Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!

Grooo

Anbefalte innlegg

Vi har ikke brukt såpe noe sted vi, bruker kun disse kompressene med vann på. Klipper de faktsk i to også, for de er firedobble og det holder fint med dobbelt lag.

Har hatt et par dråper olje i badevannet, men ellers ikke noe. Bruker zink-salve på stumpen for hun har vært veldig sår. Og apobase på beina for hun er så tørr der. Hun har vært litt varm og klam i nakken og under armene så der har vi brukt litt potetmel innimellom.

"Vanlige tissebleier" har vi ikke sett noe til, her er det bæsj i bleia konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler A-creme. Den kjøper du på apoteket og selv om den er ganske dyr (160 kr tror jeg) er det et funn. Kan brukes til alt - både av små og store (med tanke på at hun er litt tørr på beina).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er godt kjent med A-creme siden jeg har både mann og søster med eksem.. Apobase er også bra til slike ting, men vi skal nok kjøpe en A-creme igjen snart også for den vi hadde har på mystisk vis blitt tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ingen såpe nei? Mistenkte at det kan gå bra ja! Trenger jo ikke "tukle" med ny pen babyhud! Da skal jeg prøve å være forsiktig med slikt. Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, godt å kunne være litt til nytte etter å ha "plaget" alle med spørsmål i så lang tid!

Jeg er så lei av å være trett og slapp!

Min HB er oppe i 10,8 nå, var helt nede på 7,2 etter fødselen... Jeg sover godt og mye om nettene, og gjør ikke stort på dagtid men allikevel skal det ikke mye til før jeg føler meg slapp og helt "pumpa". Har et håp om å få til en tur til Ski storsenter en dag snart, men vet liksom ikke hvor lenge jeg orker gå rundt. Kjekt å ha vogna å støtte seg til i alle fall :)

Vi har hatt noen kjemefine dager nå i helga, hun har lært seg å suge litt på sutten innimellom og det hjelper på! Da trenger ikke mammas pupp henge fast i den lille munnen så mye, og det er litt roligere på stellebordet. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip

Kjenner til det der at det er vanskelig å få tid til å dusje. Og kjedelig at du føler deg så sliten i tillegg! Håper det bedrer seg snart!

Og grattis med tiårsdag! Det hørtes så innmari lenge ut... Jeg måtte tenke hardt for å finne ut hvor lenge mannen og jeg har vært sammen, jeg kom til at det ikke var mer enn 7. Men det er ikke så verst det heller, da. I september har vi fem års bryllupsdag! :overrasket: (Er overraska over hvor fort tiden går, ikke at vi har holdt ut i fem år. Det har absolutt vært veldig fine år!) Hmmm... Ja, ikke ta av i andres dagbøker med å snakke om seg selv.

Og gøy med bilder og sånt i forbindelse med navnevalg. Da blei nok slekta glade, ja...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ferie og derfor ikke fått med meg en gledelige nyheten før nå: Gratulerer med veslejenta! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store, slemme tordenværet har drept modemet til Grooo, og hun tror nok det kan ta litt tid før det blir fikset.

Så slipper dere å lure på hvorfor hun ikke kommer innom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Her har smokken blitt redning for suttebehovet til gutten. Og det hjelper altså. :klappe:

Tenkte også å kjøpe A-krem til gutten fordi han er så vannvitiig tørr i huden i ansiktet. Men apoteket var tom, så jeg kom hjem med Decobal. Og etter kun noen få smøringer er han allerede mye bedre :)

Tror kanskje vi bruker de samme kompressene til vask. Mesoft ikke sant?? De er i allefall helt geniale.

Håper modemet kommer seg fort!!!

Ha en fantastisk fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip
Store, slemme tordenværet har drept modemet til Grooo, og hun tror nok det kan ta litt tid før det blir fikset.

Så slipper dere å lure på hvorfor hun ikke kommer innom. :)

:sur: Håper dere er på nett igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake på nett. Nytt modem kom i går, men vi har hatt besøk av "de store fetterne" aka "Verdens beste barnevakter" - begge deler i følge dem selv. To nydelige gutter på tre og et halvt og fem og et halvt. De + foreldrene har vært her fredag-søndag, kjempekoselig! Vi har grilla og spilt fotball og rugga på vogg og hatt det så fint. Det minste lille pip fra M. har før til to "åååhh, stakkars" og tassende skritt som har kommet med smokken for å hjelpe henne å få den inn igjen. Eller de har rugget på vugga for henne...

Minstemann er helt betatt, han hadde henne på fanget i lange perider og bare satt og stirret. "Hun har så søte små ører, og så små øyne. Vi andre har store øyne!"

Nå ønsker lille M. seg den boka med Albert Åberg som handler om store fettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært en lang uke uten nett? ;)

Så hyggelig med besøk -og sikkert spennende for minste store fetter å ikke være familiens minste lenger. Hun kan sikkert brukes som fange/slave/diverse i sjørøver-leker når hun blir litt større... :ler:

Bok-ønske er notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ koselig å se at du er tilbake på nett...

Koselig med sånne fettere som er sååå interessert! :legrine:

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke savnet nett overhodet, annet enn for mannens jobbsøk. Tiden går med til andre ting, egentlig var det deilig å slippe lete etter ti minutter her og der til å sjekke mail.

Lille M. har blitt veldig glad i smokken, og hun er rask og grei til å spise om nettene. Sover 3-4 timer, og så spiser vi på ca 40-50 minutter før hun sovner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med to oppriktig engasjerte fetter. Sånt varmer :-D

Godt å ha deg på nett igjen. Og godt å høre at alt står bra til med dere alle.

Stor klem herfra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...