Gå til innhold

Reklame om sexleketøy på kg?


Cid

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at dere har reklamer for å tjene penger på det men trenger dere å ha reklame for sexleketøy? 🤨

7CA2F048-4426-4476-BE4E-F62965AB4801.thumb.jpeg.c4fc381bca9dbee3ee8cca411ab90393.jpeg

Og nei jeg er aldri innom slike sider selv så det er ikke målrettet :) 

Andre som får opp samme type reklamer? Eller har noen hacket nettleseren min? 😜 

Endret av Cid
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rhodiola skrev (På 25.2.2023 den 15.16):

Hei,

Henviser til tidligere svar gitt ifbm. annonser her på Kvinneguiden;

Rhodiola, adm.

Jeg fikk opp reklame med bilde av en pistol med overskriften "Kjøp billige varer fra Kina".

Dere kan ikke bedrive ansvarsfraskrivelse på denne måten. Jeg bruker inkognitomodus, så det er ingenting på min side som gjør at jeg får dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 25.2.2023 den 15.16):

Hei,

Henviser til tidligere svar gitt ifbm. annonser her på Kvinneguiden;

Rhodiola, adm.

Men jeg er jo aldri innom sider om sexleketøy så det gir ingen mening at jeg får reklamer om det her, jeg synes det er utrivelig egentlig å få opp sånne reklamer

Endret av Cid
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (24 minutter siden):

Men jeg er jo aldri vært innom sider om sexleketøy så det gir ingen mening at jeg får reklamer om det her, jeg synes det er utrivelig egentlig å få opp sånne reklamer

Egmont er ikke interessert i å ta ansvar for ting som går utover inntjeningen deres.

Synes @TSP kan komme med innspill hvorfor det kommer reklame for skytevåpen når man bruker inkognitomodus, eller sexleketøy når man ikke er innom sider som selger det, og hvilke tiltak Egmont skal sette inn for å forhindre dette.

Endret av Reign
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (På 27.2.2023 den 9.12):

Jeg fikk opp reklame med bilde av en pistol med overskriften "Kjøp billige varer fra Kina".

Dere kan ikke bedrive ansvarsfraskrivelse på denne måten. Jeg bruker inkognitomodus, så det er ingenting på min side som gjør at jeg får dette.

Cid skrev (17 timer siden):

Men jeg er jo aldri vært innom sider om sexleketøy så det gir ingen mening at jeg får reklamer om det her, jeg synes det er utrivelig egentlig å få opp sånne reklamer

Reign skrev (17 timer siden):

Egmont er ikke interessert i å ta ansvar for ting som går utover inntjeningen deres.

Synes @TSP kan komme med innspill hvorfor det kommer reklame for skytevåpen når man bruker inkognitomodus, eller sexleketøy når man ikke er innom sider som selger det, og hvilke tiltak Egmont skal sette inn for å forhindre dette.

Beelzebub skrev (17 timer siden):

Dere burde kreve å få snakke med daglig leder. 

Dette er spørsmål jeg mer enn gjerne skulle kunne gitt svar på - og, jeg blir nysgjerrig på svarene selv - men i og med at Google Analytics ikke er en del av forumets programvare, men en ekstern tjeneste, blir dette utenfor mitt ansvarsområde som administrator.

Vil beklage for at svaret mitt gir inntrykk av en form for ansvarsfraskrivelse, men ber om forståelse for at jeg med en rolle i forumet ikke kan gå ut med informasjon uten å være helt sikker på at det som formidles stemmer.

Ser at teknisk ansvarlig allerede er tagget i tråden, og jeg kommer i tillegg til å forhøre meg på bakrommet ifbm. integrering og bruk av tjenesten i forumet slik at det forhåpentligvis kan klargjøres.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (4 minutter siden):

Dette er spørsmål jeg mer enn gjerne skulle kunne gitt svar på - og, jeg blir nysgjerrig på svarene selv - men i og med at Google Analytics ikke er en del av forumets programvare, men en ekstern tjeneste, blir dette utenfor mitt ansvarsområde som administrator.

Vil beklage for at svaret mitt gir inntrykk av en form for ansvarsfraskrivelse, men ber om forståelse for at jeg med en rolle i forumet ikke kan gå ut med informasjon uten å være helt sikker på at det som formidles stemmer.

Ser at teknisk ansvarlig allerede er tagget i tråden, og jeg kommer i tillegg til å forhøre meg på bakrommet ifbm. integrering og bruk av tjenesten i forumet slik at det forhåpentligvis kan klargjøres.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamene som befinner seg i bildet over her er google ads. De forandrer seg basert på flere kriterier, og er man i ikognitomodus eller har sagt nei til rettet reklame er det tilfeldig hva google viser for brukerne. 

Som man ser på bildet er det ett kryss i høyre hjørne av bildet og man kan trykke der for å trykke bort denne type reklame og si at man ikke ønsker det mer. Men har man ikognitomodus vil det mest trolig dukke opp tilfeldig, og ofte hvem enn som betaler mest. Den med Kina har jeg en mistanke om at er fra AliExpress, Wish eller lignende side og der er variasjonen enda større ettersom de har enorme mengder reklame rettet mot så og si hvem som helst.

Dere kan lese mer om google ads og hvordan de fungerer her. Blant annet er det forklaringer på hvordan sperre for visse reklamer og annet: https://support.google.com/My-Ad-Center-Help/answer/12155764?hl=en

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (29 minutter siden):

Reklamene som befinner seg i bildet over her er google ads. De forandrer seg basert på flere kriterier, og er man i ikognitomodus eller har sagt nei til rettet reklame er det tilfeldig hva google viser for brukerne. 

Som man ser på bildet er det ett kryss i høyre hjørne av bildet og man kan trykke der for å trykke bort denne type reklame og si at man ikke ønsker det mer. Men har man ikognitomodus vil det mest trolig dukke opp tilfeldig, og ofte hvem enn som betaler mest. Den med Kina har jeg en mistanke om at er fra AliExpress, Wish eller lignende side og der er variasjonen enda større ettersom de har enorme mengder reklame rettet mot så og si hvem som helst.

Dere kan lese mer om google ads og hvordan de fungerer her. Blant annet er det forklaringer på hvordan sperre for visse reklamer og annet: https://support.google.com/My-Ad-Center-Help/answer/12155764?hl=en

Prøvde å rapportere den men romp reklamen dukker fortsatt opp 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (18 timer siden):

Egmont er ikke interessert i å ta ansvar for ting som går utover inntjeningen deres.

Synes @TSP kan komme med innspill hvorfor det kommer reklame for skytevåpen når man bruker inkognitomodus, eller sexleketøy når man ikke er innom sider som selger det, og hvilke tiltak Egmont skal sette inn for å forhindre dette.

Det er jo helt frivillig å være her. 

Og fordi dere maser om dette nå, så er min side fylt av reklame for det😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (4 minutter siden):

Det er jo helt frivillig å være her. 

Og fordi dere maser om dette nå, så er min side fylt av reklame for det😁

Hva har det med saken å gjøre her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Prøvde å rapportere den men romp reklamen dukker fortsatt opp 🙊

Det vil det nok fortsatt gjøre tidvis fordi du er inne på Kvinneguiden som har ett eget forum som heter seksualitet på forsiden. Men om du krysser på X og fortsetter med dette skal google etterhvert plukke opp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre her?

At ingen tvinger deg til å se på reklamen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (27 minutter siden):

At ingen tvinger deg til å se på reklamen deres.

Eh..

De er øverst på siden hele tiden, det er umulig å ikke se dem…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (38 minutter siden):

Det vil det nok fortsatt gjøre tidvis fordi du er inne på Kvinneguiden som har ett eget forum som heter seksualitet på forsiden. Men om du krysser på X og fortsetter med dette skal google etterhvert plukke opp dette. 

Håper på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (Akkurat nå):

Eh..

De er øverst på siden hele tiden, det er umulig å ikke se dem…

Har du prøvd å bruke ad-blocker? 

Problemet med dette forumet er at det inneholder VELDIG mye sex-prat. Dermed tror bot'ene at her passer det godt med disse reklamene 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (12 minutter siden):

Har du prøvd å bruke ad-blocker? 

Problemet med dette forumet er at det inneholder VELDIG mye sex-prat. Dermed tror bot'ene at her passer det godt med disse reklamene 🙂

Har tenkt på å sjekke det ut hvis jeg finner til Safari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (3 timer siden):

Reklamene som befinner seg i bildet over her er google ads. De forandrer seg basert på flere kriterier, og er man i ikognitomodus eller har sagt nei til rettet reklame er det tilfeldig hva google viser for brukerne. 

Som man ser på bildet er det ett kryss i høyre hjørne av bildet og man kan trykke der for å trykke bort denne type reklame og si at man ikke ønsker det mer. Men har man ikognitomodus vil det mest trolig dukke opp tilfeldig, og ofte hvem enn som betaler mest. Den med Kina har jeg en mistanke om at er fra AliExpress, Wish eller lignende side og der er variasjonen enda større ettersom de har enorme mengder reklame rettet mot så og si hvem som helst.

Dere kan lese mer om google ads og hvordan de fungerer her. Blant annet er det forklaringer på hvordan sperre for visse reklamer og annet: https://support.google.com/My-Ad-Center-Help/answer/12155764?hl=en

Hva tenker dere om at brukere av forumet får reklame for skytevåpen? Er det noe dere vil assosieres med?

Det er dette jeg mener med ansvarsfraskrivelse når det gjelder henvisningen til Google Ads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om at brukere av forumet får reklame for skytevåpen? Er det noe dere vil assosieres med?

Det er dette jeg mener med ansvarsfraskrivelse når det gjelder henvisningen til Google Ads.

Vi ønsker såklart ikke reklame mot skytevåpen på våre sider og tar det videre. Husker du hvem som reklamerte, firmanavn e.l? 

 

Av egenerfaring er det ofte slike reklamer jeg selv får opp i ikognitomodus fra sider som nettopp Wish og AliExpress og det ble derfor nevnt i forbifarten at man selv kan si man ikke ønsker reklame av f.eks dette. Om man går direkte på google ads som jeg linket til vil dette også følge brukeren til andre sider da veldig mange i dag bruker nettopp google ads. Så får man opp noe man ikke liker på våre sider, og rapporterer det inn som noe man ikke ønsker kan man samtidig da slippe dette andre steder, og såklart andre veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...