Gå til innhold

mannen kastet potetgullposen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gledet meg til resten av potetgullet i går kveld ( spiste litt lørdag) Han kastet det for å hjelpe meg  å leve sunnere...jeg ble skikkelig sint. Hvordan hadde du reagert? Jeg gikk i søppelet til og med, men det var ødelagt :(

Anonymkode: a240d...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bedt om hjelp til å leve sunnere? 

Anonymkode: 8a002...c80

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også, vil ikke ha sånt liggende gjennom uken. Hva er forhistorien her? Pleier dere og ha potetgull  liggende? Har han du eller dere sammen tenkt og få en litt sunnere livsstil? 

Anonymkode: ff062...796

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde gledet meg til resten av potetgullet i går kveld ( spiste litt lørdag) Han kastet det for å hjelpe meg  å leve sunnere...jeg ble skikkelig sint. Hvordan hadde du reagert? Jeg gikk i søppelet til og med, men det var ødelagt :(

Anonymkode: a240d...810

Jeg hadde bestilt time hos parterapaut og ev. dratt alene hvis han nekter. En så intens mangel på respekt for deg er et alvorlig problem i forholdet deres, og du må snakke med noen om hvordan du skal håndtere ham selv om han nekter å dra.

Og med et så ekstremt behov for å kontrollere deg er det garantert andre problemer i forholdet deres. 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør jeg også, vil ikke ha sånt liggende gjennom uken. Hva er forhistorien her? Pleier dere og ha potetgull  liggende? Har han du eller dere sammen tenkt og få en litt sunnere livsstil? 

Anonymkode: ff062...796

1: det var fortsatt helg 

2: de har åpenbart ingen avtale om dette slik dere har  

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var overvektig, så hadde jeg skjønt at han bare ville hjelpe. Men sur hadde jeg sikkert blitt. Er du overvektig? Har dere snakket noe om å unngå godteri andre dager enn lørdag?

Anonymkode: 6a835...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sint hadde jeg nok ikke blitt, men muligens litt gretten om det skulle ha skjedd.  Men mest sannsynlig hadde jeg nok glemt at det var igjen noe potetgull. 

Anonymkode: 6a9dd...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort, han kan ikke bare kaste dine ting, neste gang, gjør du det samme mot ham, så kan han se hvor kjipt det er.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde krevd at han reiste ut og skaffet nytt potetgull ASAP. 

Han kan gjerne forsøke å hjelpe til så du kan leve sunnere, om du ber om det. Eller tilrettelegge ved å lage sunn og god mat til dere begge. 
Men han kan ikke brått bestemme seg for å kaste usunn mat fordi han mener du ikke bør spise det. 

Anonymkode: 5b6c2...6aa

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her trenger jeg mer info: kastet han posen ene og alene for at du ikke skulle spise mer?? 

Har du gitt uttrykk for at du bare vil spise godteri på lørdager? Sa du at du skulle spise mer søndag? Snakker du stadig om at du skal spise sunnere?

Anonymkode: 8a016...201

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhørt.

Send han til gjesterommet en ukes tid.

Hell ut og kast alt han liker, dyr øl og slikt. 

Dra på butikken og kjøp seg 5 nye poser for å reparere sårede følelser. 

Anonymkode: 9fd57...b2c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

1: det var fortsatt helg 

2: de har åpenbart ingen avtale om dette slik dere har  

Anonymkode: fb53f...5e3

Jeg skjønner at det fortsatt var helg, men det er ikke alle som har lørdagsgodt i 3 dager. Jeg har ingen avtale med noen, og grunnen til at mannen ts til kastet poetegullet var ikke åpenbart for meg. 

Anonymkode: ff062...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde bestilt time hos parterapaut og ev. dratt alene hvis han nekter

Parterapi pga potetgullrester? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ha mer informasjon for å mene noe her. Kanskje ts til stadighet gnåler om at hun ikke er fornøyd med kroppen, klager på at hun er tykk, snakker om at hun mååå spise sunnere. Og mannen er drittlei og gjør det åpenbare: kaste potetgullet.

Anonymkode: 7e853...ccb

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahha si nå takk til din mann!! Absolutt ingen burde spise potetgull. 

Anonymkode: b5838...d5b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må ha mer informasjon for å mene noe her. Kanskje ts til stadighet gnåler om at hun ikke er fornøyd med kroppen, klager på at hun er tykk, snakker om at hun mååå spise sunnere. Og mannen er drittlei og gjør det åpenbare: kaste potetgullet.

Anonymkode: 7e853...ccb

Tror også det er dette, eventuelt ønsker han og endre sin/ deres livsstil. Det er visst ikke lov og spørre om fordi det fortsatt var helg. Med det argumentet synes jeg flere bør gjøre som mannen til ts. 

Anonymkode: ff062...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gjør en så stor sak av det og faktisk går i søpla for å sjekke om det fortsatt er spiselig, tyder jo på et ikke helt avslappet og uproblematisk forhold til mat og kos i utgangspunktet. Det avgjørende her er jo hva og hvordan dere har snakket om det tidligere - gjorde han det helt og holdent på eget initiativ fordi han har gjort et eneveldig vedtak på at du burde spise sunnere (i så fall har dere viktigere ting å snakke om enn den ene potetgullposen) eller har du gitt uttrykk for et ønske om og/eller bedt ham direkte om hjelp for å endre ting?

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (41 minutter siden):

Parterapi pga potetgullrester? 

Nei, parterapi pga kontrollerende adferd og mangel på respekt for partner. 

Anonymkode: fb53f...5e3

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster middagsrester fordi min mann, som må passe vekta, spiser dem opp utover kvelden selv om han ikke er sulten. Er jeg kontrollerende da?

Anonymkode: c57f8...140

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...