M.H85 Skrevet 27. oktober 2023 #101 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kardemommete skrev (16 timer siden): En digresjon,men jeg har bodd på Hundvåg og Buøy i 12 år og på den bybrua har jeg sett mye rart. bl.a ei kliss naken dame i fullt firsprang retning Hundvåg og flere selvmordsforsøk. lummert sted.. Mange som har prøvd/tatt selvmord fra den brua ja. Ikke at det har noe med saken å gjøre ,men er ikke et sted jeg hadde likt å bodd ....Men det er ikke et belastet strøk tvert i mot, er rolig der. Verre i bydeler som Tasta,Hillevåg osv. MEN selve brua der og under er litt shady ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. oktober 2023 #102 Del Skrevet 27. oktober 2023 abesedeeeffge skrev (16 timer siden): Drapshandlingen synes jeg rimer godt med den personen som drepte Birgitte, evt andre som befant seg i sentrum før drapet. Min hovedteori i dag er at Tina har haiket med drapsmannen (Burger King-mannen?) fra byen, men grunnet tilnærminger etc. kommet seg ut av bilen før broa. Jeg antar at veska ble igjen i førersetet eller på stedet der hun kom seg ut av bilen ettersom ingen vitner sier noe om en veske og at den heller ikke fantes i kummen. Hun tar av seg de høyhælede skoene og skynder seg hjemover og vekk fra gjerningsmannen (ref. observasjon av kvinne småløpende over broa med sko i hånden), men han følger etter i bil. Ettersom mobilen er i veska får hun ikke kontaktet politiet eller andre. Hun oppdager at bilen følger henne på vei over broa, eller får øye på gm/bilen i bakken, og det er derfor hun virker kontaktsøkende når taxien kommer. Gjerningsmann overfaller henne etter taxien har passert og tar henne bort fra bakken. Borttransportering og funnsted synes jeg stemmer bedre overens med noen som vet hvor på Jæren man bør gjemme et lik, ref. noen i et kriminelt nettverk. Man har i tillegg den "slapp av, hun er godt gjemt"-samtalen på parkeringsplassen noen uker i etterkant. Nå skal det allikevel sies at Vassbakk favorittritids-syssel var å kjøre rundt på måfå, så det er ikke utenkelig at han har vært godt kjent i Bore-området, da han vel oppholdt seg i Stavanger en lang stund rundt drapstidspunktet. Dansken var vel også godt kjent der nede. Det tar lang tid å gå fra burger king i byen og rundt hele vågen til tunnelen og over broren så ja skyss har hun nok hatt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 27. oktober 2023 #103 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kardemommete skrev (1 time siden): Man klarte vel aldri å finne ut om Lyngdal var i stavanger den helga. Om Lyngdal hadde gjort det, ville han nok klart seg bedre under åstedsbefaringen. Men politiet burde sjekket ut Lyngdal tidlig i etterforskningen istedet for å hvile seg på selvmord/Typen. Ja han burde det, men vist åstedet er en annen plass som di diskuterer i serien så kan det forklare litt hvorfor, tidslinjen er det vel heller ingen som vet sikkert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2023 #104 Del Skrevet 27. oktober 2023 Eidetiker skrev (2 minutter siden): Ja han burde det, men vist åstedet er en annen plass som di diskuterer i serien så kan det forklare litt hvorfor, tidslinjen er det vel heller ingen som vet sikkert Såvidt jeg husker ønsket Lyngdal å tilstå ugjerningen. Da er det jo helt ulogisk å ikke vise politiet det egentlige gjerningsstedet. samt komme med noe info kun gm kunne vite samt hjelpe politiet med å plassere seg selv i byen den helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 27. oktober 2023 #105 Del Skrevet 27. oktober 2023 M.H85 skrev (33 minutter siden): Noen liker jo det og,oppmerksomheten rundt å lyve på seg noe. Thomas Quick i Sverige blant annet.... Så lenge politiet kastet (!) alt finner man aldri ut dette uten en tilståelse.....tenker jeg. I Birgitte saken var det DNA treff...her er jo alt kastet😱 Ja er redd for at det må tilståelse til for å oppklare dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 27. oktober 2023 #106 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kardemommete skrev (Akkurat nå): Såvidt jeg husker ønsket Lyngdal å tilstå ugjerningen. Da er det jo helt ulogisk å ikke vise politiet det egentlige gjerningsstedet. samt komme med noe info kun gm kunne vite samt hjelpe politiet med å plassere seg selv i byen den helgen. Ja du har et poeng, han mente vel selv at han var burger king mannen, og han mente vel at di var i Stavanger den helgen.uansett så var det vel en periode med rus in i bildet ikke alltid lett for dem å skille virkeligheten og fantasi . Jeg bodde selv på Sørlandet den tiden og har truffet søsteren på fest , og den lunta der var ikke lang før det eksploderte, drapstrusler haglet i øst og i vest, noen ba henne roe seg ned og fikk til svar at hun var ikke redd for å drepe for det hadde hun vært med på før, selvfølgelig ingen som trodde henne da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2023 #107 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Eidetiker skrev (10 minutter siden): Ja du har et poeng, han mente vel selv at han var burger king mannen, og han mente vel at di var i Stavanger den helgen.uansett så var det vel en periode med rus in i bildet ikke alltid lett for dem å skille virkeligheten og fantasi . Jeg bodde selv på Sørlandet den tiden og har truffet søsteren på fest , og den lunta der var ikke lang før det eksploderte, drapstrusler haglet i øst og i vest, noen ba henne roe seg ned og fikk til svar at hun var ikke redd for å drepe for det hadde hun vært med på før, selvfølgelig ingen som trodde henne da Det er en sak med fascinerende mange innfallsvinkler. synd det er så få av de politiet har ettergått helt ut. Etter at hovedbevisene i saken ble kastet har de jo hatt begrensede muligheter til det og. Rart de ikke har knekt opp gulvbord og lister i gamle leil til naboen for å sjekke etter Tinas blod.... Endret 27. oktober 2023 av Kardemommete 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 27. oktober 2023 #108 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kardemommete skrev (12 minutter siden): Det er en sak med fascinerende mange innfallsvinkler. synd det er så få av de politiet har ettergått helt ut. Etter at hovedbevisene i saken ble kastet har de jo hatt begrensede muligheter til det og. Rart de ikke har knekt opp gulvbord og lister i gamle leil til naboen for å sjekke etter Tinas blod.... Politi arbeidet var jo en tragedie slik som di fleste saker fra den tiden, hadde di gjort slik du sier i leiligheten til naboen, så sant den ikke er renovert i ettertid, det gir om ikke annet en mulighet til å utelukke en Modus kandidat 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2023 #109 Del Skrevet 27. oktober 2023 M.H85 skrev (3 timer siden): Det tar lang tid å gå fra burger king i byen og rundt hele vågen til tunnelen og over broren så ja skyss har hun nok hatt... Det er langt fra usannsynlig. dog er det nok en jevn strøm over broa mot Hundvåg i helgene. jeg har selv både sykla og gått hjem fra byen mange ganger. Tina bodde jo også ved enden av bybrua som er en vesentlig kortere vei enn min som er til skeieneset.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 29. oktober 2023 #110 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg sitter med en følelse av at tidslinjen er kanskje litt feil, hva vet man er sikre observasjoner her? Bilder fra overvåking kamera er vel fremdeles ikke 100% sikkert at er henne. Hva vet man om teledata fra hennes telefon den kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. oktober 2023 #111 Del Skrevet 29. oktober 2023 teledata...? er ikke det der en sak før mobilalderen ? men dagens teknologier iform av teledata og dna etc så kan man vel bare gjenåpne alle sakene som ble avsluttet før dagens teknologi...og det kan vi jo sikkert si om 30 år frem i tid også...teknologien utvikler seg ..så man kan jo undres over når vi egentlig får det rette svaret eller tilpasser vi gamle saker inn i utviklingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #112 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Eidetiker skrev (26 minutter siden): Jeg sitter med en følelse av at tidslinjen er kanskje litt feil, hva vet man er sikre observasjoner her? Bilder fra overvåking kamera er vel fremdeles ikke 100% sikkert at er henne. Hva vet man om teledata fra hennes telefon den kvelden Tinas teledata for drapsnatten og ukene før aldri vært offentliggjort, men politiet sitter på den, og jeg vet at noen av de som har etterforsket saken grundig har fått innsyn først i senere tid. Jeg antar det ville kommet ut dersom denne inneholdt "krutt" som kunne ført oss i riktig retning. Tenker først og fremst på om hun kunne hatt kjennskap til naboen før drapet, men siden ingenting har kommet ut så tenker jeg dette er lite sannsynlig. Jeg har laget en tidslinje på side 1 i denne tråden der jeg lister opp observasjonene som jeg selv tenker er mest sentrale. Observasjonene i sentrum er gjort av personer som kjente Tina, så de tenker jeg er nokså sikre. Videoovervåkning er bekreftet av moren hennes, selv om det er litt usikkerhet rundt den siste video-observasjonen. Kvinnen på broa og i bakken anser jeg som nokså sikker grunnet at hun hadde skoene i hånden. Kvinnen observert i tunnellen er den mest usikre slik jeg ser det, selv om den også fint kan ha vært av Tina sånn tidsmessig. Endret 29. oktober 2023 av abesedeeeffge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #113 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Baktus skrev (3 minutter siden): teledata...? er ikke det der en sak før mobilalderen ? men dagens teknologier iform av teledata og dna etc så kan man vel bare gjenåpne alle sakene som ble avsluttet før dagens teknologi...og det kan vi jo sikkert si om 30 år frem i tid også...teknologien utvikler seg ..så man kan jo undres over når vi egentlig får det rette svaret eller tilpasser vi gamle saker inn i utviklingen ? Nei, de fleste unge mennesker hadde mobiltelefon i år 2000 Man kan se hvilke basestasjoner man var koblet til da man ringte, mottok eller sendte SMS. Men man kan jo ikke få ut samme oversikt som i dag hvor man konstant legger igjen spor om man er koblet til 4G, 5G osv. Endret 29. oktober 2023 av abesedeeeffge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. oktober 2023 #114 Del Skrevet 29. oktober 2023 abesedeeeffge skrev (Akkurat nå): Nei, de fleste unge mennesker hadde mobiltelefon i år 2000 trodde den saken var eldre...jeg hadde selv mobil i 98 ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #115 Del Skrevet 29. oktober 2023 Baktus skrev (3 minutter siden): trodde den saken var eldre...jeg hadde selv mobil i 98 ... Samme her. '98 var vel året det ble "allemannseie" om jeg husker rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. oktober 2023 #116 Del Skrevet 29. oktober 2023 abesedeeeffge skrev (1 minutt siden): Samme her. '98 var vel året det ble "allemannseie" om jeg husker rett. min første var en Philips twist....av de første små mobiler...jeg var aldri innom NMT eller GSM gigantene mye bra har skjedd med teknologien...før i tiden måtte man oppsøke en telefonkiosk ute på hardangervidda hvis man fikk hjerteinfarkt...idag er vi fortsatt uten dekning der..teknologien går fort sakte . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #117 Del Skrevet 29. oktober 2023 Tidslinje over de store uoppklarte sakene på 90- og 2000-tallet: 6.mai 1995: Birgitte Tengs, Karmøy 8.august 1996: Trude Espås, Geiranger 22.mai 1999: Orderud-saken, Sørumsand 19.mai 2000: Baneheia-saken, Kristiansand 24.september 2000: Tina-saken, Stavanger Tina-saken kom jo dessverre (men forståelig nok) litt i skyggen av Baneheia-saken i mediebildet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 29. oktober 2023 #118 Del Skrevet 29. oktober 2023 Mannen hun snakket med på Burger King, meldte han seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 29. oktober 2023 #119 Del Skrevet 29. oktober 2023 abesedeeeffge skrev (2 minutter siden): Tidslinje over de store uoppklarte sakene på 90- og 2000-tallet: 6.mai 1995: Birgitte Tengs, Karmøy 8.august 1996: Trude Espås, Geiranger 22.mai 1999: Orderud-saken, Sørumsand 19.mai 2000: Baneheia-saken, Kristiansand 24.september 2000: Tina-saken, Stavanger Tina-saken kom jo dessverre (men forståelig nok) litt i skyggen av Baneheia-saken i mediebildet. Du glemte Ronald Ramm i 1995: https://no.wikipedia.org/wiki/Ramm-saken Så er det jo flere utenom tidslinjen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #120 Del Skrevet 29. oktober 2023 Concert skrev (2 minutter siden): Mannen hun snakket med på Burger King, meldte han seg? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå