Grooo Skrevet 2. april 2006 Forfatter #341 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har forresten tenkt å sy sengekantbeskytter + sengehimmel i dette stoffet fra Kid: Bilde 1 Bilde 2 Kjøper gardinhøyde jeg skal bruke til sengehimmel, og dyne i voksenstørrelse som jeg klipper og bruker til sengekantbeskytter. Tror i alle fall det er sånn jeg får mest ut av pengene, for de har det ikke i metervare... Og så skal babyen såklart få dynetrekk i det også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. april 2006 #342 Del Skrevet 3. april 2006 Oj, du har jammen kommet langt! Vi har nærmest ikke begynt å kjøpe inn noe som helst... Men har ringt på et stellebord på Finn i dag. Så det går seg vel til! Høres kjempefint ut å sy kappe i det barnestoffet. Har du sydd deg ammepute da? Jeg har sydd en million stykker før, så nå skal jeg endelig sy en til meg selv! Har kjøpt morsomt barnestoff i en stofbutikk. Har de mye morsomt babystoff på KID? Må ha noe som ikke er gjennomsiktig til puta, så da funker hvitt som regel dårlig (lager innepute i stoffrester, da må trekket dekket fargene). Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 3. april 2006 #343 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Nydelig stoff du skal sy i. Følger babyen på bildet med når du kjøper sengesettet? Biff og fløtegratinerte poteter hørtes DIGG ut, håper det smakte godt! Ha en fin uke! Endret 3. april 2006 av miiip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. april 2006 Forfatter #344 Del Skrevet 3. april 2006 Tror ikke babyen følger med nei... Og ammepute har jeg helt glemt bort, takk for tips! Jeg har en god del kjempebillig hvitt stoff fra IKEA som jeg kan bruke til innerpute så jeg kan faktisk bruke dette til ammepute og. Men hva fyller jeg den med da? Søsterns gamle saccosekk? KID har vel egentlig ikke metervare (i alle fall ikke her hos oss) men dette sengesettet synes jeg er så fint! Koster 199 for voksensengesett og 149 for barn. Men det er bare dette mønsteret på ene siden da, og orange tynne striper på andre siden. En gardinhøyde på 160 cm koster 99 kr... Hihi, nå sitter mannen her og klør seg i hodet med en IKEA-bruksanvisning på 28 sider for det nye garderobeskapet... Kommoden har han fått i sammen i dag, men jeg tror skapet vil ta litt tid *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 3. april 2006 #345 Del Skrevet 3. april 2006 Hei på deg!!! Apropo ammepute: jeg har kjøpt et flispledd i litt "guttefarger" som jeg tenker å fylle med sånne saccosekk-kuler. har ikke symaskin jeg så jeg tenkte å spørre en tante om hun kunne gjøre det for meg. Tror det er ganske enkelt.... Så mannen klr seg i hodet han. . Ikea bruksanvisninger er ikke alltid liiiiike lette å forstå... Så jeg skjønner han litt altså. Hvordan er det med deg for tiden??? Litt mer energi??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. april 2006 #346 Del Skrevet 3. april 2006 Nydelig stoff! Er ikke flink med symaskin, så mamman min skal sy sengetøy for meg, snille mamman! Det blir sikkert kjempefint det du skal lage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. april 2006 Forfatter #347 Del Skrevet 3. april 2006 Tror formen er litt bedre, humøret og sånn er i alle fall mye bedre for tiden Nå vet jeg at jeg snart får vikar inn sammen med meg på jobben, det blir lysere og triveligere ute og mannen er i bedre form. Så egentlig har jeg det veldig bra for tiden, hadde det ikke vært for at jeg var så trøtt hele tiden hadde alt vært riktig supert.. Jaja... I morgen skal jeg ringe og bestille barnevogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. april 2006 #348 Del Skrevet 3. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. april 2006 #349 Del Skrevet 4. april 2006 Du får kjøpt pittesmå isoporkuler på hobbybutikk. Jeg har kjøpt en stooor pose, men så har jeg laget mange puter også da! Du får mindre poser også. Det viktigste er å lage puten, og så et trekk med glidelås, slik at man kan vaske trekket. NB! Vask stoffet før du syr det, slik at det ikke krymper etter på og du ikke får plass til puten inni. Husk også og ikke fylle inn for mye kuler. Den første puten jeg lagde hadde jeg veldig mye kuler inni, og det er ikke nødvendig. Det blir som en saccosekk, den blir hard når du setter deg på den. Skal se om jeg ikke får lagt inn bilde av puten i bildebasen her på KG. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. april 2006 #350 Del Skrevet 4. april 2006 Skjønner at jeg ikke har tilgang til å legge inn bilder. Hvis du vil se bilde, send meg PM med mailadresse, så kan jeg sende det til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 4. april 2006 #351 Del Skrevet 4. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 4. april 2006 Forfatter #352 Del Skrevet 4. april 2006 I dag har jeg bestilt Emmaljunga-vogner, en til meg og en til Brudulja. Dette blir stas! Får dem ikke før i mai, men vi klarer vel å vente litt... Bestilte sengesett med elger også jeg da, må jo ha det gjennomført! Nå har mannen og jeg vært på en liten shoppingtur, kjøpte en vogndyne på Sparkjøp og litt små-klær på H&M og KappAhl. Fant en brosjyre på disken på KappAhl som gav 50 kr i rabatt på et babyplagg, så bodyen der kostet oss da hele 9 kr!! Genialt! Fant også verdens nyyyyyydeligste stellekommode, med sjiraff på! I skikkelig solid treverk, kjempelekker og vil bli en veldig fin kommode etterpå. Ser overhodet ikke ut som en stellekommode når man tar av toppen og badekaret. Men prisen... AU! 3699... Tror ikke det blir noe nei.. Søren altså, for den var bare SÅ fin! Fru Lyng er en teit butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 4. april 2006 #353 Del Skrevet 4. april 2006 Den stellekommoden har jeg og sett på, den er jo såååå fin! Men akk så dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 4. april 2006 #354 Del Skrevet 4. april 2006 Fant også verdens nyyyyyydeligste stellekommode, med sjiraff på! I skikkelig solid treverk, kjempelekker og vil bli en veldig fin kommode etterpå. Ser overhodet ikke ut som en stellekommode når man tar av toppen og badekaret. Men prisen... AU! 3699... Tror ikke det blir noe nei.. Søren altså, for den var bare SÅ fin! Fru Lyng er en teit butikk! ← Selv om du ikke spør, har jeg tenkt til å komme med en lite betraktning Vi hadde stellebord til Storesøster. Men vet du, det badekaret var bare noe herk. Vi likte IKKE å stelle henne først, deretter løfte henne vekk fra stellebordet, løfte opp "lokket" til badekaret, og deretter legge henne nedi. Og så var det samme visa da hun skulle opp. Først opp i håndkleet, deretter var det å balansere henne mens man fikk lagt "lokkket" på plass sånn at man kunne legge henne ned på stellebordet. Det er selvsagt smak og behag da, men dette var vår erfaring. Til Lillesøster kjøpte vi derfor en helt ordinær hvit kommode fra Bohus. Oppå den har vi ei stellematt vi fikk kjøpt på ei babyutstyrsforretning (de har også disse på Jysk for eksempel, til en billig penge). Og til badinga hadde vi badebalje. Når det var bading la vi derfor stelleputa på golvet og stelte Lillesøster der, mens badebaljen med vann sto oppå kommoden. Vi syns det var genialt! Og så er det jo så mye greiere med vanlig kommode, for de badekarene i stellebord og -kommoder er uansett så små at de bare holder de første tre-fire månedene. Så mitt råd er ordinær kommode med stellepute og balje ved siden av Ellers må jeg si dere er kommet langt i forberedelsene. Kan tenke meg du koser deg med å pusle og gjøre ting klart. For det er jo koselig da Og så er jeg så utrolig imponert over alt du skal sy til den lille. Selv tar jeg helst de lettvinte løsningene. Når man får kjøpt dynetrekk til en ok pris, så gidder ikke jeg å sy. Lat er jeg Men det jo så mye koseligere med hjemmesydd. Lillebabyen din er kjempeheldig som har ei mor som vet å traktere symaskina :icon_razz: Ha en fortsatt fin uke, Grooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. april 2006 #355 Del Skrevet 5. april 2006 Du er jo kjempe flink til å komme i gang! Foreløpig er jeg godt i gang med å ha fått en brukt brystpumpe! Har en avtale med en dame via Finn.no, for å kjøpe et stellebord til badekar. Så hvis dama ikke har solgt det til noen andre da, så får vi kanskje det i hus. Jeg tenker litt bruktkjøp, har du sjekket finn.no? Virker som det er mye fint som du kan få brukt, også kommode. Ting virker også lite brukt. Så spennende med vogn da! Greit å få sånt i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. april 2006 Forfatter #356 Del Skrevet 5. april 2006 Tusen takk Nala! (Jeg hadde faktisk en tråd om dette på Barn og Familie tidligere, så jeg er absolut ute etter slike tips!) Vi vurderer veldig fram og tilbake ja, får låne slik badekar/stellebord til å ha oppå badekaret av våre små nevøer som har vokst i fra det. Så vi har absolutt sett på vanlige kommoder også, er jo som du sier ikke så lenge de får plass i det badekaret så da kan vi ha det andre stådene på vårt badekar den perioden feks... Men er ikke vanlige kommoder litt for smale? De stellemattene jeg har sett synes jeg ser bredere ut enn hva kommodene er...??? Imax: Nå har vi fått låne både bilsete, sprinkelseng, en del småklær og stellebord til å ha på badekaret, så jeg er kjempefornøyd med det! Vi har snakket om lenge før babyen flyttet inn i magen at vi trenger en kommode til på badet så vi kjøper nok en ny kommode der uansett. Enten det blir en "vanlig" eller en "stellekommode". Men ja, jeg pløyer igjennom finn.no et par ganger i uka jeg og, alltid spennende å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 5. april 2006 #357 Del Skrevet 5. april 2006 Men er ikke vanlige kommoder litt for smale? De stellemattene jeg har sett synes jeg ser bredere ut enn hva kommodene er...???← Nå fant jeg ikke kommoden vår på Bohus sine sider. Kanskje den er gått ut?? Anyway, vi har en hvit kommode med knotter og topplate i lakkert trehvitt et eller annet treverk. Kjempefin, syns jeg. Og plata er såpass bred at bare vi har komoden to cm fra veggen passer stelleputa fint oppå. No problem. Men en veldig smal og spinkel kommode er nok ikke å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. april 2006 Forfatter #358 Del Skrevet 5. april 2006 Hehe, får studere kommoder grundigere nå da. Eller først og fremst studere stellematter og se hvor brede de er. Noen som har en som orker måle en gang? I dag har baby-kommoden fra IKEA flyttet inn på soverommet vårt, og en skuff er full av småting. Med dyne (ny), og pledd og arvede klær ble det bare en skuff.. Og det vi har kjøpt selv tar bare bittelitt av ene hjørnet i den andre skuffen... Tror vi må shoppe mer *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 5. april 2006 #359 Del Skrevet 5. april 2006 Hei på deg!!! Det er såååååå koselig å gå rundt å shoppe knøtte-klær. Blir nesten litt når man ser hvor smått enkelte ting er og for så å tenke at i løpet av null komma niks kommer det til å være ALT for lite. For de vokser jo så super fort. Helt skummelt. Ang stellebord/kommode: jeg synes også mange av de kommodene med badekar ser så fine ut. MEn så lurer jeg på om de ikke er litt upraktiske liksom. Og at de er lad for de menneskene med KJEMPE STOOOOORE bad Fint å lese at om ikke energien er tipp topp, så er i allefall humøret det. OG er humøret topp, så blir man liksom veldig mye "bedre" Ha en super fin kveld med mannen og magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 5. april 2006 #360 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg driver og måler stellematter om dagen! De fleste jeg har sett er ca 80x50 cm. Og da er noen kommoder litt for små (gjerne dybden som er for liten). Men jeg har sett et sted at Jysk-stellemattene har et annet format, og jeg har tenkt meg dit for å måle en av de nærmeste dagene! Jeg tror vi også går for Nala sin løsning med vanlig kommode, løs stellematte og løs badebalje. Er spent på det elgesengesettet... Klarer nok ikke la være å kjøpe det hvis jeg kommer i det humøret... Som Tulipan sier: det er så koselig å kjøpe knøtteting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå