Gå til innhold

Reklame om sexleketøy på kg?


Cid

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Vi ønsker såklart ikke reklame mot skytevåpen på våre sider og tar det videre. Husker du hvem som reklamerte, firmanavn e.l? 

 

Av egenerfaring er det ofte slike reklamer jeg selv får opp i ikognitomodus fra sider som nettopp Wish og AliExpress og det ble derfor nevnt i forbifarten at man selv kan si man ikke ønsker reklame av f.eks dette. Om man går direkte på google ads som jeg linket til vil dette også følge brukeren til andre sider da veldig mange i dag bruker nettopp google ads. Så får man opp noe man ikke liker på våre sider, og rapporterer det inn som noe man ikke ønsker kan man samtidig da slippe dette andre steder, og såklart andre veien. 

Nei, men jeg skal ta et skjermbilde neste gang det kommer opp. Jeg har opplevd det 2-3 ganger denne uken.

Vel, Google Ads husker jo ikke hva man sier "nei takk" til når man bruker inkognitomodus. Poenget med den funksjonen er jo at den ikke skal legge igjen spor på nettsidene.

Jeg mener dere her dytter ansvaret over på brukerne - som dere tjener penger på - i stedet for å sørge for at dere bruker en plattform der dere sikrer hva det reklameres for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reign skrev (5 minutter siden):

Nei, men jeg skal ta et skjermbilde neste gang det kommer opp. Jeg har opplevd det 2-3 ganger denne uken.

Vel, Google Ads husker jo ikke hva man sier "nei takk" til når man bruker inkognitomodus. Poenget med den funksjonen er jo at den ikke skal legge igjen spor på nettsidene.

Jeg mener dere her dytter ansvaret over på brukerne - som dere tjener penger på - i stedet for å sørge for at dere bruker en plattform der dere sikrer hva det reklameres for.

Flott med skjermbilde eller firmanavn. Det er vanskelig å svarteliste sider vi ikke ønsker annonser for når vi ikke har ett spesifikt navn å gå etter, de generiske annonsene fra Wish, AliExpress o.l. har ofte utrolig mye innhold som roterer og 99% av innholdet er ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 25.2.2023 den 15.09):

Jeg forstår at dere har reklamer for å tjene penger på det men trenger dere å ha reklame for sexleketøy? 🤨

7CA2F048-4426-4476-BE4E-F62965AB4801.thumb.jpeg.c4fc381bca9dbee3ee8cca411ab90393.jpeg

Og nei jeg er aldri innom slike sider selv så det er ikke målrettet :) 

Andre som får opp samme type reklamer? Eller har noen hacket nettleseren min? 😜 

Jeg får det samme og jeg har aldri i hele mitt liv vært inne på slike sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Jeg får det samme og jeg har aldri i hele mitt liv vært inne på slike sider.

Har installert adblock nå, visste ikke at det funket på mobil og safari 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Cid skrev (15 timer siden):

Sexleketøy reklamene dukker fortsatt opp, andre opplever visst også det

Er de like som den over med ett kryss i hjørnet? I såfall kan de krysses ut om man ikke bruker incognito modus, da skal google huske hva man valgte slik at de ikke kommer opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (2 timer siden):

Er de like som den over med ett kryss i hjørnet? I såfall kan de krysses ut om man ikke bruker incognito modus, da skal google huske hva man valgte slik at de ikke kommer opp. 

Skal prøve neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 26.4.2023 den 13.51):

 Skal prøve neste gang

Ellers kan dere vel forsøke Ad Block.

Voila, så slipper dere selvfølgelig reklamer i det hele tatt. :tommelopp2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (2 timer siden):

Ellers kan dere vel forsøke Ad Block.

Voila, så slipper dere selvfølgelig reklamer i det hele tatt. :tommelopp2:

Prøvde det men det ble mye styr med sider som maste om at jeg ikke burde bruke adblock og noen plasser gikk ikke an å gå inn på som Finn artikler

Men det burde ikke være nødvendig for å unngå å få utrivelige annonser, jeg har ingenting i mot vanlige annonser

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (På 26.4.2023 den 10.59):

Er de like som den over med ett kryss i hjørnet? I såfall kan de krysses ut om man ikke bruker incognito modus, da skal google huske hva man valgte slik at de ikke kommer opp. 

Det har ikke hjulpet, de dukker fortsatt opp. Har krysset av og rapport annonsene flere ganger

Andre her som fortsatt opplever dette?

Endret av Cid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt poengløst å rapportere noen av de annonsene når de likevel fortsetter å dukke opp, synes dere burde ta grep og få de fjernet for jeg merker at jeg er skikkelig lei de annonsene og jeg vet at flere er enige… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit med svar her synes jeg, sexleketøy reklamene er et problem som jeg synes dere burde prøve å få løst, det er ikke noe hyggelig å kontinuerlig få opp reklame for sexleketøy… (og nei jeg er ikke innom slike sider og jeg er aldri innom sex delen av forumet heller)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse reklamene er fra google og det er generelt styrt fra deres side og ikke vår. Vi har visse retningslinjer for hva som blir nektet på disse, men det gjelder for hele Egmont og ikke bare forumet. Jeg kan melde ifra, men kan ikke love noe da disse reklamene ikke er noe jeg har kontroll over. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (7 minutter siden):

Disse reklamene er fra google og det er generelt styrt fra deres side og ikke vår. Vi har visse retningslinjer for hva som blir nektet på disse, men det gjelder for hele Egmont og ikke bare forumet. Jeg kan melde ifra, men kan ikke love noe da disse reklamene ikke er noe jeg har kontroll over. 

Takk :) Håper det hjelper for jeg synes det er utrivelig med disse reklamene og nå virker det som at sånn 50% av reklamene som popper opp er romperose o.O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Adblock i åresvis og får ingen reklamer.  Hvorfor bruker dere ikke bare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 10.5.2023 den 13.05):

Jeg har brukt Adblock i åresvis og får ingen reklamer.  Hvorfor bruker dere ikke bare det?

Man skal ikke måtte bruke noe tillegg bare for å unngå utrivelige reklamer

Jeg har prøvd adblock og det var bare styr, jeg har ikke noe i mot vanlige reklamer som popper opp

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forumansvarlig skrev (På 10.5.2023 den 12.41):

Disse reklamene er fra google og det er generelt styrt fra deres side og ikke vår. Vi har visse retningslinjer for hva som blir nektet på disse, men det gjelder for hele Egmont og ikke bare forumet. Jeg kan melde ifra, men kan ikke love noe da disse reklamene ikke er noe jeg har kontroll over. 

Dere er gode på ansvarsfraskrivelse hos Egmont. Minner om at brukerne av forumet også er kundene deres.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 3/2/2023 at 1:15 PM, Cid said:

Eh..

De er øverst på siden hele tiden, det er umulig å ikke se dem…

Du tar skade av reklamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (2 timer siden):

Du tar skade av reklamen?

Jeg har ingen interesse av slike reklamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cid said:

Jeg har ingen interesse av slike reklamer.

Jeg har ingen interesse av noen reklamer. Det er fullt mulig å ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...