Gå til innhold

mannen kastet potetgullposen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kaster middagsrester fordi min mann, som må passe vekta, spiser dem opp utover kvelden selv om han ikke er sulten. Er jeg kontrollerende da?

Anonymkode: c57f8...140

Ja, en kontrollerende hønemor. Gratulerer som barnepasser :) 

Anonymkode: db8b3...c5b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, en kontrollerende hønemor. Gratulerer som barnepasser :) 

Anonymkode: db8b3...c5b

Så hvis den man elsker har dårlig viljestyrke så skal man bare la dem ødelegge for seg selv?

Anonymkode: c57f8...140

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvis den man elsker har dårlig viljestyrke så skal man bare la dem ødelegge for seg selv?

Anonymkode: c57f8...140

Ja, med mindre de har bedd om overformynderi, så må man jo det?

Anonymkode: 67a25...b4b

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis den man elsker har dårlig viljestyrke så skal man bare la dem ødelegge for seg selv?

Anonymkode: c57f8...140

Nei, sier ikke det. Sier bare at det går under kontrollerende hønemor :) 

Anonymkode: db8b3...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, med mindre de har bedd om overformynderi, så må man jo det?

Anonymkode: 67a25...b4b

Overformynderi? Hjelpes... som i mitt tilfelle der han, som har fått beskjed av lege om å passe vekta, går og småspiser middagsrester selv om han ikke er sulten, jeg kaster restene, hvordan kan det være galt? Han har ikke spurt etter middagsrester etter at jeg begynte med det og han spiser ikke noe annet heller, for han er ikke sulten!

Anonymkode: c57f8...140

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle potetgullposene som kom og gikk. Ikke visste jeg de var selve livet 💖 :fnise: Skjønner frustrasjonen din. Hadde blitt frustrert selv, om noen bare tømte ut Pepsi Max'n :sjenert:

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kaster middagsrester fordi min mann, som må passe vekta, spiser dem opp utover kvelden selv om han ikke er sulten. Er jeg kontrollerende da?

Anonymkode: c57f8...140

Ja, men du har også god råd og lite respekt for mat.

Forkastelig.

Anonymkode: e80de...3ae

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men du har også god råd og lite respekt for mat.

Forkastelig.

Anonymkode: e80de...3ae

Hold kjeft 

Anonymkode: c57f8...140

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kaster middagsrester fordi min mann, som må passe vekta, spiser dem opp utover kvelden selv om han ikke er sulten. Er jeg kontrollerende da?

Anonymkode: c57f8...140

Ja. 

Lag mindre mat, sunnere mat, eller pakk ned restene til lunsj dagen etter. 

Hvorfor kan ikke voksne folk klare å passe på seg selv? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også sånn, om samboer legger potetgullposen åpen på benken. Jeg spiser ikke godteriet som ligger i skapet, men det hoper seg opp med ting som han kjøper. Jeg irriterer meg fordi det blir for fult, og han finner seg et eller annet oppi der hver eneste dag. Det er hans valg, men når han ikke greier å holde orden i skapet så kaster jeg mye når jeg rydder der. Han har aldri gitt inntrykk for at han savner noe, men det er sikkert fordi han ikke har oversikt over hva han har kjøpt.

Kanskje du kan lage din egen lille boks med dine godsaker/snacks, sørg for at den ikke bare ligger slengt så får set sikkert stå i fred.

Anonymkode: 6dc72...831

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han kastet det for å hjelpe meg  å leve sunnere.

He’s a keeper!🤟

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

sørg for at den ikke bare ligger slengt så får set sikkert stå i fred.

Tvilsomt, I og med at begrunnelsen hans for å kaste den var "for å hjelpe deg å leve sunt". 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (11 minutter siden):

Alle potetgullposene som kom og gikk. Ikke visste jeg de var selve livet 💖 :fnise: Skjønner frustrasjonen din. Hadde blitt frustrert selv, om noen bare tømte ut Pepsi Max'n :sjenert:

Pepsi Max kommer aldri over dørterskelen! Den som bringer inn Pepsi Max vil raskt se at kofferten deres står pakket foran døra.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (25 minutter siden):

Ja. 

Lag mindre mat, sunnere mat, eller pakk ned restene til lunsj dagen etter. 

Hvorfor kan ikke voksne folk klare å passe på seg selv? 

 

Noen voksne klarer og passe på seg selv. Hvis han hadde spilt, misbrukt alkohol, misbrukt dop, hva da? Overspising og å spise selv om man er mett og evt overvektig er minst like utbredt. Mat som trøst/ kick. Jeg har dessverre både alkoholiker, spilleavhengig og overspiser i familien. Hvis jeg skulle pakket ned middagsrester og ta vare på potetgull når den med spiseforstyrrelse  er på besøk/ felles ferie måtte jeg jo også sørget for alkohol til alkoholikeren og lånt penger til spilleren med det argumentet. ( nå mener jeg ikke at ts har spiseforstyrrelser , årsaken til kasting av potetgull kommer ikke fram, men mannen til hun du siterer, som spiser når han er mett og er overvektig trenger kanskje litt støtte? ) 

Anonymkode: ff062...796

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Overformynderi? Hjelpes... som i mitt tilfelle der han, som har fått beskjed av lege om å passe vekta, går og småspiser middagsrester selv om han ikke er sulten, jeg kaster restene, hvordan kan det være galt? Han har ikke spurt etter middagsrester etter at jeg begynte med det og han spiser ikke noe annet heller, for han er ikke sulten!

Anonymkode: c57f8...140

Som er en helt annen situasjon enn TS, som ønsket å spise resten av posen og ble sint når den var borte. Pluss en pose potetgull i helga kan ikke sammenlignes med ekstra porsjoner  middag hver dag. 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde bestilt time hos parterapaut og ev. dratt alene hvis han nekter.

Anonymkode: fb53f...5e3

Parterapi pga potetgull? Tør ikke tenke på hva du forventer om kjæresten kommer hjem for sent, ser på et nakenbilde eller brenner middagen.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søplemat hører hjemme...gjett hvor!

🙂

 

Anonymkode: 9eb7d...01f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh… for det første , hvor mye potetgull souser du i løpet av en uke? 
Er du overvektig ?  Hvilket kosthold holder fu deg til? 
Svarene på dette kan gi en forklaring på mannens reaksjon. 
Jeg var i min tid gift med en mann som i starten var slank og flott, men endte opp sykelig overvektig og skilt pga en fraværende interesse for å ta vare på seg sjøl og forholdet sitt . 

Anonymkode: 85b4a...6f7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (24 minutter siden):

Parterapi pga potetgull? Tør ikke tenke på hva du forventer om kjæresten kommer hjem for sent, ser på et nakenbilde eller brenner middagen.

I og med at ingenting av dette er kontrollerende adferd som vitner om null respekt for partner så... ingenting? 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...