AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #81 Del Skrevet 20. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge. Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie. jeg klarer bare ikke å forstå! Anonymkode: 3766e...079 Problemet er nok tidspunktet, folk har andre planer som er booket Anonymkode: cf2bb...e76 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #82 Del Skrevet 20. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for gode svar! Har ikke tenkt på at det koster dem så mye å reise, men det er jo et godt poeng. Synes bare det et litt merkelig at mannen sin familie prioriterer og har råd til å komme, mens egen familie ikke gjør det. Tenkte mye iver hvor vi skulle holde det, siden vi er fra ulike steder. Fant ut at Oslo ble det beste for alle. Men jeg får bare sove på det og "koste" det av skuldrene oh heller glede meg over de som kommer og omstille meg til et mindre bryllup. Ts Anonymkode: 3766e...079 Det er nok fordi at for mannens familie så blir det en del av ferien (de bodde ikke i Norge sant?) så de legger kanskje ferien sin til Norge eller Skandinavia? Mens for din familie så blir det ikke på samme måten Anonymkode: cf2bb...e76 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #83 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Merkelig at alle sier det er for dyrt å reise i bryllup nå for tida, men ikke for å reise på ferie... da handler det ikke om at dem ikke har penger, men dem har ikke lyst. Folk er virkelig egoistiske. Dem har råd til ferie, selv om dem klager på at alt er så "dyrt"... men ferie skal dem ha alle mann. Fordi dem er bortskjemte. Anonymkode: 3e40d...9fd Selvsagt trenger en familie med foreldre og barn å prioritere kvalitetstid og ferie med hverandre. Skal barna bare ikke få ferie da? «Nei sorry, ikke i år. Mor og far skal i bryllup». Anonymkode: 624a7...aef 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #84 Del Skrevet 20. mars 2023 Hvor tidlig sendte dere "save the date"? For bryllup i sommerferien er det vanlig å varsle et års tid i forveien, og i alle fall i god tid før jul. Ellers har folk allerede meldt inn ferie til arbeidsgiver, begynt å bestille, etc. På den måten har vi alltid klart å planlegge egen ferie rundt slike anledninger. Anonymkode: ce4be...a41 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. mars 2023 #85 Del Skrevet 20. mars 2023 Om bryllupet kan flyttes bor det det jeg hadde ikke takket nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 20. mars 2023 #86 Del Skrevet 20. mars 2023 Han kommer fra et annet land i Europa skriver du. Hvilket og er han derfra? Eller har han flyttet dit fra et annet land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 20. mars 2023 #87 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste. Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk. Anonymkode: 89ade...a9a Så frekt? Hva skulle bryllupsparret gjort mener du, dratt på bryllupsturne rundt i Norge og Europa så familie ikke trengte å reise for å delta? De bor i Oslo og har familien spredt. Da har man ikke stort annet valg enn å legge opp til at gjester må reise, overnatte og bruke 2 fridager på stasen. Ts skrev også at hun ikke krevde gaver. Etter din logistikk kunne jeg verken bedt mine foreldre, ene bror, tanter/onkler eller barndomsvenninner i mitt hypotetiske bryllupet uten å være frekk. Ikke alle som har alt av nettverket et steinkast unna... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #88 Del Skrevet 20. mars 2023 Føler verden endret seg etter covid- 19. Før så elsket jeg alle slags selskap. Nå takker jeg nei til både brylluper, konfirmasjoner og runddager. Det er ikke om å gjøre å møte opp i store folkemengder/ selskap. Deilig å være fri. Takket nei til både min beste venninnes 50 års dag og tantebarn som giftet seg i fjor. Ville heller ha ferie hjemme. Året før takket jeg nei til skolevenninne som giftet seg å tantebarn som ble konfirmert. Orket ikke. Så mye styr med klær, gaver og reiseutgifter. Blir sånn med alderen. Anonymkode: c13be...866 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #89 Del Skrevet 20. mars 2023 Anonymbruker*** skrev (4 minutter siden): Så frekt? Hva skulle bryllupsparret gjort mener du, dratt på bryllupsturne rundt i Norge og Europa så familie ikke trengte å reise for å delta? De bor i Oslo og har familien spredt. Da har man ikke stort annet valg enn å legge opp til at gjester må reise, overnatte og bruke 2 fridager på stasen. Ts skrev også at hun ikke krevde gaver. Etter din logistikk kunne jeg verken bedt mine foreldre, ene bror, tanter/onkler eller barndomsvenninner i mitt hypotetiske bryllupet uten å være frekk. Ikke alle som har alt av nettverket et steinkast unna... Tror ikke brudeparet bor i Oslo. Det var mest praktisk å ha bryllupet der, da familien var spredt i hele landet. Anonymkode: c13be...866 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 20. mars 2023 #90 Del Skrevet 20. mars 2023 Hadde det vært meg så er det enten å flytte datoene, eller avlyse og bestille en romantisk ferie til Maldivene ett godt alternativ til bryllupp for meg og gubben. Regner med det hadde villet koste noe av det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #91 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler verden endret seg etter covid- 19. Før så elsket jeg alle slags selskap. Nå takker jeg nei til både brylluper, konfirmasjoner og runddager. Det er ikke om å gjøre å møte opp i store folkemengder/ selskap. Deilig å være fri. Takket nei til både min beste venninnes 50 års dag og tantebarn som giftet seg i fjor. Ville heller ha ferie hjemme. Året før takket jeg nei til skolevenninne som giftet seg å tantebarn som ble konfirmert. Orket ikke. Så mye styr med klær, gaver og reiseutgifter. Blir sånn med alderen. Anonymkode: c13be...866 Du høres vanvittig kjip og sær ut. Anonymkode: 0743c...3a0 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #92 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste. Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk. Anonymkode: 89ade...a9a Helt enig! Jeg har takket nei til flere sånne bryllup hvor de mener jeg må betale for fly, hotell OG gave. Seriøst? Det er DERES bryllup, ikke mitt. Anonymkode: 14fa8...001 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #93 Del Skrevet 20. mars 2023 Anonymbruker*** skrev (11 minutter siden): Så frekt? Hva skulle bryllupsparret gjort mener du, dratt på bryllupsturne rundt i Norge og Europa så familie ikke trengte å reise for å delta? De bor i Oslo og har familien spredt. Da har man ikke stort annet valg enn å legge opp til at gjester må reise, overnatte og bruke 2 fridager på stasen. Ts skrev også at hun ikke krevde gaver. Etter din logistikk kunne jeg verken bedt mine foreldre, ene bror, tanter/onkler eller barndomsvenninner i mitt hypotetiske bryllupet uten å være frekk. Ikke alle som har alt av nettverket et steinkast unna... Brudeparet må sørge for overnatting (minst) hvis gjestene skal betale for fly. Anonymkode: 14fa8...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20. mars 2023 #94 Del Skrevet 20. mars 2023 Litt vel tankeløst å gifte seg midt i fellesferien, om dere ønsker gjester. De aller fleste er på ferie da. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #95 Del Skrevet 20. mars 2023 TS er dårlig til å dele info i første innlegg. Er hun 37 og gift to ganger før? Har hun giftet seg med en iraker og hele familien kommer opp fra Tyskland? Hvilken del av familien savner hun? Tremenninger eller søsken? Så er jo problemet datoen - når omtrent er det i sommerferien? Anonymkode: 6cf10...d8e 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #96 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge. Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie. jeg klarer bare ikke å forstå! Anonymkode: 3766e...079 Du har invitert midt i fellesferien?hvor navlebeskuende går det an å bli. Du har jo effektivt prøvd å ødelegge alle gjestene dine sin ferie. Mange legger også sommerferieplaner et år i forveien. Anonymkode: f9ba7...648 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #97 Del Skrevet 20. mars 2023 Grüner skrev (5 timer siden): Er Oslo virkelig så forferdelig at det ødelegger en ferie for nordmenn🙄? Ja det vil jeg faktisk si. Det er omtrent den verste byen i Norge. Anonymkode: f9ba7...648 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #98 Del Skrevet 20. mars 2023 En langhelg i Oslo ville bidratt til å stykke opp ferien vår og ødelegge og forpurre 2 av 4 sårt tiltrengte ferieuker. Midt i fellesferien er både fly og hotell dyrt. I tillegg har mange ikke fått bekreftet ferien sin ennå. Mange har bare 3 uker ferie om sommeren også. Skjønner godt at mange har takket nei. Det er kun for aller nærmeste familie og de aller nærmeste vennene vi ville stilt opp midt i ferien. Alle andre ville fått et høflig men bestemt «Nei takk, det passer ikke for oss. Takk for invitasjonen og til lykke med dagen.» Anonymkode: 1f778...382 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #99 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det vil jeg faktisk si. Det er omtrent den verste byen i Norge. Anonymkode: f9ba7...648 ....for dem som ikke har råd til å bo der 😁 Anonymkode: 14fa8...001 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #100 Del Skrevet 20. mars 2023 Her er jeg ganske sikker på at problemet er tidspunktet for de aller fleste. Sommerferien er kort og viktig for veldig mange, og å måtte droppe ting fordi det havner et bryllup midt i ferien, det er det mange som faktisk ikke ønsker. Uansett hvor glade de er i dere. De skulle vært veldig nære om jeg hadde takket ja. Anonymkode: a0cac...108 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå