Gå til innhold

mannen kastet potetgullposen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eh… for det første , hvor mye potetgull souser du i løpet av en uke? 
Er du overvektig ?  Hvilket kosthold holder fu deg til? 
Svarene på dette kan gi en forklaring på mannens reaksjon. 
Jeg var i min tid gift med en mann som i starten var slank og flott, men endte opp sykelig overvektig og skilt pga en fraværende interesse for å ta vare på seg sjøl og forholdet sitt . 

Anonymkode: 85b4a...6f7

Seriøst? Så hvis TS jevnlig spiser potetgull i løpet av uka, er overvektig og har et usunt kosthold, så får mannen lov til å kontrollere hva hun spiser og ikke? 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde gledet meg til resten av potetgullet i går kveld ( spiste litt lørdag) Han kastet det for å hjelpe meg  å leve sunnere...jeg ble skikkelig sint. Hvordan hadde du reagert? Jeg gikk i søppelet til og med, men det var ødelagt :(

Anonymkode: a240d...810

Synes han du er i overkant tjukk, at det kan være argumentet for det han gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er et overtramp å kaste det, det hadde dama her fått streng beskjed om hvis hun gjorde noe slikt, for å si det mildt, men du burde kanskje reflektere litt over hvorfor du begynte å grave i søpla? Det er jo et dårlig tegn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Så hvis TS jevnlig spiser potetgull i løpet av uka, er overvektig og har et usunt kosthold, så får mannen lov til å kontrollere hva hun spiser og ikke? 

Anonymkode: fb53f...5e3

Om ikke kontrollere , så i det minste si ifra og tilrettelegge. Er det kjærlighet og se på en overvektig spise seg syk? 

Anonymkode: ff062...796

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt forbanna. Ingen skal bestemme hva jeg dytter i kjeften og når jeg gjør det. Veldig deilig å bo alene og kan spise hva jeg vil hver dag.

Kjøpte 10 poser potetgull på tilbud og nye 10 plater sjokolade. Koser meg hver dag 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes du er tjukk, men vil ikke si det til deg. 

Tror dere må begynne å kommunisere - 

Dette er ikke selve problemet, men symptomet på det.

Anonymkode: db595...48e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har bedt han kaste det så er det ugreit uansett hvilken dag det er.

Hvis du har sagt du vil spise sunnere så er det greit. Men han burde avklare med deg først.

Kommunikasjon er ikke lett? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Om ikke kontrollere , så i det minste si ifra og tilrettelegge. Er det kjærlighet og se på en overvektig spise seg syk? 

Anonymkode: ff062...796

Å si fra gjennom å kaste mat han ikke liker er passive-aggressivt. Å tilrettelegge er ikke å kaste ting han ikke liker mot TS vilje, men f.eks. planlegge sunne middager sammen hvis TS ønsker det. Er det kjærlighet å kontrollere hva en annen spiser mot deres vilje? 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snok1 said:

Pepsi Max kommer aldri over dørterskelen! Den som bringer inn Pepsi Max vil raskt se at kofferten deres står pakket foran døra.

Skumle greier :knegg:

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (1 minutt siden):

Skumle greier :knegg:

Det er helt nødvendig. Jeg kjøper heller ikke rottegift til de jeg elsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om ikke kontrollere , så i det minste si ifra og tilrettelegge. Er det kjærlighet og se på en overvektig spise seg syk? 

Anonymkode: ff062...796

Hos oss er det kjærlighet at jeg tilgir henne når hun har spist opp potetgullet mitt.

Anonymkode: 570e3...c64

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør jeg også, vil ikke ha sånt liggende gjennom uken. Hva er forhistorien her? Pleier dere og ha potetgull  liggende? Har han du eller dere sammen tenkt og få en litt sunnere livsstil? 

Anonymkode: ff062...796

Kaster du andre sitt snop etc? 

Anonymkode: 705af...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis jeg var overvektig, så hadde jeg skjønt at han bare ville hjelpe. Men sur hadde jeg sikkert blitt. Er du overvektig? Har dere snakket noe om å unngå godteri andre dager enn lørdag?

Anonymkode: 6a835...09c

Ja, jeg hadde også blitt sur! Selv om man er overvektig, bør man kunne unne seg noe. Det er uansett ikke opp til andre å avgjøre! Jeg er selv overvektig og holder på med vektnedgang. Kjøper en liten chipspose som jeg spiser litt av fredag og litt av søndag, rett og slett for å slippe å føle at jeg ofrer noe. 

Anonymkode: 705af...7ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj det var mange svar :) Mannen min er veldig snill og god, og jeg har bedt han om hjelp til å spise godteri bare en gang i uka. Men jeg var såååå innstilt på å stappe i meg restene, at det var like før jeg dro og kjøpte en stor pose....TS :) 

Anonymkode: a240d...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overformynderi? Hjelpes... som i mitt tilfelle der han, som har fått beskjed av lege om å passe vekta, går og småspiser middagsrester selv om han ikke er sulten, jeg kaster restene, hvordan kan det være galt? Han har ikke spurt etter middagsrester etter at jeg begynte med det og han spiser ikke noe annet heller, for han er ikke sulten!

Anonymkode: c57f8...140

Det er likevel ikke din oppgave å overkjøre ham!!! Ferdig, basta! Hdd edru likt hvis din mor kom og bestemte at du ikke fikk se på mobilen etter kl 2100 fordi du sover dårlig!!? Nei, garantert ikke! 

Anonymkode: 705af...7ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til ser man ikke hvor usunt man selv lever, eller man har ikke helt selvinnsikt og fornekter. Det er kanskje ikke sånn i deres tilfelle, og da er det skikkelig dårlig gjort å gjøre det han gjorde mot deg, helga var ikke engang over...Jeg har en kjæreste som lever veldig usunt og han vil ikke være ved det. Gan kommer med mange unnskyldninger. Han har lagt på seg masse og jeg må ærlig innrømme at jeg syntes han var mer attraktiv før. Stygt å si det, men jeg vil ikke lyve heller. Dessuten tenker jeg på alle livsstilssykdommer som kan komme på når han lever som han gjør. Han gir blanke i alt virker det som. Og det er ikke attraktivt. Jeg kaster potetgullposer hvis vi det ligger mange halvspiste i skapet, men da skal de ha ligget en stund. Jeg forsøker også å ikke kjøpe snop i uka men det hjelper ikke mye når han kan gjøre det selv...Jeg ville aldri sagt noe i den retningen til han, som din kjæreste sa til deg. Selvom det er ganske fortvilende å sitte og se på noen som ikke ønsker å forandre en usunn livsstil. Man må uansett ønske det selv om det skal bli forandring. 

Anonymkode: efefa...6c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sint hadde jeg nok ikke blitt, men muligens litt gretten om det skulle ha skjedd.  Men mest sannsynlig hadde jeg nok glemt at det var igjen noe potetgull. 

Anonymkode: 6a9dd...4fe

Ikke jeg - et av problemene som gjør det vanskelig for mange overvektige å gå ned i vekt - handler ikke kun om kalorier inn/ut - mye mer kompleks enn det! 

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner at det fortsatt var helg, men det er ikke alle som har lørdagsgodt i 3 dager. Jeg har ingen avtale med noen, og grunnen til at mannen ts til kastet poetegullet var ikke åpenbart for meg. 

Anonymkode: ff062...796

Man koster likevel ikke på vegne av andre. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må ha mer informasjon for å mene noe her. Kanskje ts til stadighet gnåler om at hun ikke er fornøyd med kroppen, klager på at hun er tykk, snakker om at hun mååå spise sunnere. Og mannen er drittlei og gjør det åpenbare: kaste potetgullet.

Anonymkode: 7e853...ccb

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahha si nå takk til din mann!! Absolutt ingen burde spise potetgull. 

Anonymkode: b5838...d5b

Men de fleste gjør det likevel uten at det gjør noen skade ;) 

Daria skrev (3 timer siden):

At du gjør en så stor sak av det og faktisk går i søpla for å sjekke om det fortsatt er spiselig, tyder jo på et ikke helt avslappet og uproblematisk forhold til mat og kos i utgangspunktet. Det avgjørende her er jo hva og hvordan dere har snakket om det tidligere - gjorde han det helt og holdent på eget initiativ fordi han har gjort et eneveldig vedtak på at du burde spise sunnere (i så fall har dere viktigere ting å snakke om enn den ene potetgullposen) eller har du gitt uttrykk for et ønske om og/eller bedt ham direkte om hjelp for å endre ting?

Mange tror det er så lett å gå ned i vekt, kalorier inn og ut, men dette viser akkurat kompleksiteten av det. Det er en avhengighet, og folk som aldri har vært skikkelig overvektig før, aner ikke hvordan det er! 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kaster middagsrester fordi min mann, som må passe vekta, spiser dem opp utover kvelden selv om han ikke er sulten. Er jeg kontrollerende da?

Anonymkode: c57f8...140

Ja, hvis han ikke ønsker at du skal gjøre det så! 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis den man elsker har dårlig viljestyrke så skal man bare la dem ødelegge for seg selv?

Anonymkode: c57f8...140

Nei, men det handler ikke om dårlig viljestyrke… Ikke for de som virkelig sliter med vekta.. Det er et stort problem for overvektige å holde seg unna og/eler overspise, og for mange er det en avhengighet. At noen gjør slik, og kaster f.eks chips som i dette tilfellet, kan skape et følelseskaos uten like for mange som sliter med mat etc. 

Anonymkode: 705af...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (3 timer siden):

Parterapi pga potetgullrester? 

Ble et hevet øyenbryn hos meg og. 🙃 Og i tillegg at man blir sånn grinete at man lager et innlegg om det på KåGe og spør om råd. 

Dette har skjedd da jeg hadde samboer for lenge siden. Men da var det mer "frustrasjon", årh hadde gleda meg til en episode av serien jeg ser og litt chips, så har den teite samboeren min spist opp posen med noe chips i. Da var egentlig problemet at jeg så for meg og spise resten av den chipsen, og at jeg ikke fikk spist den🙃

(skal sies at han spiste oftere opp snacks hos oss, enn det havna i søpla 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av og til ser man ikke hvor usunt man selv lever, eller man har ikke helt selvinnsikt og fornekter. Det er kanskje ikke sånn i deres tilfelle, og da er det skikkelig dårlig gjort å gjøre det han gjorde mot deg, helga var ikke engang over...Jeg har en kjæreste som lever veldig usunt og han vil ikke være ved det. Gan kommer med mange unnskyldninger. Han har lagt på seg masse og jeg må ærlig innrømme at jeg syntes han var mer attraktiv før. Stygt å si det, men jeg vil ikke lyve heller. Dessuten tenker jeg på alle livsstilssykdommer som kan komme på når han lever som han gjør. Han gir blanke i alt virker det som. Og det er ikke attraktivt. Jeg kaster potetgullposer hvis vi det ligger mange halvspiste i skapet, men da skal de ha ligget en stund. Jeg forsøker også å ikke kjøpe snop i uka men det hjelper ikke mye når han kan gjøre det selv...Jeg ville aldri sagt noe i den retningen til han, som din kjæreste sa til deg. Selvom det er ganske fortvilende å sitte og se på noen som ikke ønsker å forandre en usunn livsstil. Man må uansett ønske det selv om det skal bli forandring. 

Anonymkode: efefa...6c3

Det handler ikke om manglende selvinnsikt, latskap eller manglende selvkontroll. Det er mye mer kompleks enn det! Det er en avhengighet, og det er utrolig vanskelig å gå på diett over tid. En som går ned i vekt må spise mindre enn en som er normalvektig. Når du er vant til å spise mye eller spise mye usunt, så er spranget stort! Når man i tillegg må gjøre dette over mange måneder, i tillegg til at hjernen skriker etter sukker (som en alkoholiker skriker etter alkohol), så skal det mer til enn motivasjon, innsikt og selvkontroll! Mange forstår ikke det dessverre, og kaller oss tjukke bare feit og lat og kanskje til og med dum :( 

Anonymkode: 705af...7ab

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Daria skrev (3 timer siden):

At du gjør en så stor sak av det og faktisk går i søpla for å sjekke om det fortsatt er spiselig, tyder jo på et ikke helt avslappet og uproblematisk forhold til mat og kos i utgangspunktet. Det avgjørende her er jo hva og hvordan dere har snakket om det tidligere - gjorde han det helt og holdent på eget initiativ fordi han har gjort et eneveldig vedtak på at du burde spise sunnere (i så fall har dere viktigere ting å snakke om enn den ene potetgullposen) eller har du gitt uttrykk for et ønske om og/eller bedt ham direkte om hjelp for å endre ting?

Om dette så stemte, tror du virkelig at dette forholdet blir bedre av at maten kastes for å hindre personen fra å spise det? 

Anonymkode: 7bbf1...2c5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...