Gå til innhold

Stor lottogevinst. Hva ville du brukt pengene på?😜


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Du vinner en stor sum i lotto. La oss si 15.000.000 Kr. Hva ville du brukt pengene på?  Jeg ville ha investert i kunst og eiendom.

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gevinst er alle pengene jeg sparer på å la være å spille Lotto.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt leilighet(er) i Oslo for utleie og blitt enda rikere 😅

Hadde unnet meg ferie dit jeg ville og en hverdag jeg likte også. Spa ofte, hudbehandlinger, frisør osv. Sluttet å jobbe og levd på inntekt fra utleie.

Var det over 30 millioner hadde jeg kjøpt hus til foreldrene og søsteren min også :)

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor sum snakker vi? En mill? Da ville jeg reist på tur med familien (tatt med pappa og lillebror), og så ville jeg betalt litt ned på huslånet. 

Snakker vi 10 mill? Da ville jeg betalt hele huslånet, gitt min lillebror 500.000,- i gave og det samme til pappa. I realiteten ville det jo blitt 1 mill til lillebror siden det ikke er noe blodsbånd mellom meg og min far. Ville også sikret mine barns fremtid ved å sette av penger til dem/kjøpt leiligheter de kunne leid ut eller bodd i. 

Anonymkode: e61fe...e69

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet på at mutters/fatters fikk det de hadde lyst på før de tar kvelden, og kjøpt meg en privat "sydhavsøy" jeg kunne leve i fred og fordraglighet på ! :opplyser: (stor-gevinst)

Edith : og en seil-yaaaach, attåt! 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått av med pensjon, og brukt opp nok til at jeg slipper formuesskatt når alderspensjonen kommer. Kjenner en som vant 4-5 mill, men fortsatte å jobbe. Men får utbetalt mange tusen færre i måneden enn de med samme lønn, forstår ikke at han gidder når han ikke har så mange år igjen til pensjon. Men han er av en sånn type som ikke forstår hva han ellers skulle brukt tiden på. Det problemet har ikke jeg. :D 

Anonymkode: 12933...134

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-5 mill: Betalt ned lån, gitt til mine søsken, foreldre og tantebarn, reist på cruise i bedre lugar enn sist, fått meg førerkort og bil

5 mill +: Det over og kjøpt ny leilighet (kanskje bygge det "perfekte" huset), reist til alle steder jeg vil på jorden og i Norge, kortere turer i min flotte campingbil, lengere turer på første klasse fly

10 mill +: Alt over, investert i leiligheter og kanskje andre ting. Hadde fått meg en god finansiell rådgiver som vet om "rare" ting man kan bruke penger på (film, tv, teater???)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned lån, kjøpt feriehus i Kroatia, kjøpt en leilighet jeg kunne leie ut i Oslo. 

Anonymkode: 35e70...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor stor sum snakker vi? En mill? Da ville jeg reist på tur med familien (tatt med pappa og lillebror), og så ville jeg betalt litt ned på huslånet. 

Snakker vi 10 mill? Da ville jeg betalt hele huslånet, gitt min lillebror 500.000,- i gave og det samme til pappa. I realiteten ville det jo blitt 1 mill til lillebror siden det ikke er noe blodsbånd mellom meg og min far. Ville også sikret mine barns fremtid ved å sette av penger til dem/kjøpt leiligheter de kunne leid ut eller bodd i. 

Anonymkode: e61fe...e69

Hint: les setning nr 2 i HI

Anonymkode: 932cc...65a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde oppgradert huset, fått solceller, nytt bad osv. Kanskje utvidet da noen av rommene er små sett med dagens øyne. Betalt all gjeld. Satt noen mill til ungen. Spart til pensjon (jeg er ufør) og brukt på reise.

Anonymkode: 932cc...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Betalt ned gjeld (noen hundre tusen)

-Kjøpt stort flott hus på Filipinene (Har familje der)

-Spart resten og levd av renter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betalt gjeld, kjøpt leilighet, sikret barna og alderdommen - og gått ned i stillingsprosent. Jeg er ikke så opptatt av luksus og voldsomme ferier, men skulle gjerne hatt en litt mer stabil økonomisk grunn å stå på. 

Anonymkode: d7219...c08

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg donert 3 millioner til å hjelpe Norges fattige 3 millioner til dyr og resten ville jeg satt på konto til utdeling etter min bortgang :) 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned min gjeld, og flere andres gjeld. Kjøpt leilighet og bil. Kjøpt hytte, spandert en fin ferie på meg og flere. Gitt bort en del av pengene og spart resten.

Anonymkode: dfc73...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Da ville jeg donert 3 millioner til å hjelpe Norges fattige 3 millioner til dyr og resten ville jeg satt på konto til utdeling etter min bortgang :) 

Det var et flott og uselvisk ønske😌♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...