Gå til innhold

I går gjorde jeg det slutt med samboer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 16.21):

Du har rett. Jeg husker ikke sist han sa han elsket meg uten at jeg ba ham om å vise meg mer affeksjon, først. Sjeldne omganger i senga handler utelukkende om ham. Han kysset meg ikke god natt på eget initiativ. 

Jeg har spurt om parterapi (eller, turde vel ikke si terapi el gang, brukte ordet samtale), på familievernkontoret, men det ble kontant avvist. Jeg maste ikke mer om det. 

En ting jeg kjenner inn i margen, er at jeg vil være sammen med ham. Men jeg orker ikke den følelsen av utilstrekkelighet lenger. Og jeg skal være ærlig å si at jeg også føler meg ført bak lyset. Han sa han ville gifte seg med meg. Han sa han ville være den som fridde. Men nå skal jeg glemme det. Nå skal jeg være fri for den følelsen. 

Det er mange stygge kommentarer i tråden nå. Jeg fortjener de kanskje. Men jeg velger å late som at jeg ikke gjør det. Jeg skal uansett ikke ut på markedet igjen. Jeg kjenner min markedsverdi, og ei som nærmer seg 40 med tre barn på slep og middels lønn er ikke noe catch. Og jeg vil dessuten heller være alene nå. 

Jeg vet jeg potensielt skaper traumer for barna mine for en "ring på fingeren". Det sykeste er at jeg hadde tenkt at jeg aldri skulle tillate at noe sånn skjedde. Men nå så kjenner jeg at jeg må sette meg selv først for å kjenne på noe som helst glede i livet. Tråden i går bekreftet det jeg hadde snakket med ham om bare minutter før jeg leste tråden. - han er egoistisk, og jeg holder det ikke ut lenger. Jeg forsøkte en siste gang å kommunisere mine følelser, behov og min utrolig store sorg. 

Og jeg ble avvist. Da er det over. 

Anonymkode: 0a96c...8c0

Det du skriver her, ts, viser at det at han ikke vil gifte seg egentlig bare er toppen av isfjellet. Det er mye annet som er galt i dette forholdet.

Dere har problemer, men han vil ikke snakke om dem og avviser blankt samtaleterapi. Han gir deg lite nærhet, og ikke uoppfordret, og når dere har sex er det på hans premisser. Du trenger at han ser deg, han avviser deg og dine behov.

Du forsøker å kommunisere med ham og du forsøker å finne løsninger for at dere skal holde sammen - han vil ikke kommunisere, han vil ikke være delaktig i å reparere forholdet.

Du alene kan ikke redde dette forholdet, og han vil ikke.

Da tenker jeg du gjorde rett i å avslutte forholdet nå. Du avslutter ikke pga. ekteskap, du avslutter av langt større årsaker enn det. Som sagt, ekteskap er bare toppen av det berømte isfjellet, men det sier lite om de 9/10-delene av problemene som ligger under vannflaten.

 

Anonymkode: 131eb...83e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...