Gå til innhold

Tina Jørgensen-saken

abesedeeeffge

Anbefalte innlegg

Concert skrev (1 minutt siden):

Du glemte Ronald Ramm i 1995: https://no.wikipedia.org/wiki/Ramm-saken

Så er det jo flere utenom tidslinjen din.

Jeg glemte den ikke, jeg kjenner faktisk ikke til den. :)

En hver drapssak er selvfølgelig tragisk, og uoppklarte saker preger oss nok litt ekstra, men jeg tror oversikten min viser "de store sakene" i riksmediene fra den tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel kjent at Tina brukte mobilen veldig mye hele tiden, har lest en plass at all utgående trafikk fra hennes telefon stopper ganske tidlig den kvelden, som vist skal være unormalt til å være henne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (24 minutter siden):

Jeg glemte den ikke, jeg kjenner faktisk ikke til den. :)

En hver drapssak er selvfølgelig tragisk, og uoppklarte saker preger oss nok litt ekstra, men jeg tror oversikten min viser "de store sakene" i riksmediene fra den tiden.

Nå ligger vel Tengs og Baneheia an til å bli oppklart,men om poenget var at det var mye slett arbeid i drapssaker på den tiden,kan jeg være enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uoppklart er nok uansett misvisende da Baneheia-saken for allmennheten har vært ansett oppklart i lang tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (36 minutter siden):

Det var vel kjent at Tina brukte mobilen veldig mye hele tiden, har lest en plass at all utgående trafikk fra hennes telefon stopper ganske tidlig den kvelden, som vist skal være unormalt til å være henne 

Tja, kanskje. Jeg brukte selv mobilen mye på den tiden, men så vidt jeg husker var den lite i bruk på fest og byturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka om Tina i løpet av helga. 

Politiet hadde destruert mye av bevismaterialet. I tillegg var det heller ikke god nok dybde i intervjuene med vitnene og de mistenkte. 

Jeg tenker at han mannen ved Burger King enten er han fra Ryfylke, en av mannfolka fra Lyngdal-gjengen eller han gale naboen (som var seksualforbryter, forretningsmann og forfatter av lærebok i matte for yrkesfag). Vedkommende hadde deretter kjørt etter Tina mot Grasholmen og Sølyst. Jeg tenker at vedkommende visste hvor Tina bodde og hvem som var kjæresten hennes, noe som tyder på at vedkommende var fra Lyngdal eller at det var naboen hennes. 

Tina hadde flere vaskejobber på Grasholmen, og det kan tenkes at hun vaska leiligheten til den gale naboen. Denne naboen hadde misbrukt andre kvinner tidligere, og disse damene hadde vaska boligen hans. I tillegg kan det tenkes at Tina fortalte han om kjæresten sin. 

Han mannen fra Ryfylke kjente ikke Tina fra før av. Han mannen som brukte dameklær kjente ikke Tina fra før av. Derfor er det usannsynlig at en av de kjørte til Grasholmen og Sølyst. På en annen side var det vanlig at disse to mannfolka kjørte kvinner hjem fra byen, og han mannen fra Ryfylke ble observert i Stavanger Sentrum i samme tidsrom. 

Grusom sak. I tillegg beviser hele saken at politiet gjorde en ufattelig dårlig jobb. 

Jeg anbefaler alle å se dokumentarserien på TV2, samt lese boka "Hvem drepte Tina?". 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.nrk.no/rogaland/politiet-vil-til-bunns-i-tina-logner-1.14025988

Her summeres det greit opp noen moduskandidater. Han drosjesjåføren er det ikke så mye fokus på i serien,men det som kommer frem i artikkelen ser ikke helt bra ut...

Ryfylkemannen er vel "guds politimann" i serien. Ikke trygt å være ung kvinne i Stavanger den helga..

"Den livsfarlige naboen

På Grasholmen, 150 meter fra Tinas inngangsdør, bodde høsten 2000 en mann i 40-årene som seinere skulle vise seg å være en av Norges farligste seksualforbrytere."

Det minste politiet kan gjøre er å brekke opp gulv og lister,sjekke tak og vegger i den leiligheten.....

Endret av Kardemommete
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (48 minutter siden):

https://www.nrk.no/rogaland/politiet-vil-til-bunns-i-tina-logner-1.14025988

Her summeres det greit opp noen moduskandidater. Han drosjesjåføren er det ikke så mye fokus på i serien,men det som kommer frem i artikkelen ser ikke helt bra ut...

Ryfylkemannen er vel "guds politimann" i serien. Ikke trygt å være ung kvinne i Stavanger den helga..

"Den livsfarlige naboen

På Grasholmen, 150 meter fra Tinas inngangsdør, bodde høsten 2000 en mann i 40-årene som seinere skulle vise seg å være en av Norges farligste seksualforbrytere."

Det minste politiet kan gjøre er å brekke opp gulv og lister,sjekke tak og vegger i den leiligheten.....

Ja det er veldig mange muligheter i denne saken, det er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel skrev (På 26.10.2023 den 14.14):

Jeg har nettopp sett serien på TV2 og engasjerer meg veldig i denne saken, men det med at taxi mannen prøvde å få alibi for den natten Tina forsvant og at han tidligere hadde prøvd seg på yngre jenter - det var nytt for meg. Derfor har jeg en ny teori. 

Kan taxi mannen ha forsøkt seg på Tina? Mtp at han prøvde å få alibi med å få folk til å lyve for han og at han skrudde av kartet i nærheten av Grasholmen. Kan han ha forsøkt å overgripe seg på henne? Pga dårlig rygg så har Tina kommet seg bort fra han og det er her skriket kommer inn. Sårene på albuen gir også mening her om hun lå på bakken. Jeg tror hun i så fall har skreket, sparket fra seg og løpt fra stedet i retning leiligheten - MEN at hun har glemt igjen vesken sin og dermed stått uten nøkkel. Det er hørt en gråtende kvinne på bryggen. Kan Tina være denne gråtende kvinnen som gråter av overgrepsforsøket og nå står uten nøkler til leiligheten? Dermed har naboen kanskje invitert henne inn? Har hun kanskje vasket leiligheten til naboen tidligere (siden hun vasket leiligheter på Grasholmen) og derfor følte seg trygg på naboen? Hun kan ha ringt på selv også. 

Det er noe med denne naboen. Han er jo faktisk kjent på Bore. I tillegg solgte han leiligheten sin kort tid etter. Taxi mannen (tror jeg det var?) nevner en mørk BMW. Kan taxi mannen ha blitt i området og faktisk observert gjerningspersonen forflytte Tina inn i den mørke BMWen (som naboen hadde på den tiden)? Men så vil han ikke si noe siden han selv nettopp utførte en fæl handling mot Tina? Det gir også mening at han ville dumpet/gjemt vesken for å ikke bli innblandet i drapet.

Hva tenker dere om denne teorien?

Mye enig her, men hvor stor sannsynlighet er det for at man kommer borti to «gærninger « i underkant av en time? 😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (På 27.10.2023 den 16.15):

Nok en håpløs sak fra et tidspunkt da politiet ser ut til å ha hatt store feil i hvordan de håndterer en draps etterforskning.
Det eneste jeg har å legge til er at om personen eller personene som tok livet av Tina må enten ha vært veldig sinte på henne eller sett på henne som mindre verdt, det å stappe en død person ned i en kum sier en del om hvordan gjerningsmannen (mennene) tenkte. På grunn av dette, så ser jeg det som sannsynlig at det er en gjerningsperson, selv om jeg lurer veldig på hvordan en person klarer å få et dødt menneske ned i en kum.

Det må være en sint , sterk og iskald mann . Lurer på om politiet i denne saken i det hele tatt har gjort noe riktig?? Både Etterforskning / kastet bevis virker jo fullstendig  hjernedødt 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Det må være en sint , sterk og iskald mann . Lurer på om politiet i denne saken i det hele tatt har gjort noe riktig?? Både Etterforskning / kastet bevis virker jo fullstendig  hjernedødt 😳

Jepp. Politiet har gått for de enkle løsningene. så ga de fullstendig opp.

Enkle løsn 1. Hun har gått over bybrua etter en krangel = selvmord. Enkle løsning 2 Hun krangla med typen på byen (noe vanlig btw...) Typen gjorde det.

Ikke enkle løsninger? Vi gir opp og kaster alt så slipper vi noe mer styr i fremtiden med vanskelig etterforskning...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (10 minutter siden):

Jepp. Politiet har gått for de enkle løsningene. så ga de fullstendig opp.

Enkle løsn 1. Hun har gått over bybrua etter en krangel = selvmord. Enkle løsning 2 Hun krangla med typen på byen (noe vanlig btw...) Typen gjorde det.

Ikke enkle løsninger? Vi gir opp og kaster alt så slipper vi noe mer styr i fremtiden med vanskelig etterforskning...

De burde blitt avskjediget . Ta en drapssak så lite seriøst . En skam for både politiet og byens borgere . Når politiet ikke gjør jobben sin , burde de tatt sin hatt å gått . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Mye enig her, men hvor stor sannsynlighet er det for at man kommer borti to «gærninger « i underkant av en time? 😳

Veldig lite sannsynlighet, MEN det er en sannsynlighet for det dessverre.. Det er kanskje "lett" å utnytte en allerede sårbar kvinne som søker trøst og trygghet (uheldigvis hos feil person). Håper for all del ikke at dette er tilfellet for det er grusomt nok for henne å møte på en som vil henne vondt💔 Det er bare så merkelig med denne taxi sjåføren som skrur av GPS i riktig tidsperiode og deretter kjører til Grasholmen og blir der i 11 minutter + forfalsker alibiet sitt. Samtidig som det er rart at naboen selger leiligheten og flytter fra både den og jobben i rekordfart, uten forvarsel også blir det kjent at naboen faktisk har overgrepet på kvinner. Det er noe her som skurrer..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Travel skrev (1 minutt siden):

Veldig lite sannsynlighet, MEN det er en sannsynlighet for det dessverre.. Det er kanskje "lett" å utnytte en allerede sårbar kvinne som søker trøst og trygghet (uheldigvis hos feil person). Håper for all del ikke at dette er tilfellet for det er grusomt nok for henne å møte på en som vil henne vondt💔 Det er bare så merkelig med denne taxi sjåføren som skrur av GPS i riktig tidsperiode og deretter kjører til Grasholmen og blir der i 11 minutter + forfalsker alibiet sitt. Samtidig som det er rart at naboen selger leiligheten og flytter fra både den og jobben i rekordfart, uten forvarsel også blir det kjent at naboen faktisk har overgrepet på kvinner. Det er noe her som skurrer..

(Og også det med at taxi sjåføren kan/skal ha overgrepet seg på yngre jenter før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri satt meg inn i Tina saken. Husker bare vagt det som stod i avisene, om at hun hadde blitt funnet i et kumlokk ved en kirkegård. 

Tenkte jeg skulle se programmet på tv2.

Jeg må si jeg får et helt annet inntrykk av Tina. Før trodde jeg det var snakk om ei voksen dame som hadde blitt uheldig drept. Nå oppfatter jeg henne som umoden 20 åring. Som er både litt vill, vimsete og "blond"

Beklager på det dypeste å håper den/de som har gjort det blir tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (5 timer siden):

godt poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Travel skrev (På 30.10.2023 den 23.09):

Jeg trur du kan være inne på noe med det. For meg er det også det at veska ikke ble funnet sammen med de andre gjenstandene. Uansett om det var Vassbakk som overfalt henne langs veien, eller om det var naboen som drepte henne innendørs. De har jo begge måttet raske sammen de avtatte klærne, tatt dem med å dumpa sammen med liket. Hvorfor har de ikke kasta veska i kummen sammen med alt det andre? Kanskje har han tenkt at veska med mobiltelefon og notisbok ville bli lett å identifisere, så si at har kasta den på sjøen i stedet, hadde det ikke vært enklest å kasta klærne dit også da? Samtidig har vi den vitneopservasjonen fra oppå brua, av en jente som ligner Tina løpende med skoene handa, veske ikke nevnt. Summen av dette tyder for meg på at Tina allerede har mista veska før overfallet.

Endret av emdes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emdes skrev (3 timer siden):

Jeg trur du kan være inne på noe med det. For meg er det også det at veska ikke ble funnet sammen med de andre gjenstandene. Uansett om det var Vassbakk som overfalt henne langs veien, eller om det var naboen som drepte henne innendørs. De har jo begge måttet raske sammen de avtatte klærne, tatt dem med å dumpa sammen med liket. Hvorfor har de ikke kasta veska i kummen sammen med alt det andre? Kanskje har han tenkt at veska med mobiltelefon og notisbok ville bli lett å identifisere, så si at har kasta den på sjøen i stedet, hadde det vært enklest å kasta klærne dit også da? Samtidig har vi den vitneopservasjonen fra oppå brua, av en jente som ligner løpende med skoene handa, veske ikke nevnt. Summen av dette tyder for meg på at Tina allerede har mista veska før overfallet.

Vassbakk samla på kvinne-effekter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxisjåføren er absolutt interessant, og jeg har skrevet mine tanker for og imot på side 1 i denne tråden. 

I boka kommer det frem at han i avhør sier han har altfor dårlig rygg til å kunne utføre noe slikt, og langt mindre frakte med seg et lik. Jeg har tenkt at det sikkert er noe etterforskningen har bekreftet, men alt annet som kommer frem fra denne "etterforskningen" tatt i betraktning, så har de vel bare tatt han på ordet....... 😏 

Han løy ikke bare selv om hvor han var den helgen, men fikk både samboeren og en kollega til å gjøre det samme. I tillegg hadde han en form for "åndelig tiltrekning mot kirkegårder" hva enn nå det betyr...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (13 timer siden):

Ja det er veldig mange muligheter i denne saken, det er problemet. 

Ja, det er fasinerende og frustrerende mange innfallsvinkler i saken. Det har nok for meg vært en av hovedgrunnene til at jeg har blitt så opphengt i saken...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...