så skal jeg stable ved. Håper å rekke massemasse så mannen blir skikkelig imponert når han kommer hjem! Han henta nemmelig en diger henger full med ved i går kveld, og skal egentlig stable den i morgen har han tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er helt bra igjen nå!

Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg skikkelig lyst til å stable ved! :ler: Digger å gjøre sånne praktiske ting som man blir litt varm av og får brukt kroppen på en god måte. :Nikke: Særlig hvis det er noe sånt som mange tenker på som mannearbeid (sånne begreper bør egentlig ikke finnes i mitt likestilte hode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt ikke helt friske...

M har vært litt snørrete hele helga, og jeg er fortsatt litt rar i halsen. Stemmen er tilbake, men jeg gomler Ifa og Doc og div. annet snadder.

Vi har fått oss bæresjal!

Traff Tove som driver vidunderbarn.no på lørdag og kjøpte et sjal av henne, testet det litt hjemme på lørdag ettermiddag, vasket det søndag og var klare for tur med det i går. Vi gikk rundt i halvannen time på kjøpesenteret, den første halvtimen satt M bare og tittet rund deg, suttet litt på sutten i starten og etter hvert slapp hun den i fra seg og bare så seg omkring. Så plutselig sovnet hun, og hun sov helt til jeg var ferdig med alle ærender + noen ekstra runder for å vise oss fram *ler*

Sjal er jo bare SÅ mye bedre å bære i enn BabyBjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på shopping med sjal i dag og, funka like supert nå og. Svigermor var med oss, og hun syntes det så ut som om vi koste oss masse begge to. Og det gjorde vi jo!

Lørdag kveld var jeg på tiårsjubileum for ungdomsskolen, så M og pappa klarte seg på egnehånd hos M's farmor. Jeg reiste halv sju, og hun spiste vist to flasker med rundt 120 ml melk før hun la seg i nitiden. Jeg pumpa litt mens jeg var borte, og ellers gikk alt helt greit. De hadde kost seg, jeg koste meg og alle var glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jubileet var vellykket? Mitt var visst for noen uker siden -jeg fikk tilfeldigvis høre om det i ettertid. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

Hvordan funker et babysjal? Ser for meg en batikkmønstret afrikansk affære, men noe sier meg at det ikke er helt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubileet var absolutt vellykket, rart å se alt folket igjen. Har nesten ikke sett noen av dem på disse ti årene, men det er tydelig at mange av de andre ser hverandre ofte. Og ting hadde vel ikke forandret seg så mye...

Sjalet ja, hehe...

Du kan se bilder av sjalet mitt her.

Nå er det forskjellige måter å knyte på, jeg kan foreløpig bare en måte og den er det ikke bilde av der. Skal få noen til å ta bilde av oss neste gang vi har det på, eller ta bilde i speilet :)

Er utrolig deilig å bære henne i det, merker nesten ikke vekten i det hele tatt. Hun ligger tett inntil meg og koser seg, titter rundt seg en stund og så sover hun og sover så godt :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så lyst til å prøve sjal selv...Har tittet litt rundt på nettet, men jeg skjønner jo ikke hvordan jeg skal knyte det... :klø:

Huff...sykdom hos dere og! Tror det er noe som går nå! God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man klarer det selv også! Er ikke så vanskelig som man skulle tro! Selv om man blir oppgitt når man står der med 5m tøy, som skal surres strategisk rundt deg selv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jøss, det er overhodet ikke vanskelig å knyte på. Men det er jo kjekt å se noen gjøre det første gang, det syntes i alle fall jeg.

Jeg satt nå og skrev mail til en kompis som er i utlandet, en liten "oppdatering" om lille M, og fant ut at jeg skal lime den inn her og:

---

Hun smiler og ler masse, har lært seg å putte fingerne inn i munnen (ofte så langt inn at hun brekker seg...) og hun har såvidt oppdaget tærne når hun ligger på stellebordet og jeg holder opp beina for å vaske rompestumpen.

Hun har begynt å øve seg til å snurre seg over fra rygg til mage, men får det ikke helt til ennå. Når jeg setter henne i vippestolen eller bilsetet strever hun alltid for å komme enda lenger fram, hun vil ikke ligge halvveis bakover men sitte rett opp. Vi har kjøpt bæresjal som jeg bærer henne i, der stortrives hun!

De siste dagene har det begynt å komme ordentelig latter når hun synes noe er morsomt, og det er det myes om er.. Feks når mamma tørker snørr fra nesa, eller hvis mamma susser magen, ja da ler hun hjertelig :)

Hun har spist melk av flaske noen ganger nå, mamman skulle bort i helga så da måtte vi trene litt på forhånd så pappa og farmor kunne passe henne lørdagkvelden. Det gikk supert!

Er kjempeglad i å kjøre bil, hun kan sitte i ro der i en halvtime eller mer uten sutt og bare titte på frosken som henger på nakkestøtta forran henne, eller hun titter ut av vinduet eller bare rett framfor seg.

Hun legger seg i åtte-ni tiden om kvelden, vekker meg rundt fem for litt nattmat, og våker igjen rundt ni om morgenen. Da er hun våken en snau time, og så må hun sove en god time igjen... Utover dagen eller er det veldig forskjellig hvor mye/lite hun sover, er vi ute og triller sover hun masse, er vi bare inne er hun en god del våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysang igjen i dag halv elve, så vi stod opp ekstra tidlig *ler*

M orker nemlig ikke være våken mer enn en snau time første gang hun er våken om morgenen, så må hun sove en time igjen. Og det byr på problemer når vi vanligvis står opp litt over ni, da sover hun igjennom sangtimen... Derfor tok jeg henne opp åtte i dag, og nå ligger hun i senga si og sover igjen. Jeg tar med babycallen på badet jeg, og hopper i dusjen nå. Kanskje jeg får gjort noe annet nyttig før vi må reise også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...