Gå til innhold

Antonio Guterres tror krigen vil eskalere til noe større


lady90

Anbefalte innlegg

jabx skrev (46 minutter siden):

Dette er en meningsløs uttalelse. Fred er ikke noe man bare får. Det er ikke noe som plutselig bare skjer helt magisk.

Og hva slags "fred" er det snakk om? Ville det vært en OK fred hvis de allierte ga seg i krigen mot Tyskland og lot Hitler fortsette med jødeutryddingen sin? Da ville det jo ikke vært krig, og det må jo bety fred, ikke sant? Fred uansett pris!

Åå? Så du sier at fred ikke skjer helt magisk? Så du mener at jeg ikke kan gå i en av skuffene mine å dra frem en tryllestav og si: *HOKUS POKUS*, så blir det fred?  Setter veldig pris på at du setter meg litt på plass for jeg har jo forfjamset meg helt. 

Endret av Becky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (28 minutter siden):

Dette er jo bare atom-bløffingen Putin har drevet med i alle år. Ukraina har allerede tatt tilbake områder okkupert av russiske styrker. Hvor ble det av atomkrigen?

Putin har "økt atomvåpenberedskapen" stadig vekk.

Putin truer med atomvåpen over stridsvogner? Slik han gjorde det med HIMARS og annet, med andre ord. Hvor er atomkrigen. Forresten påfallende at han truer med atomvåpen over stridsvogner som han samtidig påstår ikke er relevante, og raskt vil bli ødelagt.

Det er bare bløff.

Okay, en atomkrig kan kun skje ved et spesifikt tidsrom, siden det ikke har skjedd kommer det aldri til å skje med andre ord? 
Denne samtalen tror jeg du har hatt med veldig mange brukere her inne. Denne tråden handler ikke om at det blir atomkrig eller ikke atomkrig. Den handler ikke om hvilke land som er størst og sterkest. Den handler om en potensiell eskalering som kan skje med eller uten atomvåpen. Legg merke til kan. Jeg gjentar kan. En eskalering er IKKE sort/hvitt, den kan skje på mange måter. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Adobyen said:

Jeg leste noe om at Ukraina vurderte å angripe russiske mål, og det synes jeg var skremmende.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/02/07/195902434/ukraina-advarer-putin-vi-kan-angripe-russisk-territorium-dypere-og-dypere

 

Ukraina snakker om å ødelegge flybasene til Russland som brukes til å sende raketter og bomber inn i sivile strukturer. De har all rett til å gjøre dette.

Det er ikke skummelt, og har allerede skjedd flere ganger mot Engels flybase. Selv Putin forstår hva forsvar er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (41 minutter siden):

Ukraina snakker om å ødelegge flybasene til Russland som brukes til å sende raketter og bomber inn i sivile strukturer. De har all rett til å gjøre dette.

 

Alle russiske flybaser er legitime mål, all russisk militær infrastruktur og all sivil infrastruktur som benyttes av det russiske militæret likeså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...