Gå til innhold

Gravid og sjalu stesøsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Konsentrer deg om babyen  . Kanskje 15 år i gen kan vi hos mor,til det går seg til?ikke legg så mye av sjela di i det.  Konsentrer deg om babyen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Et problem er jo at livet til ungdommene blir snudd på hodet. Aldri enkelt å finne på noe å gjøre med så stor aldersforskjell som passer for alle tre barna. 
Hadde en nabo som fikk et nytt barn med ny mann da de eldste jentene var 13 og 15år. Der gikk det så galt at BV kom inn i bildet. Jentene følte at livet deres ble ødelagt av den nye ungen. De var vandt til at de hadde førsterett hos moren sin, nå ble de tilsidesatt pga et nytt barn som krevde moren deres 100%. Den eldste flyttet til faren sin som bodde langt fra moren deres. Den yngste kom i fosterhjem. Nektet å bo hjemme hos moren, den nye mannen og drittungen som hun sa. 
Nå er den yngste snart 10 år og de eldste barna har ingen kontakt med moren sin eller det nye barnet. I tillegg har mor nå vært alene med yngstemann. Forholdet til far varte til barnet var ca 3 år. Trist, men noen ganger lønner det seg å tenke seg godt om før en setter nye barn inn i et nytt forhold, særlig med stor aldersforskjell på barna.

Anonymkode: 8b0b8...ae6

Så utrolig trist å lese at så store barn ikke klarer å regulere egne følelser bedre, og heller blir til selvopptatte egoister. 

Anonymkode: 01579...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (7 timer siden):

Men det er da ikke hennes ansvar å ordne opp i relasjonene mellom gravide deg og hennes 15-årige sønn.

Hun kan bidra i det minste. Hadde ikke du gjort det? Hun kan snakke opp de voksne. Alle vil vel at sine barn skal være trygge på de voksne rundt seg. Om mor er sur og sjalu derimot kan jo gjerne barna ta etter. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så utrolig trist å lese at så store barn ikke klarer å regulere egne følelser bedre, og heller blir til selvopptatte egoister. 

Anonymkode: 01579...72e

I dette tilfellet må det ha vært noe seriøst feil med tilknytningen til moren og jentene. Ikke rart barnevernet ble kontaktet da. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor ble gravid når jeg var 16 og min søster 14 år. Det var kleint og sykt rart under svangerskapet. Overgangen når babyen kom var og litt tøff for alle, da man plutselig hadde mye hensyn å ta til babyen med feks dra hjem tidlig fra besøk, kunne ikke være spontan som familie osv. Etter en liten stund så var alt glemt, og vi stilte opp så mye vi kunne. Nå er barnet 10 år, er utrolig glad i henne å tilbringer mye tid sammen. 

Anonymkode: dd59c...f25

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva var grunnen til at du valgte bort en søskenrelasjon? 

Fordi du innså at pappa hadde hatt sex? 

Anonymkode: 01579...72e

Fordi søsknene mine er 15 og 17 år yngre. Det var jo ikke kjempelett å bygge opp en søskenrelasjon til de. Så dro jeg på folkehøgskole etter vgs og flyttet til en annen by for å studere i fem år. Så var 25 da jeg kom tilbake. 

Anonymkode: 2d201...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men det forstyrrer meg litt med den overskriften. Det blir sa saktens barnets halvsøsken.

Det går seg nok til, det gjorde det her i heimen.

Lykke til.

Anonymkode: 6e0b6...a8b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...