Gå til innhold

Hvorfor liker ikke folk Elon musk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 14.36):

Han er imot sensur og FOR ytringsfrihet. Stemmer som blir sensurert og kneblet får lov til å ytre seg igjen på Twitter. Dette er selvsagt katastrofe for de som fremmer visse agendaer, som skal ha all mainstream media under sin kontroll. Da må han selvsagt svartmales. Alle stemmer som går imot agenaen blir stemplet som gale. Klassisk hersketeknikk for å få mennesker til å miste kredibilitet, dog en ekstremt gjennomsiktig og åpenbart taktikk. 

Anonymkode: cc829...661

Elon Musk er en fantastisk person som får ting til å skje, og realiserer sine tanker og drømmer på et helt annet nivå enn noen andre. At misunnelsen vokser seg større og større er typisk for alle ubehandlede lidelser. Klart han har svakheter, men han er et ekte produkt av mulighetens land USA. I Norge ville han blitt tungt medisinert for å passe inn i fellesskapet. Bare tanken på å løse storbyers trafikkproblemer med underjordisk rørpost er jo genial. I Elon Musk's hode kan alt gå an. Skjønner godt at han flyttet til USA. Elon Musk er ikke bare blant de aller rikeste, han er også kanskje verdens mest verdifulle menneske. Verden hadde vært omtrent ingen ting uten personer som han, i samfunn som gir slike personer muligheter til å prøve og feile. 

https://www.boringcompany.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Boring_Company

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Elon Musk er flink men burde konsentrere seg om å bygge romskip og elbiler fremfor å kaste bort tiden på Twitter

Anonymkode: 0a123...897

Syns ytringsfrihet er en fin ting å kjempe for jeg. Kan ikke nekte for at den er litt under angrep. Det burde ikke være opp til myndigheter å bestemme hva som er mis/dis-information eller hva slags uttrykk de bruker.

Anonymkode: 9a2dc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått til en del imponerende ting. Men han virker ganske hensynsløs i sin fremferd. Det skitner til suksessen litt i mine øyne. 

Det med Starlink er problematisk, det ble gjort gjeldende i en periode med ekstremt behov for Ukrainerne i deres forsvar av landet sitt. Når de gikk på offensiven så fikk han kalde føtter og Starlink ble jo skrudd av da de skulle angripe russerne i Krym. Nå har ukrainerne fått Starlink via det amerikanske forsvaret og han kan ikke slå av helt etter eget hode, men hele starlink var nede på et veldig uheldig tidspunkt for ukrainerne igjen. Han har ingenting med å leke Gud i den krigen. 

Han har til dels ødelagt Twitter. Bare at det skal hete X nå?  En får ikke opp tweets kronologisk mer og det virker som om noen blir presset ut, gis mindre omtale. Jeg ser at tweets fra russisk side får mer plass, ukrainsk mindre. Jeg følger begge sider med tanke om at sannheten ligger et sted imellom. Det er ikke lenger mulig. Algoritmen over hva jeg burde like, penser meg over på Trumpsupportere også. Modereringen er helt hårreisende, mye rasistisk høyreekstremt vrøvl slippes nå gjennom, når noen klager gis det ikke medhold. 

Han har selv sendt ut tweets med rasistisk grums som "Clown world" mv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han var redd for atomkrig, og valgte dermed å ikke involvere sin starlink i det,. 

Jeg har en viss sympati for det. Han hadde jo ikke trengt å låne ut Starlink i det hele tatt, men det har han gjort. En begrensning satte han, og han blir angrepet for det, etter de har brukt Starlink i hele krigen, og han egentlig har reddet ukrainerne.  Han sa at Starlink er for underholdning , og ikke for å drive krig med. Jeg skjønner veldig godt at han hadde betenkeligheter med visse angrep da Russland truet som verst med atomvåpen.

Utakk er verdens lønn. 

Anonymkode: d3a58...6c9

 

Jeg har aldri hatt inntrykk av at Musk er noen filantrop. Tvert imot brukte han vel konflikten i Ukraina først og fremst til å promotere Starlink. For så å både jekke opp prisen, og nekte ukrainerne å bruke Starlink til det som opprinnelig var meningen.

I tillegg har jo Starlink fått temmelig mye subsidier av amerikanske skattebetalere. Det er selvfølgelig ikke sånn at Elon Musk betaler dette ut av hans egen lomme liksom.  

https://www.cnet.com/news/politics/spacex-starlink-terminals-sent-to-ukraine-cost-us-taxpayers-3m-report-says/

 

Anonymkode: 95108...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...