Gå til innhold

Tina Jørgensen-saken


abesedeeeffge

Anbefalte innlegg

Da ligger 6 episoder ute på TV2 Play. Første episode sendes på TV2 Direkte kl 21:40 i kveld.

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

abesedeeeffge skrev (3 timer siden):

Da ligger 6 episoder ute på TV2 Play. Første episode sendes på TV2 Direkte kl 21:40 i kveld.

Sett to episoder allerede! Spennende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndelag84 skrev (6 timer siden):

Sett to episoder allerede! Spennende!

Har serien en klar teori? Slik serien om Tengs hadde vedrørende Vassbakk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se dokumentaren i kveld og den videre utviklingen i saken. Uløst drap, 23 år etter hendelsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (5 timer siden):

Har serien en klar teori? Slik serien om Tengs hadde vedrørende Vassbakk? 

Jeg er i ferd med å se første episode nå, så det er ikke godt å si. Men slik jeg kjenner saken er det vanskelig å låse seg til en enkelt teori, da alle de ulike teoriene virker å ha mye fornuftig ved seg. Det var mange drøye personer i og rundt Stavanger denne helgen, og jeg mener å huske politiet fortsatt har ikke mindre enn syv personer på listen over høyaktuelle kandidater uten tilstrekkelig alibi. Det blir spennende å se hva denne serien bringer med seg.

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det som er leit med saken. Det er flere mulige løsninger. Irriterende, fordi er det en sak jeg synes fortjener oppklaring, er det denne. 

Rent logisk tenker jeg Vassbakk er kandidat nr. 1

Endret av totti_1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (8 timer siden):

Har serien en klar teori? Slik serien om Tengs hadde vedrørende Vassbakk? 

Nei, de tester flere. Og jeg vil si jeg blir sjokkert når de lander på sin teori i siste episode. Veldig spennende. Men redd det aldri blir oppklart.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-ranet.

Bilen de brukte til ranet endte opp der Tina ble funnet, merkelig sammenheng da. Skulle tro det var meningen at de ville vise veien til der liket lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (1 time siden):

TS-ranet.

Bilen de brukte til ranet endte opp der Tina ble funnet, merkelig sammenheng da. Skulle tro det var meningen at de ville vise veien til der liket lå.

Ja, det er en av detaljene som gjør saken så mystisk.

Jeg er blitt mer og mer overbevist om den Vassbakk-teorien jeg har beskrevet litt tidligere i tråden, men parkeringen av denne fluktbilen er en av detaljene som peker i retning av en gjerningsmann som har kobling til et kriminelt nettverk, og om det er tilfelle blir Vassbakk plutselig mye mindre aktuell...

Nå var riktignok parkeringsplassen ved Bore Kirke kjent for å være et godt gjemt sted der det visstnok foregikk litt av hvert i helgene, men dette får en absolutt til å begynne å lure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndelag84 skrev (5 timer siden):

Og jeg vil si jeg blir sjokkert når de lander på sin teori i siste episode.

Jeg har kun sett episode 1, men jeg leste den artikkelen som kom ut i går (link under *spoiler*) som røper en del av det serien fokuserer på. Kan ikke si jeg ble overbevist etter å ha lest den, og stiller en del umiddelbare spørsmål til at det ikke skal ha vært Tina som er observert uten sko, men gleder meg til å se fortsettelsen.

https://www.tv2.no/nyheter/tina-drapet-nye-avsloringer-sar-tvil-om-politiets-hovedhypotese/16144691/

Endret av abesedeeeffge
link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Concert skrev (1 time siden):

Vassbakk tror jeg ikke er rett.

Det kan fint være det. Han hadde bl.a. en sterk fascinasjon for jenter med lyst krøllete/bølgete hår, noe som stemmer på både Birgitte Tengs og Tina Jørgensen, og kjørte rundt i området den helga.

Men det er andre kandidater som også er høyaktuelle, som f.eks. mannen i nabolaget som senere ble drept, og som senere viste et modus som passer både til å kunne drepe i affekt, samt ta en kalkulert høy risiko gjennom å plassere like i bagasjerommet, frakte det bort og hjemme det i en kum.

Når det er flere plausible muligheter, så er det umulig å konkludere uten DNA eller en overbevisende tilståelse, og det får man neppe i denne saken. Minner litt om Orderud-saken i så måte, det er flere plausible muligheter angående hvem som utførte drapene, og da kommer man jo ingen vei.

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den akustikeren nevner at hun kan ha blitt drept i sin egen leilighet. 

Jørn Lier Horst reflekterer rundt at en av alibikandidatene kan ha tatt seg inn til henne, eller at hun åpnet for morderen. 

Men hvordan henger det sammen da at kjæresten dro til henne, brøt seg inn et vindu og la seg til å sove? Burde ikke han ha lagt merke til at noe hadde skjedd der da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun skulle ha blitt drept i sin egen leilighet høres veldig rart ut. Kjæresten kom hjem og ringte henne straks og fortsatte hele dagen etter. Vennene og kjærestens mor var der dagen etter. Alle eiendelene hennes er forsvunnet, at en antatt gjerningsmann skulle ha rukket å overgripe/drepe, rydde, vaske og klare å ta med eksakt det samme hun hadde hatt med seg på byen i forveien... Tja...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Linazer skrev (7 timer siden):

Den akustikeren nevner at hun kan ha blitt drept i sin egen leilighet. 

Jørn Lier Horst reflekterer rundt at en av alibikandidatene kan ha tatt seg inn til henne, eller at hun åpnet for morderen. 

Men hvordan henger det sammen da at kjæresten dro til henne, brøt seg inn et vindu og la seg til å sove? Burde ikke han ha lagt merke til at noe hadde skjedd der da?

Jeg opplevde at han sa at Tina kanskje hadde gått inn "et sted", ikke at det var hennes egen leilighet...?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (10 timer siden):

Jeg opplevde at han sa at Tina kanskje hadde gått inn "et sted", ikke at det var hennes egen leilighet...?

Da oppfattet vi det ulikt. 

Jeg opplevde det som at lyd-testene viste at hun ble drept nærmere hjemmet enn det de først har trodd. Og at siden personen i leiligheten over hadde vinduet lukket, hørte skriket tydelig, og oppfattet det som om lyden ikke kom langt unnafra så ble det sagt at hun kunne blitt drept hjemme. 

Kan det være samboeren likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (11 timer siden):

Da oppfattet vi det ulikt. 

Jeg opplevde det som at lyd-testene viste at hun ble drept nærmere hjemmet enn det de først har trodd. Og at siden personen i leiligheten over hadde vinduet lukket, hørte skriket tydelig, og oppfattet det som om lyden ikke kom langt unnafra så ble det sagt at hun kunne blitt drept hjemme. 

Kan det være samboeren likevel?

Jeg tolket det som at de mente at hun kunne blitt drept i leiligheten til naboen. De spurte jo politiet på slutten om de hadde vurdert å gjøre undersøkelser i naboens leilighet. Da har hun jo også blitt drept nærmere hjemmet enn tidligere antatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (På 20.10.2023 den 15.43):

At hun skulle ha blitt drept i sin egen leilighet høres veldig rart ut. Kjæresten kom hjem og ringte henne straks og fortsatte hele dagen etter. Vennene og kjærestens mor var der dagen etter. Alle eiendelene hennes er forsvunnet, at en antatt gjerningsmann skulle ha rukket å overgripe/drepe, rydde, vaske og klare å ta med eksakt det samme hun hadde hatt med seg på byen i forveien... Tja...

De mener hun kan ha blitt drept i leiligheten til naboen. "Naboen" er en av moduskandidatene. En av Norges værste seksualforbrytere bodde i en av naboleilighetene til Tina. "karrieren" hans tok vel riktignok ikke av før etter at Tina ble drept Han flytta fra Stavanger rett etterpå. Dukka ved en tilfeldighet opp i saken mange år etter.

En av mange moduskandidater det totalt inkompetente politiet aldri sjekket ordentlig ut. sjokkerende dårlig politiarbeid i Tina saken. 

"Naboen" tilbragte visstnok ofte mye tid på Jæren i følge tv-serien. jmf funn stedet ved Bore Kirke.

Endret av Kardemommete
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...