Gå til innhold

Forventninger og behov i et forhold - er jeg helt på jordet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I et laaaangvarig forhold med barn.

Jeg anser meg som veldig selstendig. Har ikke behov for at noen skal hjelpe meg med ting og jeg gikk aldri inn i et forhold fordi jeg trengte noen for å vaske klær eller lage mat (satt på spissen).  

Verdien av et forhold er for meg er de tingene som jeg ikke kan gjøre alene og det å iallfall ha en person som gjør at man føler seg attraktiv. 

"Problemet" mitt er at min samboer aldri gjør det som jeg er opptatt av. Hun mener det sikkert godt.

Banalt eksempel: Hun kan bake en kake fordi hun tror jeg har lyst på det. Kake er fint det, men jeg vil heller at hun klær på seg noe sexy undertøy og tar iniativ til sex.  Kake kan jeg bake selv. 

Hun er generelt veldig lite selvstendig. Har null forståelse for økonomi, teknologi osv. Åpner ikke døren eller tar telefon engang hvis det ikke er noen hun ikke kjenner. Hun liker nok veldig at jeg fikser og order opp i ting. Men som sagt, jeg har null behov for slike tjenester. 

I tillegg er vi veldig forskjellig når det gjelder interesser. Mens jeg er veldig samfunnsinteressert og kan diskutere hvorfor Acer ikke er skyld i høye strømpriser, handlingsregelen er fornuftig, at tanks ikke er bortkastets osv, er hun bare opptatt av kjendiser og reality serier. 

Jeg ønsker meg

- Ei som har interesse i sex med meg

- Ei som jeg kan faktisk diskutere ting med

- Ei som er snill med barna. 

Nå er det altså bare 1/3. 

Har jeg noen grunn til å være misfornøyd?  Hun gjør masse ting for meg som ikke er viktig for meg. Ting som jeg ville uten problem gjort på kort tid hadde jeg vært singel.  

 

 

Anonymkode: a0790...f38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I et laaaangvarig forhold med barn.

Jeg anser meg som veldig selstendig. Har ikke behov for at noen skal hjelpe meg med ting og jeg gikk aldri inn i et forhold fordi jeg trengte noen for å vaske klær eller lage mat (satt på spissen).  

Verdien av et forhold er for meg er de tingene som jeg ikke kan gjøre alene og det å iallfall ha en person som gjør at man føler seg attraktiv. 

"Problemet" mitt er at min samboer aldri gjør det som jeg er opptatt av. Hun mener det sikkert godt.

Banalt eksempel: Hun kan bake en kake fordi hun tror jeg har lyst på det. Kake er fint det, men jeg vil heller at hun klær på seg noe sexy undertøy og tar iniativ til sex.  Kake kan jeg bake selv. 

Hun er generelt veldig lite selvstendig. Har null forståelse for økonomi, teknologi osv. Åpner ikke døren eller tar telefon engang hvis det ikke er noen hun ikke kjenner. Hun liker nok veldig at jeg fikser og order opp i ting. Men som sagt, jeg har null behov for slike tjenester. 

I tillegg er vi veldig forskjellig når det gjelder interesser. Mens jeg er veldig samfunnsinteressert og kan diskutere hvorfor Acer ikke er skyld i høye strømpriser, handlingsregelen er fornuftig, at tanks ikke er bortkastets osv, er hun bare opptatt av kjendiser og reality serier. 

Jeg ønsker meg

- Ei som har interesse i sex med meg

- Ei som jeg kan faktisk diskutere ting med

- Ei som er snill med barna. 

Nå er det altså bare 1/3.

Anonymkode: a0790...f38

Da må du få en annen kjæreste. 

Anonymkode: 9d30a...a99

  • Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du få en annen kjæreste. 

Anonymkode: 9d30a...a99

Strengt tatt bare 2/3-deler ny kjæreste.

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok smertelig klar over at ACER har stor skyld i strømprisene, og at å servere våpen til Ukraina er bortkastet. Hvilken handlingsregel tenker du på?

Anonymkode: 44e67...353

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært i et forhold uten eller med lite sex, og med lite eller ingen felles interesser.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.

Nå har dere barn sammen? Så dette tenker jeg er jææææææævelig sent å komme med om hun ikke plutselig forandret seg drastisk.

Du sier «jeg vil hun skal gjøre X og Y for meg».

Jeg har forsåvidt selv de samme behovene (kunne diskutere noe fornuftig og ha bra sex) - men…..er du litt avkortet på antennene?

Sånn på alt annet hun gjør for deg?

Noe av utfordringen her kan være ulike forventninger og behov ja.

Men hvilke behov har hun som du møter for eksempel? 
 

Og kunne du listet opp de tingene hun gjør for deg? 
 

C2DD3813-9A91-44CD-9172-B946BB427B8B.thumb.jpeg.269da86faa5ef7d7ab2a5dbcea56a6eb.jpeg

Endret av AprilLudgate
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri møtt en mann som bruker lange vokaler for å få frem et poeng. Du er et sjeldent eksemplar 😅

Anonymkode: cb614...f82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer er skyld i høye strømpriser. 
 

Anonymkode: c3b17...fe9

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å henge meg opp i detaljene av det du skriver; jeg kan delvis forstå deg.

En tidligere partner kjøpte ofte gaver til meg. Det var hans måte å vise meg kjærlighet.

Dessverre er ikke jeg begeistret for å få gaver, og for meg ble det en irritasjon at han kjøpte ting til meg, istedenfor å gi meg det jeg ville ha (kvalitetstid, dype samtaler).

Så jeg kan forsåvidt forstå deg, at kaka blir et irritasjonsmoment når du vil ha noe annet.

Har dere pratet om det? Hva dere begge personlig ønsker for å føle seg verdsatt? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo valgt helt feil dame for deg. Litt seint å tenke på det nå, da, etter barn og hele pakka. Kanskje du bør fokusere på hva det var du falt for ved henne?

Anonymkode: 6d10e...a10

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Tja.

Nå har dere barn sammen? Så dette tenker jeg er jææææææævelig sent å komme med om hun ikke plutselig forandret seg drastisk.

Du sier «jeg vil hun skal gjøre X og Y for meg».

Jeg har forsåvidt selv de samme behovene (kunne diskutere noe fornuftig og ha bra sex) - men…..er du litt avkortet på antennene?

Sånn på alt annet hun gjør for deg?

Noe av utfordringen her kan være ulike forventninger og behov ja.

Men hvilke behov har hun som du møter for eksempel? 
 

Og kunne du listet opp de tingene hun gjør for deg? 
 

C2DD3813-9A91-44CD-9172-B946BB427B8B.thumb.jpeg.269da86faa5ef7d7ab2a5dbcea56a6eb.jpeg

Jeg fikk inntrykk av at det ikke er hennes barn…🤷🏼‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...du oppfører deg som du er bedre en henne. Er du sikker på at hun vil kle seg sexy og ha sex med deg???? At du behandler henne på en måte at hun ikke føler for det..du sier hun lager kaker til det..men du vil bare ha sex..jeg hører bare DEG DEG.....du må også gi i dette forholdet...alt kan ikke bare handle om deg...

 

 

 

  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere passer jo ikke sammen - du er sammen med en person som du selv mener er dummere og enklere enn deg, og ønsker å forandre på henne fordi måten du selv tenker og føler er den eneste riktige. Det er feil!

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (5 minutter siden):

Dere passer jo ikke sammen - du er sammen med en person som du selv mener er dummere og enklere enn deg, og ønsker å forandre på henne fordi måten du selv tenker og føler er den eneste riktige. Det er feil!

 

Du har helt rett at vi nok er en veldig dårlig match. 

Men min samboer ser det det ikke slik. Dette fordi hun setter veldig pris på de egenskapene jeg har. Hun planlegger som vi skal leve sammen til vi dør.  (og for alt jeg vet kommer det også til å skje)

Anonymkode: a0790...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Du har helt rett at vi nok er en veldig dårlig match. 

Men min samboer ser det det ikke slik. Dette fordi hun setter veldig pris på de egenskapene jeg har. Hun planlegger som vi skal leve sammen til vi dør.  (og for alt jeg vet kommer det også til å skje)

Anonymkode: a0790...f38

Jaja, da får du bestemme deg for om du gidder det da, siden du synes hun er så enkelt, og egentlig bare trenger henne til sex... Det er uansett feil strategi å gå inn for å forandre henne...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofakona skrev (12 minutter siden):

Men...du oppfører deg som du er bedre en henne. Er du sikker på at hun vil kle seg sexy og ha sex med deg???? At du behandler henne på en måte at hun ikke føler for det..du sier hun lager kaker til det..men du vil bare ha sex..jeg hører bare DEG DEG.....du må også gi i dette forholdet...alt kan ikke bare handle om deg...

 

 

 

Men i mine øyne handler det kun om det hun ønsker og det eventuelt hun tror jeg ønsker et et forhold. 

Men hun er jo helt klart ikke sammen med meg for at hun vil ha sex med meg. 

Men da kunne hun i det minste vært ærlig om det. 

 

 

Anonymkode: a0790...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er ei dame som er over snittet opptatt av sex, elsker å diskutere på og utenfor nett, flink med unger etc. Anser meg som selvstendig og kan i prinsippet fikse alt i livet selv. Er glad når noen bidrar til mitt liv på ene eller andre måten, ikke fordi jeg trenger det, men pga deres velvillige innstiling. 

Verdien av et forhold for meg er at jeg liker, respekterer og elsker vedkommende. 

Sex og diskusjoner er noe vi gjør sammen, ikke noe som noen gir til meg. Og hvis min kjære ikke virker så keen på sex med meg, så er det kanskje ting jeg kunne gjort bedre for å lette hans liv eller for å forføre ham. Jeg bryr meg jo om ham.

Jeg elsker sex men blir tørr som Sahara av den "mekaniske" tonen din, som om dama di er en slags feilbestilling du bestemte deg for å beholde ..

Anonymkode: 9d30a...a99

Siste avsnitt oppsummerer nok det som gjelder for de fleste. 
 

Du mangler noen antenner TS. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men i mine øyne handler det kun om det hun ønsker og det eventuelt hun tror jeg ønsker et et forhold. 

Men hun er jo helt klart ikke sammen med meg for at hun vil ha sex med meg. 

Men da kunne hun i det minste vært ærlig om det. 

 

 

Anonymkode: a0790...f38

Men for deg handler jo alt om sex...du er sammen med henne for du vil ha sex..når hun ikke vil ha sex og ts på sexy undertøy..da er ikke du interessert...

Det kan være at hun vil ha sex...men at du ikke ser hvordan du oppfører deg og er mot henne....om du ikke får henne til å føle seg spesiell og sexy..nei da får ikke du noe 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...