Gå til innhold

Vi tror det spøker hjemme, hva gjør vi??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.54):

Vel, vi er to voksne og ett spedbarn som bor i et relativt nytt hus (12-13 år gammelt), der det tidligere har bodd kun én familie. Kort tid etter at vi flyttet inn merket vi dårlig energi fra det ene rommet (gjesterommet), og det var alltid ekkelt å gå forbi. Faktisk bare å se bort mot døra 🙈 De få gangene vi har sovet der inne, har jeg enten vært søvnløs, eller våknet stiv av skrekk av mareritt! Andre som har sovet der sover dårlig, og samboeren min våkner mer utslitt enn da han la seg. 

Det var noen få episoder rundt i huset mens jeg gikk gravid, men ellers begynte aktiviteten rundt i resten av huset da babyen kom. Vi kjenner røyklukt (sigaretter), ting som kan flytte på seg, kakking i veggen, lyden av ting som raser ned (uten at det gjør det, dører som blir satt på gløtt eller som kommer fykende opp. Det føles som en mer aggressiv energi som man blir skremt av.

Jeg er svært åpen for sånt og er den som er mest plaget av oss. Jeg har forsøkt å rense gjesterommet to ganger, noe som har hjulpet litt, men ikke fullstendig… Jeg føler egentlig at der inne henger det igjen dårlig energi fra en person som fortsatt lever, men greier ikke å få det helt vekk. Hva enn som foregår i resten av huset vet jeg ikke, men det føles ikke som noe godt akkurat. Stemningen er generelt tung og man blir lett amper og depressiv av å være inne. 

Ja, det høres sprøtt ut… men vi begynner å bli lei og litt skremt av dette. Spesielt siden vi har en liten baby, og nylig ble døren fra soverom til stue satt opp om natten mens vi sov, og temperaturen til soverommet vårt steg dermed mye. Jeg våknet heldigvis, og jeg synes virkelig ikke noe om dette! Da det på en måte kan gå utover babyen også. 

Vi vurderer å leie inn noen til å gjøre en «husrens», men det er jo en del penger å betale uten noen garanti for at det blir bedre… Hva kan evt gjøres?? 

Anonymkode: 18182...b6c

Vi opplevde noe av det samme når vi flyttet inn i ett hus fra 60 tallet.

2 åringen vår våknet stadig opp i intens gråt og pekte på noe og var helt utrøstelig.

Etter noen uker, la vi barnet på ett annet rom og det skjedde aldri igjen.

Anonymkode: e1d26...e53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spøkelser har ikke evnen til å gjøre deg noe så slapp helt av

Anonymkode: 7a35b...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan nå komme med en update siden sist.

Det ble til at vi fikk et par besøk av et medium - ei supertrivelig dame som ønsket å hjelpe oss! Og ja, det har vært mye roligere siden. Ikke alt er helt borte, men den dårlige energien og mye av det vi slet med er ikke tilstede lenger. Man føler av og til at det er noe her, noe det i følge henne også er, fordi de nekter å gi helt slipp… Kommer og går.

Det hender vi f.eks. fortsatt hører det banke i huset, hører andre merkelige lyder, plystring, osv. Vi hadde også en helt sær episode med at kjøkkenplanten som fikk seg et solid slag av det usynlige her en dag 😳 skulle ikke tro det gikk an! Så ja, noe er det… Alt hun sa stemte, både hva gjelder oss selv og om ting som har foregått i området. Sannsynligvis stemmer hennes forklaring på hvorfor de har vært her/vil være her i huset også. Ting hun spådde frem ville skje under det første besøket hun hadde hos oss, gikk raskt i oppfyllelse.

Det komiske var at «spøkelset» (som ikke liker at jeg kaller ham det, ifølge mediumet…), røpte litt artige ting om oss til henne. Blant annet at jeg snorker om natten og går med høye skuldre/stresser om dagene. Parforholdet vårt var imidlertid bra, i følge spøkelsets målestokk, da 😁 Vi skal flytte nå, men skal ikke forundre meg om de flytter med oss……

ts

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 2/17/2023 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Vel, vi er to voksne og ett spedbarn som bor i et relativt nytt hus (12-13 år gammelt), der det tidligere har bodd kun én familie. Kort tid etter at vi flyttet inn merket vi dårlig energi fra det ene rommet (gjesterommet), og det var alltid ekkelt å gå forbi. Faktisk bare å se bort mot døra 🙈 De få gangene vi har sovet der inne, har jeg enten vært søvnløs, eller våknet stiv av skrekk av mareritt! Andre som har sovet der sover dårlig, og samboeren min våkner mer utslitt enn da han la seg. 

Det var noen få episoder rundt i huset mens jeg gikk gravid, men ellers begynte aktiviteten rundt i resten av huset da babyen kom. Vi kjenner røyklukt (sigaretter), ting som kan flytte på seg, kakking i veggen, lyden av ting som raser ned (uten at det gjør det, dører som blir satt på gløtt eller som kommer fykende opp. Det føles som en mer aggressiv energi som man blir skremt av.

Jeg er svært åpen for sånt og er den som er mest plaget av oss. Jeg har forsøkt å rense gjesterommet to ganger, noe som har hjulpet litt, men ikke fullstendig… Jeg føler egentlig at der inne henger det igjen dårlig energi fra en person som fortsatt lever, men greier ikke å få det helt vekk. Hva enn som foregår i resten av huset vet jeg ikke, men det føles ikke som noe godt akkurat. Stemningen er generelt tung og man blir lett amper og depressiv av å være inne. 

Ja, det høres sprøtt ut… men vi begynner å bli lei og litt skremt av dette. Spesielt siden vi har en liten baby, og nylig ble døren fra soverom til stue satt opp om natten mens vi sov, og temperaturen til soverommet vårt steg dermed mye. Jeg våknet heldigvis, og jeg synes virkelig ikke noe om dette! Da det på en måte kan gå utover babyen også. 

Vi vurderer å leie inn noen til å gjøre en «husrens», men det er jo en del penger å betale uten noen garanti for at det blir bedre… Hva kan evt gjøres?? 

If there's something strange

in your neighborhood

Who ya gonna call?

GHOSTBUSTERS

Anonymkode: 8bfea...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 21.16):

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

Joa det fins tro meg hvis du ser en jente på mellom 5-10 år og det ikke bor noen på den alderen der hva er det da ? du ser forskjell på noen på 5-10 år og 16 ?? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitalogy skrev (På 18.2.2023 den 21.52):

"Spøkelser" og "dårlige energier" finnes ikke i virkeligheten. Men hvis disse forestillingene dine virkelig er en del av ditt forestillingsunivers, er det forståelig at dette oppleves sterkt for deg. Hvis en "husrens" e.l. gir bedring slik du opplever det, kanskje det er verdt pengene?

Til de som umiddelbart tilskriver dette psykisk uhelse, psykiske problemer; så tenk dere om. Alternative forestillinger som her beskrevet er kun unntaksvis grunnet i psykiske problemer eller sykdom. Å hevde det skyldes psykisk uhelse er som regel feil. Da oppstår et paradoks: Du møter en alternativ påstand med noe du selv ikke har dekning for.

Joda det finnes mest sannsynligvis opplevde jeg det i natt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.54):

Du leser deg opp på emnet og skjønner at spøkelser ikke finnes, mye billigere er det også.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det komiske var at «spøkelset» (som ikke liker at jeg kaller ham det, ifølge mediumet…), røpte litt artige ting om oss til henne. Blant annet at jeg snorker om natten og går med høye skuldre/stresser om dagene. Parforholdet vårt var imidlertid bra, i følge spøkelsets målestokk, da 😁 Vi skal flytte nå, men skal ikke forundre meg om de flytter med oss……

ts

Akkurat dette gjelder mestparten av landets befolkning, så man behøver nok ikke å være et medium for at denne påstanden skal stemme. På samme vis som det vil være stor sannsynlighet for at noen i en klasse med 30 elever er født på samme dag.

Så dette er dessverre ikke så unaturlig som man kanskje tror.

Anonymkode: f224a...02e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan nå komme med en update siden sist.

Det ble til at vi fikk et par besøk av et medium - ei supertrivelig dame som ønsket å hjelpe oss! Og ja, det har vært mye roligere siden. Ikke alt er helt borte, men den dårlige energien og mye av det vi slet med er ikke tilstede lenger. Man føler av og til at det er noe her, noe det i følge henne også er, fordi de nekter å gi helt slipp… Kommer og går.

Det hender vi f.eks. fortsatt hører det banke i huset, hører andre merkelige lyder, plystring, osv. Vi hadde også en helt sær episode med at kjøkkenplanten som fikk seg et solid slag av det usynlige her en dag 😳 skulle ikke tro det gikk an! Så ja, noe er det… Alt hun sa stemte, både hva gjelder oss selv og om ting som har foregått i området. Sannsynligvis stemmer hennes forklaring på hvorfor de har vært her/vil være her i huset også. Ting hun spådde frem ville skje under det første besøket hun hadde hos oss, gikk raskt i oppfyllelse.

ts

Så spennende! Kan du fortelle noe om hvem som spøker og hvorfor de er der? Er det bare ett spøkelse? Hva med den dårlige energien du nevnte, hvem eller hva skyldtes den?

Anonymkode: 5bcf9...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Er du gal

Anonymkode: 984d5...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er du gal

Nei jeg hørte lyder fra tappa ute og disse lydene har jeg ikke hørt siden min fetter levde dessverre for ditt miss troiske syn så gikk min fetter bort i Januar 2023  42 år gammel han kom kun i fylla gjerne natt til søndag enten når han ville krangle eller slåss :( jeg legger hånda over på venstre bryst og sier det minnes svært om den lørdagskvelden i 2011-2013 skulle noe gå utover noen var det meg :( jeg hører også lyder utenfor :( 

Endret av Maskinfører
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er du gal

Nei jeg hørte lyder fra tappa ute og disse lydene har jeg ikke hørt siden min fetter levde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner ofte ett verksted der eier også har opplevd mye energi spesielt i det tidsrommet jeg ikke brukte dette verkstedet noe som er negativt (klebeånd) eller hva det kalles ble redd når jeg hørte dette bor i huset min far eide er det ett rom jeg aldri bruker er det mor og fars soverom mor gikk bort i 2011 58 år gammel far bor på sykehjem (78 år) de 2 kattene mine sover på dette soverommet ene katten kjente mamma hun er 17 år gammel nå så klart det finnes noe 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vitalogy
Maskinfører skrev (18 timer siden):

Opplevelsen din er reell. Dette "spøkelset" er nok ikke reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 21.16):

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

Oh, the ignorance😉

Anonymkode: 7a8a2...350

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (18 timer siden):

Låner ofte ett verksted der eier også har opplevd mye energi spesielt i det tidsrommet jeg ikke brukte dette verkstedet noe som er negativt (klebeånd) eller hva det kalles ble redd når jeg hørte dette bor i huset min far eide er det ett rom jeg aldri bruker er det mor og fars soverom mor gikk bort i 2011 58 år gammel far bor på sykehjem (78 år) de 2 kattene mine sover på dette soverommet ene katten kjente mamma hun er 17 år gammel nå så klart det finnes noe 

Hva faen mener du dette skal bety??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blir oppriktig skremt av at det finnes så mange klin gærne mennesker i vårt opplyste samfunn. At mennesker med så store og åpenbare vrangforestillinger også har barn, er enda mer skremmende. Hjelpes meg. Og sånne fjols tjener altså svindlere og såkalte "klarsynte" masse penger på. 

Anonymkode: 10704...396

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså. Dere tror på spøkelser? Voksne rasjonelle intelligente mennesker? Tror at når vi dør går vi igjen og spøker for andre folk? Hvorfor i huleste skulle vi gjort det? Så hvis jeg dør skal jeg bruke etterlivet mitt på å skremme folk? Knirke litt her og der, ta opp en dør, lage litt kvalme? Ærlig talt. Voksne folk vet jo at spøkelser ikke finnes. Tror dere ikke vi ville blitt mer plagd enn det dere blir i dag? Alle hadde jo hatt en eller annen bekjent eller et avdød familiemedlem som var på besøk til stadighet.. Ser det for meg😂

Anonymkode: b5361...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en voksen rasjonell mann. Har realistutdannelse fra universitetet og krever bevis for det aller meste av underlige påstander. For det er mange rare påstander. Vi skal være invadert av aliens, noen mener at Jorden er flat og at Månen bare er en illusjon. I utgangspunktet tenker jeg det samme om såkalte "overnaturlige hendelser" også. Og det mener jeg er den riktige måten å tenke på også. Om det er en teoretisk mulighet for at det vi observerer har en naturlig årsak så er det det mest sannsynlige. Men...så skjer det altså ting vi ikke kan forklare. Hendelser voksne skeptiske personer overværer uten å skjønne noe som helst. Hendelser hvor det ikke finnes noen forklarlig årsak. I hver fall ikke med dagens teknologi.

Oppfordrer dere til å høre på https://radio.nrk.no/podkast/mysterier_fra_norge

Nyeste episode. "Den hjemsøkte barnehagen".  Dette er ordentlig underlige saker.

Anonymkode: 0b9e6...5f2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir oppriktig skremt av at det finnes så mange klin gærne mennesker i vårt opplyste samfunn. At mennesker med så store og åpenbare vrangforestillinger også har barn, er enda mer skremmende. Hjelpes meg. Og sånne fjols tjener altså svindlere og såkalte "klarsynte" masse penger på. 

Anonymkode: 10704...396

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså. Dere tror på spøkelser? Voksne rasjonelle intelligente mennesker? Tror at når vi dør går vi igjen og spøker for andre folk? Hvorfor i huleste skulle vi gjort det? Så hvis jeg dør skal jeg bruke etterlivet mitt på å skremme folk? Knirke litt her og der, ta opp en dør, lage litt kvalme? Ærlig talt. Voksne folk vet jo at spøkelser ikke finnes. Tror dere ikke vi ville blitt mer plagd enn det dere blir i dag? Alle hadde jo hatt en eller annen bekjent eller et avdød familiemedlem som var på besøk til stadighet.. Ser det for meg😂

Anonymkode: b5361...fcb

Dere blir nok skikkelig overrasket den dager dere ser en større sammenheng, muligens først etter sjelen deres har gått videre fra dette livet😊 Jeg har ikke noe behov for å diskutere fram og tilbake ang hvorvidt avdøde sjeler besøker oss her på jorden eller ei, jeg vet hva jeg tror på ut fra mine egne erfaringer og egen intuisjon. Så kan dere tro på hva dere vil😊 Det eneste jeg vil si, er at avdøde sjeler ikke kommer på besøk for å skremme oss, men for å følge med og hjelpe oss. Som regel er det snakk om gode energier. Disse energiene kan likevel skape uro i oss og stjele energi fra oss, uten at det er hensikten. Derfor er det best å få hjelp til husrens.

Men dere, ikke gidd å snakke nedlatende til folk som tror på noe annet enn dere, da😉

Anonymkode: 7a8a2...350

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...