Gå til innhold

Stor lottogevinst. Hva ville du brukt pengene på?😜


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Betalt ned lån, drømmehuset, ny bil og reiser og opplevelser😊 Og gode middagsselskap med venner og familie😊

Anonymkode: 7a847...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, Portia Catonis said:

Min gevinst er alle pengene jeg sparer på å la være å spille Lotto.

Enig, men det er utrolig mange som ikke forstår dette. Tipping er blitt en folkesykdom.

Det er fullt mulig å spare opp en lottogevinst med en normal lønn dersom pengene investeres riktig. Forutsetningen er at man ikke er en naiv superfjomp som dagdrømmer om lottogevinst.

Anonymkode: 457c4...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig, men det er utrolig mange som ikke forstår dette. Tipping er blitt en folkesykdom.

Det er fullt mulig å spare opp en lottogevinst med en normal lønn dersom pengene investeres riktig. Forutsetningen er at man ikke er en naiv superfjomp som dagdrømmer om lottogevinst.

Anonymkode: 457c4...b2f

Jeg er enig 

(og derfor jeg følte for å poengtere at jeg aldri har spilt)

Men er likevel et artig tankeeksperiment. 

Anonymkode: 60d1f...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt oppsigelse på pulten på jobb og sagt adioooos Hitler, jeg kommer ikke i fra og med i morgen. En ære å slippe å få se deg mer.

Sjefen: Nope glem det! Det er tre måneders oppsigelsestid. Jeg hyrer advokat.

Jeg:  So what? Skal du bryte deg inn i leiligheten min og dra meg opp av sengen kl 07.00 og inn i en taxi retning jobb. Advokat værsågod, jeg betaler.Det har jeg råd til.

#Et scenario jeg drømmer om hvis jeg vinner 15mill. 

Anonymkode: e999e...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpt et hus til meg og barna der vi kunne fått en ny start. Ny bil skulle det blitt også, men ikke av den dyreste sorten. Og så skulle jeg lagt litt ekstra i ferien i år. Men ellers så ville det blitt å spare til barna ble større, slik at jeg kunne gitt de en god start på voksenlivet.

Anonymkode: c0b3a...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mill? Leilighet + sertifikat og bil til ung voksent barn, og ny leilighet til meg, resten i sparing i fond og en ferietur pr år

Anonymkode: 7f87a...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt meg et nøkternt hus (jeg og jentungen trenger ikke så mye plass). 

Ny god bil (den gamle er 12 år og begynner å bli skranglete).

Satt av penger til jentungen og tanteungene mine så de har startkapital når den tid kommer.

Da burde jeg fortsatt ha 7-8 mill igjen, som jeg ikke vet hva jeg skulle brukt på 😅

Anonymkode: 1d903...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne «kjøpt meg fri» fra livet som ansatt  og sluttet i jobb -og heller blitt selvstendig næringsdrivende, kjøpt bolig, reist, gitt penger til familie, investert i aksjer og mye mer😁

Anonymkode: 18696...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt en eller to leiligheter å leie ut. Så hadde jeg kjøpt en enebolig med utleiedel, sånn at jeg kunne bruke den inntekten på å jobbe litt mindre. 

Leilighetene jeg hadde til utleie hadde barna fått, sånn at de fikk en god start på voksenlivet. 

Hadde nok blitt ferie, nedbetaling av studielån og en ny bil og. 

 

Anonymkode: 6a08b...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt sentrumsnær bolig med god plass og lite vedlikehold,  spandert ferietur på ungene. Resten ville nok blitt investert i fond, satt på høyrentekonto eller lignende.🤷‍♀️

Anonymkode: 61b4d...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er en god sum av 15 millioner? Når du sitter igjen med mindre enn det og velger å si opp jobben, har du mest sannsynlig mistet bakkekontakt. 10 millioner er ikke mye i dag.

Anonymkode: cda79...ec8

Jeg er godt jorda og vet hvor langt jeg hadde kommet for ti mill takk . Når jeg regner det om til årslønninger så blir det mange. Så ti mill er mye og mer for meg. 

Anonymkode: 63bef...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned studiegjeld og kjøpt meg leilighet og hund. Hadde også brukt en god del på oppgradering av utseende.
Hadde også delt med familien, og gitt noen anonyme donasjoner til mine nærmeste venner.

Anonymkode: 9eac6...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned gjeld og kjøpt meg leilighet er varmt sted. Og så ville jeg tatt med barna på en skikkelig shoppingrunde hvor de fikk kjøpe hva de ville. Tenk så gøy det hadde vært 🤩

Jeg ville også satt til side en god buffer, og vurdert å gå ned i stilling. 

Anonymkode: 5ea90...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (På 7.2.2023 den 22.33):

Du vinner en stor sum i lotto. La oss si 15.000.000 Kr. Hva ville du brukt pengene på?  Jeg ville ha investert i kunst og eiendom.

Hadde donert pengene til Ukraina.

Anonymkode: f669b...32e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt gjeld (1,5 mill). Kjøpt bobil for ca 1 mill. Gitt en mill til sønn, og 1 mill til bonusdatter. Så hadde jeg tenkt meg nøye om. Er 60 om noen år, så har ikke uendelig mange år på meg til å bruke opp alt 🙂

Anonymkode: b3b4a...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mill er jo bare et greit hus i de større byene med omegn. Hadde nok oppgradert hus, kunne sponsa foreldre og søsken litt. Og så resten i fond for en ok fremtid som pensjonist

Anonymkode: ad4d3...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rødstrupa skrev (På 7.2.2023 den 22.33):

Du vinner en stor sum i lotto. La oss si 15.000.000 Kr. Hva ville du brukt pengene på?  Jeg ville ha investert i kunst og eiendom.

Reist jorden rundt. Gitt penger til barna mine. Investert i eiendom.

Anonymkode: 41aac...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet til ny bolig med lav/moderat belåningsgrad. Så hadde jeg investert en god slant. Kanskje utleiebolig, fond osv. 

Men tipper ikke, så er kun et tankeeksperiment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt gjeld. Gitt bort litt til nærmeste familie. Reist jorden rundt med mannen, over 1-2 år. Samtidig hadde jeg brukt tid på å skrive mye og blitt forfatter. Kjøpt bolig. 15mil er ikke så veldig mye penger. Men dette er ting som hadde økt min livskvalitet. 

Anonymkode: 2a638...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt gjeld. Byttet vinduer på huset. Bygget en garasje til. Hadde nok hjulpet familie litt også kanskje🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...