K_mb Skrevet 23. mars 2023 #621 Del Skrevet 23. mars 2023 Leonaen skrev (8 timer siden): Mulig Kaja syns det er unaturlig å feste til langt på natt med sin egen datter. Sitte å drikke seg full med dattera si. Men igjen, han er jo umoden. Jeg ville aldri gjort det selv. Det bør være et skille mellom forelder og barn, og alkohol og festing sammen hører ikke hjemme noen plass, uansett om barnet er gammel nok. Han er nok på mer på det mentale stadiet til en 20-åring enn sine 40 år. Utrolig å se hvor forskjellig han er fra Linni-serien til GVFB. Fra å være ydmyk og usikker, til å være rett ufordragelig og klage på en usikkerhet som han selv bidrar med at hun har. Han er helt uspiselig. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 23. mars 2023 #622 Del Skrevet 23. mars 2023 Noen som vet om de filmer fortsatt, eller om innspillingen er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bordogstol Skrevet 23. mars 2023 #623 Del Skrevet 23. mars 2023 Hvorfor i alle verdens navn har de ikke med camerateamet på byturen etter parseremoni og parmiddag? Det hadde vært kult å se gjengen samhandle utenom det å prate om kjedelige ting mens de sitter i sofaen. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 23. mars 2023 #624 Del Skrevet 23. mars 2023 Krutthøna skrev (38 minutter siden): Noen som vet om de filmer fortsatt, eller om innspillingen er ferdig? Innspillingen er ferdig, den tok fem uker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2023 #625 Del Skrevet 23. mars 2023 Røkla skrev (21 timer siden): Skjul innhold Jeg lurer veldig på hva som skjedde den kvelden på byen. Vi får vite svært lite, men stemningen er rar morgenen etter, Kaja dro hjem alene, mens Joachim kom hjem i firetiden. Hvorfor drar ikke paret hjem sammen? I tillegg kommer det frem noe om at de hadde møtt datteren til Joachim på et utested. Noe så kleint, hva gjør far på samme utested som datter. Og jeg forstår at for Kaja er det rart å møte datteren når alt er så usikkert og Joachim ikke gir henne noenting, annet enn komplekser. Trist at hun måtte dra hjem alene mens fjotten Joachim fester videre. Han er så useriøs hun burde bare skrevet dra! Hun får LETT bedre. Spoiler Slik jeg tolket det, hadde han tatt henne med seg på et utested der datteren jobbet. Siden han visste datteren var på jobb. Og så kan man jo tolke ut fra innholdet i samtalen og stemningen. Han visste jo ikke når eller hvorfor hun dro hjem. Og han hadde på ingen måte vurdert å reise hjem sammen med henne. Altså kan mye tyde på at han var mer opptatt av datteren og eventuelle andre han møtte på utestedet, enn av hun han liksom skal være gift med. Om han tenkte hun skulle bli kjent med datteren hans, ville jo det naturlige være å planlegge å gjøre noe bare de tre sammen. (Som at de inviterte henne på middag.) Ikke at de skal oppsøke henne på jobb, siden de uansett var ute på byen. Der og da burde han jo heller fokusert på å bli bedre kjent med kona si. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 23. mars 2023 #626 Del Skrevet 23. mars 2023 Om det blir noen par hvordan lever de i 6 mnd + etter innspillingen? Håper de kan være sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 23. mars 2023 #627 Del Skrevet 23. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (14 timer siden): Ang matchingen i programmet (ettersom jeg ser mange nevner dette): Nå er programmet "Gift ved første blikk" og ikke "bestill en perfekt partner som er akkurat slik partnere du har forsøkt med før er tross at dette ikke har fungert". For det første: Om de har en type de har gått etter hele livet, og likevel er single og melder seg på et slikt program har vel ikke denne typen fungert for de? Og for det andre blir det hverken sagt eller fremstilt som at "de skal få alt de peker på". Problemet her, mener jeg, er at størstedelen av deltakerne ikke er klare for et seriøst forhold. Det burde være det viktigste kriteriet i utvelgelsen av deltakere. De burde sendt minst halvparten av deltakerne rett i terapi og bedt dem om å søke igjen neste år. Noen av dem burde i terapi trent seg på grensesetting og det å se sin egen verdi, mens andre burde trent på å bryte ned veggen de har satt opp for å beskytte seg selv og lære å se andres verdi. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2023 #628 Del Skrevet 23. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (15 timer siden): Ang matchingen i programmet (ettersom jeg ser mange nevner dette): Nå er programmet "Gift ved første blikk" og ikke "bestill en perfekt partner som er akkurat slik partnere du har forsøkt med før er tross at dette ikke har fungert". For det første: Om de har en type de har gått etter hele livet, og likevel er single og melder seg på et slikt program har vel ikke denne typen fungert for de? Og for det andre blir det hverken sagt eller fremstilt som at "de skal få alt de peker på". I Norge er det vel også et vesentlig poeng at jeg tipper de har langt fra nok søkere til å kunne matche folk 100% etter hva de selv ønsker, men igjen - nå har jo det de selv ønsker vist seg å ikke fungere tidligere også, og nå har de meldt seg på et program for å få hjelp, prøve noe nytt og konseptet er jo også at det skal være en viss jobb knyttet til prosessen. I tillegg til det igjen kalles det jo et eksperiment, og det er jo ikke særlig spennende å se de gjenta forhold de har hatt før og vet utfallet av heller, for den del. I tillegg til dette lager de også tv av det, og hvis alle bare hadde matchet dritbra og det hadde vært null friksjon hadde det jo ikke vært noe å se på heller... Poenget med ekspertene, slik programmet opprinnelig ble lagt opp, var å bli kjent med deltagerne, og gi dem "det de trenger" og ikke nødvendigvis "det de ønsker seg". Men det må likevel være en del grunnleggende tilstede. De må ha en del kvaliteter som den andre finner attraktivt. Men ikke nødvendigvis noe de selv VET at de finner attraktivt. Mange av deltagerne i (normale) GVFB har jo prøvd det meste av dating. Også nettdating. Men de finner ikke "den rette". Noe av årsaken er at når en fyller ut slike skjemaer, så "pynter man på" sannheten. Og man legger inn ting man tror er sant, men som kanskje egentlig ikke er det. Jeg kan jo fint tro at jeg liker folk som er opptatt av punktlighet, og velge det alternativet i et skjema. Mens det i virkeligheten viser seg at jeg bare ikke liker å vente på andre. Jeg er ikke like opptatt av å være punktlig selv, og vil irritere vettet av en som er genuint opptatt av punktlighet. Det er jo det som har vært greia tidligere. At flere forskjellige fagpersoner har snakket med deltagerne, besøkt dem hjemme og fått høre hva de er opptatt av, hørt om familiebakgrunn og verdier og alt sånt. De har også utfordret deltagerne "hvorfor tenker du at du velger sånn eller slik" og fått litt mer kunnskap om preferanser og hvorfor de er slik. Og så er det jo denne informasjonen som brukes for å sette sammen par som har like grunnverdier, like prioriteringer i livet, og som generelt har gode forutsetninger for å både kjenne seg igjen i hverandre, ha potensiale for å bygge et godt liv sammen, og som kan utfylle hverandre der det trengs. Det ER rart å sette en hundeallergiker sammen med en hundeeier. Det ER rart å sette sammen to personer som begge har barn som bor langt fra hverandre. Og det ville også vært rart å sette en kvinne som ønsker å bli forsørget av sin mann sammen med en forkjemper for likestilling i hjemmet. Evt. å sette en som sterkt ønsker seg egne barn sammen med en som ikke vil ha barn (eller er ferdig med å få de barna denne skal ha.) For min egen del synes jeg de parene det er finest å se på i slike programmer, er de der det ikke er drama. Det å se på et par som bare matcher og forelsker seg. Det er enda bedre enn å se en bra romantisk komedie. Så for min del, så er det "jo bedre match, jo bedre TV" og der innfrir kun ett par i årets sesong. Og de synes jeg vi ser alt for lite til. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 23. mars 2023 #629 Del Skrevet 23. mars 2023 ESFP skrev (4 timer siden): Problemet her, mener jeg, er at størstedelen av deltakerne ikke er klare for et seriøst forhold. Det burde være det viktigste kriteriet i utvelgelsen av deltakere. De burde sendt minst halvparten av deltakerne rett i terapi og bedt dem om å søke igjen neste år. Noen av dem burde i terapi trent seg på grensesetting og det å se sin egen verdi, mens andre burde trent på å bryte ned veggen de har satt opp for å beskytte seg selv og lære å se andres verdi. Enig i det når vi ser programmet utfolde seg, men det er jo ikke gitt at hvis de f. eks. har fylt ut spørreskjemaer selv eller blitt intervjuet - at de har den selvinnsikten som skal til. I tillegg, hvis de baserer seg på tidligere relasjoner der de selv har valgt ut folk de syns er attraktive, hvor det har vært gnist fra start etc, vet de jo faktisk heller ikke selv hvordan de vil reagere på å bli satt sammen med noen som er helt annerledes (jeg tipper og de fleste svarer fra et bestefalls-perspektiv i slike skjemaer, bevisst eller ubevisst, etter hvordan man håper/ønsker at det går, og livet er sjelden slik - men det virker ikke som folk flest nødvendigvis skjønner det ). I tillegg har du alt som går på kameraer og tv-produksjon, spesielt for de som ikke har vært med på det tidligere, samt at de skal bo sammen, være i en gruppe med en gitt dynamikk osvosv. Det er utrolig mange faktorer å ta hensyn til, som er vanskelig å svare på da - om man skal gi de litt "slack". F. eks.: Ser du for deg at du blir paret med drømmedamen, som du både er fysisk tiltrukket av, digger personligheten til og får umiddelbar gnist med - er det kanskje ikke så vanskelig å være klar for familielivet, man ønsker å tilbringe tid sammen etc. Men, hvis du da får utdelt en du ikke syns er attraktiv, ikke liker personligheten til, ikke får noen gnist med OG dere skal leve innesperret med kamerateam og tv-produksjon rundt, mye ventetid, på et sted du ikke bor/kjenner noen, langt fra ditt hverdagslige liv, kanskje uten jobb (vet ikke hvor mye de jobber der, men det virker jo som noen er fra andre byer osv, så en helt normal jobbhverdag ser det ikke ut til at de har?), de må møte til disse middagene, er i en gruppe med diverse par de aldri ville valgt å omgås med i virkeligheten - og som heller ikke hadde vært par i virkeligheten... Det er vel ikke så rart om ikke alle disse svarene på hvordan det ble i praksis lå så klart for alle når de fylte ut skjemaer i forkant? Om du skjønner hva jeg mener... Susan Sto Helit skrev (3 timer siden): Poenget med ekspertene, slik programmet opprinnelig ble lagt opp, var å bli kjent med deltagerne, og gi dem "det de trenger" og ikke nødvendigvis "det de ønsker seg". Men det må likevel være en del grunnleggende tilstede. De må ha en del kvaliteter som den andre finner attraktivt. Men ikke nødvendigvis noe de selv VET at de finner attraktivt. Mange av deltagerne i (normale) GVFB har jo prøvd det meste av dating. Også nettdating. Men de finner ikke "den rette". Noe av årsaken er at når en fyller ut slike skjemaer, så "pynter man på" sannheten. Og man legger inn ting man tror er sant, men som kanskje egentlig ikke er det. Jeg kan jo fint tro at jeg liker folk som er opptatt av punktlighet, og velge det alternativet i et skjema. Mens det i virkeligheten viser seg at jeg bare ikke liker å vente på andre. Jeg er ikke like opptatt av å være punktlig selv, og vil irritere vettet av en som er genuint opptatt av punktlighet. Det er jo det som har vært greia tidligere. At flere forskjellige fagpersoner har snakket med deltagerne, besøkt dem hjemme og fått høre hva de er opptatt av, hørt om familiebakgrunn og verdier og alt sånt. De har også utfordret deltagerne "hvorfor tenker du at du velger sånn eller slik" og fått litt mer kunnskap om preferanser og hvorfor de er slik. Og så er det jo denne informasjonen som brukes for å sette sammen par som har like grunnverdier, like prioriteringer i livet, og som generelt har gode forutsetninger for å både kjenne seg igjen i hverandre, ha potensiale for å bygge et godt liv sammen, og som kan utfylle hverandre der det trengs. Det ER rart å sette en hundeallergiker sammen med en hundeeier. Det ER rart å sette sammen to personer som begge har barn som bor langt fra hverandre. Og det ville også vært rart å sette en kvinne som ønsker å bli forsørget av sin mann sammen med en forkjemper for likestilling i hjemmet. Evt. å sette en som sterkt ønsker seg egne barn sammen med en som ikke vil ha barn (eller er ferdig med å få de barna denne skal ha.) For min egen del synes jeg de parene det er finest å se på i slike programmer, er de der det ikke er drama. Det å se på et par som bare matcher og forelsker seg. Det er enda bedre enn å se en bra romantisk komedie. Så for min del, så er det "jo bedre match, jo bedre TV" og der innfrir kun ett par i årets sesong. Og de synes jeg vi ser alt for lite til. Det er jeg enig i. Er alle disse eksempler fra programmet? Isåfall har jeg ikke fått med meg alle. Men, som jeg skrev over (altså svaret til den jeg siterer over dette sitatet) var jeg jo litt inne på noe jeg tenker er med på å forklare det, og i innlegget du svarer på skrev jeg om at jeg tror de har for få søkere i Norge til at de i det hele tatt kan matche folk "perfekt". Ellers tipper jeg en svakhet med årets sesong er at noen av deltakerne er castet, og at eventuelt en potensielt er med for å bli influenser og ikke for kjærlighet. Jeg mente for øvrig ikke at JEG liker drama eller syns de skal sette sammen par fordi de vil være interessante på TV, men jeg tror nok mange i den bransjen velger å gjøre det slik fordi det er det som drar seere og dermed generer penger. TV-bransjen er nå ekstremt pengestyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2023 #630 Del Skrevet 23. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (1 time siden): Enig i det når vi ser programmet utfolde seg, men det er jo ikke gitt at hvis de f. eks. har fylt ut spørreskjemaer selv eller blitt intervjuet - at de har den selvinnsikten som skal til. I tillegg, hvis de baserer seg på tidligere relasjoner der de selv har valgt ut folk de syns er attraktive, hvor det har vært gnist fra start etc, vet de jo faktisk heller ikke selv hvordan de vil reagere på å bli satt sammen med noen som er helt annerledes (jeg tipper og de fleste svarer fra et bestefalls-perspektiv i slike skjemaer, bevisst eller ubevisst, etter hvordan man håper/ønsker at det går, og livet er sjelden slik - men det virker ikke som folk flest nødvendigvis skjønner det ). I tillegg har du alt som går på kameraer og tv-produksjon, spesielt for de som ikke har vært med på det tidligere, samt at de skal bo sammen, være i en gruppe med en gitt dynamikk osvosv. Det er utrolig mange faktorer å ta hensyn til, som er vanskelig å svare på da - om man skal gi de litt "slack". F. eks.: Ser du for deg at du blir paret med drømmedamen, som du både er fysisk tiltrukket av, digger personligheten til og får umiddelbar gnist med - er det kanskje ikke så vanskelig å være klar for familielivet, man ønsker å tilbringe tid sammen etc. Men, hvis du da får utdelt en du ikke syns er attraktiv, ikke liker personligheten til, ikke får noen gnist med OG dere skal leve innesperret med kamerateam og tv-produksjon rundt, mye ventetid, på et sted du ikke bor/kjenner noen, langt fra ditt hverdagslige liv, kanskje uten jobb (vet ikke hvor mye de jobber der, men det virker jo som noen er fra andre byer osv, så en helt normal jobbhverdag ser det ikke ut til at de har?), de må møte til disse middagene, er i en gruppe med diverse par de aldri ville valgt å omgås med i virkeligheten - og som heller ikke hadde vært par i virkeligheten... Det er vel ikke så rart om ikke alle disse svarene på hvordan det ble i praksis lå så klart for alle når de fylte ut skjemaer i forkant? Om du skjønner hva jeg mener... Det er jeg enig i. Er alle disse eksempler fra programmet? Isåfall har jeg ikke fått med meg alle. Men, som jeg skrev over (altså svaret til den jeg siterer over dette sitatet) var jeg jo litt inne på noe jeg tenker er med på å forklare det, og i innlegget du svarer på skrev jeg om at jeg tror de har for få søkere i Norge til at de i det hele tatt kan matche folk "perfekt". Ellers tipper jeg en svakhet med årets sesong er at noen av deltakerne er castet, og at eventuelt en potensielt er med for å bli influenser og ikke for kjærlighet. Jeg mente for øvrig ikke at JEG liker drama eller syns de skal sette sammen par fordi de vil være interessante på TV, men jeg tror nok mange i den bransjen velger å gjøre det slik fordi det er det som drar seere og dermed generer penger. TV-bransjen er nå ekstremt pengestyrt. Nei, alle eksemplene er ikke fra programmet, men noen av dem er jo det. Og, ja, Norge er nok litt lite til å klare å finne virkelig gode matcher. Men samtidig virker det jo mer som om de har fokusert på å få inn "kjendiser" og drama-skapere for å lage "spennende" TV, fremfor å faktisk forsøke å sette sammen par med reell sjanse for å få et varig forhold i sitt vanlige liv. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 23. mars 2023 #631 Del Skrevet 23. mars 2023 Susan Sto Helit skrev (22 minutter siden): Nei, alle eksemplene er ikke fra programmet, men noen av dem er jo det. Og, ja, Norge er nok litt lite til å klare å finne virkelig gode matcher. Men samtidig virker det jo mer som om de har fokusert på å få inn "kjendiser" og drama-skapere for å lage "spennende" TV, fremfor å faktisk forsøke å sette sammen par med reell sjanse for å få et varig forhold i sitt vanlige liv. Vet ikke om jeg vil si at det har fokusert mer på det, det er vel 3 av de som er castet, 1 virker til å ville bli influencer (men jeg regner ikke med Mila ga inntrykk av det i prosessen før, det tipper jeg er noe som kommer frem nå som vi ser henne på skjermen) og så er de andre par av god og mindre god kvalitet. Tipper de har forsøkt seg på en blanding jeg, men vil fortsatt si at de som isåfall er valgt mtp at det skal gå på tv er i mindretall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2023 #632 Del Skrevet 23. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (29 minutter siden): Vet ikke om jeg vil si at det har fokusert mer på det, det er vel 3 av de som er castet, 1 virker til å ville bli influencer (men jeg regner ikke med Mila ga inntrykk av det i prosessen før, det tipper jeg er noe som kommer frem nå som vi ser henne på skjermen) og så er de andre par av god og mindre god kvalitet. Tipper de har forsøkt seg på en blanding jeg, men vil fortsatt si at de som isåfall er valgt mtp at det skal gå på tv er i mindretall. Problemet kommer jo når disse som er castet for å være "kjendiser" skal matches. Da vurderes det jo ikke lenger om det finnes en "perfekt" match, fordi man allerede har bestemt seg for at denne personen SKAL med. Og så blir det heller "den beste matchen vi fant". Hva om dette er en person som ved mer åpen matching og jakt på best mulig par ville blitt plassert med en annen? En som var en bedre match for dem? (Sånn som Kaja, som antagelig kunne matchet bra med mange andre også.) Og dersom castingen allerede har begynt å tenke "vi vil ha inn folk som lager drama og god TV"? Kan det da være at de tar med seg denne tankegangen videre, og caster folk som ikke matcher særlig perfekt med den de settes med, men som er mest interessert i å "lage god TV" og få oppmerksomhet og bli influenser. (Sånn som Mila) For jeg er ganske sikker på at Kaja og Jonathan er personer som kunne vært matchet med ganske mange, og som er innstilt på å prøve å finne kjærligheten med den de er matchet med. Altså kunne vi ved å erstatte en "Kjendis" og en "wannabe kjendis", kanskje hatt 2 par som virkelig forsøkte å finne tonen. Tenk så mye mer spennende dette ville vært å se på da? 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 23. mars 2023 #633 Del Skrevet 23. mars 2023 Ariannah skrev (På 22.3.2023 den 12.40): "Jeg er vant til øst-europeiske menn, de er mye bedre." Hyggelig kommentar fra Mila. Har ikke hun vokst opp i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 24. mars 2023 #634 Del Skrevet 24. mars 2023 Susan Sto Helit skrev (1 time siden): Problemet kommer jo når disse som er castet for å være "kjendiser" skal matches. Da vurderes det jo ikke lenger om det finnes en "perfekt" match, fordi man allerede har bestemt seg for at denne personen SKAL med. Og så blir det heller "den beste matchen vi fant". Hva om dette er en person som ved mer åpen matching og jakt på best mulig par ville blitt plassert med en annen? En som var en bedre match for dem? (Sånn som Kaja, som antagelig kunne matchet bra med mange andre også.) Og dersom castingen allerede har begynt å tenke "vi vil ha inn folk som lager drama og god TV"? Kan det da være at de tar med seg denne tankegangen videre, og caster folk som ikke matcher særlig perfekt med den de settes med, men som er mest interessert i å "lage god TV" og få oppmerksomhet og bli influenser. (Sånn som Mila) For jeg er ganske sikker på at Kaja og Jonathan er personer som kunne vært matchet med ganske mange, og som er innstilt på å prøve å finne kjærligheten med den de er matchet med. Altså kunne vi ved å erstatte en "Kjendis" og en "wannabe kjendis", kanskje hatt 2 par som virkelig forsøkte å finne tonen. Tenk så mye mer spennende dette ville vært å se på da? Ja, det var poenget, pluss at jeg som sagt tror også en stor del av problemet er manglende folk å ta av - hadde de hatt 1 million søkere kunne man jo omtrent funnet flere perfekte matcher til hver. Dels har de selv uttalt at de vil gjøre mer som den australske versjonen, og dels ser det ut til at de har prøvd å få inn litt "ex on the beach"-vibes med Cecilie og Ørjan, litt "Linni søker drømmeprinsen med han" og litt "bloggerne" med Mila. Om det hadde vært mer spennende å se på er jo smak og behag, og avhenger også av mange flere faktorer (f. eks. hvor like/ulike parene hadde vært, hva de gjorde på, i hvilket tempo hvert av forholdene utviklet seg, om de støtte på utfordringer likevel og om de håndterte det likt (spesielt hvis det hadde vært lignende par og på samme måte med å fungere i gruppe kunne det jo bli litt "6 sider av samme sak", som jeg ikke hadde syntes var interessant iallefall), hva slags personlighetstyper det er snakk om osvosvosv). Jeg oppfatter det som at ekspertene kanskje mer har prøvd å lese mellom linjene hva du trenger, enn hva du ønsker, og hva som ikke har fungert for deg tidligere. Folk flest har dårlig selvinnsikt, og veldig mange er også dårlige til å velge partnere til seg selv. Ideen er vel at det er her ekspertene skal være til hjelp. I tillegg oppfatter jeg det som at de også velger "trygge" matcher og mer "risky" matcher, men jeg tror jo tanken er at de likevel mener det vil være det personen trenger - men vise gjennom "eksperimentet" at kjærlighet også kan oppstå. Jeg har fulgt med på det australske i flere sesonger, og der er det jo veldig mange flere påmeldte, mange flere par, de snakker stadig om disse tingene osv... Nå har jo de sagt at de ville gjøre mer som det australske, og jeg føler jeg skjønner hva de har villet mtp at jeg har sett det - men hovedproblemet er som sagt for lite søkere og de som er castet, tror jeg + det med manglende selvinnsikt + tingene jeg har nevnt tidligere i svarene mine. Ellers er det jo også mye annet med det australske som er annerledes, så at det norske blir en halvdårlig "jalla"/dårlig kopi er ikke så overraskende da, syns jeg. Så at man ikke ønsket snakk om det, men tror hvis noen ikke helt forstår hva jeg babler om at dere ville forstått mer om dere hadde sett det - for det er vanskelig å skulle forklare noe jeg har sett 6 sesonger av i en kommentar. MEN, i det australske har de fått par som er minst like kræsj som Marius & Bjørn var - og mer, til å snu og faktisk bli forelsket og svare ja på den siste seremoni-greien, så da gir det jo mer mening at Norge har prøvd seg med litt mer "out there"-matcher, uten at det har vært så vellykket fordi om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egvilværeanonym Skrevet 24. mars 2023 #635 Del Skrevet 24. mars 2023 Noen som vet om hvem han ene kompisen til det homofile paret er? Kjenner han igjen fra en plass men kan ikke komme på det igjen.. 🙃🥲 Driver å ser på episodene nå og hittil ser det ut som kun 1-2 kan overleve og har sjans. Resten er så som så.. 🥲🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 24. mars 2023 #636 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Spoiler .. og i tillegg er det andre gang Joachim skal være «morsom» ved å presentere sitt «Bli» på den måten. Dvs alle parsermoniene så langt🙄 Endret 24. mars 2023 av Mperle Glemte spoiler 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Røkla Skrevet 24. mars 2023 #637 Del Skrevet 24. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (9 timer siden): Vet ikke om jeg vil si at det har fokusert mer på det, det er vel 3 av de som er castet, 1 virker til å ville bli influencer (men jeg regner ikke med Mila ga inntrykk av det i prosessen før, det tipper jeg er noe som kommer frem nå som vi ser henne på skjermen) og så er de andre par av god og mindre god kvalitet. Tipper de har forsøkt seg på en blanding jeg, men vil fortsatt si at de som isåfall er valgt mtp at det skal gå på tv er i mindretall. Kanalen selv har jo sagt at årets sesong blir annerledes, og at de har latt seg inspirere av GVFB Australia, som va utelukkende drama. De har altså endret kurs, og det er ikke tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. mars 2023 #638 Del Skrevet 24. mars 2023 dårligbrukernavn skrev (7 timer siden): Jeg oppfatter det som at ekspertene kanskje mer har prøvd å lese mellom linjene hva du trenger, enn hva du ønsker, og hva som ikke har fungert for deg tidligere. Ekspertene har jo ikke vært involvert i sammensetningen av parene, ut over at Benjamin har vært med i casting-prosessen. De to andre har kommet inn etter at parene er valgt. De som lar laget matchene er et firma som heter Venus og Mars, og de har i hovedsak brukt egenutfylling av skjemaer som basis, slik jeg klarer å lese den informasjonen som har kommet ut i media. Altså er mye av castingen basert på deltagernes egen oppfatning av seg selv og hva de liker, og grunnlaget for å sette sammen matcher basert på "hva de egentlig trenger men ikke vet selv" er ekstremt tynnt. Jeg har sett MAFS Australia (Dvs en sesong eller to av dette.) Og jeg opplevde der at ekspertene hadde vært involvert i parsammensetningen, og at parene i stor grad faktisk var satt sammen basert på hva de forskjellige trengte i et forhold. (Ikke nødvendigvis hva de selv trodde de ville ha.) Mye av poenget med GVFB var nettopp at dette var en NY metode å forsøke å sette sammen par på. Et alternativ til datingapper og logaritmer og det å finne kjærligheten selv. Nettopp ved at fageksperter med forskjellig bakgrunn innenfor hva som får par til å fungere, satte sammen par og de fikk tid sammen til å utforske hva som gjorde at nettopp de burde være en god match. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 24. mars 2023 #639 Del Skrevet 24. mars 2023 Egvilværeanonym skrev (6 timer siden): Noen som vet om hvem han ene kompisen til det homofile paret er? Kjenner han igjen fra en plass men kan ikke komme på det igjen.. 🙃🥲 Driver å ser på episodene nå og hittil ser det ut som kun 1-2 kan overleve og har sjans. Resten er så som så.. 🥲🤪 Er det ikke Daniel Godø? Han som var med på Farmen for noen sesonger siden? ☺️ 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 24. mars 2023 #640 Del Skrevet 24. mars 2023 Han fyren som dater Kaja når han snakker om IG til Mila 🤦♀️ 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå