Gå til innhold

Tina Jørgensen-saken


abesedeeeffge

Anbefalte innlegg

Kardemommete skrev (2 minutter siden):

Det bygger opp under at hun ble drept i området sekken lå. leiligheten til naboen f.eks ligger kun 2-300meter eller noe unna der sekken lå.

Sant.. han stod der med bilen og kallet Tina til seg selv da hun gikk forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet man jo ikke, men det antatte åstedet er ved et av brofundamentene på Sølyst. Gatelysene langs Karen A. Sømmes vei var avslått da anleggsarbeidet pågikk, i tillegg fungerte brakker og containere som en barriere mellom veien og gressbakken rundt fundamentene, så en gjerningsmann kan nok ha "jobbet" ganske fritt etter drapet uten å være veldig redd for å bli oppdaget. Det kritiske tidspunktet må jo ha vært når han eller de har løftet kroppen over i bilen. Fra antatt åsted til Tinas leilighet er det ikke mer enn 2-300 meter i luftlinje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dansken jobbet og bodde på Rosenberg drapshelgen så er det kun 1km ca unna sekken.skal du til/fra byen fra rosenberg er korteste og den gang eneste vei forbi sekken og antatt åsted.

Om dansken var i Stavanger har politiet aldri undersøkt ordentlig.

Endret av Kardemommete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapshandlingen synes jeg rimer godt med den personen som drepte Birgitte, evt andre som befant seg i sentrum før drapet. Min hovedteori i dag er at Tina har haiket med drapsmannen (Burger King-mannen?) fra byen, men grunnet tilnærminger etc. kommet seg ut av bilen før broa. Jeg antar at veska ble igjen i førersetet eller på stedet der hun kom seg ut av bilen ettersom ingen vitner sier noe om en veske og at den heller ikke fantes i kummen. Hun tar av seg de høyhælede skoene og skynder seg hjemover og vekk fra gjerningsmannen (ref. observasjon av kvinne småløpende over broa med sko i hånden), men han følger etter i bil. Ettersom mobilen er i veska får hun ikke kontaktet politiet eller andre. Hun oppdager at bilen følger henne på vei over broa, eller får øye på gm/bilen i bakken, og det er derfor hun virker kontaktsøkende når taxien kommer. Gjerningsmann overfaller henne etter taxien har passert og tar henne bort fra bakken.

Borttransportering og funnsted synes jeg stemmer bedre overens med noen som vet hvor på Jæren man bør gjemme et lik, ref. noen i et kriminelt nettverk. Man har i tillegg den "slapp av, hun er godt gjemt"-samtalen på parkeringsplassen noen uker i etterkant.

Nå skal det allikevel sies at Vassbakk favorittritids-syssel var å kjøre rundt på måfå, så det er ikke utenkelig at han har vært godt kjent i Bore-området, da han vel oppholdt seg i Stavanger en lang stund rundt drapstidspunktet.

Dansken var vel også godt kjent der nede.

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En digresjon,men jeg har bodd på Hundvåg og Buøy i 12 år og på den bybrua har jeg sett mye rart. bl.a ei kliss naken dame i fullt firsprang retning Hundvåg og flere selvmordsforsøk. lummert sted..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (3 minutter siden):

En digresjon,men jeg har bodd på Hundvåg og Buøy i 12 år og på den bybrua har jeg sett mye rart. bl.a ei kliss naken dame i fullt firsprang retning Hundvåg og flere selvmordsforsøk. lummert sted..

Da har du god oversikt i motsetning til meg som kun har saumfart broa og disse veiene på StreetView... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abesedeeeffge skrev (20 minutter siden):

Drapshandlingen synes jeg rimer godt med den personen som drepte Birgitte, evt andre som befant seg i sentrum før drapet. Min hovedteori i dag er at Tina har haiket med drapsmannen (Burger King-mannen?) fra byen, men grunnet tilnærminger etc. kommet seg ut av bilen før broa. Jeg antar at veska ble igjen i førersetet eller på stedet der hun kom seg ut av bilen ettersom ingen vitner sier noe om en veske og at den heller ikke fantes i kummen. Hun tar av seg de høyhælede skoene og skynder seg hjemover og vekk fra gjerningsmannen (ref. observasjon av kvinne småløpende over broa med sko i hånden), men han følger etter i bil. Ettersom mobilen er i veska får hun ikke kontaktet politiet eller andre. Hun oppdager at bilen følger henne på vei over broa, eller får øye på gm/bilen i bakken, og det er derfor hun virker kontaktsøkende når taxien kommer. Gjerningsmann overfaller henne etter taxien har passert og tar henne bort fra bakken.

Borttransportering og funnsted synes jeg stemmer bedre overens med noen som vet hvor på Jæren man bør gjemme et lik, ref. noen i et kriminelt nettverk. Man har i tillegg den "slapp av, hun er godt gjemt"-samtalen på parkeringsplassen noen uker i etterkant.

Nå skal det allikevel sies at Vassbakk favorittritids-syssel var å kjøre rundt på måfå, så det er ikke utenkelig at han har vært godt kjent i Bore-området, da han vel oppholdt seg i Stavanger en lang stund rundt drapstidspunktet.

Dansken var vel også godt kjent der nede.

Hva er "slapp av, hun er godt gjemt"-samtalen? Den kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildanden skrev (8 timer siden):

Hva er "slapp av, hun er godt gjemt"-samtalen? Den kjenner jeg ikke til.

Noen dager etter drapet (3. oktober iflg. artikkelen) skal to menn hatt en samtale utenfor en mørk BMW på parkeringsplassen ved ICA i Støperigata som ble overhørt av et vitne. Den ene skal ha sagt til den andre: "ikke vær redd, hun er godt gjemt".

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A22Omn/gode-tips-etter-tina-etterlysning

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ser på obduksjonsskissen og antar at drapsvåpenet har vært et t-jern eller en skarp stein, kan det tyde på at GM var venstrehendt? Ettersom majoriteten av knusningsskadene i bakhodet er på venstre side og har en svak stigende vinkel... 

Korrigering: Knusningsskadene i ansiktet er primært på venstre side, så kanskje et blindspor... 

Endret av abesedeeeffge
Feil informasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (12 timer siden):

Det vet man jo ikke, men det antatte åstedet er ved et av brofundamentene på Sølyst. Gatelysene langs Karen A. Sømmes vei var avslått da anleggsarbeidet pågikk, i tillegg fungerte brakker og containere som en barriere mellom veien og gressbakken rundt fundamentene, så en gjerningsmann kan nok ha "jobbet" ganske fritt etter drapet uten å være veldig redd for å bli oppdaget. Det kritiske tidspunktet må jo ha vært når han eller de har løftet kroppen over i bilen. Fra antatt åsted til Tinas leilighet er det ikke mer enn 2-300 meter i luftlinje.

 

Det jeg prøver å forstå er følgende: Lå sekken åpent tilgjengelig på området slik at morderen helt tilfeldig tok det første han så? Eller var sekken låst inn eller lagt på et sted som bare en person som kjente stedet visste om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (4 minutter siden):

 

Det jeg prøver å forstå er følgende: Lå sekken åpent tilgjengelig på området slik at morderen helt tilfeldig tok det første han så? Eller var sekken låst inn eller lagt på et sted som bare en person som kjente stedet visste om? 

Den lå i området under brua der parkeringen er. åpent i terrenget. gm kan fint ha sett den tidligere,eller kjapt funnet den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (15 timer siden):

Det verste med denne saken er at det er så mange "kandidater" som "passer" inn. Det skiller saken fra mange andre lignende saker. Det sammen med at flere ble siktet ( type,Lyngdal mann og Birgittes morder),men så var man på skratch igjen🙈

Hvem vet,plutselig er det en helt annen...Kanskje en barndomsvenn/ håpløs forelsket bekjent ,altså en som kjente henne..   Ofte er det jo dessverre det.🤷

Karmøy mannen er jo en galning som drepte Birgitte, selvfølgelig var han i stand til å drepe Tina og, spesielt siden han var i byen,MEN er jo mange galninger der ute så kan like så godt være hvem av de overnevnte ( nabo,danske,guds politimann....) eller en annen som faktisk kjente henne. 

 

Sett serien..synes ikke den var så bra. Litt lettvint.... Birgitte dokumentaren var mye bedre laget, og der hadde de jo en del fokus/snakket  med han mannen i serien som senere ble tatt for drapet😱

 

Personlig av de overmevnte synes jeg naboen var mest interesann....

En ung jente krangler med kjæresten på byen , og går gråtende hjem ( vi har alle vært der). En bekjent altså naboen gir trøst/kanskje inviterer inn på en øl som høres fristende ut etter allerede vært ute.... Han overfaller henne..... Hvem vet...

 

Enig med det at det er mange muligheter her, som du sier Lyngdal sporet, det er en ting jeg ikke utelukker den dag i dag. Di ble jo frifunnet, men det som er litt spesielt er at han som innrømmet ting på lydopptak hadde en søster som knyttet seg selv til drapet flere år tidligere , litt merkelig at begge skal dikte dette opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (5 minutter siden):

Enig med det at det er mange muligheter her, som du sier Lyngdal sporet, det er en ting jeg ikke utelukker den dag i dag. Di ble jo frifunnet, men det som er litt spesielt er at han som innrømmet ting på lydopptak hadde en søster som knyttet seg selv til drapet flere år tidligere , litt merkelig at begge skal dikte dette opp 

Hva er kilden din på søsteren? kan ikke huske dette fra tiden lyngdal var tiltalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (7 minutter siden):

Hva er kilden din på søsteren? kan ikke huske dette fra tiden lyngdal var tiltalt?

Broren dro henne inn, men hun skal også fortalt dette til personer selv, tror det står noe om det i E Frafjord sin bok, er også omtalt i media, Hun ble også avhørt i 2000 har jeg funnet ut, det er det ikke nevnt mye om i media tidligere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en håpløs sak fra et tidspunkt da politiet ser ut til å ha hatt store feil i hvordan de håndterer en draps etterforskning.
Det eneste jeg har å legge til er at om personen eller personene som tok livet av Tina må enten ha vært veldig sinte på henne eller sett på henne som mindre verdt, det å stappe en død person ned i en kum sier en del om hvordan gjerningsmannen (mennene) tenkte. På grunn av dette, så ser jeg det som sannsynlig at det er en gjerningsperson, selv om jeg lurer veldig på hvordan en person klarer å få et dødt menneske ned i en kum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (8 minutter siden):

Broren dro henne inn, men hun skal også fortalt dette til personer selv, tror det står noe om det i E Frafjord sin bok, er også omtalt i media, Hun ble også avhørt i 2000 har jeg funnet ut, det er det ikke nevnt mye om i media tidligere 

Man klarte vel aldri å finne ut om Lyngdal var i stavanger den helga. Om Lyngdal hadde gjort det, ville han nok klart seg bedre under åstedsbefaringen.

Men politiet burde sjekket ut Lyngdal tidlig i etterforskningen istedet for å hvile seg på selvmord/Typen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (1 time siden):

Enig med det at det er mange muligheter her, som du sier Lyngdal sporet, det er en ting jeg ikke utelukker den dag i dag. Di ble jo frifunnet, men det som er litt spesielt er at han som innrømmet ting på lydopptak hadde en søster som knyttet seg selv til drapet flere år tidligere , litt merkelig at begge skal dikte dette opp 

Noen liker jo det og,oppmerksomheten rundt å lyve på seg noe. Thomas Quick i Sverige blant annet....

 

Så lenge politiet kastet (!) alt finner man aldri ut dette uten en tilståelse.....tenker jeg.

I Birgitte saken var det DNA treff...her er jo alt kastet😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (9 minutter siden):

Noen liker jo det og,oppmerksomheten rundt å lyve på seg noe. Thomas Quick i Sverige blant annet....

 

Så lenge politiet kastet (!) alt finner man aldri ut dette uten en tilståelse.....tenker jeg.

I Birgitte saken var det DNA treff...her er jo alt kastet😱

Moren til Tina burde anmelde Stavanger Politiet.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...