Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!

Grooo

Anbefalte innlegg

Gjest miiip

Jeg har brukt morsmelk mot gugge i øynene (på Sigurd altså). Det funka bra!

KJEMPEFIN PRINSESSE! :) Ååå, det er så gøy med så masse babyer på KG... :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en nyyydelig unge! :kose: En sånn en vil jeg også ha, og det SNART! :sur:

Godt å høre at alt går bra, du høres ut som en perfekt mor. Vi andre må bare vente og vente... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt morsmelk mot gugge i øynene (på Sigurd altså). Det funka bra!

Vi har gjort det siden torsdag uten noe spesielt resultat, men når hun våknet nå i kveld var det ikke noe gugg der så den ble nok skremt av at vi hentet ut resepten. Tror vi drøyer til i morgen og ser om vi trenger den eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi, hei!!!

Enig med flere, hun er helt nyyydelig!!!

Håper guggen holder seg borte.

Ha en super fin kveld

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk alle!

Javist er hun skjønn *sukk*

Mamman får jo ikke gjort noe annet enn å sitte og beundre skjønnheten, nå henger hun i glass og ramme flere steder her i stua også så mamman kan titte hvis jenta ligger i senga og sover.

I morgen skal hun vises fram til oldeforeldre, og navnet er nå offentliggjort :)

Tanter og onker og besteforeldre og oldeforeldre fikk brev med bilde i posten i dag, undertegnet med "Kos fra lille M." Har fått noen telefoner i dag med gratulasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

WOW, Grooo, du er drømmemamma som har fått opp bilder og sendt takkebilder ti lfamilien allerede!! Kjempebra, det blir nok SÅ satt pris på! Håper å være flink til sånt selv når den tid forhåpentligvis SNART kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, er ikke takkebilder da, hehe..

Bare noen vi har printet på fotopapir selv for å gjøre litt ut av "offentliggjøringen" av navnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i ett, fy filler dette er ganske så slitsomt...

Og så er det så varmt hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, og jeg som er redd for å kjede meg når ungen kommer! :legrine:

Håper du får tid til å kose deg også! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javist koser vi oss!

Men så mye mer er det ikke tid til: Kose, amme og bytte bleier, og så sove bittelitt innimellom + skrike en del...

Mamman sliter med å finne tid til å dusje, finne seg rene klær, spise etc. enda pappan tar seg av alt i huset og lager mat og vakser klær og alt sånt.

Hver gang lille M. sovner på fanget så bare må mamman sitte og titte en stund fordi hun er så søt og god, og plutselig har det gått et kvarter eller mer, og på den tiden kunne jo mamman dusjet!

Har vært på helsestasjonen igjen idag, hun har lagt på seg 70g siden mandag. Ikke så mye, men hun tisser og bæsjer veldig mye + spiser bra så jordmor syntes det var ok. Det er jo så varmt om dagen at det er slitsomt både for liten og stor... Virker som om melka bare renner igjennom, det kommer ganske så rennende bæsj hele tiden så man kan bytte og bytte og bytte og bytte bleier. Hurra for Pampers til 20 kr pakka på REMA! De koster jo 40,50 andre steder!

Og de der Mesoft kompressene på 10*10 cm er geniale å vaske stumpen med, vi klipper dem i to for de er litt tykke. Her og er det prisforskjell, de koster henholdsvis 9, 18 og 20 kr for en pakke på de tre apotekene vi har sett på. Så kan dere jo gjette hvor vi kjøper dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!

I går hadde forresten jeg om mannen tiårsdag!

Tenk, vi har vært kjærester i ti år! Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en veldig deilig natt og forrmiddag!

Hun spiste i tolvtiden, fem-seks i natt og halv ti i dag "tidlig". Jeg og M. sov i stua i natt, det er så varmt på soverommet så det var deilig å sove på sofa/i vugge i steden. Tipper vi gjør det i natt og hvis det ikke blir kjøligere.

Nå har ei venninne vært innom med en gutt hun var barnevakt for, vi har skravla en times tid. Pappan klipper plenen nå, og vi to koser oss på verandaen. Snart kommer veslas farmor på besøk igjen, vi skal grille i ettermiddag. Farmor synes det er så stas med vesla, de andre barnebarna bor over tre timers kjøring unna så det er ikke så ofte hun får se dem.

Teite laptopen var tom for strøm og ledningen står i under sofaen så jeg gidder ikke styre med å få strøm til verandaen. Skal lese avisen der ute i steden, lenge siden jeg har gjort noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

De kompressene høres lure ut, er de i en slags tykk gassbind- eller bomullskvalitet? Og tilsetter du noe vann/såpe?

Har også tenkt at vi skal prøve bare bruke engangsvaskekluter når vi er ute på tur, det holder visst med en gassklut med vann til vanlige tissebleier hjemme. Men til bæsjestumpen - hvilken type såpe bruker dere? Har bare kjøpt inn en Natuasan "top to toe"-såpe til bad og en Sink-salve til sår stump så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...