Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Hei Murmelmy! Jeg ser at jeg har gått glipp av noe i går. Satt her med hjertet i halsen da jeg leste i dagboken din nå. Må ha vært helt forferdelig å være så redd :(

Så utrolig godt at det gikk bra, jeg krysser alt av fingre og tær for at den lille alien ikke skal skremme deg igjen :)

Så fint bilde det var av h*n, og jeg trodde ikke at det synes så godt så tidlig.

Du skriver at du vasker deg innvendig. Det er nok ikke så lurt, da du ødelegger bakterieflora der inne. Det er jo en grunn til av vi har så mye utflod i svangerskapet som vi har. Er selv plaget med det, og hvis du klarer så er det nok mye bedre å bruke truseinnlegg og bruke engangsserivetter. Mener ikke å komme med en preken nå, bare med litt tips og råd :)

Håper du får en fin og rolig helg :klem: Idac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

Ja, IdaC, jeg skal passe meg. Går med truseinnlegg eller toalettpapir hele tiden...begynner å bli lei.

Tusen takk for hilsner Crash, Kverula og Skytte!

I går var jeg altså på jentekveld og under hovedretten fikk de vite det. Tok opp UL-bildet og sa noe som at denne bor inni meg for tiden :ler: . Gjett om de ble glade! De vet jo at vi har vært prøvere en god stund, så det var en veldig god nyhet.

I dag. I dag skal jeg på treningsveiledning for å justere treningsprogrammet mitt etter min nåværende situasjon. Har minimalt med lyst da det frister mye mer å dra til byen for å shoppe litt. Må bytte noe jeg kjøpte i går blant annet. Men, men...skal dra ned på Elixia i vanlige klær og bare gå igjennom apparatene med instruktøren. Formen er ikke hipp hurra i dag så forklarer min manglende interesse med det.

Til sommeren skal jeg i bryllup til en av mine beste venninner. Det er tre uker dør terminen :sjenert: ... Lurer på hva jeg skal ha på meg da.... :ler: Kommer sikkert til å se ut som en elefant uansett hva jeg har på meg. Skulle ønske jeg var like flink som miss Teddy.

Ja, det var en tilstandsrapport. Føler det er søndag ettersom jeg var hjemme i hele går. Skal blir godt å komme på jobb igjen på mandag. Og fint at de på teamet mitt vet om det som skjedde i forrige u :ler: ke. Fikk streng beskjed av legen om å roe meg ned (skjønner ikke hva hun mente :roll:)

GOD LØRDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo flyttet inn i et nybygg, men skal nå fikse på badet. Vi valgte standard innredning (alt annet var likevel ikke som vi ønsket) og skal nå bytte servant, speil osv.

Vi skal ha denne servanten bare i sort. Den er 70 cm lang (den på bildet er 50 cm. Under servanten har vi kjøpt inn en trebenk i soli eik. Det samme materialet er brukt til å ramme inn vask og tørk.

"Understellet" ser slik ut, men vi skal ha to skap i stedet for det ene. Alt i eik.

Det blir håndtakene som er nr 3 fra høyre. Børstet stål. De skal stå loddrett.

Vi har funnet det perfekte blandebatteri for vasken, men det koste 6.000 kr. Ikke akkurat billig med andre ord. Men vi får se....det er skikkelig tøft.

Legger ut bilder når vi er ferdig om et par-tre uker.

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dere, da har jeg tatt et nytt bilde. Ikke noe mat i magen. Er nå 11+1.

Ser det er en liten skyggestrek på bildet som lurer æyet litt. Den er likevel blitt litt større :)

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiin mage! :hjerter:

Og dere har gode planer for badet deres ser jeg. :) Vi skulle absolutt gjort noe med badet vårt vi også - men det må tas helt fra bunnen av, og det skal utvides - og det koster mer penger og mer tid enn det vi har nå...

Så det blir nok ikke noe nytt bad før Kveruliten har blitt større. Planen er å skru opp stellebord på veggen på badet - så jeg tenker at når vi kan ta ned det igjen, er tida inne for nytt bad! ;)

Ha en strålende søndag!

Og du, hvorfor er du så sikker på at det er en gutt i magen din? Fikk du den følelesen etter å ha sett han på UL? Jeg fikk også følelsen av gutt når jeg så Kveruliten på UL - så jeg er så spent på om det stemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula!

Ja, hvorfor har jeg egentlig på følelsen av at det er gutt...???...har vel alltid hatt det, men den ble nok forsterket ved UL. Nå er det ikke så lenge før vi finner ut av, og det gleder jeg meg til.

Leste en tråd på Graviditet hvor trådstarter lurer på hvorfor alle ønsker seg jente aller mest. Ikke vet jeg, for jeg har alltid ønsket meg gutt. Jeg er ikke en som ønsker en liten prinsesse å dolle opp. Vil heller ha en jeg kan klatre i trærne sammen med ;)

Vi leier inn en rørlegger som fikser servanten. Mannen bygde glassbyggersteindusj da vi flyttet inn, så nå blir det fint! Såvidt plass til stellebord i hjørnet ;)

Ha en fin søndag! Jeg skal ta sol og trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på dette med barn og om jeg ønsker meg det ene eller det andre, så om vi får en gutt eller jente spiller ingen rolle egentlig.

Men jeg må innrømme (og får litt dårlig samvittighet for det, av en eller annen grunn) at når det gjelder klær og dilldall, oppussing av barnerom osv så ser jeg jo at man har mange flere muligheter med ei jente enn med gutter. Jeg er nok litt mer "prinsesse" enn "klatre i trær", så det er vel sikkert derfor...Blir ikke så mye dilldall til gutter har jeg følelsen av.

Men i det store og hele spiller det overhode ingen rolle - det er jo bare nå som jeg titter på klær og utstyr at jeg tenker sånn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra bad dere får ja!! Er så godt når badet er fint,er jo der man selv skal finne den fine følelsen liksom!

Folk pleier å spørre hva vi håper det blir,svarer bare at så lenge det er en unge så er jeg fornøyd!! :ler:

Ha en finfin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

I dag har jeg fått noe spennende i posten....

Bekreftelse på fødeplass på Riksen, samt ordinær UL den 20. mars!!!!

Gleder oss masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ HERLIG!!! :hoppe: Nå må nesten jeg løpe til postkassa og sjekke om jeg har fått brev jeg også - kanskje jeg er like heldig som deg i dag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenter, det er kjempe spennende!

Har lest gjennom all informasjonen nå og har takket ja til å være med på STORK-prosjektet. Mange av dere vet sikkert hva det er, men forklarer litt likevel ;)

De siste ti årene ++ har nyfødte barn bare blitt tyngre og tyngre. Dette er visst en uheldig situasjon og nå forsker de altså på årsakene til dette.

Hvorfor jeg takket ja? Tett oppfølging i svangerskapet og tre ekstra UL :hoppe: ...sier ikke akkurat nei takk til det :sjarmor:

Nå har vi akkurat spist taco, noe som ikke smakte helt som det pleier :kvalm: (bare jeg som syntes det da :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om STORK prosjektet, men det høres jo spennende ut. Håper det finnes når jeg eventuelt blir gravid igjen og. Da skal jeg iallefall være med på det. Da jeg var gravid var det bare Mor&Barn undersøkelsen og etter fødselen har vi vært med på en diabetes undersøkelse - i gruppen for dem som ikke er i faregruppen for å få det.

Synes det er greit å bidra til forskningen jeg.

Så spennende med kommende UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Monja, jeg tror STORK (kanskje) bare blir tilbudt de som har fødeplass på Riksen Ikke sikker, men ganske ;)

Morsomt er det i hvertfall uansett at det er tilbudt oss. Mange ekstra kontroller, noe som ikke er meg i mot. Yeah! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...