Gladikaffe Skrevet 19. februar 2023 #81 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det der kan være statisk elektrisitet. Ser ut som jakken er av syntetisk materiale. Du ser håret går ut fra kroppen når han trekker seg litt unna og det legger seg igjen når han nærmer seg henne igjen. Må nesten se mer enn kun det lille klippet der. Anonymkode: 5bcf9...6ec Fornektelse er et psykisk forsvar hvor man unngår å erkjenne truende aspekter av den indre eller ytre virkeligheten, også som for eksempel det ukjente. Og jeg lure på, hvorfor bruke energi og tid å være med i denne tråden hvis du ikke tror på ånder? 🙂 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #82 Del Skrevet 19. februar 2023 Gladikaffe skrev (32 minutter siden): Fornektelse er et psykisk forsvar hvor man unngår å erkjenne truende aspekter av den indre eller ytre virkeligheten, også som for eksempel det ukjente. Og jeg lure på, hvorfor bruke energi og tid å være med i denne tråden hvis du ikke tror på ånder? 🙂 Jeg tror på ånder jeg, men akkurat det klippet der kan forklares med statisk elektrisitet. 😊 Anonymkode: 5bcf9...6ec 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #83 Del Skrevet 19. februar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Åndeverden er høyst reell, men skjønner at du med snever og umoden tankegang (ut fra svaret ditt og derfor får svar i samme mynt) ikke evner å tenke utenfor "komfortsonen". Vi merker det i mindre grad her i vesten, men ta deg en tur til feks Afrika. Der lever de mange steder ekstremt tett på åndeverden og du blir faktisk sett på som dum og naiv om du sier høyt der at det ikke finnes, for der er erfaringene blant mange at åndeverden er like reell som det vi ser med det blotte øyet. Trenger åpenbart ikke å reise helt dit for å oppleve det, men der har de et helt annet forhold til det enn det vi har her. Anonymkode: 4225d...536 😅Hvis en dør åpner seg, ser man det da med det blott øyet? Hvis det fantes spøkelser (noe det ikke gjør), ville det vært den enkleste sak i verden å bevise. Anonymkode: 3a72e...b88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #84 Del Skrevet 19. februar 2023 2 hours ago, Hannah80 said: Jeg er overhodet ikke redd for "spøkelser". Men er overrasket over at så mange tror på spøkelser. Enig. Jeg er redd for voksne mennesker som tror på spøkelser. Anonymkode: 3a72e...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #85 Del Skrevet 19. februar 2023 lillakamilla skrev (18 timer siden): TS,jeg er helt med på hva du forteller, har selv opplevde dette mange ganger. Men Kvinneguiden er ikke forumet for dette. Det er folk her som mangler egenerfaring, men allikevel tror de vet alt og sitter på fasiten om verden og om andres liv. Du vil få ubehagelige, nedverdigende og fordømmende svar av den type personligheter her inne. Det er nok grupper på Facebook hvor du møter likesinnede som har samme erfaringer som deg, og som kan gi deg råd om hvem du bør kontakte. Det behøver ikke å være mangel på egenerfaring, det kan være at man rett og slett tolker sanseinntrykkene på en annen måte. Når TS sier at hun hører noe som faller ned uten å finne noe som har falt ned og tenker at det må ha vært et spøkelse, ville kanskje en annen tenke at det ikke var noe, at de hørte feil eller innbilte seg lyden, eller kanskje at lyden kom sikkert utenfra, uten å bry seg mer om det. To ulike personer kan oppleve det samme fenomenet, men fordi de tolker det ulikt sitter den ene igjen med minner om spøkelser, mens for den andre bare fortsetter livet som ingenting har skjedd. Anonymkode: 0a6b8...dc5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #86 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når jeg startet med penduleringen for noen år siden lærte jeg meg fader vår. Når jeg fikk inn han mørke ånden som laget håndavtrykkene og jeg ville ha han bort.. så ba jeg om hjelp! Jeg kan og si «Fri oss fra det onde i Jesus Kristis navn» og spille av bønner ol.. jeg fikk hjelp fra de øverste og jeg har lært meg å stenge av. Nå har jeg åndsfrender som kommer og går igjen, foreldrene mine stikker innom i blant. Pappa’n min poke meg på skulderen, han la arnene rundt livet mitt og ga meg en klem når jeg sa «jeg er glad i han» og min mor sitter på sin faste plass på kjøkkenet når vi prater. Min farmor hadde våken øye, og det samme har jeg arvet etter hun. Jeg så ånder når jeg var liten og jeg skvatt hver gang de viste seg for meg. Jeg vil åpne opp og se når jeg er klar igjen, men jeg føler og kjenner det på kroppen. Håret mitt pekte i retning av min mor engang når vi pratet, men det er kun gode energier. Når det er dårlig energi, så snører halsen min liksom igjen, jeg starter å hoste, blir hes og tung i hode. Men du har helt rett, du kan alltid be om hjelp! «Fri oss/meg fra det onde i Jesus Kristis navn» 😉 Anonymkode: 5cc92...dc2 Du skriv "våken øye". Kan eg spørre kor dette utrykket kjem frå? Kva betyr det? ❤️ Anonymkode: 7bae4...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #87 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriv "våken øye". Kan eg spørre kor dette utrykket kjem frå? Kva betyr det? ❤️ Anonymkode: 7bae4...b56 Våken øye har jeg begynt å si selv etter å snakket med åndsfrendene. Våken øye så mener de jeg vil klare å se åndsfrendene, gjenferd, engler etc. Jeg har skylapper på siden jeg skvatt hver gang når jeg var ung. Jeg vet bare at når jeg åpner opp så vil jeg ikke føle meg alene hvis jeg har behov for å være alene og jeg plutselig skal se en ånd. Vi hadde en dame/ånd på besøk i høst. Jeg lå og sov på sofa’n og hun vekket katten vår. Han laget de rareste mjaue lydene og stirret i løse luften, så hoppet han oppå magen min og lå der etterpå. Jeg fikk vite dagen etterpå hun hadde kommet for å hilse på meg og hadde gått bort til katten vår IG sagt til han «ære være med deg» .. Hun hadde overhørt samtalene mine med en annen ånd, og hun ville komme og hilse på meg. Det kommer av og til åndsfrender inn med merkelige beskjeder som disse to siste jeg fikk ikke lenge siden «Våre tivoli var de triveligste.» «……….., klokken ti i kveld vil det pøse ned med regn og det vil bli duskregn.» 🙂 Anonymkode: 5cc92...dc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #88 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Våken øye har jeg begynt å si selv etter å snakket med åndsfrendene. Våken øye så mener de jeg vil klare å se åndsfrendene, gjenferd, engler etc. Jeg har skylapper på siden jeg skvatt hver gang når jeg var ung. Jeg vet bare at når jeg åpner opp så vil jeg ikke føle meg alene hvis jeg har behov for å være alene og jeg plutselig skal se en ånd. Vi hadde en dame/ånd på besøk i høst. Jeg lå og sov på sofa’n og hun vekket katten vår. Han laget de rareste mjaue lydene og stirret i løse luften, så hoppet han oppå magen min og lå der etterpå. Jeg fikk vite dagen etterpå hun hadde kommet for å hilse på meg og hadde gått bort til katten vår IG sagt til han «ære være med deg» .. Hun hadde overhørt samtalene mine med en annen ånd, og hun ville komme og hilse på meg. Det kommer av og til åndsfrender inn med merkelige beskjeder som disse to siste jeg fikk ikke lenge siden «Våre tivoli var de triveligste.» «……….., klokken ti i kveld vil det pøse ned med regn og det vil bli duskregn.» 🙂 Anonymkode: 5cc92...dc2 Interessant! Så det blir det ein kallar også det tredje auget? Eller å ha åpne spirituelle kanalar, då? Anonymkode: 7bae4...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #89 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Interessant! Så det blir det ein kallar også det tredje auget? Eller å ha åpne spirituelle kanalar, då? Anonymkode: 7bae4...b56 Ja, det tredje øyet er sjelens øye, når vi utvikler intuisjonen vår, så åpner vi opp det tredje øyet. Åndelig oppvåkning er noe som skjer over tid, åndelig oppvåkning vil si å være spirituell. Anonymkode: 5cc92...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #90 Del Skrevet 19. februar 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant! Så det blir det ein kallar også det tredje auget? Eller å ha åpne spirituelle kanalar, då? Anonymkode: 7bae4...b56 Det tredje øyet er nok noe helt annet, og kanalen er langt fra spirituell. Anonymkode: 3a72e...b88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #91 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ser at noen har fått litt for mye å drikke i kveld. Anonymkode: 3a72e...b88 Det er jo sant. De flyr når de hører navnet Jesus. Anonymkode: f27a5...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #92 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det tredje øyet er nok noe helt annet, og kanalen er langt fra spirituell. Anonymkode: 3a72e...b88 Vennligst utdyp Anonymkode: 7bae4...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #93 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg tror på ånder jeg, men akkurat det klippet der kan forklares med statisk elektrisitet. 😊 Anonymkode: 5bcf9...6ec Jeg tenkte det samme! Det beveger seg jo ganske likt etter hans bevegelse. Og jeg er ingen spøkelsesfornekter jeg heller 🙂 Anonymkode: 1f7df...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #94 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.54): Vel, vi er to voksne og ett spedbarn som bor i et relativt nytt hus (12-13 år gammelt), der det tidligere har bodd kun én familie. Kort tid etter at vi flyttet inn merket vi dårlig energi fra det ene rommet (gjesterommet), og det var alltid ekkelt å gå forbi. Faktisk bare å se bort mot døra 🙈 De få gangene vi har sovet der inne, har jeg enten vært søvnløs, eller våknet stiv av skrekk av mareritt! Andre som har sovet der sover dårlig, og samboeren min våkner mer utslitt enn da han la seg. Det var noen få episoder rundt i huset mens jeg gikk gravid, men ellers begynte aktiviteten rundt i resten av huset da babyen kom. Vi kjenner røyklukt (sigaretter), ting som kan flytte på seg, kakking i veggen, lyden av ting som raser ned (uten at det gjør det, dører som blir satt på gløtt eller som kommer fykende opp. Det føles som en mer aggressiv energi som man blir skremt av. Jeg er svært åpen for sånt og er den som er mest plaget av oss. Jeg har forsøkt å rense gjesterommet to ganger, noe som har hjulpet litt, men ikke fullstendig… Jeg føler egentlig at der inne henger det igjen dårlig energi fra en person som fortsatt lever, men greier ikke å få det helt vekk. Hva enn som foregår i resten av huset vet jeg ikke, men det føles ikke som noe godt akkurat. Stemningen er generelt tung og man blir lett amper og depressiv av å være inne. Ja, det høres sprøtt ut… men vi begynner å bli lei og litt skremt av dette. Spesielt siden vi har en liten baby, og nylig ble døren fra soverom til stue satt opp om natten mens vi sov, og temperaturen til soverommet vårt steg dermed mye. Jeg våknet heldigvis, og jeg synes virkelig ikke noe om dette! Da det på en måte kan gå utover babyen også. Vi vurderer å leie inn noen til å gjøre en «husrens», men det er jo en del penger å betale uten noen garanti for at det blir bedre… Hva kan evt gjøres?? Anonymkode: 18182...b6c Hvis det spøker i huset deres er det bare å flytte. Dere kan selge huset billig til meg. Anonymkode: 506c1...0de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #95 Del Skrevet 20. februar 2023 Takk for svar alle sammen! Melder meg ikke inn i en diskusjon angående psykiatri, trosretning, o.l. Jeg kan vel mer eller mindre garantere at jeg har en høyere utdanning enn absolutt alle som har svart her inne i førstnevnte, tro det eller ei. TS Anonymkode: 18182...b6c 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 21. februar 2023 #96 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 3.19): Åndeverden er høyst reell, men skjønner at du med snever og umoden tankegang (ut fra svaret ditt og derfor får svar i samme mynt) ikke evner å tenke utenfor "komfortsonen". Vi merker det i mindre grad her i vesten, men ta deg en tur til feks Afrika. Der lever de mange steder ekstremt tett på åndeverden og du blir faktisk sett på som dum og naiv om du sier høyt der at det ikke finnes, for der er erfaringene blant mange at åndeverden er like reell som det vi ser med det blotte øyet. Trenger åpenbart ikke å reise helt dit for å oppleve det, men der har de et helt annet forhold til det enn det vi har her. Anonymkode: 4225d...536 En Afrikaner sa akkurat dette til meg en gang faktisk. Jeg var veldig ung, ateist og trodde bare på vitenskapen. Senere endret jeg alt jeg trodde på radikalt etter en rekke åndelige opplevelser. Det som mange driver med på dette forumet, å latterliggjøre alt som har med det åndelige å gjøre er bare veldig ignorant og idiotisk. Man skjønner at ting eksisterer når man opplever det selv, det kan jeg love. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #97 Del Skrevet 21. februar 2023 Hvis man tror på spøkelser trenger man utdannelse! Anonymkode: a0001...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #98 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 22.32): For mange år siden var jeg i London. På en av pubene ble vi fortalt at det spøkte (The Ten Bells) bla på dametoalettet. Jeg snek meg inn tok ett bilde, men så ikke noe rart. Bildet viste noe annet. Negativen ble sendt til Kodak Norge som bekreftet at det ikke var noe galt med negativen. Bildet ble sendt til en professor i parapsykologi han påstå at bildet var ekte. Noe jeg innbilte meg? Anonymkode: f3167...0e8 Kan vi få se det? Anonymkode: b9ae9...0c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #99 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 23.52): Sånne har vi i taket og vet du hvorfor? Taket er litt skittent, så håndmerkene blur der når noen står i senga og støtter seg i taket. Anonymkode: 163d3...307 Jeg bor kun sammen med datteren min, det er ikke noen av oss to som har støttet seg i taket hos, det er høyt opp i taket og. Anonymkode: 5cc92...dc2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #100 Del Skrevet 8. juni 2023 Uff, høres slitsomt ut 😕 Anonymkode: 7bae4...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå