Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Ja og du tenker det er normalt? enda en grunn til at den familien er litt smågal fra mitt perspektiv. Det ordtaket gir null mening for min del. 

Jeg vet ikke om du har satt deg inn i hva ordtaket faktisk betyr, men du kan i så fall lese litt om det her 

https://www.marieclaire.com/celebrity/royals/queens-motto-critical-to-reign/

https://www.artofmanliness.com/character/behavior/never-complain-never-explain/

Sofie Maria skrev (7 minutter siden):

Den siste der er jeg hundre prosent enig med, høy risiko de gamblet på det , men antar de fulgte dronningen sitt « motto « aldri klag og aldri forklar» ? aka tørk tårene og ta deg sammen du er prinsesse for guds skyld. Antar de var noe i den gata der hvis jeg skal tippe noe. 

Hvorfor skulle en inngiftet hertuginne ikke få lov til å få helsehjelp, men bare en beskjed om å ta seg sammen, når en prins, som har vokst opp i familien hele livet, får lov til å ta kontakt med en terapeut når han selv ønsker det?

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kinder skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke om du har satt deg inn i hva ordtaket faktisk betyr, men du kan i så fall lese litt om det her 

https://www.marieclaire.com/celebrity/royals/queens-motto-critical-to-reign/

https://www.artofmanliness.com/character/behavior/never-complain-never-explain/

Hvorfor skulle en inngiftet hertuginne ikke få lov til å få helsehjelp, men bare en beskjed om å ta seg sammen, når en prins, som har vokst opp i familien hele livet, får lov til å ta kontakt med en terapeut når han selv ønsker det?

Siste spørsmålet der får du vekke dronningen opp og spørre henne om 🙈🙂.. Hvorfor hun ikke satte foten ned (hun var øverste leder) og ordnet skikkelig helsehjelp til Meghan, men som sagt utifra netflixen var de bekymret og stresset for åssen dette ville se ut. 

Litt samme som da Kanye ble innlagt pga psykose/bipolar - i pressemeldingen da het det seg at han var sliten og dehydrert for å pynte på sannheten.. 

nei , takk og lov jeg ikke er kjendis. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Siste spørsmålet der får du vekke dronningen opp og spørre henne om 🙈🙂.. Hvorfor hun ikke satte foten ned (hun var øverste leder) og ordnet skikkelig helse hjelpe til Meghan, men som sagt utifra netflixen var de bekymret og stresset for åssen dette ville se ut. 

Litt samme som da Kanye ble innlagt pga psykose/bipolar - i pressemeldingen da het det seg at han var sliten og dehydrert for å pynte på sannheten.. 

nei , takk og lov jeg ikke er kjendis. 

Om du velger å tro blindt på alt Meghan og Harry forteller, uten å tenke en eneste kritisk og logisk tanke rundt det, så får du bare gjøre det. Men jeg anbefaler deg å lære deg å tenke litt kritisk rundt det du hører folk forteller, for en situasjon har flere sider. 

Nå har jeg ikke lest noe pressemelding fra Kanye, men Kanye må da få lov til å bestemme selv hva han ønsker at folk skal få vite rundt hans diagnoser. Vi har jo uansett ikke noe med at han var innlagt eller hvorfor han var innlagt. Så om det sto det du skriver i pressemeldingen, er det absolutt ingen grunn til å reagere på det.

• Liker 16
Skrevet
CatPerson123 skrev (18 minutter siden):

Ja men hvordan vet du at de ikke lyver eller overdriver ? F eks når de snakket om paparazzi som forfulgte dem, viste de bilder av fotografer på en harry potter premiere, men sa at det var de som forfulgte dem. Sier litt om ærligheten her. 

Kanskje de prøvde å bli en del av familien, men det er jeg ikke overbevist om. Meghan trenger oppmerksomhet hele tiden. Hun ble mobbet av media, men siden hun har en tendens til å overdrive, vet man aldri om man kan stole på henne. 

Kanskje det var harry som bestemte seg for å dra fra kongehuset, men har er jo forelsket i henne. Han er nok en bra person, men hun gir dem et veldig dårlig rykte. 

selvfølgelig er han forelsket i henne og han ville beskytte henne🙂 både imot familien som tydeligvis ikke klarer oppføre seg (aka william som gikk til fysisk angrep mot Harry! 🥺🥺) og den britiske media som er helt ute å sykle og fabrikkerer historier 

Skrevet
Kinder skrev (1 minutt siden):

Om du velger å tro blindt på alt Meghan og Harry forteller, uten å tenke en eneste kritisk og logisk tanke rundt det, så får du bare gjøre det. Men jeg anbefaler deg å lære deg å tenke litt kritisk rundt det du hører folk forteller, for en situasjon har flere sider. 

Nå har jeg ikke lest noe pressemelding fra Kanye, men Kanye må da få lov til å bestemme selv hva han ønsker at folk skal få vite rundt hans diagnoser. Vi har jo uansett ikke noe med at han var innlagt eller hvorfor han var innlagt. Så om det sto det du skriver i pressemeldingen, er det absolutt ingen grunn til å reagere på det.

Jo jeg reagerer på det siden han har hele veien vært åpen angående diagnose så hvorfor da behøve noe hemmelighold på hvorfor han er innlagt? Jeg mener selvsagt ikke utbrodere hver detalj, hadde funka med en kort melding at han trengte hjelp pga sin mentale tilstand, ferdig snakka. 

Og jo jeg tenker mange kritiske tanker, men dem går mot kongehuset da særlig kate/william og den britiske presssen.. tydeligvis ikke mange i tråden som er enig/ støtter og det er helt greit 👍🏻 jeg opprettet jo tråden for å vite hva folk der ute tenker 😏😉

Skrevet (endret)

Jeg liker dem. Forstår ikke hvorfor de får så mye hat.  Harry sier at han sliter med å ikke få dialog med familien og at det er derfor han er fortvilt, og forteller alt åpenlyst og det er jo forståelig, tenker jeg, men jeg dømmer samtidig ingen. Tror bare at det er vanskelig å være kongelig.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (På 16.1.2023 den 0.14):

selvfølgelig er han forelsket i henne og han ville beskytte henne🙂 både imot familien som tydeligvis ikke klarer oppføre seg (aka william som gikk til fysisk angrep mot Harry! 🥺🥺) og den britiske media som er helt ute å sykle og fabrikkerer historier 

Kan godt hende han overdriver med de fysisk angrep greiene. Lite troverdig at William bare sa litt om Meghan, og så gikk til angrep på harry. Litt random å gjøre det liksom. Mer sannsynlig at Harry sa noe for å "provoke" det synes jeg. Betyr ikke at William kan gå til angrep, men hvor mye Harry har glemt å si, eller har overdrevet om, det vet du ikke

Gjest CatPerson123
Skrevet
Eloise12345 skrev (På 16.1.2023 den 0.24):

Jeg liker dem. Forstår ikke hvorfor de får så mye hat.  Harry sier at han sliter med å ikke få dialog med familien og at det er derfor han er fortvilt, og forteller alt åpenlyst og det er jo forståelig, tenker jeg  men jeg dømmer samtidig ingen. Tror bare at det er vanskelig å være kongelig.  

Absolutt. Men Meghan derimot, der vet jeg ikke altså

Skrevet
CatPerson123 skrev (På 16.1.2023 den 0.25):

Absolutt. Men Meghan derimot, der vet jeg ikke altså

Ja, det ser ut til at Harry føler seg utenfor i sin egen familie. 🤔 Han sier det. Og at det er derfor han tar sjansen med å stå fram. Han virker fortvilt . Meghan er vanskelig å si noe om. Må være verst for Harry. Det er jo hans familie  ❤. Meghan taklet nok ikke rollen som kongelig. Og det er forståelig. Det er nok tøfft. Kan være at hun hadde problemer med å føle innpass i hans familie. Hun sier ihvertfall noe om det. 

Jeg ønsker faktisk å lese boken. 🤔

• Liker 1
Skrevet
CatPerson123 skrev (På 16.1.2023 den 0.24):

Kan godt hende han overdriver med de fysisk angrep greiene. Lite troverdig at William bare sa litt om Meghan, og så gikk til angrep på harry. Litt random å gjøre det liksom. Mer sannsynlig at Harry sa noe for å "provoke" det synes jeg. Betyr ikke at William kan gå til angrep, men hvor mye Harry har glemt å si, eller har overdrevet om, det vet du ikke

Mulig du har rett (kun de to som vet) men jeg personlig tror ikke det! Mye mer sannsynlig fra mitt perspektiv at de bare mislikte/hadde fordommer imot hu fra begynnelsen, går på det at hu var skilt fra før + skuespiller/Hollywood og at hu « stjal « rampelyset fra william og kate noe som neppe falt i god jord 🙈😅.

Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Alle representerer kongefamilien. Kongefamilien er en institusjon med en hær av byråkrater og ansatte som driver The Firm. Denne hæren styrer hvem som kan si og gjøre hva, når og hvor. Dronningen og de andre familiemedlemmene er bare fasaden, ansiktet utad. De har ingen frihet og veldig ofte måtte familierelasjonene vike for plikten. Som da dronningen nektet sin søster å gifte seg med mannen hun var forelsket i. Det var et godt eksempel. 

Så det krever en viss mentalitet for å trives i et slikt miljø med et slikt liv. Jeg tror ikke Harry har denne mentaliteten. Han er veldig lik sin mor som heller ikke hadde mentaliteten. Dronningen ble født og har levd i en annen tid, da spørsmål ikke ble stilt i samme grad. De siste årene, spesielt etter Charles og Dianas bryllup har ting endret seg dramatisk i The Firm. 

Jeg tror ikke kongefamilien kan se bort fra familierelasjonene nå i den grad de måtte gjøre før. Med Diana og så med Harry blir ukulturen innad avslørt. 

Jeg tror dronningen forsto i sine siste år at ting måtte endres og institusjonen måtte oppdateres og moderniseres for å tilpasse seg og overleve. Hun prøvde etter beste evne å tråkke forsiktig og bane ny vei, men det var ikke opp til henne personlig. Hun oppfordret Charles og Diana å skilles. Hun godtok Camilla. Hun ønsket at Camilla skulle kalles for dronning. Dette er enorme skritt i en helt ny retning for institusjonen.

Tenk på et fengsel du er født i og vokser opp i mens du lengter etter friheten utenfor fengselets murer. Noen trives i fengselet, andre vil bare ut. William trives, Harry vil ut. Vel, nå er Harry ute og kan gi oss innblikk om livet inne. 

hundre prosent !! ❤️❤️

Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

Mulig du har rett (kun de to som vet) men jeg personlig tror ikke det! Mye mer sannsynlig fra mitt perspektiv at de bare mislikte/hadde fordommer imot hu fra begynnelsen, går på det at hu var skilt fra før + skuespiller/Hollywood og at hu « stjal « rampelyset fra william og kate noe som neppe falt i god jord 🙈😅.

Kanskje! De mislikte henne kanskje, men også fordi når dronningen fortsatt levde, skulle hun være "hovedrollen", kledd i sterke farger, osv. De andre skal være litt bak henne, på en måte. Kle seg i mer nøytrale farger, og ikke stjele oppmerksomheten. Det var der meghan feilet, og tok all oppmerksomheten fra dronningen, noe alle merket, spesielt media, som laget enda mer drama ut av det. Meghan var mislikt, kanskje fra starten, men ikke bare fordi hun hadde vært skilt eller fordi hun var i Hollywood tenker jeg da.

Skrevet
CatPerson123 skrev (På 16.1.2023 den 0.42):

Kanskje! De mislikte henne kanskje, men også fordi når dronningen fortsatt levde, skulle hun være "hovedrollen", kledd i sterke farger, osv. De andre skal være litt bak henne, på en måte. Kle seg i mer nøytrale farger, og ikke stjele oppmerksomheten. Det var der meghan feilet, og tok all oppmerksomheten fra dronningen, noe alle merket, spesielt media, som laget enda mer drama ut av det. Meghan var mislikt, kanskje fra starten, men ikke bare fordi hun hadde vært skilt eller fordi hun var i Hollywood tenker jeg da.

Du tror ikke hennes hyppige raseriutbrudd mot ansatte, lekkasjer til media og tydelige manipulering av Harry spilte inn?

Hun gikk i masse fargesterke klær, bare så det er nevnt. At hun sier noe annet for sympati er en annen sak.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)

Hun er ikke gal, det er jeg enig i. Men hun er enten veldig dårlig på å utrykke seg selv, eller manipulerende. Jeg vet ikke om hun er klar over at hun snakker altfor mye uten filter, eller å tenke over ting før hun sier dem, men det gjør hun hvertfall. 

Du sier at det er en egosentrisk og slem familie -kanskje delvis sant. Men hvor har du fått høre det fra? Meghan og harry. Og hvordan vet du at du kan stole på dem? Det kan du ikke. Akkurat som jeg ikke kan vite om de lyver. 

I en verden som endrer seg så fort og mye, er det fint for landet å ha en stabil familie, som ikke lager mye drama, eller vil være forsiden til alle avisene pga alt dramaet deres. Dette er det jeg tenker at en kongefamilie delvis er til nå om dagen. Bør de få psykisk hjelp om de trenger det? Ja. Men det betyr ikke at avisene, eller vi, trenger å vite alt om deres psykiske problemer. Det fører bare til drama pga medier, noe vår verden ikke trenger mer av.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Gjest CatPerson123
Skrevet
Sultan skrev (På 16.1.2023 den 0.45):

Du tror ikke hennes hyppige raseriutbrudd mot ansatte, lekkasjer til media og tydelige manipulering av Harry spilte inn?

Hun gikk i masse fargesterke klær, bare så det er nevnt. At hun sier noe annet for sympati er en annen sak.

Glemte å nevne det. Tror vi er ganske enige der?

Skrevet
CatPerson123 skrev (4 minutter siden):

Totalt enig! ❤️Er som H forklarer på netflixen - når du har fått utdelt birollen i en film, men utskinner hovedrollen og gjør oppgaven bedre så må det bli kluss og problemer. På toppen av kaka med media som gjorde alt verre måtte det gå som det gikk. 

Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Totalt enig! ❤️Er som H forklarer på netflixen - når du har fått utdelt birollen i en film, men utskinner hovedrollen og gjør oppgaven bedre så må det bli kluss og problemer. På toppen av kaka med media som gjorde alt verre måtte det gå som det gikk. 

Gjør oppgaven bedre ? Han eller Meghan ? Jeg skjønner ikke hvordan de gjør noen som helst oppgave bedre enn andre i den familien? Beklager, skjønner ikke helt hva du mener 😅

Endret av CatPerson123
Skrevet
Eloise12345 skrev (På 16.1.2023 den 0.27):

Jeg ønsker faktisk å lese boken. 🤔

Anbefaler boken til Tom Bower om du er leselysten. 

revenge-9781668022085_lg.jpg.f48a681cec4ac035ba860d2f644a50f7.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
CatPerson123 skrev (På 16.1.2023 den 0.42):

Det var der meghan feilet, og tok all oppmerksomheten fra dronningen

Hun jobbet totalt 78 dager den tiden hun var medlem av kongefamilien.

Resten av tida tilbragte hun på ferie. 

• Liker 9
Skrevet
Sultan skrev (På 16.1.2023 den 0.50):

Anbefaler boken til Tom Bower om du er leselysten. 

revenge-9781668022085_lg.jpg.f48a681cec4ac035ba860d2f644a50f7.jpg

Takk for tipset 💖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...